Ücretsiz Teslimat: Yılbaşı E-mailleri için 10 Dahiyane Fikir

Yılbaşı dönemi tatil telaşı ve heyecanı başlarken, insanlar daha fazla satın alma eğilimi gösterirler. Ayrıca bu dönemde insanlar daha büyük indirimler ve cazip kampanyalar beklentisi içerisine girerler. İstatistikler email kullanıcılarının yüzde 68’inin bu tatil dönemlerinde satıcılardan gelen emailleri görüntülediğini söylemektedir. Hatta bu dönemlerde satıcılar, kullanıcıların dikkatini çekmek için ücretsiz gönderme seçeneğini bile kullanmak zorunda değillerdir.

Otomasyon 360‘da Yılbaşı emailleri oluşturmanın yanı sıra, diğer tatil günlerinde de özel emailler oluşturmanızda size yardımcı olacak 10 ilham verici fikir hazırladık.

Yılbaşı Email Kampanyanızı Nasıl Hazırlamalısınız

Geçmiş Kampanyalarınızı Analiz Edin

Daha önceki Yılbaşı için yapmış olduğunuz email kampanyalarınızı yakından inceleyin. Hangi taktiğinizin başarılı olduğu, hangisinin ise yetersiz kaldığını analiz edin. Elde ettiğiniz bu bulguları bu sezon ki Yılbaşı kampanyanız için email tasarlarken değerlendirin.

Adres Defterinizi Temizleyin

Adres defterinizin temizlenmesi sıradan bir prosedürdür. Elektronik ticaret şirketleri aktif ve güncel olmayan ya da var olmayan email adreslerini her 3 ayda bir temizlerler. Alışveriş aktivitelerinin yoğun olduğu dönemlerin öncesinde bu tür işlemler olmazsa olmazdır. Adres defterinize sadece aktif üyeleri tutarak, düşük dağıtılabilirliğin yol açacağı olası zararlardan gönderici ününüzü korumuş olacaksınız. Ayrıca bounce rate (hemen çıkma oranın da) şakası olmaz!

Üyelerinizi Segmentlere Ayırın

İstatistiklere göre segmentlere ayrılmış email kampanyalarda, ayrılmayanlara göre %70 daha fazla kazanç sağlandığı görülmüştür. İşe kolaydan başlayın, üyelerinizi aktife ve daha az aktif  olmak üzere iki gruba ayrıştırın. Gönderdiğiniz her emaili açan aktif üyelerinize indirim kampanyaları gönderin, diğer az aktif olanlara da yeniden etkinleştirici kampanyalar gönderin.

Konu Satırınızı Kişiselleştirin

Eğer üyenizin ismini biliyorsanız onu konu satırını da kullanmakta tereddüt etmeyin. İstatistiklere göre kişiselleştirilmiş konu satırları, emaillerin görüntüleme oranını %50 artırmaktadır.

Denetim ve Çift Denetim

Mobil cihazların yanı sıra diğer tüm servis sağlayıcılar da emailinizin düzgün bir şekilde görünüp görünmediğinden emin olun. Herhangi bir hataya meyil vermemek için metinleri denetleyin. Linkleri kontrol edin. Yılbaşı emailiniz için konu satırı ve diğer unsurların en iyisini tespit etmek amacıyla A/B testinden yararlanın.

Otomasyon 360’da Nasıl Yılbaşı emailleri Oluşturulur

SendPulse’un Otomasyon 360 olayına bir göz atalım. Otomasyon 360 yardımıyla otomatikleştirilmiş Yılbaşı email serileri oluşturacağız. Böylelikle sık bir şekilde görüntüleme alan seri email kampanyaları başlatıp, bunu satın alma işleminin gerçekleşmesi ile sonlandıracağız.

Başlatma ve Sonlandırma İşlemleri Tanımla

Başlatma işlemi şu şekilde çalışır; seri bir email kampanyası başlatırız ve böylelikle mailinizi görüntüleyen üyelerinize otomatikleştirilmiş bir Yılbaşı email serisi ulaşır. Bunun için contact webhook seçeneğinden yararlanabilirsiniz.

Contact webhook şu işlemler için kullanılır;

  • Otomatikleştirilmiş email serilerine başlamak için
  • Bu serilerin sonlanacağı işlemlerin belirlenmesi için
  • Email kampanyanızın dönüşüm oranını belirlemek.

Aşağıdaki fotoğrafta gördüğünüz gibi, email webhook aktif edildiğinde başlıyor. Örneğimizde aktif edilme durumu için, “email kampanyasının görüntülenmesi” seçilmiştir. Email serileri sonlandırma işlemi gerçekleşir gerçekleşmez sonlanacaktır. Örneğimizde sonlandırma işlemi için, “satın alma işlemi” kullanılmıştır.

webhook settings
Şekil 1- Contact Webhook ayarları

Üç Email Serisi Oluşturun

Yılbaşı email verilerinizi aşağıdaki emailler üzerine temellendirebilirsiniz:

Ön izlemeli Yılbaşı Fırsatları Email Serileri

Yaklaşmakta olan Yılbaşı için çok ustaca hazırlanmış ve ön gösterimi yapılmış bir Email tasarlayın. Daha sonra veritabanınızdaki herkese bu emaili gönderin. Kullanıcıların %24’ü Aralığın başlarında Yılbaşı alışverişine başlayacağı için, belirtilen zaman aralığında emailleri gönderin.

1 Numaralı Email: Yılbaşı fırsatı

Bir seri oluşturduktan iki gün sonra olacak şekilde bu mesajın zamanlamasını ayarlayın. Üyelerinize kampanyaya nelerin dâhil olduğunu ve sizi tercih etmelerinin onlara neler getireceğinden bahsedin. Özel bir fırsat olduğunu ya da tatil gününe mahsus olduğunu hissettirin.

2 Numaralı Email: Hediye Kılavuzu

Üyelerinizin hediye konusunda kafa  karışıklığı yaşamalarına karşın, onlara bazı ilhamlar da bulunun. Hediyelik ürünlerinizi kategorilere ayırın (10 doların altındaki hediyelik ürünler ya da anneniz için özel hediyeler vb.)

3 Numaralı Email: İndirim

Emailinizin zamanlamasını Yılbaşı’in birkaç gün öncesine gelecek şekilde yapın. Çünkü bu şekilde üyelerinize siparişlerini almaları konusunda zaman tanımış olursunuz.

Aşağıda otomasyon 360’da Yılbaşı serilerinin nasıl görüldüğü verilmiştir:

christmas email series
Şekil 2- Otomasyon 360’da oluşturulmuş bir otomatik Yılbaşı email serisi örneği

Gönderi zamanını belirtin, bir konu satırı oluşturun ve her bir email için şablon seçin. Tüm gerekli emailleri seriye ekledikten sonra, “Hedef”i seriye sürükleyin ve onu otomatik seri son emaili ile bağlayın. Satış işlemini gerçekleştirmeyen üyeleriniz başka bir gönderici adresine taşınacaktır. Bu kişileri başka bir email serisi için kullanıyor olacaksınız.

Gelin şimdi Yılbaşı email oluştururken faydalanacağız bahsettiğimiz fikir listesine bir göz atalım.

  1. Email Kampanyanıza Erkenden Başlayın

Statista anketine göre; katılımcıların %55’i, Yılbaşı hediyesi için araştırmalara Kasım ayında başlamaktadır.  Son anda mükemmel bir hediye için fellik fellik arama yapmak istemeyen bu tür kişilere, neden Yılbaşı öncesi bir email kampanyası başlatmayasınız?

Topshop da Yılbaşı kampanyasını erken başlatanlardandır. Şirket fiyatlarındaki %50 indirimi belirtmek için baskı hiyerarşisi kullanmış. Parlak bir arka plan üzerine, aksiyon çağrısı yapan kontrast bir beyaz kullanılmış. Hareketli yıldızlar ve kar tanecikleri tasarımı çok güzel bir şekilde tamamlıyor ve üyeleri inceden inceden aksiyon çağrısı butonuna yönlendiriyor.

christmas email
Şekil 3- TopShop’un erken Yılbaşı email kampanyası
  1. Bir hediye maratonu başlat

Kozmetik markası Clinique üyeleri için tam olarak bir bayram havası oluşturmuş. Şirket, üyelerine Yılbaşı takviminin her bir günü için keyifli sürprizlerin olduğu 12 günlük bir email serisi hazırlamış. Sadece 24 saat geçerli teklifler sunarak, şirketin pazarlama uzmanları üyelerinde bir ivedilik hissi oluşturmaya çalışmışlar. Bu tür emailler üyeleri heyecanlandırır ve onları bir sonraki promosyon için motive eder.

christmas email
Şekil 4- Clinique’den tatil temalı bir email
  1. Email metinleri hazırlarken yaratıcılığınızı kullanın

True Citrus minimalist bir Yılbaşı emaili göndermiş. Ekstra bir şey kullanmamış sadece, akılda kalıcı bir GIF tercih etmiş. Şirket bir kelime oyunu olan metin üzerine, bir oyun oynamış. Emailde gördüğünüz gibi, orijinal hali; “Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow!” olan şarkı sözleri yerine, “Let it Sale! Let it Sale! Let it Sale!” şeklinde alış veriş vurgulaması yapmışlar

christmas email
Şekil 5- True Citrus’un kelime oyunlu Yılbaşı emaili
  1. Yeni koleksiyonlarınız su yüzeyine çıkarın

Piyasaya sunulmaya hazır yeni bir ürünüz varsa, bu tür özel tatil günlerini beklemenizde fayda var. Güzel bir kampanya oluşturun ve bu ürüne özel bir email tasarlayın. Unutmayın ki, müşteriler satın almak için bir ilham anını beklerler. Pull&Bear tarafından tasarlanmış gösterişli bir erkek kazağı kim bilir, belki de bir üyenizin istek listesinde bir numarada yer almaktadır.

christmas email
Şekil 6- Pull&Bear’ın Yılbaşı koleksiyonu emaili
  1. Yılbaşı’de yapılabilecek bazı tavsiye ve fikirlerde bulunun

Bir video oluşturma platformu olan Animoto, tatil videoları oluştururken kullanılan materyaller ve onların nasıl kullanılacağından bahseden bir takım fikirler paylaşmış. Bu emaillerinin tamamı Yılbaşı temalı olmuş. Email içeriğini öbeklere ayırmış ve her birisine neşeli resimleri eşlik ettirmiş. Temel aksiyon çağrısı olarak görsel vurguyu kullanmış. Diğer aksiyon çağrıları; metin ve merkezi resmi vurgulayan renkler olarak sunulmuş.

christmas email
Şekil 7- Animoto’nun Yılbaşı fikirleri emaili
  1. Bayram havası uyandırın

Özel bayram günlerinde kullanışlı olabilecek ürünler pazarlıyorsanız, onların tanıtımını yapabilirsiniz. Anthropologie Yılbaşı ağaçlarını ve evinizi dekorlamak için üyelerine çeşitli fikirler sunmuş. Bu email; bayram esintileri taşıyan ve üyelerinizi Yılbaşı moduna sokacak; sıcak, samimi ve ortama uygun özel fotoğraflarla donatılmış .

christmas email
Şekil 8- Anthropologie ‘nin dekorlama fikirlerinden oluşan Yılbaşı emaili
  1. Yılbaşı partisi görünümü oluşturun

Ya gürültülü bir akşam partisi ya da ailecek toplanılan bir ortam moduna, insanları sevk etmeye yarayabilecek türden şeyler hayal edin. Bunların çoğunu kullanarak farklı görünümlü tasarımlar oluşturun. Hem ofis partilerinde hem de yakın arkadaşlarla bir arada yapılan kutlamalara uygun tasarımlar yaparak, tasarımcıların size minnettar kalmalarını sağlayın. Tıpkı Lipsy’in emailinde yaptığı gibi…

christmas email
Şekil 9- Lipsy’in parti görünümlü Yılbaşı Emaili
  1. Müşterileriniz için hediye fikirleri sunun

Yılbaşı emaillerinin amacı diğer email kampanya türlerinde olduğu gibi; yalnızca bir ürünü pazarlamak ya da onu teşvik etmek değil aynı zamanda marka değeri oluşturmaktır. Kafası karışmış bir müşteri için bir hediye kılavuzundan daha kullanışlı ne olabilir? Anthropologie, üyelerine uygun kategorilere bölünmüş bir hediye kılavuzu kullanarak; alışveriş yapmaları için güzel bir davetiye ve GIF ile üyelerine çağrıda bulunmuş.

christmas emailŞekil 10- Anthropologie’nin hediye fikirleri içeren Yılbaşı emaili

Yemek ürünleri pazarlaması yapıyorsanız bile ümitsizliğe kapılmayın. Yemek de aynı zamanda sürpriz bir hediye ve karşılama olabilir.  Örneğin, Di Bruno Bros. yenilebilir hediyelerden bir liste hazırlamış. Sadece şu fotoğraflara bakarak bile ağzınızın suyu akabilir.

christmas email
Şekil 11- Di Bruno Bros.’un hediye fikirleri içeren emaili
  1. Kampanyanızın dış görünüşünü iyi düşünün

Yılbaşı arifesi, üyelerinizi tebrik etmek ve onlara teşekkür etmek için en uygun zamanlardan bir tanesidir. Bunun için bir ürünü teşvik etmenize ya da pazarlamanıza gerek yoktur. Bu durumlarda içinizdeki pazarlamacıyı öldürün ve sadece birkaç nazik kelime kullanmaya çalışın.

Aşağıdaki örnekte, Ralph Lauren üyeleri için içten ve sıcak bazı dileklerde bulunmuş. Email; köpeğiyle beraber gülümseyen canlı bir moda ikonu fotoğrafıyla güzel tamamlanmış. Yılbaşı tatili ile ilgili çok samimi ve doğal hisler uyandırmışlar.

christmas email
Şekil 12- Ralph Lauren’ın samimi dileklerinin olduğu Yılbaşı emaili
  1. Yılbaşı sonrası kampanyalarınızı da hazırlamayı unutmayın

Aralık sonunda kampanyalarınıza son vermeyi asla düşünmeyin. Yılbaşı ağaçları çoktan süslenmişse? Yılbaşı hediyeleri çoktan ağaçların altındaki yerini almışlarsa? İstatistiklere göre müşterilerin %54’ü, bayramlar günlerinde ya da sonrasında cazip indirim ve fırsatlardan yararlanmak için alışverişlerine devam etmektedirler.

christmas email
Şekil 13- Pajamagram’ın Yılbaşı sonrası email kampanyası

Bu bahsettiğimiz fikirlerden esinlenmeye çalışın, üyelerinizi email kampanyanızla bayram havasına bürünmelerini sağlayın ve emaillerinizi SendPulse ile gönderin.

Galerimizde, SendPulse ekibimizin hazırlamış olduğu ücretsiz Yılbaşı şablonları sizleri beklemektedir. Bol şanslar ve iyi Yıllar  🙂

[Total: 0    Average: 0/5]
SendPulse

Her ay 15.000 e-posta ücretsizdir. Sınırsız web push bildirimleri.