E-mail Pazarlama Takvimi: Mayıs-Ekim Planınız

İçeriğinizi önceden düşünmeden güçlü bir e-mail pazarlama stratejisi geliştirmek mümkün değildir

İçeriğinizi önceden düşünmeden güçlü bir e-mail pazarlama stratejisi geliştirmek mümkün değildir. İş öncelikleri ve rutin gönderme ile ilişkili olan e-mail pazarlama takviminizi oluşturmanız gerekir.

Bu makalede, neden bir e-mail pazarlama içeriği takvimine ihtiyaç duyduğunuzu açıklayacağız, size bir tane oluşturmak için attığınız tüm adımlar boyunca rehberlik edecek ve oraya hangi tatilleri ve olağandışı fırsatları ekleyebileceğinizle ilgili bir ipucu vereceğiz.

İlgilendiğiniz aya doğrudan atlayabilirsiniz:

E-mail pazarlama takvimi neden önemlidir

Bir e-mail pazarlama takvimi, hedef kitlenize göndereceğiniz bir içerik programıdır. Bu tür bir program, işinizin genel hedeflerini yansıtır ve bunları nasıl başarabileceğiniz ve verimliliğinizi arttırmanız konusunda daha net bir görüş oluşturmanıza yardımcı olur.

İyi düşünülmüş bir e-mail pazarlama takvimi size yardımcı olabilir

  1. Verimliliği arttırın. Pazarlama faaliyetlerinizi önceden planladığınızdan, potansiyel iş akışınızın belirgin bir ana hatları var. Bu eldeki bilgiler sayesinde, önceliklerini belirleyebilir ve akıllı bir e-mail şablonu oluşturmak ve bitirici bir e-mail kopyası yazmak için yeterli zamanları olacak şekilde ekip üyeleriniz arasındaki sorumlulukları paylaştırabilirsiniz .
  2. E-maillerinizi alakalı hale getirin. Bir e-mail pazarlama içerik takvimi hazırlamak, hedef kitlenizin ilgi alanlarını ve tercihlerini dikkate almak ve anlamlı teklifler bulmak anlamına gelir.
  3. Öncelikli hedeflerinizle tanışın. Pazarlama rutininizi planlayarak, hedeflerinizi ve bu hedeflere ulaşmanın yollarını daha iyi anlayabilirsiniz. Örneğin, ayda üç kampanya göndermeyi planlıyorsanız, basitçe onları takviminizde planlayın. Alternatif olarak, satışlarınızı artırmak istiyorsanız, özel tekliflerinizi optimum sıklıkta planlayabilirsiniz.

Bir e-mail pazarlama takvimi nasıl oluşturulur

Neyle başlayacağınızdan emin değilseniz, e-mail pazarlama programınızı hazırlarken atmanız gereken üç temel adımı getireceğiz.

E-maillerinizi kategorize edin

Amaçlarına göre birkaç kategoriye gönderdiğiniz e-mailleri daraltın. Örneğin, promosyon e-mailleri, blog ve servis güncellemeleriyle sindirir, müşterilerin eylemlerine veya yaşam döngüsü aşamalarına dayanan e-mailler ve tatillere özel e-mailler. Bunlardan hangisinin otomatikleştirilebileceğini düşünün , örneğin, hoş geldiniz e-mail dizileri veya işlem e-mailleri.

E-mail gönderme sıklığını belirleme

Kitlenizi rahatsız etmeyecek gönderme sıklığını belirleyin. Örneğin, abonelerinizi , kampanyanıza ne kadar bağlı olduklarına göre bölümlere ayırabilir veya A / B testleri uygulayarak hedef kitleniz için neyin en iyi olduğunu görmek üzere değişen e-mail sıklığını belirleyebilirsiniz.

Beyin fırtınası e-mail içeriği

Kampanyanızın ve genel olarak işinizin hedeflerine bağlı olarak, hangi hedeflerin ve tasarım fikirlerinin hedef kitlenizi dönüştürmenize veya dönüştürmenize yardımcı olabileceğini belirleyin. En başarılı olanları belirlemek için geçmiş kampanyalarınıza bakın. Yüksek performanslı e-mail kampanyalarınızı, e-mail pazarlama takviminize eklemek için seçtiğiniz en yeni trendlere ve durumlara kadar yeniden yönlendirebilirsiniz.

Son olarak, hepsini bir araya getirin ve e-mail pazarlamanızın, metin yazarlığının ve tasarımın finansal yönlerinden ekip üyelerinin kimlerin sorumlu olacağına karar verin. İlgi çekici etkinliklerin bulunmadığını düşünüyorsanız, gerçek hayattaki bazı e-mail örnekleriyle doldurduğumuz altı aylık tatil listesine bakın.

Mayıs ayında e-mail pazarlama takviminize eklemek için tatiller

05.04 – Star Wars Day
05.12 – Anneler Günü (Mayıs ayının ikinci Pazar günü)
05.15 – Uluslararası Aileler Günü
05.20 – Jeans Günü

İlham almak için ModCloth’un Yıldız Savaşları Günü’nü tatil ile ilgili ürünlerini tanıtmak için nasıl kullandığını kontrol edin. Şirket, başlık ve harekete geçirme ifadesi metinlerinde yaratıcı metin yazarlığı kullanarak ikonik bilim kurgu filmini kredilendirdi.

holiday email example

ModCloth’tan Star Wars’a adanmış bir e-mail

Harvey Nichols, sırayla, her zevke ve ihtiyaca yönelik hediye fikirleri bularak Anneler Günü’ne adanmış bir rehber gönderdi.

mothers day email

Harvey Nichols’tan Anneler Günü’ne adanmış bir e-mail

Haziran ayında e-mail pazarlama takviminize eklemek için tatiller

06.01 – Uluslararası Çocuk Günü
06.07 – Ulusal Koşu Günü
06.16 – Babalar Günü (Haziran ayında üçüncü Pazar)
06.21 – Uluslararası Yoga Günü

Örneğin Reebok, Ulusal Koşu Günü’nü aboneleriyle bir fiyat karşılığında iki çift spor ayakkabı sunarak kutladı. Buna ek olarak, şirket tükenmeden en iyi şekilde yararlanmak için faydalı egzersiz ipuçlarını paylaştı.

running day email

Reebok’tan Ulusal Koşu Günü’ne adanmış bir e-mail

Temmuz ayında e-mail pazarlama takviminize eklemek için tatiller

07.04 – ABD Bağımsızlık Günü
07.06 – Uluslararası Öpücük Günü
07.17 – Dünya Emoji Günü
07.30 – Uluslararası Dostluk Günü

Victoria’s Secret’in Uluslararası Dostluk Günü’nü pazarlama amaçları için nasıl kullandığına bir bakın – şirket e-maillerinde eşleştirme teklifleri buldu.

friedship day email

Victoria’s Secret’tan Arkadaşlık Günü’ne adanmış bir e-mail

Ağustos’ta e-mail pazarlama takviminize eklemek için tatiller

08.02 – Uluslararası Bira Günü
08.08 – Uluslararası Kedi Günü
08.12 – Uluslararası Gençlik Günü
08.19 – Dünya Fotoğraf Günü

ModCloth, gerçek kedi severler olduklarını kanıtladı ve kampanyalarından birinde Uluslararası Kedi Günü’nü kutlama fırsatını kaçırmadı. Marka, topluluğun kedi evcil hayvanlarının fotoğraflarını paylaştı, bir satış duyurdu ve kedi görünümlerini kontrol etmek için bloglarına devam etmeyi teklif etti.

cat day email

ModCloth’tan Cat Day’e özel bir e-mail

Eylül ayında e-mail pazarlama takviminize eklemek için tatiller

09.09 – Uluslararası Güzellik Günü
09.18 – Ulusal Çizburger Günü
09.21 – Uluslararası Barış Günü
09.27 – Dünya Turizm Günü

Bir perakende zinciri olan Hot Topic, Cheeseburger Day’i e-mail kampanyalarında böyle kullandı. Şirket bu tatili ünlü bir çizgi filmle ilişkilendirdi ve kullanıcılarına temalı kıyafet koleksiyonunu incelemelerini önerdi.

holiday email

Hot Topic’ten Çizburger Günü’ne adanmış bir e-mail

Ekim ayında e-mail pazarlama takviminize eklemek için tatiller

10.01 – Uluslararası Kahve Günü
10.05 – Dünya Öğretmenler Günü
10.15 – Dünya Matematik Günü
10.31 – Cadılar Bayramı

Bir kitap yayıncısı olan Penguin Random House’un kampanyalarını Coffee Day’e nasıl uyarladığına bir bakın. Kitap severler genellikle elinde bir fincan kahve ile kitap okumaktan zevk aldıklarından, şirket kahve maçlarıyla birleştirilmiş bir kitap listesi hazırladı. Bunun da ötesinde, marka kişisel mükemmel kahve ve kitap eşleşmelerini öğrenmek için okuyucularına bir test yapmalarını önerdi.

coffee day email

Penguin Random House’dan Kahve Gününe adanmış bir e-mail

Ürkütücü bir kampanya başlatmak e-mail pazarlamasında yeni bir şey olmamasına rağmen Cadılar Bayramı temalı e-mailleri geçemedik ,. J. Crew’in e-maillerini Cadılar Bayramı’na nasıl ayarlayabildiklerine bir bakalım: indirim toplamı, metin yazarlığı, renkler ve promosyon kodu – hepsi tatilden bahsediyor.

halloween email

J Crew fabrikasından Halloween’ye adanmış bir e-mail

Son düşünceler

Kendi e-mail pazarlama takviminizi oluştururken atmanız gereken temel adımları özetleyelim:

  1. E-maillerinizi amaçlarına göre kategorilere ayırın ve hangilerinin otomatikleştirilebileceğini düşünün.
  2. A / B testleriyle ve hedef kitlenizi keşfederek her bir e-mail türünü ne sıklıkta göndereceğinize karar verin.
  3. E-mailleriniz için olası konuları daraltın; e-mail içeriğini ve tasarım fikirlerini listeleyin.

Ve elbette, işletmeniz için uygun olabilecek tatil günlerini bulmak için hazırladığımız altı aylık ilham listesine göz atın ve e-mail pazarlama kampanyalarınızı SendPulse ile göndererek yaratıcı olun .

[Total: 0    Average: 0/5]
SendPulse

Her ay 15.000 e-posta ücretsizdir. Sınırsız web push bildirimleri.