Bir e-posta şablonu nasıl tasarlanır?

İnternette e-posta şablonu tasarımı konusunda tam teşekküllü birçok kılavuz var. Bunlar hem genel bilgileri hem de faydalı ipuçlarını ve tavsiyeleri içerir.

Bu makalede kullanıcılar açısından en önemli ve faydalı olan konular üzerinde durulacak.

Bir e-posta şablonu oluşturmak genellikle çok fazla zaman, çaba ve hayal gücü gerektirir. Bu nedenle, özel tasarımla kendi marka şablonunuzu oluşturup daha fazla e-posta kampanyası oluştururken bunu takip etmelisiniz. Bu şekilde, sadece işinizi otomatikleştirmekle kalmayacak, marka bilinirliğini de artıracaksınız.

Bir e-posta şablonunun yaratıcı ve özgün olmanız gereken bir yer olmasına rağmen, korunması gereken kendi yapısına sahip. Yapısal olan ve yapısal olmayan e-posta öğelerini ve biçimlendirmesini dikkate alacağız. 

Hadi başlayalım!

E-posta hem yapısal olan hem de yapısal olmayan öğeleri içerir.

Yapısal olmayan öğeler

Yapısal olmayan öğeler arasında e-posta göndereni, konu satırı ve ön başlık bulunur. Bu öğeler sizin için hayati önem taşıyor. Neden? Aboneler gelen kutularını kontrol ettiğinde ilk önce bunları görürler. Daha önce hiç göndereni bilinmeyen, konu satırı sıkıcı olan ve ön başlığı bilgilendirici olmayan bir e-postaya şans verdiğiniz oldu mu? Büyük ihtimalle, hayır!

1. Şirketinizin adını e-posta göndereni olarak kullanın

Kesinlikle bilinmeyen bir kişiden bir e-posta aldınız ve kendinize “Bu da kim?” sorusunu sordunuz ve sadece bu soruyu sormakla kalıp, spam olarak işaretlememeniz büyük şans. Bu nedenle, müşterilerinizin kafalarının karışmaması için “Gönderen” alanında şirketinizin adıyla birlikte gönderdiğiniz departmanı belirtin.

2. Konu satırıyla dikkat çekin

Bir abonenin e-postanızı açmasını istiyorsanız, konu hattınız öne çıkmalıdır. Konu satırını kısa ama bilgilendirici tutun, kişiselleştirin, ilgi uyandırmak için retorik sorular, emoji ve test hazırlayın!

3. Bir ön başlık ile bilgilendirin

Ön başlık, konu satırınıza uygun metindir. E-postanızın temel amacını iletmek için etkili bir şekilde kullanın. Teaserlar ve eylem çağrısı kullanın. Ancak ön başlığın boyutuna dikkat edin. 35 karakterden fazlasını kullanmamaya çalışın — iPhone'da kullanılabilir olan boyuttur.

  

Yapısal öğeler

Bir e-postanın yapısal öğelerini detaylı olarak incelemeden önce birkaç önemli konuya dikkat edilmelidir:

  • e-posta şablonunun genişliği
  • e-posta şablonunun yüksekliği
  • resim boyutu ve formatı
  • mobil dostu e-posta
  • uyumlu e-posta

Daha önce tüm bu soruların üzerinde durduk. Cevaplarını öğrenmek için “E-posta şablonunun boyutu” makalesine bakabilirsiniz.

1. E-postanızı kolay okunur hale getirin

 

Neden e-posta kolay okunur olmalıdır? 

Bunun birkaç muhtemel cevabı var:

  • Ters piramit tasarımı

Muhtemelen ters piramit tasarımını duymuşsunuzdur. İnsanların bir e-postaya dikkat ettiği ortalama sürenin 8 saniye olduğu belirtiliyor. Piramit modeli, başlık, resim, paragraf ve eylem çağrısı düğmesi gibi en önemli öğelerin öne çıkmasını sağlıyor. Tek bir eylem çağrısı ile e-postaya mükemmel şekilde uyar.

Remembear'dan gelen bir e-posta ters piramit modeline göre yapılandırılmıştır: başlık dikkatimizi çeker, e-posta gövdesi beklenti oluşturur — Remembear hakkında daha fazlasını keşfederiz ve bir düğme bizi onların servislerini denemeye teşvik eder. Klasik bir modelde eylem çağrısı düğmesinin e-postanın en altında olmasına rağmen, burada düğmeler ortada ve altta yer alıyor — kolay okumamızı engellemiyor. Görsel olarak, e-posta 2 bölümden oluşur: servisi tanıtmak ve faydalarını belirtmek. Her bölüm bir eylem çağrısı düğmesiyle bitiyor. Bu nedenle oldukça mantıklı görünüyor.

  • Beyaz alan

Eylem çağrısı düğmenizin etrafındaki beyaz alan, düğmeyi daha görünür ve dikkat çekici hale getirir. Beyaz boşluğu sadece eylem çağrısı düğmesine dikkat etmek için kullanmayın, paragraflar arasında ve başlığın etrafında da kullanın. Bu şekilde, e-postanız minimalistik görünecek ve mesaj abartı olmadan vurgulanacaktır.

  • Kontrast

Beyaz arka plan üzerindeki siyah metin en iyi seçimdir. Farklı renkler gözleri çabuk yorar ancak siyah ve beyaz renkler için bu söz konusu değildir. Ayrıca siyah ve beyaz renkler dikkat dağıtıcı değildir. Parlak renkler seçerseniz, en fazla 3 tane kullanın.

Bir e-postanın yapısal öğelerine daha yakından bakalım.

2. Arka plan görüntüleri kullanmayın

Arka plan görüntüleriyle ilgili sorun, çoğu e-posta bunları desteklememesi, arka plan resimlerini engellemesinden kaynaklanır. Bu engelleme, bir e-posta istemcisinin varsayılan ayarıdır. Hala bunları kullanmak istiyorsanız, tüm ESP'leri bilmeli ve arka plan görüntülerini desteklediklerinden emin olmalısınız. Zahmete değer mi?

3. Resimleri web sunucunuzda barındırın

Şu seçenekleriniz var: resimleri bir e-postaya ekleyin veya bunları web sunucunuzda barındırın. Bir resmi web sunucunuzda barındırıyorsanız, e-postanızın boyutu büyük olmaz ve tüm e-posta istemcileri bu resimleri yükleme yöntemini “anlar”. Resimleri bir e-postaya eklerseniz, e-posta boyutunuz daha büyük olur ve bu nedenle resmin yüklenmesi daha fazla zaman alır.

4. Resimleri tıklatılabilir hale getirin

Bu önemlidir, çünkü alıcılar resimlere tıklatma eğilimindedir. Daha iyi incelemek için küçük olanlara tıklatırlar ve özellikle ana sayfanıza yönlendiren büyük logolara tıklatırlar. Kötü kullanıcı deneyimini önlemeye dikkat edin.

5. Alt metin içeren resimler sağlayın

Alt metin, alternatif metni ifade eder. Resmini yüklenmezse veya kesilirse, alternatif metin görüntülenir. Bu, resimde ne olduğunu açıklar. Bir Alternatif metin kullanarak resmin genişliğini ve yüksekliğini belirlediğinizden emin olun, burası alternatif metnin görüntüleneceği alanıdır.

6. Cazip bir eylem çağrısı düğmesi oluşturun

Eylem çağrısı düğmesi, bir alıcının neden işlem yapması gerektiğinin son argümanıdır. Metin bağlantısı gibi bir düğme tasarlamaktan uzak durun.

Eylem çağrısı düğmesi şu şekilde olmalıdır:

  • Büyük olmalıdır

Eylem çağrısı düğmesi ne kadar büyükse, tıklatılma şansı da o kadar fazladır. E-postayı mobil cihazlarından okuyan alıcıların üzerine dokunmaları için bu düğmenin boyutu uygun olmalıdır.

  • Markanızın rengine uygun olmalıdır

Bir zorunluluktan ziyade, bir tavsiyedir. Düğme rengi ve arka plan arasındaki kontrastı ayarlayın. Kırmızı, en çok eyleme geçiren renk olarak kabul edilir.

  • Tek olun

Şüphesiz, e-ticaret yapıyorsanız ve EN İYİ puan alan ürünler gönderiyorsanız, birkaç eylem çağrısı düğmeniz olacaktır. Yine de, okuyucunun dikkatini dağıtmamak için bir düğmeye sahip olmak daha iyidir. Bir A/B testi yaparak işletmeniz için en karlı değişkeni bulun.

7. Web sürümüne bir bağlantı ekleyin

E-postanızın hatalı görüntülenmesi durumunda bir web sürümü gerekir. Bu önemlidir, çünkü alıcılar grafiklerin görüntülenmesini engelleyebilir veya bir e-posta sağlayıcısı tarafından engellenmiş olabilir. Web sürümü HTML e-postasını bir web sayfası olarak görmenizi sağlar. Kullanıcılar resimleri, bağlantıları, abonelikten çıkma bağlantısını vb. görecektir.

8. Bağlantıları kontrol edin

E-postanızdaki her bağlantının, tüm cihazlarda çalıştığından, UTM takibine sahip olduğundan ve doğru renkte olduğundan emin olun. Apple ve Gmail bunları mavi renge dönüştürmeye meyillidir, bundan kaçınmak için CSS kullanabilirsiniz.

E-posta alt bilgisi

Bir e-posta alt bilgisini ihmal etmeyin. Mükemmel bir kullanıcı deneyimi sağladığından dolayı kullanıcılar için bu gereklidir. E-posta alt bilgisinde iletişim bilgileri, şirket adresi, web sitenize bağlantı, sosyal ağlara bağlantılar, abonelikten çıkma bağlantısı, telif hakkı bulunmalıdır.

Faydalı bir alt bilgi nasıl oluşturulur?

1. Görünür bir abonelikten çıkma bağlantısı ekleyin

Bu konuda sözü fazla uzatmayacağız. Posta listesinin kalitesi ile ilgileniyorsanız ve iyi bir gönderen itibarına sahip olmak istiyorsanız, görünür abonelikten çıkma bağlantısı sizin lehinize olacaktır. Metinde bir yere gizlenmişse ve yazı tipi boyutu küçükse, ilgi duymayan kullanıcıların abonelikten çıkması zorlaşır. Bu nedenle, e-postanızı spam olarak işaretlerler. Ayrıca, bir kullanıcının abonelikten çıkması kolay olmalıdır — tek bir tıklatmayla çıkabilmeleri gerekir.

 

2. E-posta tercihlerini yönetme imkanı sağlayın

Kullanıcılar farklı nedenlerden dolayı abonelikten çıkabilirler: sizden çok sık e-posta alıyor, belirli bir bülteni almak istemiyor veya artık ilgi duymuyor olabilirler. Onlara tercih merkezine yönlendiren bir bağlantı sağlayarak tercihlerini güncelleyebilmelerine izin verin.

Biçimlendirme

1. E-postalarınızı, stilleri markanıza uygun olacak şekilde tasarlayın — renkler, yazı tipleri ve düğmeler marka bilinirliğini oluşturmak için her zaman aynı olmalıdır.

2. En okunaklı yazı tiplerini kullanın.

Başlıklar için 12-14 punto boyutunu seçin — daha büyük. Her yerde düzgün görünen yazı tipleri vardır, bunlar Times New Roman, Verdana, Courier, Ariel, Georgia, Helvetica.

3. Paragraflarda iki taraflı hizalama veya sola hizalı biçimlendirmeyi kullanın.

4. Başlıklar için ortaya hizalamayı kullanın.

5. Alt başlıklar için sola hizalama ve yarı kalın biçimlendirmeyi kullanın.

6. Paragrafların arasına boş satır yerleştirin.

Bu, bir e-posta şablonunun nasıl tasarlanacağı hakkında tam bir rehber değildir, ancak dikkate alınması gereken en önemli konulardır. Bunları uygularsanız, mükemmel bir kullanıcı deneyimi yaratabilirsiniz. 

Son tavsiye — her zaman test edin!

 

"Bir e-posta şablonu nasıl tasarlanır?" hakkındaki bu makaleye oy ver

Kullanıcı Değerlendirmesi: 5 / 5 (6)

    Blogumuzda popüler

    Bugün SendPulse'ı ücretsiz deneyin