Toplu Mail Kampanya Stratejileri

Toplu Mail Pazarlama Stratejisi Nasıl Uygulanır

toplu mail gönderimi toplu mail pazarlama

Toplu mail gönderiminde pazarlama stratejisi nasıl uygulanır

Dijital iletişimde sosyal medya ve messengerlar fırtına gibi eserken bile, email pazarlama hala zirvede onlara önderlik etmektedir. Ama yine de email kampanyalarınız bazen başarısızlığa da uğrayabilmektedir. Zayıf bir email pazarlama stratejisinden dolayı %40 oranında bu durum gerçekleşmektedir.

Bu makalede gelirlerinizi arttırma ve işletmenizin gelişmesine yardımcı olacak başarılı bir toplu mail gönderiminde pazarlama stratejisine yönelik gerekli temel adımları atacağız.

Niçin Bir Toplu Mail Gönderimi Pazarlama Stratejisi Planına İhtiyacınız Var

Efektif bir e-pazarlama stratejisi size yardımcı olur

  • İşletmenize yol göstermek için. Bir e-pazarlama stratejinizin hazır hale gelmesi epey zaman alan bir süreç olmasına rağmen, hangi pazarlamanın kullanılması ve hangi pazarın hedeflenmesi ile ilgili size faydalı tanımlamalar sağladığı için daima kullanışlı olmuştur.
  • Başvuracağınız taktikleri belirlemek için. Hayali müşterilerinizi tanımlayın, onlara nasıl hitap etmelisiniz onu düşünün ve onlar için nasıl teklifler hazırlayabilirsiniz kararlaştırın.
  • Pazarınız hakkında bilgi toplamak için. Müşteri profilleri oluşturmak için, hedef kitlenizdeki kişilerin yaşları, cinsiyetleri, yaşam döngüsü içerisindeki evreleri ve satın alma davranışları hakkında bilgiler elde edin.
  • Hedef kitlenizi belirlemek için. Pazarınızdaki kişilerin ilgi duyduğu şeyleri öğrenin. Sizi tercih etmelerindeki nedenleri ayrıntılı bir şekilde tespit edin böylelikle, onların tercihlerine göre gönderebileceğiniz email içerikleri oluşturabilirsiniz.
  • Email kampanyalarınızın performansını belirlemek için. Kampanyalarınızı, görüntüleme ve tıklama sayılarınızı arttırmak için mi yoksa kazancınızı arttırmak için gönderiyorsunuz? Hangi email hedefine sahip olursanız olun, email kampanyanızın verimliliğini takip etmek için doğru KPI’yi (Key Performance Indicator: Anahtar Performans Göstergesi) ayarladığınıza emin olun .

Bir Email Pazarlama Stratejisi Nasıl Oluşturulur

Efektif bir email pazarlama stratejisini nasıl oluşturabilirisiniz? İşte size SendPulse’dan bunu adım adım gerçekleştirebilmeniz için bir rehber.

  1. Email pazarlama hedeflerinizi tanımlayınız

Email pazarlama kampanyanıza başlamadan önce bu email kampanyanızı gönderme nedeninizi iyi kavramalısınız. Başka bir deyişle kampanyanızı görecek kişilerle ve gönderdiğiniz şeylerle ilgili hedeflerinizi ortaya koymalısınız.

Ne tür bir email kampanyası olursa olsun hedefinizle ilgili şu faktörlerden emin olun;

Netlik

Kampanya hedefinizi oluştururken mümkün olduğu kadar hassas olun. Kimler için yaptığınızı, pazardaki kişilerin ne istediğini, kampanya sonrasında her iki taraf için ne tür faydaları olduğuna net bir şekilde belirleyin.

Diyelim ki sepeti terk emaili tasarlayacaksınız. Bu durumda hedefiniz kullanıcıları arabaya yönlendirebilmek ve ekstra %20 satış getirebilmek.

Ulaşabilirlik
Bütçeniz bakiyesi, kaynaklarınız, zaman ve yetenekleriniz.

Örneğin.Bu kampanya için bütçenizden aylık 100 dolar ayıracaksınız.

Zaman Kısıtlaması
Hedeflerinizi gerçekleştirebileceğiniz bir tarih belirleyin.

Örneğin.Kampanya süreci ve kampanya verimliliğinin kontrolü için iki aylık bir süreye sahip olacaksınız.

Ölçülebilirlik
Hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacak gerçekçi ölçütler kullandığınızdan emin olun ve kampanyanızın performansını sürekli takipte olun: link tıklama ve gösterimi sayıları, açılma sayıları, spam şikayet sayıları yada dönüşüm oranları .

Örneğin. Bu kampanya ile ilgili görüntüleme oranının %30’dan aşağı olmamasını arzulamaktasınız. Aksi takdirde sonuçları analiz edip, kampanyayı gözden geçirecek ve görünümünü tamamen değiştirecek çözüm yolları bulacaksınız.

  1. Kaliteli bir email listeniz olsun

Bir email kampanyası göndermeden önce, emailinizi göndereceğiniz kişilerin listesini oluşturmanız gerekmektedir. Veri tabanınız için mail adresleri elde etmenin birkaç yolu mevcuttur.

Bazı pazarlamacılar bunun için en kolay yolu tercih ederler ve hazır email listeleri satın alırlar. Ama bu yaklaşım göndericinin karizması açısından hiç hoş değildir. Çünkü sizin emaillerinizi almayı asla kabul etmeyecek bir gönderici listesi satın almış olabilirsiniz. Bu durumda spam dosyalarında tavan yapma şansınız bir hayli yüksek.

Ancak web sayfanıza abonelik formu yerleştirerek sizden email almaya gönüllü kişilerin olduğu kaliteli bir email listesi oluşturabilirsiniz. Sayfanızda görüntüleme oranın yüksek olduğu bir yere kenar çubuğu yerleştirebilirsiniz. Blog yazsının sonuna, web sayfanızın alt bilgisine yada Facebook sayfanızla entegre olmuş bir üyelik formu oluşturarak v.b.

Örnekte Dr. Martens, abonelik formunu web sayfalarının alt bilgisine yerleştirmiş. Ayrıca kullanıcılarından ilgi duydukları ürünleri belirtmelerini istemiş.

subscription form
Şekil 1- Dr.Martens’e ait abonelik formu

Sendpulse kapsamında dört farklı türde abonelik formu şablonu mevcuttur; gömülmüş, açılır pencere, sabitlenmiş ve gezici. Dahası tercih edilebilir unsur ve değişkenlerle bir form oluşturmak için sürükle bırak editöründen yararlanabilirsiniz. Sempatik türde içeriklerle kullanıcıları abone yapmak için, bir açılır kutu formu ekleyebilirsiniz:

drop-down subscription form
Şekil 2- SendPulse tarafından oluşturulmuş bir açılır kutu formu örneği

İki haftaya bir abonelik formunuzun türünü değiştirerek, hangisinin sizin için daha uyumlu olduğunu test edebilirsiniz.

En son ki yürürlükte olan GDPR yasalarına sadık kalın. Şirketler yeni üyelere email göndermek için onların açıkça rızalarını almak zorundadırlar. Ayrıca üyeliğin iptal sürecini de mümkün olduğu kadar kolay yapmalıdırlar.

Çift izinli abonelik bu bağlamda daha makul olabilmektedir. İnsanların mail listesine abonelik işlemi gerçekleştikten sonra, şirketler onlara onaylama maili göndermektedir. Bu yolla aboneler kişisel bilgilerinin kullanılmasına ve daha fazla işlem için onların depolanmasına rıza göstermektedir.

Örnekte California Walnuts yeni abonelerine bir onaylama emaili göndererek onları üyelikleri hakkında haberdar etmektedirler. CTA (Call to Action: eylem çağrısı) kullanıcıların kampanya mail listesine katılacağı butonu tıkladıktan sonra , onlara ne olacağı hakkında bilgilendirmede bulunur.

subscription confirmation email
Şekil 3-  California Walnuts’a ait bir onaylama e-maili
  1. Abonelerinizi ilgili içeriklere göre segmentlere ayırın

Şimdiye kadar email kampanyanızla ilgili hedeflerinizi belirlediniz ve müşteri email adreslerinden oluşan veri tabanınızı oluşturdunuz. Bir sonraki adımınız üyelerinizi segmentlere ayırmak olmalıdır. İstatistiklere göre, email pazarlamada segmentleme işlemi kişiselleştirme ve CTA’dan sonra gelen en etkili üçüncü tekniktir:

effective email marketing tactics
Kaynak: Marketing Charts

Aşağıda verilmiş bazı değişkenleri kullanarak üyelerinizi segmentlere ayırabilirsiniz:

  • Demografik. Abonelerinizin yaşını, cinsiyetini yada gelecekte onları ilgilendirebilecek bir teklifle gelmek için mesleklerini öğrenin.
  • Lokasyon. Eş zamanlı olarak farklı ülkelerden abonelerde sizin emaillerinizi alacağı için, abonelerin yaşadıkları yerle ilgili bilgilere sahip olun.
  • Satın alma geçmişi. Satın almalarından dolayı abonelerinize minnettarlığınızı gösterin. Daha önce almış olduğu ürünlerle ilgili onlara hatırlatmalarda bulunun ve onları başka bir satın alma işlemi için teşviklendirin.
  • Kullanıcınızın aktivitesi. Aktif satın alıcılar, aboneler, pasif  kullanıcılar müşterilerinizi segmentleme kullanabileceğiniz 3 farklı müşteri tipi olabilir. Bu bilgiyi kullanarak, her bir segmente ulaşmak için farklı özel teklifler ve farklı CTA’lar kullanabilirsiniz. Kullanıcılarınızın tıklama ve görüntülemelerini takip edin yada geçmiş hareketlerine göz atın ve onlara size minnettar olacakları ürün ve hizmetler önerin.
  • İlgi ve tercihler. Email kampanyanızın sıklığını ve mailinizde arzulanan içerikleri belirleyin.
  • Yaşam döngüsü evresi. Müşterinizin yaşamındaki evresine uygun emailler gönderin; yeni üyeleriniz için hoş geldiniz emaili, henüz siparişlerini tamamlamamış kullanıcılar için abandoned cart emaili yada pasif kullanıcıları harekete geçirebilecek lead magnetli bir email v.b.

Örnekte Banana Republic, hoş geldiniz emaillerinin bir tanesinde sağladıklara verilere göre üyeleri segmentlere ayırabilmek için kullanıcılara bir tercih merkezli link paylaşmış.

welcome email
Şekil 5- Tercih linki içerikli Banana Republic’in hoş geldiniz emaili
  1. Kişiselleştirilmiş konu satırları oluşturun

Gönderilen ilgili içerikten ziyade, veri tabanlı bir sınıflama, müşterileriniz için kişiselleştirilmiş içerik oluşturmanıza fırsat sağlar. Kişiselleştirme kullanımı görüntüleme oranını %18 oranında arttırmaktadır. Çünkü kullanıcılar direk olarak kendilerine hitap edilmesinden daha memnuniyet duyarlar.

Bir kullanıcının gelen emailleri kontrol ederken, gördüğü ilk şey konu satırıdır. İnsanların dikkatini çekmek ve yönlere kaymasını önlemek istiyorsanız, kişisel bir ikna edici konu satırı ile mailinizin abonelerin gelen kutusundaki değerini arttırın. Kullanıcı ile ilgili mevcut bilgilerden yararlanın; isim, yaş, cinsiyet, lokasyon , meslek, doğum günü yada satın alma geçmişi v.b.

personalized subject line
Şekil 6-  LOFT’un mesleğe göre kişisellştirdiği bir konu satırı

Başka bir kişiselleştirme seçeneği de ürün yada hizmetlerinizle ilgili daha önce taranmış ancak tamamlanmamış siparişlerdir. Kullanıcılarınızın son olarak ne yaptıklarını takip edin ve satın alma işlemlerini tamamlamaları için onları teşvik edin .

personalized subject line
Şekil 7- TourRadar’ın geçmiş bilgiye göre kişiselleştirdiği bir konu satırı

Kişiselleştirmede yalnızca kullanıcının isminden bahsederek kendinizi sınırlamayın. Örnek olarak kullanıcınızın yaşadığı yer de olabilir

personalized email subject line
Şekil 8- Poncho’nun lokasyona göre kişiselleştirdiği bir konu satırı
  1. E-mail Stratejinizde Mobil Kullanıcılara Öncelik Tanıyın

2017 yılında mobil ziyaretçilerin yüzdeliği %57’den %63’e çıkarak 2016 yılına göre %6 artmıştır. Bu durum mobil kullanıcıları iletişim konusunda daha tercih edilebilir platform haline dönüştürmüştür. Diğer bilgisayar ürünleri hâlâ piyasada bulunmasına rağmen mobil kullanıcılarının %83,8’i e-maillerini akıllı telefonlarından kontrol etmektedir.

Aşağıdaki adımlara göre e-maillerinizi mobile uygun hale getirin.

  1. Mobil kullanıcıların üyeliklerini mümkün olduğu kadar kolaylaştırmak için mobil kayıt formları uygulayın.
  2. Konu satırını kısaltın ve müşteri, ön izleme yaparken tüm içeriği kavraması için onları preheaderle bağlayın.
  3. CTA butonunuzu büyük tutun ve tıklama için rahat ve yeteri açıklıkta olsun.
  4. E-mailinizi bilgisayar ve cep telefonu için uyarlayabileceğiniz esnek e-mail şablonları kullanın..

Touch of Modern örneğine bir göz atın. Şirket tekliflerini çok farklı görünümlerde tasarlamış. Buradaki örnekte bilgisayar üzerinde maillerinin görüntüsünü vermişler:

multicolumn email
Şekil 9 – Touch of Modern’in çok sütunlu e-mailinin masaüstü görünümü

Aynı e-mail tek sütunlu bir görünümle, cep telefonu kullanıcılarına göre uyarlandığında aşağıdaki gibi görülmektedir:

mobile optimized email
Şekil -10 Touch of Modern’nin çok sütunlu e-mailinin mobil görünümü.

  1. E-mail Kampanya Stratejinizi Pekiştirmek için Otomatikleştirme Kullanın

Bir e-mail kampanyası oluşturarak bunu üyelerinizin tümüne göndermek biraz hileli gözükebilir. Tüm e-mail listenize toplu bir e-mail göndermek ya da bireysel e-mailler hazırlamak çoktan antika haline gelmiş bir hatadır. Günümüz pazarlamacıları aynı anda maillerini bir çok kullanıcıya ulaştırmak için iş akışlarını otomatikleştirmişlerdir.

E-mail otomasyonu spesifik bir tetikleyici ile yürütülen bire bir e-maillerin gönderimine olanak sağlar. Web sayfasına kayıt, sepeti terk, satış alımını tamamla, doğum günü kutlaması ya da mail listesine katılım.

Aşağıda Adestro’nın araştırma sonuçları verilmiştir. Otomatikleştirilmiş kampanyaların sonrasında pazarlamacılar için önde gelen faydaları belirtmişler:

benefits of automated emails
Kaynak: Econsultancy

Tetiklenen e-postalar abonenin davranışına dayanır ve genellikle aşağıdakileri içerir:

  • Yeni abonelere hoş geldiniz serisi;
  • Abonelerin doğum günlerini veya şirketle etkileşimlerine ilişkin özel tarihleri ​​kutlamak için kilometre taşı e-postaları
  • Müşterilere sepette bıraktıkları öğeleri hatırlatmak ve satın alma işlemini tamamlamaları için motive etmek üzere terk edilmiş sepet e-postaları;
  • Aboneleri hesaplarındaki veya siparişlerindeki değişiklikler veya güncellemeler hakkında bilgilendirmek için işlemsel mesajlar;
  • Etkin olmayan abonelerle yeniden bağlantı kurmak için kampanyaları yeniden birleştirin.

SendPulse Otomasyon 360‘ı kullanarak üç adımda otomatik e-postalar oluşturun:

  1. Kitlenizi segmentlere ayırın ve segmentasyon sonuçlarına göre mesajlarınızı kişiselleştirin.
  2. Kenar çubuğunun ilgili menüsünde otomasyon akışını oluşturun ve gerekli tüm verileri doldurun.
  3. İş akışını kişiselleştirmek için filtreler, otomasyon kampanyanızın bir sonraki adımını belirleme koşulları, posta listelerini yönetme eylemleri, dönüşümleri izlemek için hedefler ve en sonunda otomasyonunuzu oluşturmak için belirtin.İşte burda!
triggered email flow
Şekil 11- Otomasyon 360 ile oluşturulmuş tetikleyici e-mail akışı örneği

Ama maillerinizi otomatikleştirme iyi bir e-mail pazarlama stratejisi oluşturmak için tek seçenek değildir. A/B testi onu çok daha iyi hale getirebilir. Genellikle bölünmüş sınama testi olarak bilinen A/B testi aynı hedefe sahip aynı e-mailin 2 varyasyonunu kıyaslama yoludur. Ayrıca hangi varyasyonun daha iyi performans sergilediğinide tespit eder. Aşağıda çalışma şekli gösterilmiştir:

email a/b testing
A/B testi prensipleri

Bu tür testler e-mailinizdeki herhangi bir unsurun kıyaslamasına olanak sağlar; konu satırı, gönderici ismi, link, pozisyon, CTA’nın rengi ve e-maildeki birçok içerik. Aynı zamanda gelen kutusunun dışında da A/B testi uygulayabilirsiniz. Mesela yalnız bir hoş geldiniz e-maili için yapılmış otomasyonun diğer serilerden üstün olup olmadığı.

Final Düşünceleri

Efektif bir e-mail pazarlama stratejisi geliştirme her bir işletmenin bel kemiğini oluşturur. 6 özel adıma sahiptir:

  1. E-mailleriniz için üye içerik ve taktikler şekillendirecek hedefler belirleyin.
  2. Kaliteli bir veri tabanı oluşturun. Bunun için kayıt forumları ve çift izin kullanın.
  3. İlgili e-mailler atmak için üyelerinizi segmentlere ayırın.
  4. Kampanyalarınızla ilgili okuyucuların ilgisini çekebilecek kişiselleştirilmiş konu satırları oluşturun.
  5. E-maillerinizin mobil görünüme sahip olmasını sağlayacak uygulamalar edinin.
  6. Üyelerinize uygun içerikler sunmak için iş akışınızı otomatikleştirin.

Bütün ipuçlarına sahip olarak efektif bir e-mail stratejisi için yolu yarıladınız. SendPulse diğer yarısı için size yardım edecektir.

[Total: 0    Average: 0/5]

Toplu mail gönderimlerinizi ve web push bildirimlerini ücretsiz gönderin

Her ay 15.000 e-posta ücretsizdir. Sınırsız web push bildirimleri.