E-posta pazarlaması nasıl yapılır?

Bu makaleyi okuyorsanız, işletmeniz için e-posta pazarlamasını nasıl uygulayacağı ile ilgileniyorsunuz demektir. E-posta pazarlamasının, işinizi alışmanızı organize etmenin en iyi ve daha ucuz bir yolu olduğunu zaten duymuş olabilirsiniz. Düzgün şekilde yapıldığında doğru olabilir. Bu makalede özellikle e-posta pazarlamasının nasıl yapıldığını adım adım inceleyeceğiz.

Verimli olup olmadığından hala şüphe duyuyorsanız, şu makalemizeki e-posta pazarlamasının avantajlarını keşfedin. 

 

Hazırsanız, başlayalım!

Pekala, e-posta pazarlaması nasıl yapılır?

Adım 1. Hedefleri belirleyin.

Hedefler, işinizi tanımladıkları için hayati öneme sahiptir: hedefler hedef kitlenizi, e-posta pazarlama stratejisini, abonelerinizle paylaşmak istediğiniz içeriği, çalışmanızın sonuçlarını tanımlar. Hedefler olmadan, kendinizi akışa bırakıp gidersiniz. Bu nedenle, dönüşümleri ve yatırım getirisini öğrenemezsiniz ve bunun sebebi işiniz için dönüşüm oranları ve yatırım getirisinin ne olacağını belirtmemiş olmanızdır.

Şimdi, kendinize şu soruyu sorabilirsiniz: işim için hedefleri nasıl belirlerim?

Hedefler, faaliyet alanınıza bağlıdır. 

Örneğin:

  • E-ticaretle ilgileniyorsanız, hedefiniz satışları artırmak olabilir. Birçok pazarlama yönteminin yardımıyla bu amaca ulaşılır, örneğin çapraz satış, satış teşvikleri, özel teklifler, indirimler, satışlar, vb.
  • Etkinlik ve festival organizasyonlarıyla uğraşırsanız, hedefiniz katılımı ve bilet satışlarını artırmak olabilir.
  • Bloğunuz varsa, hedefiniz ziyaret ve takipçi sayısını artırmak olabilir.

Hedefinizi seçtikten sonra, e-posta pazarlamasının müşterilerinizle güvenilir ilişkiler kurmaya odaklandığını ve her hedefe müşterinize ilgi göstererek ulaşılması gerektiğini unutmayın.

Adım 2. Posta listeleri oluşturun.

En baştan yapıyorsanız, bu adım en zoru olabilir. Yine de en önemlilerinden biridir. E-posta kampanyalarınızın başarısı, bunları gönderdiğiniz hedef kitleye bağlıdır.

E-posta pazarlamasının altın kuralı: posta listeleriniz yasal OLMALIDIR!

Yasal posta listeleri, e-posta gönderme izni anlamına gelir.

 

E-posta gönderme izni abonelik veya çifte abonelik yoluyla elde edilir. Çifte abonelik harika bir pazarlama tekniğidir. Bu, bir kullanıcının e-postalarınızı almak istediğini iki kez onayladığı anlamına gelir. Bazı işletmeler, posta listelerine zarar vereceğini düşünerek bu uygulamadan kaçınırlar, ancak doğru değildir. İsteklerini iki kez gösteren kullanıcılar, yaptıklarınızla gerçekten ilgileniyordur ve onların ihtiyaçlarını karşılama ihtimaliniz vardır.

Kullanıcılar abone olmaya nasıl teşvik edilir?

Tüm pazarlamacılar bu sorunun cevabını bulmak için isteklidir.

Size etkin bir abonelik formuyla ilgili bazı ipuçları sunuyoruz:

  1. Kısa ve basit bir form hazırlayın ve bir kullanıcının abone olma amacını belirtin.
  2. “Üye ol” düğmenizi gerçek bir eylem çağrısı şeklinde hazırlayın. Kolayca görülebilir olmalıdır.

       3. Bir abonelik için ödül olarak bir şey teklif edebilirsiniz. Ücretsiz nakliye, indirim, ücretsiz elektronik kitap vb. olabilir.

      4. Kullanıcıları e-postalarınızı ne sıklıkta alacakları hakkında bilgilendirin.

Abonelikten sonra kullanıcılara bir hoş geldiniz e-postası gönderin. Böylece sadece şunu söylemiş olmayacaksınız: “Abone olduğunuz için teşekkürler”, aynı zamanda onların tercihlerini, sizden ne almak istediklerini de öğrenmiş olacaksınız. Ayrıca, bu bilgileri segmentasyon için de kullanabilirsiniz.

 

Segmentlere ayrılmış posta listeleri e-posta pazarlamanızı yeni boyutlara taşıyacaktır. Bu yöntem, çok fazla çaba harcamadan kampanyalarınızı kişiselleştirmenize olanak sağlar. Örneğin, yukarıda bahsettiğimiz hoş geldiniz e-postasından haberler, makaleler, videolar, ürün bilgileri ve daha fazlasını almayı seçmiş olan tüm üyeler aynı e-posta listesinde yer alacaktır ve kendileriyle ilgili aynı bilgileri alacaklardır.

Ayrıca, aboneleri aşağıdaki şekilde segmentlere ayırmak oldukça mantıklıdır:

  1. Eski aboneler
  2. Mevcut aboneler
  3. Muhtemel müşteriler

Böylece, eski abonelerinizin sizden hiçbir şey almadığından; mevcut aboneler bilgilendirilmeye devam edildiğinden; muhtemel müşterilerin ise ilgi duyduklarından emin olabilirsiniz.

 

Posta listelerinizi temiz tutun! Geri dönmeleri ve hataları azaltmak amacıyla geçersiz e-posta adreslerinden kurtulmak için bunları düzenli olarak kontrol etmeyi alışkanlık haline getirin!

Adım 3. E-postalarınızın türlerini belirleyin.

Genellikle, tüm e-postalar pazarlama ve işlem için ayrılmıştır. 

İşleme dayalı veya tetiklenen e-postalar, belirli bir eylem gerçekleştirdikten sonra müşteriye gönderilir. Bunlar e-ticarette bir zorunluluktur. Örneğin, bir müşteri alışveriş sepetine bir öğe ekledi, fakat satın almadı. Bu durumda, müşteri terk edilmiş bir alışveriş sepetini hatırlatan e-posta alır.

 

Bu nedenle, işlemsel e-posta bir abonenin eylemine yönelik bir cevap niteliğindedir. Bunlar ayrıca aşağıdaki e-postaları da içerir:

  • Abonelik onayı e-postası
  • Sevkiyat onayı
  • Takip e-postaları
  • Hoş geldiniz e-postaları
  • Yeniden etkinleştirme e-postaları
  • Parola sıfırlama e-postaları
  • Sipariş onayı e-postaları

Pazarlama e-postaları işlemsel postalardan farklıdır, çünkü bir kerede birçok aboneye gönderilirler ve belirli bir eyleme yanıt vermeleri gerekmez. Bu e-postalar faydalı ve ilginç içerikleri, teklifleri, haberleri, duyuruları, fırsatları vb. içerir. 

Bazı pazarlama e-postaları türleri:

1. Bülten

Bülten, en son haberler, içerik ve güncellemelerinizi içeren bir e-postadır. Genellikle 1 konuya adanmıştır.

 

2. Özet

Özet, okuyucuların merakını cezbeden birkaç cümle ile son makalelerinize veya haberlerinize bağlantılar içerir. Genellikle 1 den fazla konuya adanmıştır, bu bir tür rapordur.

 

3. Duyuru

Bu e-posta en son değişiklikleri, güncellemeleri, örneğin yeni bir ürün haberini duyurur.

 

4. Davet

Bu e-postanın belirli bir etkinliğe davet etmeyi hedefler.

 

5. Teklifler ve indirimler

Bu e-posta özel teklifler, indirimler ve satışlar hakkında bilgiler içerir.

 

Bir e-posta kampanyasının seçimi, belirlediğiniz hedeflere bağlıdır. Satışları artırmak istiyorsanız, özel teklifler ve indirimler içeren e-posta kampanyasını seçebilirsiniz, daha fazla takipçi ve müşteri katılımı istiyorsanız, bülten ve özeti seçebilirsiniz.

Adım 4. E-posta kampanyası oluşturun.

Bu, işinizin en yaratıcı kısmıdır. E-postanızın içeriğine odaklanın.

İçerik

E-postanızın ilgi çekici olup olmadığını anlamak için insanların sadece 8 saniyeye ihtiyaçlar duydukları belirtilmektedir. Bu nedenle, en önemli ve faydalı bilgiyi en üste koyun.

 

Yukarıdaki ifade e-posta pazarlaması için de geçerlidir. Uzun, yorucu ve aşırı derece bilgilendirici metinlerden kurtulun. 10 paragraflık metin içeren e-postaları sıklıkla okur musunuz? Kendinizi abonelerin yerine ayakkabılarına koyun.

E-postanızın kolay okunmasını ve ilgi çekici olması için tematik, dikkat çeken bir resim kullanın çünkü abonelerinizin bir e-postayı açarken ilk dikkat edeceği şey budur. Resminizin gösterilmemesi durumunda alternatif bir metin eklediğinizden emin olun, alternatif metin onu tanımlayacaktır.

Eylem çağrısı

Eylem çağrısı düğmeniz çarpıcı ve kolayca görülebilir olmalıdır. Aboneler ne yapmaları gerektiğini anlamalıdır.

E-posta şablonu

Neredeyse tüm e-posta servisleri her durum için uygun geniş bir hazır e-posta şablonu yelpazesine vardır. Sürükle ve bırak editörünü kullanarak servisimizde kendi özgün ve yaratıcı şablonunuzu oluşturabilirsiniz. Kullanımı kolaydır, gerekli öğeleri şablonunuza sürükleyin ve istediğiniz tasarımı seçin.

İçeriğinizin abonelerinizin tercihlerine uygun olması gerektiğini unutmayın. Aynı e-postayı her aboneye göndermeyin. Kişiselleştirme ve segmentasyon imkanlarından faydalanın!

E-postalarınızı uyumlu hale getirin, böylece herhangi bir ekran çözünürlüğünde mükemmel görüneceklerdir.

E-posta gövdesinin kalitesi, tıklatma oranınızı etkiler.

E-posta gövdesini oluşturduktan sonra konu satırınızı düşünün.

Konu satırı

Konu satırı, e-postanızı e-postanızı aldığında ilk olarak gördüğü kısım olduğu için bu e-posta adresinizin “yüzüdür”. Konu satırınızın başarısı e-posta açılma oranlarını etkiler.

Yani, kötü bir konu satırını daha iyi hale getirmeye çalışmalısınız. A/B testi, işinizi optimize etmenize yardımcı olacaktır.

Etkili konu satırı ile ilgili ipuçlarımızdan yararlanın:

  1. Bunu 40 karakterden kısa tutun, aksi halde bazı e-posta istemcilerinde gösterilmez.
  2. Tüm e-posta gövdesini konu satırında özetleyin. En önemli ve ilgili bilgiyi belirtin.
  3. Abonelerin bir e-postayı açmasını sağlayacak şekilde ilgi çekici sorular kullanın.
  4. SATIN ALIN, ÜCRETSİZ, SADECE ŞU AN İÇİN, vb spam benzeri sözcüklerden kaçının
  5. Aboneleriniz hakkında kişisele bilgileri ekleyerek e-postaları kişiselleştirin, örneğin adları, iş yerleri, ikamet ettikleri yer, cinsiyet vb.

Şimdi, e-posta kampanyanız gönderilmeye hazır.

Adım 5. Kampanyalarınızın sonuçlarını takip edin.

Bir e-posta kampanyası göndermek, e-posta pazarlamasında son adım değildir. İşinizi geliştirmek için yapmanız gereken diğer önemli şeyler de vardır. Bir kampanya gönderdikten sonra sonuçlarını takip edin. 

Aşağıdaki metrikler kullanılabilir:

  • E-posta açılma oranı — aboneler tarafından açılan e-postalarınızın yüzdesidir.
  • Tıklatma oranı — e-postanızdaki bağlantıya tıklatan abonelerin yüzdesidir.
  • Geri dönmeler — farklı nedenlerle iletilmeyen e-postaların yüzdesidir.
  • Abonelikten çıkma oranı — e-postanızı açtıktan sonra abonelikten çıkan kişilerin yüzdesidir.
  • Spam şikayetleri — e-postanızı spam olarak işaretleyen kişilerin yüzdesidir.

Google Analytics’in yardımıyla daha detaylı istatistikleri görebilirsiniz.

UTM etiketlerini kullanın! Bunların yardımıyla, müşterinizin sitenize “nereden geldiğini”, hangi iletişim kanalının bunu mümkün kıldığını öğrenebileceksiniz.

Bu tür derin bir analiz, abonelerinize daha yakın olmanıza, onlar hakkında daha fazla bilgi sahibi olmanıza ve onlar için çalışmanıza yardımcı olacaktır.

Bu nedenle, e-posta pazarlamanıza başlamak için bu 5 adımı uygulayın! 

"E-posta pazarlaması nasıl yapılır?" hakkındaki bu makaleye oy ver

Kullanıcı Değerlendirmesi: 4 / 5 (7)

    Blogumuzda popüler

    Bugün SendPulse'ı ücretsiz deneyin