E-posta teslim edilebilirliği en iyi uygulamaları

E-posta teslim edilebilirliği, e-posta pazarlamasının temel sorunlarından biridir. E-postalarınız alıcıların gelen kutularına ulaşmadan dönüşümler olması imkansızdır. E-posta gönderme izniniz olduğunu iddia edebilirsiniz, öyleyse neden e-postalarınız gelen kutusuna ulaşmıyor? İzin, teslim edilebilirliği garanti etmez.

Spam klasöründeki e-postaları ve oraya gitme nedenlerini dikkate almayacağız. Spam sayılmayan e-postaları nasıl göndereceğinizi merak ediyorsanız, ayrıntılı kılavuzumuzu okuyun.

E-posta teslim edilebilirliği, hangi e-postalarınızın alıcılarını bulacağı birçok faktöre ve bileşene bağlıdır.

Temel olarak, e-posta teslim edilebilirliğindeki başarı aşağıdaki bileşenleri içerir:

  1. E-posta kimlik doğrulaması
  2. Gönderenin itibarı
  3. Posta listesinin kalitesi
  4. E-posta içeriği

Her bir bileşene daha yakından göz atalım.

E-posta kimlik doğrulaması

SPF ve DKIM yapılandırın

Bu, ISS'lere sizin güvenilir bir kullanıcı olduğunuzu bildirir ve e-postalarınızı teslim eder. E-posta kimlik doğrulama teknolojileri spamı azaltmaya odaklanır.

E-posta kampanyalarınızı teslim etmenin birtakım yolları var. Bunlar test edildiler ve teslim edilen e-postalarınızın sayısını kesinlikle artıracaklar.

En çok kullanılan 2 kimlik doğrulama teknolojisi şunlardır:

  • Gönderen Politikası Çerçevesi (SPF) 

    Çok sayıda e-posta gönderirseniz, SPF bir zorunluluktur. Bu teknoloji spam gönderenlerden ve kimlik avcılarından korur. Bir SPF kaydınız yoksa, herkes "Gönderen" alanına sizin etki alanı adınızı yazabilir ve sizden gönderilmiş gibi yapabilir.

    SPF kaydı, hangi posta sunucularının belirli bir etki alanından e-posta göndermesine izin verildiğini belirlemeye izin verir. Etki alanı adı Etki Alanı Adı Sistemi (DNS)’de kaydedilmelidir.

    SendPulse'da bir SPF kaydının nasıl oluşturulacağını keşfedin. 

  • Etki Alanı Anahtarlarıyla Tanımlanmış Posta (DKIM)

    Bu teknoloji gönderilen e-postalar için garanti sağlar. Bu şekilde, bir gönderenin etki alanı bir kriptolu imza ile doğrulanır. Bir kuruluş mesajın sorumluluğunu üstlenir. Bir e-postayı teslim etme veya etmeme kararı itibara dayanır.

    SendPulse SMTP için DKIM'in nasıl yapılandırılacağını öğrenin.

Gönderenin itibarı

Kara listelerden ve spam şikayetlerinden uzak durun

Toplu e-postalar gönderiyorsanız, alıcıların posta sunucularını güvenilir bir gönderen olduğunuz konusunda ikna etmeniz gerektiğinden dolayı e-posta itibarı önemli bir rol oynar. Kısa sürede güvenilir bir itibara sahip olamazsınız.

İyi bir gönderen itibarına sahip olmak için aşağıdaki hususları aklınızda bulundurun

  • Kara listeleri

    Etki alanınızın hiçbir kara listede bulunmadığından emin misiniz? Hiç spam göndermemiş olabilirsiniz, ancak bir kez e-postanız alıcıyla alakasız olduğunda bu kötü klasöre girebilir. Etki alanınızın kara listede olup olmadığını düzenli olarak kontrol edin ve listeden çıkarılmak için elinizden gelenin en iyisini yapın. İyi bir gönderen itibarına sahipseniz, muhtemelen kara listeden ayrılma konusunda sorun yaşamayacaksınız.

    Etki alanınızı nasıl kontrol edeceğinizi bu makalemizden öğrenin. 

  • Spam şikayetleri

    Her zaman spam şikayetleri alacaksınız, ancak bunların sayıları itibarınızı belirler. E-postalarınızın küçük bir yüzdesi bile spam olarak işaretlenirse, kara listeye alınma ihtimaliniz vardır. Spam şikayetlerini azaltmak için e-postanıza görünür bir abonelikten çıkma bağlantısı yerleştirin ve elbette abonelerinize alakalı içerikler gönderin.

  • Adanmış IP adresi 

    Her toplu e-posta göndereni, paylaşılan veya adanmış bir IP adresinden e-posta gönderme konusunda ikilemde kalmıştır. Etki alanının itibarı teslim edilebilirlik açısından çok önemli olduğu için, adanmış bir IP'nin gerekliliği üzerinde düşünmek oldukça mantıklıdır. Yıllık 100.000'den az e-posta gönderirseniz, muhtemelen bir adanmış IP'ye ihtiyacınız yoktur. Bir paylaşılan IP adresinden gönderilen e-postaların teslim edilebilirliği hem etkinliklerinize hem de onu kullanan diğer kişilere bağlıdır. Bu, en iyi uygulamalar takip edilirse — sizi etkileyeceği, ancak zayıf yöntemler kullanırlarsa — e-postanızın teslim edilmeyeceği anlamına gelir. Yine de, SMTP sağlayıcıları adil ve dürüst olduklarından emin olmak için her bir IP adresinin tüm kullanıcılarına ait faaliyetleri düzenli olarak izler. Ancak, düzenli olarak toplu e-postalar gönderiyorsanız, bir adanmış IP adresinizin olması daha iyi olacaktır. Böylece, sadece siz belirli bir IP adresini kullanıyor olacaksınız. Bu nedenle, gönderenin itibarı tek kelimeyle ve tamamen faaliyetlerinize bağlıdır. Elinizden gelenin en iyisini yapın ve kampanyalarınız teslim edilecektir.

  • E-posta gönderme hacmi

    Bu sorun aynı zamanda ısınan bir IP adresi olarak da bilinir. Bir adanmış IP adresi kullanmaya karar vermeniz önemlidir. Gönderenin faaliyetinin şüpheli görünmemesi için düzenli olarak aynı sayıda e-posta göndermenizin iyi olacağını unutmayın. IP adresinizi ısıtmak için, posta listenizden ayrılmış ve pasif tüm kullanıcıları çıkarın, posa listelerinizi birkaç segmente ayırın ve bunlara kademeli olarak e-postalar gönderin — hepsine hemen e-posta göndermeyin.

Posta listesinin kalitesi

Posta listenizi temizleyin ve e-posta geri dönmesini engelleyin

E-posta göndereceğiniz insanlar da en az itibarınız ve kimlik doğrulamanız kadar önemlidir. Neden? E-posta pazarlamasının birincil rolü müşterilerle ilişkiler kurmaktır. Bu, abonelerin katılımları kadar onların ilgi alanlarını ve tercihlerini de önemsediğiniz anlamına gelir. Posta listenizi temiz tutmak ve abonelerin katılımını sağlamak için aşağıdakileri göz önünde bulundurun:

  • Ayrılmış aboneler

    Posta listenizi ve e-posta kampanyanızın istatistiklerini düzenli olarak kontrol edin. Bir kullanıcı e-postalarınızı 6 ay boyunca açmadıysa, ona özel teklif içeren bir yeniden etkinleştirme e-postası gönderin, e-postanız hala görmezden geliniyorsa — onları listeden çıkarmaktan çekinmeyin.

    SendPulse'da pasif kullanıcıları manüel olarak engelleyebilirsiniz.

  • E-posta geri dönmeleri

    Toplu e-postalar gönderirken kesinlikle e-posta geri dönmeleriyle karşılaştınız. İki tür geri dönme vardır: yumuşak ve sert.

    Yumuşak geri dönmeler geçici teslimat sorunlarına işaret eder ve hata kodları genellikle 4 ile başlar. Alıcının posta kutusunun dolu olması dolayısıyla o an için e-postanın teslim edilememesi; bir kullanıcının sunucusunun kullanılamaması; dolayısıyla e-posta boyutunun alıcının gelen kutusu limitini aşması gibi sebepler yer alabilir.

    Sert geri dönmeler kalıcı teslimat hatası anlamına gelir ve kod 5 ile başlar. Bu geri dönmeler geçersiz, var olmayan ve yanlış yazılmış e-posta adresleriyle bağlantılıdır. Ayrıca, alıcının e-postanızı spam olarak değerlendirmesi de geri dönmeye neden olabilir.

    Açıklamalarıyla birlikte SMTP hata kodları hakkında daha fazla bilgi edinin.

    Bir e-posta kampanyası gönderdikten sonra farklı geri dönme türlerini izleyin ve bunları ortadan kaldırmak için gerekli adımları atın. 

  • Spam tuzakları

    Spam tuzakları spam göndermeyi ortaya çıkarmak için oluşturulmuştur. Bunlar kullanıcılar tarafından terk edilmiş, el değmemiş e-posta adresleri olabilir — web sitesi ayıklaması için hiçbir zaman insanlar tarafından kullanılmamıştır. Spam tuzakları ISS'ler tarafından kullanılır. Bu adreslerin sahipleri hiçbir zaman bir web sitesine abone olmazlar, dolayısıyla bir e-posta alırlarsa bu bir spamdır. Bir posta tuzağı tarafından yakalanmamak için posta listelerinizi düzenli olarak kontrol edin ve bir e-posta adresi doğrulama aracı kullanın.

E-posta içeriği

Çifte abonelik seçeneğini kullanın ve abonelerin tercihleri yönetmelerine izin verin

Kötü içerik, kesinlikle e-postalarınızın gelen kutusuna gitmesini engellemeyecektir. Ancak bir e-posta kampanyası oluştururken bazı önemli hususlara dikkat etmelisiniz:

  • Bir onay e-postası

     Onay e-postası

    Çifte abonelik yöntemini kullanıyorsanız bir onay e-postası gönderilir. 

    Kullanıcılar size sadece e-posta adreslerini vermekle kalmaz, aynı zamanda adreslerine gönderilen e-postadaki bağlantıyı takip ederek abone olma isteğini de onaylarlar. Bu, ilgili abonelerin yer aldığı posta listesi oluşturma açısından bir fırsattır.

  • Görünen abonelikten çıkma bağlantısı

    Zamanla aboneler işletmenize olan ilgisini kaybedebilirler ve bu doğaldır. Önemli olan — abonelikten çıkmaları için onlara kolay bir fırsat vermenizdir, "spam olarak işaretlemelerinden" daha iyidir. İkinci durumda, gönderen itibarınız zarar görecektir. Her e-postaya görünür bir abonelikten çıkma bağlantısı ekleyin, abonelerin abonelikten çıkmak için giriş yapmalarının gerekmediğinden ve işlemin tek bir tıklamayla tamamlanabildiğinden emin olun.

  • Tercihleri yönetin

    Tercihleri yönetin
    Abonelerin e-posta gönderme sıklığı ve istenen içerikle ilgili tercihleri yönetmelerine izin verin. Onlara bir hoş geldiniz e-postası gönderirken bu fırsatı da sunun. 

    Her e-postanızın alt bilgi kısmında tercihleri yönetmek için bir düğme ekleyebilirsiniz. Ardından, tercihlere göre segmentler oluşturun ve doğru kişilere alakalı içerikler gönderin!

Burada en önemli konuları tartıştık.

Şimdi en iyi uygulamaları tekrar hatırlayalım:

  1. Bir SPF kaydı oluşturun.
  2. DKIM'i yapılandırın.
  3. Etki alanınızın kara listelerde olup olmadığını kontrol edin.
  4. Toplu e-postalar gönderiyorsanız bir adanmış IP adresi alın.
  5. Her e-postaya görünür bir abonelikten çıkma bağlantısı ekleyin.
  6. İstikrarlı bir şekilde e-posta kampanyaları gönderin.
  7. Pasif aboneleri yeniden katılıma teşvik etmeye çalışın.
  8. E-posta geri dönmelerini ortadan kaldırın.
  9. Posta listenizde eski adresler ve spam tuzakları olup olmadığını düzenli olarak kontrol edin.
  10. Çifte abonelik yöntemini kullanın.
  11. Abonelerinize e-posta içeriğini ve sıklık tercihlerini yönetme fırsatı sunun.
  12. Posta listelerinizi segmentlere ayırın.

Bunlar e-posta teslimatı konusunda temel ve önceden test edilmiş uygulamalardır. Elbette, bu kılavuzun takip edilecek tek doğru kaynak olduğunu iddia etmiyoruz. Bu yöntemleri uygulayın ve e-posta kampanyalarınız teslim edilsin!

"E-posta teslim edilebilirliği en iyi uygulamaları" hakkındaki bu makaleye oy ver

Kullanıcı Değerlendirmesi: 4 / 5 (6)

    Blogumuzda popüler

    Bugün SendPulse'ı ücretsiz deneyin