Otomatik bir chatbot akışı nasıl oluşturulur?

SendPulse servisi, bir robot önceden belirlenmiş bir senaryoya göre abonelere bazı bilgiler sağladığında otomatik Facebook chatbot akışları oluşturmaya izin verir.

Akış blokları

Mesaj

Her zaman bir akışın başlangıcıdır. Diğer bloklara bağlamak için bir düğme ekleyin.

SendPulse, bu bloğa çeşitli elemanlar eklemenize izin verir.

Metin varsayılan bir öğedir. Giriş alanına bir mesaj yazın. Mesaja bir düğme eklemek için "+ Düğme ekle" ye tıklayın.

Düğme akışın bir sonraki mesajını arayabilir. Bunun için düğmenin adını belirtin ve bir sonraki bloğa bağlayın. Aksi halde, düğme tıklayan bir kullanıcıyı bir web sitesine aktarabilir. Bunun için düğmenin adını belirtin ve web sitesine bir link ekleyin. Düğme detayları ayarlandıktan sonra, "Ekle" düğmesini tıklayın.

Bir elemanın altına en fazla üç düğme eklenebilir.

Resim bir mesajda resim gönderilmesine izin verir. Bir bilgisayardan veya bir cihazdan bir görüntü yüklemek için "Dosya seç" düğmesine tıklayın veya gerekli dosyayı yükleme alanına sürükleyin.

Kart, kullanıcıların sattıkları her şeyi sunabilecekleri bir unsurdur. Bir öğenin resmini, başlığını, açıklamasını ve bir düğmeyi içerebilir. Birkaç kart eklemek için "+" düğmesine tıklayın.

Hizmet, bir elemanda on taneye kadar kart eklenmesini sağlar. Kartlar arasında geçiş yapmak için ok düğmelerini tıklayın. Bir kartı silmek için çapraz düğmeyi tıklayın.

İki veya daha fazla kart eklerseniz, editör alanında üst üste görünecek ve bloğun ötesine geçecektir.

Dosya, kullanıcıların belgeleri aboneleriyle paylaşmalarına izin verir. "Disketten yükle" düğmesini tıklayın veya bir dosyayı mesaja eklemek için yükleme alanına sürükleyin.

Gecikme, yazmanın taklididir. Giriş göstergesinin bir aboneye gösterileceği süreyi saniye cinsinden belirtin.

Gösterge gösterilirken bir mesaj gönderilmez. Yazma zamanını ve daha önce görüntülenen mesajın boyutunu ilişkilendirin.

Liste, kullanıcının görüntü, başlık ve açıklama içeren bazı kartlar ekleyebildiği bir öğedir. Varsayılan olarak, listede iki kart vardır. Daha fazla kart eklemek için "Element ekle" yi tıklayın.

Listedeki kart sayısında bir sınırlama yoktur. Her öğe kartına ayrı ayrı veya tüm listeye düğme ekleyin.

Bir e-mail adresi veya telefon numarası istemek, abonelerden iletişim bilgilerini toplamak için bir fırsat sağlar. Bir soru ekleyin ve hangi bilgileri almak istediğinizi seçin.

Bir sohbette, bir abone soruyu ve e-mail adresiyle veya abonenin Facebook hesabına bağlı bir telefon numarasını içeren hızlı bir cevap düğmesini alır. Abone hızlı cevaplama düğmesine tıkladığında, iletişim bilgileri bota mesaj olarak gönderilir ve ayrıca SendPulse hesabına aktarılır. Bu hızlı cevaplar aracılığıyla paylaşılan kişiler "Aboneler" sekmesinde saklanır. Abone sadece bir kez hızlı bir cevap tıklayabilir. Abone hızlı cevabı tıklamazsa ve bir mesaj yazmaya başlarsa, hızlı cevap kaybolur ve veriler bot'a gönderilmez.

Bir telefon numarası bir abonenin hesabına bağlı değilse, hızlı cevap gösterilmez. Aboneler telefon numaralarını girip sohbete gönderirlerse, veriler metin mesajı olarak alınır ve telefon numaraları SendPulse hesabına aktarılmaz.

Hızlı cevap, bir düğme şeklinde kısa bir cevaptır. Bir abone bu düğmeye tıklar ve metin, gelen akışı tetikleyen bir sohbette bir mesaj olarak gönderilir. Hızlı cevap eklemek için "Hızlı cevaplar" butonuna tıklayın.

Metni yazın ve kaydetmek için "Enter" tuşuna basın. Hızlı cevaplarda giriş alanı 20 karakterle sınırlıdır. Silmek için hızlı cevap kutusundaki çarpıyı tıklayın.

"Mesaj" bloğuna yeni bir eleman eklemek için "Mesaj gönder" ye tıklayın ve gerekli elemanı seçin.

Bölmeli düğmeyle bir öğeyi silin, ok düğmeleriyle yukarı ve aşağı hareket ettirin veya kopya düğmesiyle çoğaltın. Bir öğede bir fare imlecini duraklattığınızda düğmeler görünür.

Akış

Başka bir akışı oluşturduğunuz akışla ilişkilendirmeye izin verir. "Akış" bloğunu düzenleyiciye sürükleyin ve bu akışı tetikleyecek bir düğmeye veya hızlı bir cevaba bağlayın. "Akış" panelinde "Başka bir akış başlat" açılır menüsünü açın ve eklemek istediğiniz akışı seçin.

İş

Bir abone tarafından görülemeyen bir akış bloğudur. Bir yönetici ile sohbet açmak veya bir abone sohbet kampanyalarından çıkmak için yapılandırılabilir.

İş bir eylem eklemek için bloğu düzenleyiciye sürükleyin. "İş" panelinde "Sohbeti açın" veya "Bot listesinden çıkma" seçeneğini seçin.

İşlem bloğunu bir butona veya bu işlemi tetikleyecek hızlı bir cevaba bağlayın.

"Sohbeti açın" işlemi, sohbeti bot sohbetlerindeki "Aç" sekmesine taşır.

Duraklat

Bir aboneye otomatik mesaj gönderilmeyeceği bir dönemdir. Dakika, saat veya gün olarak ayarlanabilir.

Otomatik bir akış nasıl oluşturulur

Yeni bir tetikleyici oluştur. Yeni tetikleyici panelinde "Bir akış oluştur" düğmesini tıklayın.

"Mesaj" bloğuna kısa mesaj ekleyin. Akışta birden fazla blok planlıyorsanız, mesaja bir düğme ekleyin. Değişiklikleri kaydetmek için "Uygula" ya tıklayın .

İhtiyacınız olan tüm blokları ekleyin. İçeriğini kaydetmek için eklediğiniz her blokta "Uygula" yı tıklamayı unutmayın .

Düzenleyiciyi yakınlaştırmak veya uzaklaştırmak için yakınlaştırma düğmelerini tıklayın. Akış için daha fazla alana sahip olmak üzere düzenleyici alanını sürükleyin.

Bağlamak için bir satırı bir bloktaki düğmeden başka bir bloğa sürükleyin.

Akışın tüm blokları eklendikten sonra , akışı kaydetmek ve bir tetiğe bağlamak için "Kaydet" ya tıklayın .

Otomatik akış hazır.

Diğer özellikler

Varsayılan olarak, bir akışa bağlı olduğu bir tetikleyici tarafından adlandırılır. Bir akışı yeniden adlandırmak için editördeki ismine tıklayın, yeni bir isim girin ve kaydedin.

Kullanıcılar, mevcut akışları tetikleyicilerden düzenleyebilir, silebilir veya bağlantılarını kaldırabilir.

Tetikleyicilerden bağlı olmayan akışlar "Kaydedilen akışlar" içinde saklanır. Tüm kayıtlı akışları görmek için "MESSENGERS" sekmesindeki "Kaydedilen akışlar" düğmesine tıklayın.

Servis ayrıca akış mesajlarındaki buton tıklama istatistiklerini de gösterir. Düğmeyi kimin tıkladığını görmek için düğmedeki sayıya tıklayın.

"Otomatik bir chatbot akışı nasıl oluşturulur?" hakkındaki bu makaleye oy ver

Kullanıcı Değerlendirmesi: 0 / 5 (0)

    Blogumuzda popüler

    Bugün SendPulse'ı ücretsiz deneyin