Spam yapmadan toplu e-postalar nasıl gönderilir?

Bu sayfanın en güncel versiyonu İngilizce dilinde mevcuttur. İngilizce göster

Maalesef, hiç kimse spam gönderen birine ayrıcalık tanımaz. Spam klasörünüzdeki yetkili kaynaklardan gelen e-postalara rastladınız mı? Bir e-postayı spam olarak işaretlettirecek kadar sıkıcı bültenlerden bıktığınız oldu mu? Cevaplarınızın “Evet” olduğunu varsayalım. 

E-posta itibarını etkileyen üç sorun vardır:

  1. Teknik ayarlar
  2. E-posta içeriği ve tasarımı
  3. Alıcıların toplu e-postalarınıza tepkisi

Teknik ayarlar

Başlıkların doğru biçimlendirilmesi.

Her şeyden önce, e-postaların SPF kaydı ve DKIM imzası doğru bir şekilde denetlenmelidir. SPF kaydı, DNS'nin etki alanında bulunmalı ve belirli bir IP adresinden etki alanı adı için e-posta gönderilmesine izin vermelidir. DKIM göndereni tanımlamaya izin verir.

E-postanın kontrole tabi olduğundan emin olun.

E-postanın SPF ve DKIM kontrolüne tabi olup olmadığından emin olmak için, e-posta istemcisindeki başlıklarını açın, Kimlik Doğrulama-Sonuçlar öğesini bulun ve SPF ve DKIM'den sonra "pass" ifadesinin yazdığından emin olun. Bu, e-postanın kontrolden geçtiği anlamına gelir.

 SPF ve DKIM kontrol işlemlerini gerçekleştirin

Gmail’de şu şekilde görünür:

Gmail’de SPF ve DKIM kontrolü

Mail.ru’da:

Mail.ru'da SPF ve DKIM kontrolü

Özel bir başlık kullanın

İnsanların ne gönderdiğinizi bilmeleri için toplu e-postalarda bir “öncelik:toplu” başlığı kullanın.

Abonelikten çıkma bağlantısını ekleyin

E-postaya abonelikten çıkma bağlantısını eklediğinizden emin olun. Bu bağlantı kolay görünür, uygun yazı boyutuna ve rengine sahip olması gerekir.

Kendi posta listeniz

Asla başka şirketlerden posta listeleri satın almayın. Bu kişilerin, ilgilenmedikleri için e-postanızı spam olarak işaretlemesi daha olasıdır. Abonelik bağlantıları veya çifte abonelik ile müşteri tabanını oluşturun. Bu, bir kullanıcının kayıt olduğu ve verilerin doğruluğunun - e-postanın onayından sonra müteakip e-posta kampanyalarının gönderileceği anlamına gelir. Bir kullanıcı bağlantı içeren onay e-postasını alır. Bu şekilde, müşteri tabanınız toplu e-postalar için sadece geçerli ve yasal adresleri içerecektir.

IP adresi ve etki alanı itibarı

Gönderenin itibarı 2 bileşenden oluşur: IP adresinin ve etki alanının itibarı. Yetkili servisin yardımı ile e-posta gönderirseniz, size itibarı yüksek olan IP ve etki alanını verecektir. Özel bir IP adresi satın alabilir, kendi etki alanınızla bağlantı kurabilir ve onların itibarından sorumlu olabilirsiniz.

E-posta içeriği ve tasarımı

Spam benzeri sözcükler kullanmaktan kaçının

Şuna benzerler:

Spam benzeri sözcükler

Şüpheli bağlantılar ve ekler kullanmayın

Bağlantılar son derece önemlidir. Şüpheli bir kaynağa ulaşıyorsa, engellenir. Bağlantıları konu satırına koymayın ve kısaltılmış bağlantılardan kaçının, bunlar dolandırıcılık amaçlı olabilir.

Aynı durum ekleri ve belgeler için de geçerlidir. Şüpheli başlıkları olan dosyalar, arşivler (özellikle parola korumalı olanlar), ücretsiz dosya barındırma servislerinden dosya indirme bağlantıları.

Tasarım kontrol edin

Caps Lock tuşu, ünlem işareti, gizli metin (çok küçük yazı tipi), çok fazla görsel ve çok az metin kullanmaktan ve yazım hatası yapmaktan kaçının.

Düz metin sürümü sağlayın

Spam filtreleri düz metin olmamasını sevmediğinden ve bazı alıcılar için faydalı olabileceğinden dolayı e-postanıza bir düz metin sürümü dahil edin. Birçok e-posta istemcisi bir e-postanın HTML sürümünü kesip basit bir metin olarak gösterir. HTLM sürümü gösterilemiyorsa, alıcı bir düz metin görecektir.

Alıcıların toplu e-postalarınıza tepkisi

Abonelikten çıkma bağlantısını ekleyin

E-postaları spam olarak işaretlemek yerine abonelikten çıkmaya izin verdiği için her e-posta bu bağlantıyı içermelidir.

Tanıdık ad ve gönderen adresini kullanın

Abonenizin e-postanın bir spam gönderene değil, size ait olduğunu bildiğinden emin olun. Tanıdık ad, şirket adı, e-posta adresi şüphe uyandırmaz. 

E-posta gönderme sıklığını koruyun

E-postanızın içeriği son derece ilginç ve alakalı olsa bile her gün e-posta göndermeyin. Abonelerinizin sizi unutmaması için en uygun sıklık haftada bir kez ve ayda bir kezden daha fazlası değildir.

Alakalı ve değerli e-postalar gönderin

Abonelerinize iyi bakın. Bir kişi toplu e-postanıza abone olmuşsa, her aboneye alakalı içerik gönderin. Müşteri odaklı bir yöntem olduğu için segmentasyonu kullanın. Abonelerinizi cinsiyet, şehir, yaş, ilgi alanları ve tercihlere göre segmentlere ayırın. 

Toplu e-postalarınızın spam düzeyini nasıl takip edebilirsiniz?

Bunun için 2 yol vardır:

1. Spam Assassin ile e-postalarınızı değerlendirin

E-posta pazarlama hizmetleri, e-posta gönderenlerin itibar düzeyini ve spam düzeyini tanımlamaya ve her e-postanın nasıl geliştirileceğine dair önerileri bulmanıza yardımcı olacaktır. Popüler bir program olan Spam Assassin, spam düzeyini değerlendirir ve genel bir puan verir: 0-4 (yeşil arka plan) — bir e-posta spam klasörüne gitmez, 4-6 (sarı arka plan) — bir e-posta yanlış metin içerir ve muhtemelen spam klasörüne gider, 6 ve üstü (kırmızı arka plan) — bir e-posta spamdır ve engellenecektir.

2. Kötüye kullanım şikayetlerini takip edin

Kötüye kullanım şikayetleri alırsanız, e-postanız size göre alakalı olsa bile kara listeye girebilirsiniz. Aboneleriniz toplu e-postalarınızla ilgilenmiyor olabilir veya abonelikten çıkma bağlantınız gizlenmiş olabilir. Abonelikten çıkma yolunu bulamadıkları için e-postayı spam olarak işaretlerler. SendPulse kötüye kullanım şikayetlerini takip etmenizi sağlar. E-posta kampanyaları ve abone listesine ilişkin metrikleri içerir. Teslim edilen ve açılan e-postaların, tıklatmaların, kötüye kullanım şikayetlerinin, hataların vb. sayısını düzenli olarak takip edebilirsiniz.

Bir kampanya göndermeden önce kendinize şunu sorun: “Bu e-postayı almak ister miydim? İçinde değerli ve yararlı olan ne var?”

Bu nedenle, önerilere kulak verin, abonelerinize iyi bakın ve onlara spam göndermeyin.

    Spam yapmadan toplu e-postalar nasıl gönderilir? hakkındaki bu makaleye oy ver

    Kullanıcı Değerlendirmesi: 4 / 5

    Önceki

    E-posta pazarlaması nasıl yapılır?

    Sonraki

    Neden e-posta pazarlaması çok etkilidir?

    Blogumuzda popüler

    Bugün SendPulse'ı ücretsiz deneyin