Bir chatbot, bir kullanıcıyla doğal dillerinde gerçek bir konuşmayı taklit edebilen yapay bir zeka (AI) uygulamasıdır. Chatbot'lar web sitelerinde, mesajlaşma uygulamalarında, mobil uygulamalarda veya telefonda metin veya ses yoluyla iletişim kurulmasını sağlar.

Chatbot'lar iletişim kalıplarını tanımlamak için makine öğrenimini kullanır. İnsanlarla devam eden etkileşimlerle, gerçek hayattaki konuşmaları taklit etmeyi ve sözlü veya yazılı taleplere tepki vermeyi öğrenir ve karşılığında belirli bir hizmet sunar. Sohbet botları AI kullandığından, sadece komutları değil dili anlarlar. Böylece, kullanıcılarla daha fazla sohbet ettikleri için daha akıllı olurlar. Dikkat çeken nokta, AI tabanlı chatbot'ların yanı sıra, çoktan seçmeli komut dosyaları kullanan chatbot'lar da var; özünde X seçeneği Y yoluna gider vb.

Sohbet botları bir işletme için neden önemlidir?

Chatbot'ların, 2018'in Chatbots Eyaleti raporunda bulgularla ilerleyen işletmelere sunduğu avantajlardan bazılarını vurgulayalım.

  • Şirketlere 24 saat hizmet sunmaları için yardımcı olun. Bu ankete katılanların% 64'ü 24 saat hizmetin sohbet botlarını kullanmanın ana avantajlarından biri olduğunu bildirdi. Botlarla işletmeler, zamana bakılmaksızın müşteri sorularına yanıt vermelerini sağlayabilir, böylece müşteri deneyimini artırabilir - iş dünyasında başarı için önemli bir faktördür.
  • Markaların daha fazla müşteriye ulaşmasını sağlar. Bu rapora göre, kullanıcıların% 69'u işletmelerle etkileşimde bulunurken uygulamaları botlara tercih ediyor. Bu nedenle, bir marka ürün ve hizmetleriyle ilgili bilgileri daha geniş bir demografiye aktarırsa bu kanalı kullanmak ekonomiktir.

Bir Chatbot'un Avantajları

  • Daha iyi müşteri katılımı
  • Tasarruf
  • Öngörüler ve tüketici verileri izleme
  • Başarılı olası satış yaratma, yeterlilik ve yetiştirme
  • Global pazarlarda kolay kullanım

Aşağıda işletmeniz için sohbet botları kullanmanın daha fazla yararı vardır:

  • Daha iyi müşteri katılımı. Chatbot'lar hem potansiyel müşterilere hem de müşterilere katılma konusunda ışıldar ve daha fazla satış sağlar. Bir marka, gerekenden daha fazla bilgi sağlayarak geleneksel müşteri hizmetleriyle birlikte çalışabilirken, sohbet botları her seferinde kullanıcılar tarafından sağlanan girdilere dayanarak sadece veri parçaları verir. Rahatsız edici kullanıcıları alakasız bilgilerle sonuçlamazlar. Bunun yerine, etkileyici içerik akışını paylaşarak müşterileri daha uzun süre meşgul ederler.
  • Tasarruf. İşletme sahipleri, bir sohbet botunu 7/24 yönetmek için çalışanlarına ödeme yapmak zorundadır. Bu harcamalar, işletme büyüdükçe artmaya devam ediyor ve yakında ekonomik olmayan seviyelere ulaşabilir. Chatbot'lar, personel giderlerini azaltarak firmalara yardımcı olan tek seferlik bir yatırımdır. Markalar, potansiyel müşterilerin basit endişelerini karşılamak ve karmaşık sorunları müşteri hizmetleri temsilcilerine aktarmak için müşteri destek sohbet botlarını kolayca entegre edebilir .
  • Öngörüler ve tüketici verileri izleme. Chatbot'lar müşterilerden yararlı geri bildirimler toplar ve bu bilgiler markaların hizmetlerini geliştirmesine yardımcı olmak için uzun bir yol kat edebilir. Ayrıca, bu geri bildirim, markaların düşük dönüşüm sağlayan sayfalarda değişiklik yaparak sitelerini optimize etmelerini sağlayabilir.
  • Başarılı olası satış yaratma, yeterlilik ve yetiştirme. Chatbot'lar , satış dönüşüm hunisinin çeşitli aşamalarında müşterilere kişiselleştirilmiş mesajlar göndermelerini sağlayan tüketici bilgilerini alır Botlar ilgili sorular sorabilir, umudu ikna edebilir ve sırayla bir marka için potansiyel müşteri oluşturabilir. Ayrıca, botlar işletmelere kilit performans göstergeleri (zaman çizelgesi, alaka düzeyi, kaynaklar, bütçe, vb.) Yoluyla niteliksiz potansiyel müşteriler bulma konusunda yardımcı olabilir; böylece işletmelerin zaman alıcı potansiyel müşterilerle uğraşmalarını engeller.
  • Küresel pazarlarda kolay kullanım. Chatbot'lar, işletmelerin tüm yıl boyunca birden fazla dilde mükemmel müşteri hizmetleri sunmasına yardımcı olur. Buna karşılık markalar yeni pazarlardaki faaliyetlerini artırabilir.

Bir chatbot nasıl çalışır?

Chatbot'lar öncelikle insanlarla konuşmak ve ilgili içerik veya önerilerde bulunmak için yapay zekayı kullanırlar. Bir dizi talimatı temel alarak işlev görebilir veya makine öğrenimini kullanabilirler. Kurallara göre çalışan bir chatbot genellikle oldukça sınırlıdır. Sabit komutlara yanıt verecek şekilde tasarlanmışsa bu şekildedir. Dolayısıyla, bir kişi yanlış bir şey sorarsa, bot sorunun ne anlama geldiğini anlamayacak ve bu nedenle uygun bir cevap vermeyecektir. Botun zekası sadece nasıl programlandığına bağlı olacaktır.

Öte yandan, yapay öğrenme beyni olduğu için makine öğrenimi kullanan bir chatbot daha iyi çalışır. Bot sadece komutları değil dili de anlıyor. Bu nedenle, kullanıcının doğru veya faydalı yanıtlar almak için kesin kelimeler kullanması gerekmez. Dahası, bot kullanıcılarla olan etkileşimlerini öğrenir ve daha sonra ortaya çıktıklarında benzer durumlarla başa çıkabilir. Daha çok insanla konuştuğunda aslında daha akıllı hale gelir.

AI tabanlı bir chatbot dışında, pazarlamacılar için yararlı olduğunu kanıtlayan başka bir chatbot türü var. Bu tür chatbot daha basittir, hatta yeni başlayanlar bile onunla çalışabilir. Bu bot grup mesajları gönderme ile ilgilenir. Markalar bunu e-mail pazarlama ve web push stratejilerini güçlendirmek için kullanıyor. Facebook kampanyaları, erişimi artırmanıza, satışları artırmanıza ve müşteri desteğini geliştirmenize olanak tanır. Tüm bu kodlama becerileri olmaksızın SendPulse bunu mümkün kıldı. Haberci pazarlamaya başlamak için bizi izlemeye devam edin.

SendPulse ile Facebook Chatbot Nasıl Oluşturulur

  1. SendPulse ile bir hesap oluşturun ve “Messenger” sekmesine gidin
  2. Facebook ile giriş yapın ve bir bot oluşturun
  3. Test mesajı gönderin

Dünyanın en çok kullanılan ikinci ve Amerika'daki ilk mesajlaşma uygulaması olan Facebook Messenger, bir bot kurmak için en iyi yerdir. SendPulse'de işletmeler, alıcılara kişiselleştirilmiş pazarlama içeriği göndermek ve abonelerle sohbet etmek için Facebook Messenger sohbet botları oluşturabilir . Aşağıdaki adımları izleyerek SendPulse ile messenger marketing'i kurun:

1. Adım: SendPulse ile bir hesap oluşturun ve “Messenger” sekmesine gidin

Henüz SendPulse üyesi değilseniz kaydolun. Zaten giriş yaptıysanız, ürünlerin altındaki “Facebook chatbot” 'a tıklayın. Sayfanın üst kısmındaki "Messenger" sekmesine gidin ve "Kanalları bağla" düğmesini tıklayın.

2. Adım: Facebook ile giriş yapın ve bir bot oluşturun

Sohbet botları oluşturmak istediğiniz grup sayfalarını seçin. Bir sohbet botunu etkinleştirmek için grubun karşısındaki "Etkinleştir" i tıklayın.

3. Adım: Test mesajı gönderin

Sohbet botunuza abone olun ve bunları test etmek için kendinize otomatik mesajlar ve kampanyalar gönderin.

Chatbot Örnekleri

Aşağıda bir Hello Fresh chatbot var.

Skor, hayranlara favori takımlarıyla ilgili güncellemeler sağlamak için bir sohbet botunu nasıl kullandığıdır.

Son olarak, HipMunk'un Facebook sohbet botu, gezginlerin hızlı bir şekilde uçuş ve otel rezervasyonu yapmalarına yardımcı olur.

Chatbot En İyi Uygulamaları

  1. Chatbot'a bir kişilik verin
  2. Kullanıcılara mesajlar arasında okuma süresi verin
  3. Düğmeleri veya hızlı yanıtları ne zaman kullanacağınızı bilin
  4. Hayır demek için dokunsal hızlı yanıtlar kullanın
  5. Kullanıcıya konuşmaların sonunda botla yeniden etkileşime geçme yolu verin

Bir chatbot oluşturmak, test etmek ve kullanmak için en iyi uygulamalar şunlardır :

  1. Chatbot'a bir kişilik verin. İnsanların botu nasıl algıladıkları, onunla nasıl sohbet ettiklerini etkileyecektir. Bir yüz ve isim vermek gibi basit şeyler kullanıcı deneyimini geliştirmek için uzun bir yol kat edebilir.
  2. Kullanıcılara mesajlar arasında okuma süresi verin. Hiçbir bekleme süresi veya kısa bekleme süresi, kullanıcıların konuşmayı takip etmesini sinir bozucu hale getirir. Bu nedenle, mesajın uzunluğuna bağlı olarak bekleme sürelerini ayarlayın ve her ek mesajla bekleme sürelerini biraz daha artırın.
  3. Düğmeleri veya hızlı yanıtları ne zaman kullanacağınızı öğrenin. Hızlı yanıtlar, kullanıcı konuşma akışını kolaylaştırmak için yanıt verirken yazılır ve genellikle kullanımdan sonra kaybolur. Öte yandan, düğmeler sohbet botu konuşurken ve gezinmek için kullanıldığında yazılır. Kullanımdan sonra gitmezler.
  4. Hayır demek için dokunsal hızlı cevaplar kullanın. İnsanların kötü hissetmeden kullanabileceği kibar olumsuz hızlı yanıtlara sahip olun.
  5. Kullanıcıya konuşmaların sonunda bot ile yeniden etkileşimde bulunma yolu verin. Kullanıcıların daha sonra botu yeniden kullanmasını sağlayan bir yanıt oluşturun.
Ayrıca şununla arandı
"Chatbot" hakkındaki bu makaleye oy ver

Kullanıcı Değerlendirmesi: 5 / 5 (1)

Bugün SendPulse'ı ücretsiz deneyin

"Chatbot" ile ilgileniyorsanız, toplu e-posta hizmetimizden istifade edebilirsiniz.