Dijital pazarlama, müşteriler ile ilişki kurmaya yarayan belirli dijital kanalları da kapsayan, farklı promosyon enstrümanlarının kullanımıdır.

Dijital Pazarlamanın Faydaları:

  • Geniş hedef kitlesi ile etkileşim kurmaya yarar.
  • Müşteri sadakati oluşturmaya yardımcı olur.
  • Satış harcamalarını azaltır.
  • Satış döngüsünü azaltır.
  • Gerçek zamanlı ölçümü daha kolaydır.

Dijital Pazarlamanın Genel Türleri

1. Arama Motoru Promosyonu

Resimde gördüğünüz gibi en üst kısımda her tıklamada ödeme yapmanız gereken, ücretli arama kısmı yer almaktadır. Onun altında ise tıklamanın ücretsiz olduğu arama motoru sonuçları yer almaktadır. — bunlara ise doğal aramalar denir.
Bu tür dijital pazarlamalarda Amaç: Tıklama sayısını artırıp, tıklama başına maliyeti düşürerek, arama motorlarında web site promosyonlarına yer vermektir.
Web site promosyonu aşağıdaki bileşenleri kapsar:

  • Teknik Bileşenler. Bunlar daha çok; web sitenin çalışmasını, yüklenme hızını ve arama motoru ile web site indeksleme hızını etkileyen konuları kapsar.
  • Anlambilim. Hedef kitlenizin, web sitenizi bulmak için kullandığı tüm sorgulamaları kapsar. Uygun anahtar kelimeler listesi; düzenli bir şekilde belirlenmeli ve web sitenize uygun bir şekilde yerleştirilmelidir.
  • İçerik Pazarlama. İçerik dikkat çeken bir unsurdur. İçeriğinize göre sorgular oluşturacaksınız. İçeriğiniz; orijinal, özgün ve kullanışlı olmalıdır. Sorgular sizin anahtar kelimelerinizi ortaya çıkarır. Her sayfadaki anahtar kelimelerin sayısı, o sayfanın ya da makalenin türüne bağlı olarak değişir. Aklınızda olsun; arama motorları, anahtar kelime doldurmanın abartılmasından pek haz almaz.
  • SEO (Arama Motoru Optimizasyonu). Sayfa içi ve sayfa dışı optimizasyon kullanılır. Bunlar, meta anahtar kelimeler, meta tanımlamaları, anlamlı HTML link serisi, anahtar kelime yoğunluğu v.b. gibi çalışmaları kapsar. SEO için; akış, tıklamalar ve ROI (Yatırım Getiri Oranı) olması gerekir. Ancak bunlar üzerinde başarılı bir çalışma sonrasında SEO oyuna dahil olur. 3-4 ay içerisinde sonuçlarını göreceksiniz. Optimize etmeyi sürdürün!

Arama motorlarında web site promosyonlarının artıları:

  • İlgilenilen her bir müşteri başına harcanan maliyetin, düzenli bir şekilde azalmasını sağlar
  • Daha fazla promosyon için paranız olmasa bile, erişilmiş sonuçlar size epey bir uzun zaman akış sağlamanıza yardım edecektir.

Arama motorlarında web site promosyonlarının eksileri:

  • Sonuçlar hemen gözle görünmeyebilir. Tıklamaların artışı 3-4 ayınızı alacaktır.
  • SEO konusunda çok fazla yetenenekli iseniz; farkında olmadan aşırı anahtar kelime doldurarak ya da kullanıcılar için değil de arama motorları için içerik oluşturarak, web sitenizi yeniden optimize edebilirsiniz.

2. Ücretli Arama

Amaç: Belirli bir fiyat üzerinden mümkün olduğu kadar çabuk bir şekilde; tıklama ve müşteriler elde etme.
Bu işlem sadece sizin reklamınıza tıklanması için ücret ödemeniz gerektiği, sponsorlu bir reklamcılıktır. O yüzden “pay per click” tıklama başına ödeme olarak bilinir. Web site sahipleri; bir arama motorunda, hedef kitleler tarafından yazılabilecek ve onlar üzerinden teklifler sunacağı anahtar kelimeler tespit etmelidir.

Ücretli Aramanın Artıları:

  • Çok çabuk dönüşümler sağlar,
  • Size detaylı istatistikî bilgiler sağlar. Böylelikle; hangi reklamın daha fazla müşteri getirdiği, hangisinin zaman kaybından başka bir şey olmadığı konusunda bilgilenirsiniz. Sonrasında isterseniz verimsiz reklamları arama motoru sonuç sayfasından da çıkarabilirsiniz.

Ücretli Aramanın Eksileri

  • Pahalıdır,
  • Rekabeti oldukça yüksek olan anahtar kelimelere verilen tekliflerde bir o kadar yüksek fiyatlıdır.
  • Uygulaması çok kolay değildir,
  • Müşterilerin her tıklaması bir satış anlamına gelmemektedir.
  • Tıklamalar suiistimale açıktır.
  • İnsanlar ücretli aramadan ziyade daha çok doğal aramalara güven eğilimi sergilemektedir.

3. Sosyal Medya Pazarlama (SMM)

SMM, müşteriler ile ilişki kurma ve sosyal ağlar aracılığıyla akış elde etme üzerine kurulmuş bir pazarlamadır. Her bir sosyal medya sitesinin sizin için kendisine özgü fırsatları ya da fırsata dönüştürebileceğiniz pozitif yönleri bulunmaktadır. Twitter aracılığıyla; güncellemeler ve mesajlar paylaşabilir, Facebook aracılığıyla; mesajlar, fotoğraflar ve güncellemeler gönderebilir, You Tube’ da ise; popüler YouTuberlara abone olabilirsiniz v.b.

Amaç: Sayfa görüntülemeler, özel ziyaretçiler ve ziyaret süreleri ile size olan akışı artırarak; beğeniler, paylaşımlar, retweetler, favoriler ile size olan katılımı artırmak, takipçiler bulmak ve bu sayede daha fazla sipariş ve müşteri bularak; satışları ve kazancınızı artırmak.

SMM’nin Artıları:

  • Ucuzdur,
  • Hedef kitleniz ile olan ilişkinizi geliştirmenizin en kolay yoludur,
  • Pazar araştırmaları yapmanıza olanak sağlar,
  • Özel bir bilgi ve yeteneğe sahip olmanıza gerek yoktur.

SMM’nin Eksileri:

  • Olumsuz bir geri dönüşten kimse muaf değildir,
  • Zaman alıcıdır,
  • ROI’nin tanımlaması oldukça güçtür.

4. Email Pazarlama

Amaç: Müşteriler ile daha güvenilir bir ilişki oluşturmak, marka farkındalığı sağlamak, sadık müşteriler geliştirmek, satışlara güdülemek ve pasif müşterileri harekete geçirmek.

Email Pazarlamanın Artıları:

  • Hedefleme oldukça yüksektir,
  • Marka farkındalığının artmasına yardımcı olur,
  • Ölçümü kolaydır.

Email pazarlamanın faydaları ile ilgili daha fazla bilgi edinin

Email Pazarlamanın Eksileri:

  • Er ya da geç müşteriler bağlılığını yitirir.
  • SPAM otoriteyi etkiler. Müşterilerden email gönderme konusunda ne kadar izin alsanız bile, üyeleriniz sizin mailinizi gereksiz düşünerek SPAM olarak işaretleyebilir.

5. Görüntülü Reklamcılık

Görüntülü reklamcılık, bir çeşit tıklama başına ödeme reklamcılığı gibi düşünülebilir ancak, bu tür reklamlar arama motorundan ziyade yukarıdaki fotoğrafta da gördüğünüz gibi, web siteleri üzerinde gözükür.
Amaç: Görsel algılamanın ilgisini çekerek, hedef kitleyi geliştirmek, marka farkındalığı oluşturmak ve akışı satışa çevirmek.

Görüntülü Reklamcılığın Artıları:

  • Demografik hedefleme, zamansal hedefleme, coğrafik hedefleme, kaynak hedefleme gibi bir çok amacınıza uygun yaygın bir görüntüleme seçeneği sunar. (Yalnızca temalı web sitelerde görüntülenirse.)
  • Yaygın hedef kitlesi,
  • Marka farkındalığı oluşturmak için harika bir fırsattır.

Görüntülü Reklamcılığın Eksileri:

  • Pahalıdır,
  • Tıklama oranı ve dönüşümler daha düşüktür,
  • Kullanıcılar tarafından sıklıkla görmezden gelinir, hatta bloklanır.

6. Satış Ortaklığı

Promosyon ve satışlara yönelik işlemler için belirli bir meblağ ödeyerek; internet üzerinden, mal ve hizmetlere teşvik etmeye olanak sağlayan bir tür pazarlama yöntemidir. Genellikle bu yönteme şu şekilde başvurulur: Web site sahibi bir takım linkler oluşturur ve bir müşteri bu linklerden birine tıklayarak bir şey satın aldıktan sonra, site sahipleri üye önerme ücreti alırlar. Amazon’da yapılan yaygın bir uygulamadır.

Satış Ortaklığının Artıları:

  • Link yerleştirme talebinde bulunan web site için geniş bir hedef kitlesi sunar,
  • Çok fazla çaba harcamadan, çabuk ve kolay kazanç sağlar.

Satış Ortaklığının Eksileri:

  • Web site sahiplerinin, iyi teklifler sunacak vicdanlı ortaklar bulması için çok fazla zaman harcamaları gerekebilir,
  • Ortak aynı zamanda hileli bir web site ile de iş birliği kurabilir.

Böylelikle, tüm dijital pazarlama türlerinin amaç, artı ve eksilerinden bahsetmiş olduk. Tekrar sıralayacak olursak; Arama Motoru Promosyonu, Ücretli Arama, Sosyal Medya Pazarlama, Email Pazarlama, Görsel Reklamcılık ve Satış Ortaklığı.
İşletmenize en uygun olan dijital pazarlama türünü tespit edin. Umarız sonuçlardan memnun kalacaksınızdır!

"Dijital pazarlama" hakkındaki bu makaleye oy ver

Kullanıcı Değerlendirmesi (0)

Bugün SendPulse'ı ücretsiz deneyin

"Dijital pazarlama" ile ilgileniyorsanız, toplu e-posta hizmetimizden istifade edebilirsiniz.