İnternet reklamcılığı, İnternet'i küresel bir pazarlama platformu olarak kullanan, dünya çapında insanlara tanıtım mesajları vermek için kullanılan bir dizi araçtır.

Web teknolojileri 1990'larda geliştikçe, internet reklamcılığı TV ve radyo reklamları, gazete reklamları, reklam panoları vb. geleneksel pazarlama yöntemlerine sanal bir eşdeğer olarak ortaya çıktı. 2019'da pazarlamacılar , şirketlerin dijital reklamlara geleneksel reklamlardan daha fazla para harcamasını bekliyorlar.

Çevrimiçi reklamcılığın neden bu kadar popüler hale geldiğini öğrenelim ve en yaygın kullanılan türlerini keşfedelim - arama motoru pazarlaması, e-mail pazarlaması , sosyal medya reklamcılığı , görüntülü reklamlar, yerel reklamcılık ve daha fazlası.

İnternet reklamcılığı neden önemlidir?

  • Kolay küresel kapsam
  • Her bütçeye uygun
  • Bir web sitesine trafik yönlendirir
  • Hedeflemeye izin verir
  • Yeniden hedeflemeyi etkinleştirir
  • Kitlenizle çeşitli temas noktaları oluşturmanıza olanak tanır
  • Ölçülebilir
  • Kolay küresel kapsam. Günümüzde, insanlar Google, Bing ve diğerleri gibi arama motorları aracılığıyla ürün ve hizmetler hakkında bilgi arama alışkanlığına sahiptir. İnternet reklamcılığı, dünya çapında 4,3 milyardan fazla web kullanıcısı önünde tekliflerinizi göstermenin bir yoludur . İnternet aracılığıyla tüm dünyayı kolayca hedefleyebilirsiniz.
  • Her bütçeye uygun. Ciddi Basit Pazarlama'ya göre , 2.000 kişilik bir kitleye ulaşmak için minimum maliyet geleneksel reklamcılık yöntemlerinden üç kat daha ucuzdur, bu nedenle küçük bir aile işletmesinden büyük bir işletmeye kadar herhangi bir şirket çevrimiçi reklamları kullanabilir ve finansal kaynaklarından en iyi şekilde yararlanabilir.
  • Bir web sitesine trafik yönlendirir. Siteye ne kadar çok ziyaretçi ulaştırırsanız, potansiyel müşterileriniz o kadar artar ve bu da satışların artmasına neden olur. İnternet reklamcılığı, kullanıcıların dikkatini çekmeyi ve web sitenize göndermeyi amaçlamaktadır. Dijital reklamlarda görüntülenen teklifler merak uyandırmalı ve kullanıcılara sitenizi tıklamaları için iyi bir neden sunmalıdır.
  • Hedeflemeye izin verir. Filtrelemeden herkese reklam veren geleneksel pazarlama medyasından farklı olarak, internet reklamcılığı mesajı özel olarak hedeflenen bir kitleye ( müşterilere dönüşme olasılığı en yüksek olan kişilere) uyarlar . Örneğin, bir seyahat ekipmanı şirketi, seyahate meraklı kullanıcılara reklam yapmak, beğenileri ve paylaşımları teşvik etmek için sosyal medya reklamlarını kullanabilir.
  • Yeniden hedeflemeyi etkinleştirir. İnternet reklamları, “hey, birkaç gün önce bu ekmek kızartma makinesine baktığınız gibi görünüyor. Burada senin için harika bir tane var! ” Pek çok olasılık, ev aletleri mağazanızı hiçbir şey satın almadan ziyaret ederse, göz attıkları web sitelerinde gösterilen banner reklamlarla markanızı hatırlatın.
  • Kitlenizle çeşitli temas noktaları oluşturmanıza olanak tanır. İnternet reklamcılığı, kitlenizle iletişim kurmak için doğru yerde, doğru zamanda görünmenize yardımcı olur. Küçük bir fırınınız varsa, ürünleri göstermek için Instagram ve Pinterest gibi sosyal medyayı kullanın. Haberleri paylaşmak ve kitlenizle uzun süreli ilişkiler kurmak için e-mail pazarlamasıyla güçlendirin. Farklı dijital reklamcılık türlerini akıllıca karıştırarak, şirketinizin her zaman hazır ve hizmete hazır olduğunu gösterebilirsiniz.
  • Ölçülebilir. Maliyetin ve etkinliğin biraz yaklaşık olduğu çevrimdışı pazarlamanın aksine, Google Analitik gibi web analizi platformlarıyla çabalarınızın ve internet pazarlama verimliliğinizin getirisini tam olarak izleyebilirsiniz .

Dijital reklamcılığın, pazarlama mesajlarınızı tüm dünyadaki insanlara uyarlamak için hızlı, esnek ve ölçülebilir bir yöntem olduğuna şüphe yok. O zamanların ruhu: Binlerce yıl ve genç nesiller neredeyse iletişim kurmak için kullanıldı ve rakipleriniz de bu eğilimi akılda tutuyor.

İnternet Reklamcılığı Türleri

  • Arama Motoru Pazarlaması
  • E-mail pazarlama
  • Sosyal Medya Reklamları
  • Görüntülü Reklamlar
  • Yerel Reklamcılık
  • Video Reklamcılığı
  • Web Push
  • Mobil reklamcılık

İnternet, potansiyel müşterilerle bağlantı kurmak için geniş fırsatlar sunuyor, bu yüzden piyasadaki en etkili İnternet reklamcılığı türlerinden bazılarını gözden geçirelim.

Arama Motoru Pazarlaması

Arama çubuğu, kullanıcıların alıcı yolculuğunun başlangıç noktasıdır . Bir anahtar kelime girerken, kullanıcılar esas olarak ilk sayfa sonuçlarına odaklanır. Arama motoru pazarlamacılığı, web sayfalarınızı organik veya ücretli bir şekilde SERP'nin (arama motoru sonuç sayfası) üst kısmına almakla ilgilidir.

Google Ads, ücretli sonuçları reklam sıralaması açık artırmasına göre görüntüler. Şirketler fiyatlarını belirli bir anahtar kelime için adlandırırken, Google içeriğin kalitesini ve alaka düzeyini analiz eder. Reklam sıralamasının formülü aşağıdadır:

Reklam sıralaması = tıklama başına maliyet teklifi × kalite puanı

Aşağıda "Chelsea fan shop" terimi için arama motoru reklamları bulunmaktadır. Daha popüler anahtar kelimeler için üst kısımda en fazla dört reklam olabilir. Ancak Google'da arama yaptıysanız bunu zaten biliyorsunuz.

Search engine result page

Email pazarlama

Bu, e-mail yoluyla iletişime dayalı bir pazarlama yaklaşımıdır. Bu tür internet reklamcılığı, alandaki en eski ve en uyarlanabilir oyunculardan biridir. E-mail pazarlamacılar her zaman yakın zamanda başlatılan etkileşimli amfi e-mailleri gibi yenilikleri arıyorlar .

Kitlenizi daha iyi hedeflemek için e-mail kampanyalarınızı kişiselleştirebilir, segmentlere ayırabilir ve A / B testi yapabilirsiniz.

E-mail pazarlama, reklamcılık için en az rahatsız edici platformdur, çünkü aboneler e-mail bültenlerini ve promosyonlarını almayı isteyebilirler, ayrıca istedikleri zaman devre dışı bırakabilirler. E-mail pazarlamasının ana fikri, promosyonları değerli olmayan satış içeriği ile karıştırarak web sitesine sıcak pazarlama yollarını yönlendirmektir.

Email example

Sosyal Medya Reklamları

Bu Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest için B2C ve LinkedIn için B2B gibi sosyal medyada reklam vermek anlamına gelir. Şirketler haberlerini ve promosyonlarını sosyal medya üzerinden hedef kitleye iki şekilde uyarlar:

  • Organik olarak. Mutfak eşyaları üretiyorsanız, hack, ürünlerinizi kullanmanın heyecan verici yolları veya paylaşımları teşvik etmek ve çekici bir marka imajı oluşturmak için bazı tarifler gibi değerli içerikler gönderebilirsiniz.
  • Ücretli. Bu durumda, kitlenizi hedefleyen yaş, cinsiyet, favori etkinlikler ve ortak özelliklerine göre promosyon yayınları göstererek sosyal medya işlevlerini işletmeler için kullanabilirsiniz.

Facebook ad

Görüntülü Reklamlar

Amerikalıların % 40'ı , görüntülü reklamcılığın istenmeyen doğası nedeniyle reklam engelleme yazılımlı banner reklamlardan, duvar kağıtlarından, pop-up'lardan, flash ve video reklamlardan kaçınır. Ayrıca, engelleyici olmayan pek çok kişi, "banner körlüğü" adı verilen psikolojik bir fenomen nedeniyle bilinçsiz olarak reklamlardaki bilgileri görmezden gelir. 1990'ların ortalarından bu yana, görüntülü reklamcılık can sıkıcı medya olduğu için olumsuz bir ün kazanmıştır. Reklamlar kullanıcıyla yüksek düzeyde alakalı olmadıkça, büyük ölçüde göz ardı edilir veya daha kötüdür, reklam engelleyiciler aracılığıyla tamamen görünmez olurlar.

Sitelerine yoğun trafik alan web sitesi sahipleri bu siteden para kazanmak istiyor , bu nedenle reklamverenler Google Ads ile satın alırken alanlarının bir kısmını Google AdSense ile satıyorlar. Google, alakalı reklamları iki fiyatlandırma yaklaşımına göre gösterir: TBM (tıklama başına maliyet) ve BGBM (bin görüntüleme başına maliyet) ve şirketlerin tanıtımlarını yeniden hedeflemesine olanak tanır.

Aşağıdaki reklamlar coğrafi yere göre hedeflenmiştir ve yerliler için ilginç olabilir. Aşağıdaki web sitesi Kaliforniya merkezli bir gazeteden.

Display ads

Yerel Reklamcılık

Bir bakıma, bu, görüntülü reklamlara tahriş edici olmayan bir alternatiftir. Şirketler yayınlarına tanıtım malzemeleri yerleştirmek için BuzzFeed, Bored Panda ve New York Times gibi popüler siteleri ödüyorlar. Eğlenceli ve sıradan bir şekilde gerçekleştiği sürece, okuyucular gerçekten reklamı yapıldığını fark etmezler - bu yüzden bu fenomene “yerli” denir.

Japon taş bahçesine taşın bir kopyasını koymak gibi: kimse plastik olduğunu bilmiyor çünkü doğal görünüyor. Aşağıdaki örnek nominaldir, çünkü bu eşyalardan herhangi biri plastik taşlar içerebilir.

Native ads

Video Reklamcılığı

Adından da anlaşılacağı gibi, bu reklamlar video biçimindedir ve YouTube, Vimeo, DailyMotion ve Vine gibi hizmetlere yerleştirilir. Yüksek kaliteli videolar viral olabileceğinden, bu pahalı bir reklam türüdür ancak etkili bir reklamdır. “Okyanusları Kurtar” adlı bir video reklam kampanyası, insanları su kirliliğini azaltmayı amaçlayan şirkete katılmaya teşvik ediyor.

YouTube video ad

Web Push

Bu teknoloji, çevrimiçi olduklarında kullanıcıların dikkatini çekmenizi sağlar. Bu mesajlar ekranınızın köşesinde görünür ve tıklandığında kullanıcı belirli bir web sayfasına yönlendirilir. Örneğin, bir kahve dükkanı sabah 10'dan önce sipariş vermek için% 20 indirim hakkında bir sabah bildirimi gönderebilir. Kullanıcılar markayla iletişim halinde kalmak ve haberleri ve güncellemeleri ilk bilen push bildirimleri için abone olurlar.

Bir haber kaynağınız varsa, web push para kazanma özelliğinden de yararlanabilirsiniz . Bu, abonelerinizin sizden diğer şirketlerden tanıtımlarınızla birlikte web push bildirimleri şeklinde alakalı materyaller alacağı anlamına gelir.

Web push notification

Mobil reklamcılık

Bu tür reklamlar akıllı telefonlarda ve tabletlerde görünür. Şirketler, kullanıcı kabul ettikten sonra SMS ile veya mobil cihazlar için optimize edilmiş tarayıcıda görüntülü reklamlarla reklam verebilir. Bir ayakkabı mağazası işletiyorsanız mobil reklamlar, zamana duyarlı tekliflerle yerel kitlelere reklam vermek için özellikle iyidir. SendPulse ile kısa sürede SMS kampanyaları oluşturabilirsiniz ve açılış oranları son derece yüksektir:% 98'e kadar.

SMS example

İnternet reklamcılığının maliyeti nedir?

  • Arama motoru reklamları
  • Email pazarlama
  • Sosyal medya
  • Görüntülü reklamlar
  • Yerel reklamlar
  • Video reklamcılığı
  • Web push reklamları
  • Mobil pazarlama
  • Arama motoru reklamları. Tüm sektörlerde ortalama tıklama başına maliyet 2,32 ABD dolarıdır . Bu fiyat anahtar kelime hacmine bağlıdır - insanların ayda kaç kez belirli bir kelimeyi veya kelime öbeğini arar; rekabet düzeyini, yani bu anahtar kelimeyi kaç şirketin kullandığını; ve reklam sıralamasına dayalı açık artırma teklifinin ne kadar yüksek olduğunu arar.
  • Email pazarlama. 2.000 abonenin ortalama fiyatı 27$, 5.000 abonenin - 47 $, 10.000 abonenin - 69 $ ve 50.000 abonenin - 253 $ 'dan başlıyor. SendPulse ile her ay 500 aboneye 15.000'e kadar ücretsiz e-mail gönderebilirsiniz. Hizmet, e-mail şablonları oluşturmanıza ve tetikleyici e-mailleri ve diğer birçok kullanışlı özellik göndermenize olanak tanır.
  • Sosyal medya. Sektöre bağlı olarak , Facebook'un ortalama TBM'si 1.86 dolar ve BGBM 11.20 dolar. Instagram'da ortalama tıklama başına maliyet 0,50 - 1,00 ABD doları arasındadır. Kıyafet veya yasa gibi daha rekabetçi endüstrilerde, reklamların maliyeti tıklama başına 3,00 ABD dolarına ulaşabilir.
  • Görüntülü reklamlar. Reklamın boyutu ve web sayfasındaki yerleşimi, fiyatlandırmayı görüntüleme dönemi ve ortalama ziyaretçi sayısı ile birlikte oluşturur. Google Ads'i mutlaka seçmemelisiniz - Microsoft Advertising, Quora, AdRoll vb. gibi diğer hizmetleri kullanabilir veya doğrudan web sitesi sahipleriyle iletişim kurabilirsiniz.
  • Yerel reklamlar. Yerel reklamcılığı kullanmanın temel nedeni, reklam veren şirketin web sitesine yönlendirdiği büyük miktarda trafiktir. En pahalı çevrimiçi reklamcılık türüdür, çünkü reklamverenden yüksek kaliteli içerik, dolayısıyla profesyonel metin yazarlığı, hikaye anlatımı, düzenleme ve tasarım gerektirir. Bununla birlikte, yerel reklamların sindirimi kolay yapısı nedeniyle oldukça etkilidir.
  • Video reklamcılık. Şirketler, izleme başına ödeme temelinde YouTube'a ödeme yapar. Tipik olarak, video reklamları ve görüntüleme başına$ 0.10 ila 0,30 $ arasındadır. Bu, reklamınızı izlemesi için 10.000 kişiye 1000 ABD Doları ödeyeceğiniz anlamına gelir. Bir diğer anlamlı faktör video prodüksiyonudur. Buradaki maliyet, videoda kaç kişinin çalıştığına ve ne kadar ücret aldıklarına bağlıdır.
  • Web push reklamları. SendPulse'da hızlı promosyonlar ve güncellemeler ücretsiz göndermek için bu özelliği kullanabilirsiniz.
  • Mobil pazarlama. ABD'de her SMS'nin maliyeti 0,022 ABD dolarıdır. SendPulse, 200'den fazla ülkede 800 şebekede SMS göndermeye izin verir .

İnternet Reklamcılığı İpuçları

  1. YG'nizi analiz edin
  2. Kitlenizi segmentlere ayırın
  3. Belirli bir işletme için en iyi medyayı seçin
  4. Popüler sosyal medya platformlarını kullanın
  5. Reklamlarınızla yaratıcı olun
  6. Net bir harekete geçirici mesaj kullanın
  7. Mobil cihazlara uygun reklamlar yapın
  1. YG'nizi analiz edin. İnternet pazarlama ile çabalarınızı bir süre değer olduğundan emin olmak kolaydır. Kullandığınız dijital pazarlamanın türüne bağlı olarak olası tüm metrikleri kontrol edin. E-mail pazarlamasında açık oranı ve TO'yu analiz edin , sosyal pazarlama çabalarınız ve arama motoru pazarlamacılığınız için Google Analytics kullanın.
  2. Kitlenizi segmentlere ayırın. Kitlenizi yaş, cinsiyet, yer gibi ortak bir şeye sahip farklı gruplara ayırın ve hepsi için doğru yaklaşımı bulun. Giysiler için bir görüntülü reklam kampanyası oluşturursanız, kadınlara uyarladığınız mesajın erkekler için mesajdan farklı olduğundan emin olun.
  3. Belirli bir işletme için en iyi ortamı seçin. Vegan yiyecekler alıp satıyorsanız, siparişleri teşvik etmek ve almak için sosyal medyayı kullanın. Google arama sonuçlarındaki yerel dizinlerde yer alması, potansiyel müşterilere, örneğin "yakınımdaki vegan yemeği" google'ı kullandıklarında da hitap edebilir.
  4. Popüler sosyal medya platformlarını kullanın. Hedef kitleniz çoğunlukla 14-30 yaş arası gençlerden oluşuyorsa, Instagram muhtemelen birbirleriyle iletişim kurmak için en yaygın olan yerdir. Facebook yetişkinler için tercih edilir, bu yüzden buradaki en iyi uygulama kitlenizi, alışkanlıklarını ve doğru seçimi yapma küresel eğilimlerini incelemek.
  5. Reklamlarınızla yaratıcı olun. İnternet reklamcılığı tamamen insanların dikkatini çekmekle ilgilidir, bu nedenle reklamlarınızı etkileyici ve alakalı hale getirin. Yaratıcılığınızı parlak renkler ve büyük başlıklarla destekleyin, ancak tüm büyük harfleri kullanmaktan kaçının.
  6. Net bir harekete geçirici mesaj kullanın. Mesajınızı kitleye ulaştırmak için çok az zaman var, bu yüzden ne istediğinizi netleştirin. İşletmeye ve reklamcılık hedefine bağlı olarak, "Şimdi rezervasyon yaptırın", "Daha fazla bilgi edinin", "Promosyon kodunu alın" vb. gibi kısa ve net bir CTA kullanın .
  7. Mobil cihazlara uygun reklamlar oluşturun. Site ziyaretlerinin % 58'i akıllı telefonlardan kaydedildiğinden , bir mobil telefonda ürettiğiniz tüm reklamları önizleyin .
Ayrıca şununla arandı
İnternet reklamcılığı hakkındaki bu makaleye oy ver

Kullanıcı Değerlendirmesi: 0 / 5 (0)

Yeni

Bugün SendPulse'ı ücretsiz deneyin

"İnternet reklamcılığı" ile ilgileniyorsanız, toplu e-posta hizmetimizden istifade edebilirsiniz.