SMS pazarlama, dünyanın her yerindeki geniş kitlelere SMS göndermeyi temel alan bir stratejidir. SMS pazarlaması her türlü işletme için verimlidir, çünkü kısa sürede farklı hedeflere ulaşılmasına yardımcı olur.

SMS pazarlamayı neden kullanmalısınız

Pazarlamacıların SMS pazarlamasını önemli bulmasının nedenleri arasında, herhangi bir zayıf noktayı zor bulabilirsiniz. İşte SMS pazarlama seçiminde bazı ana faktörler:

  • Küresel erişim. Beş milyar insanın mobil bağlantısı olduğu için, SMS pazarlama, yalnızca yaratıcılık ve telefon numarası listesinin boyutu ile sınırlı olan izleyicilerle etkileşim kurmak için geniş fırsatlar sunar.
  • Yüksek düzeyde etkileşim. Bu SMS pazarlama kampanyası için insanlar, cep telefonu günde 80 kez kontrol önemli açık oranını gösterir.
  • Kullanım için çoklu fırsatlar. İşletmeler, reklam, uyarılar, bildirimler, hatırlatıcılar, şifre onayları, yarışmalar, haberler, ürün bilgileri vb. İçin SMS pazarlamasını kullanır.
  • Her ölçekteki işletmeye uygundur. Bankalar, seyahat acenteleri, havayolları, sağlık hizmeti sağlayıcıları vb. Gibi büyük şirketler SMS pazarlamasını kitlelere ulaşmak için bir araç olarak değerlendirirken, küçük işletmeler bunu daha az ölçekte daha yerel hedef kitlelere yönelik olarak kullanmaktadır.
  • Kullanıcılarla anında iletişim. Genellikle, bir SMS kampanyası teslimat için 3-6 saniye sürer. Hız, SMS pazarlama verimliliğinin temel bir faktörüdür.
  • Sekme yok. E-posta pazarlamasından farklı olarak, SMS pazarlama kampanyaları sırasında herhangi bir sekme yoktur. Bir mobil cihaz menzil dışında olsa veya kapalı olsa bile, SMS, telefon bir mobil ağa tekrar bağlandıktan sonra kullanıcılara ulaşacaktır.
  • Diğer kanallarla birlikte en iyi şekilde çalışır. SMS pazarlama, e-posta pazarlaması ve web push bildirimleri ile birlikte gelir. Savvy pazarlamacıları hedeflerine ulaşmak için bu kanalların bir karışımını oluştururlar ve bazen e-postanın teslim edemediği mesajı çoğaltmak için otomatik olarak SMS gönderirler.
  • Özel bir beceri gerekmez. SMS kampanyaları oluşturmak çok kolaydır. Bir tane yapmak yaklaşık beş dakika sürer.

SMS pazarlamanın maliyeti nedir

SMS pazarlamanın fiyatı, farklı SMS sağlayıcıları arasında değişir. SMS fiyatlarını üç faktör etkiler:

  1. Yer. Fiyatlar, SMS gönderdiğiniz ülkeye göre değişir.
  2. Kanal. Ücret, yerel veya yabancı ülkeye SMS göndermenize bağlı olup olmamasına bağlıdır. Buna göre, ulusal veya uluslararası kanallar olarak adlandırılmaktadır.
  3. Gönderenin adı Bazı ülkelerin yasaları gönderenin adının kaydedilmesini gerektirir. Kayıtsız gönderenin adı sadece 11 sembole izin verir.

SendPulse, dünya genelinde 200'den fazla ülkede 800 ağ üzerinden saniyede 200-500 SMS hızında SMS kampanyaları göndermenize olanak sağlar. SMS pazarlaması için fiyatları öğrenin ve diğer hizmetler ile karşılaştırın.

SMS pazarlaması nasıl yapılır

Kayıt sonrası SMS pazarlamaya SendPulse'de başlayabilirsiniz.

1. SMS kampanyası oluşturun

Web sitesinin başlığının sağ üst köşesindeki herhangi bir sayfadaki “SMS Gönder” simgesini kullanın.

Create an SMS campaign

2. Gönderenin adını girin

Boşluklar dahil on bir karakter uzunluğunda olabilir. Sadece Latin harflere izin verilir.

Add sender's name

3. Metni ekleyin

Bir SMS'nin uzunluğu 160 semboldür. Değişkenleri kullanarak bir mesajı kişiselleştirin. Farklı aboneler, ad, cinsiyet, ülke vb. Kişisel verilere dayalı olarak biraz farklı SMS alırlar. SMS reklamlarınızın bir cep telefonunda nasıl göründüğünü ve sağ tarafta önizlendiğini görebilirsiniz.

Insert the text

4. Alıcıları seçin

E-posta listelerinizden birini seçin veya el ile her satıra bir numara yazın. Alıcıların telefon numaralarını uluslararası formatta girin. Mesajları daha belirli insan gruplarına uyarlamak için segmentasyonu kullanın.

Choose recipients

5. SMS kampanyası başlatın

Hemen mesajı gönderebilir veya en uygun zaman ve tarihe göre zamanlayabilirsiniz.

Launch SMS campaign

SMS pazarlama otomasyonu

SendPulse, SMS pazarlamasını otomasyonunuzun bir parçası olarak kullanmanızı sağlar . Hiç e-posta açmayan kullanıcılara SMS gönderebilir ve SMS’te açılması muhtemel bilgileri kopyalayabilirsiniz.

Ayrıca yalnızca SMS'den oluşan bir otomasyon akışı da oluşturabilirsiniz. İşte nasıl görünebileceğine dair bir örnek.

SMS marketing automation

SMS pazarlama en iyi uygulamaları

  • Kişilerin onayını alın. Alıcıların izni olmadan SMS kampanyası göndermeyin. İşinize yarardan çok zarar verir çünkü insanlar sizden mesaj beklemezlerse, onları rahatsız eder.
  • Zamana duyarlı teklifler yapın. Benzersiz bir değerle karışık aciliyet unsurunu ekleyin. Teklifinizi müşterilere çekmek güçlü bir teşviktir.
  • Kişiselleştirme uygulayın. Hedef kitlenize daha keyifli bir deneyim sunmak için SMS pazarlamanızı kişiselleştirin. Kişiselleştirme, müşterilerle güvenilir ilişkiler kurmak için bir anahtardır.
  • Yaratıcı bir metin yazın. SMS'in uzunluğu 160 semboldür. Ürününüzü tanıtmak ve tüketicileri etkilemek için esnek olmalısınız. Noktaya kadar her kelimeyi kullanarak mümkün olduğunca kısa olun.
  • Kitlenizi segmentlere ayırın. Segmentasyonla, cinsiyet, ülke, yer satış hunisi vb. benzerliklere dayanarak çeşitli insan gruplarına biraz farklı mesajlar gönderebilirsiniz.
  • Kullanıcılar için uygun olduğunda SMS gönderin. Daha fazla kitleye ulaşmak için bir SMS kampanyası göndermek için en iyi zamanı bulun. İnsanları meşgul veya uyurken rahatsız etmeyin.

SMS pazarlama örnekleri

SMS pazarlama çok amaçlı bir araçtır. İşletmelerin ihtiyaçlarını karşılamak için nasıl kullandıklarını bulalım.

Restoranlar. SMS pazarlama, zaman zaman indirim yaparak müşteriler arasında sadakat artışı için çok önemli bir araçtır.

SMS Markering

Spor klüpleri. Bu tür işletmeler oyun ilan edebilir, rezervasyonu onaylayabilir, taraftarlar için yarışma yapabilir, mallarda indirim yapabilirler.

SMS Marketing

Hava Yolları. SMS pazarlama, uçuşlar hakkında hatırlatmalar, bilet önerileri, yeni hedeflerle ilgili güncellemeler vb. Göndermek için kullanışlıdır.

SMS Marketing

Ayrıca şununla arandı

"SMS pazarlama" hakkındaki bu makaleye oy ver

Kullanıcı Değerlendirmesi: 0 / 5 (0)

Bugün SendPulse'ı ücretsiz deneyin

"SMS pazarlama" ile ilgileniyorsanız, toplu e-posta hizmetimizden istifade edebilirsiniz.