Bir e-posta adresinin zaten var olup olmadığı nasıl kontrol edilir?

E-postanızın teslim edilebilirliğinin metrikleri arttığında açılma oranları, tıklatılma oranları ve dönüşümler yükseldiğinde posta listenizin geçerliliği canınızı sıkmaz. Teslim edilen ve açılan e-postaların yüzdesinin dramatik bir şekilde azaldığını fark ettiğiniz anda, posta listenizin kalitesine ilişkin bazı fikirleriniz olacaktır. Katılım sağlamayan kitlenin bir diğer kanıtı da spam olarak işaretlenen e-postaların sayısı veya yüzdesidir.

Posta listesinin geçerliliği, gönderenin itibarını önemli ölçüde etkilediğinden dolayı hayati öneme sahiptir. Birkaç yıl önce e-posta adreslerini topladığınız kullanıcılar artık e-posta kampanyalarınıza ilgi duymuyor olabilir, hatta onları spam klasörüne gönderebilir. Aynı durum geçersiz e-posta adresleri için de geçerlidir — spam tuzakları olma ihtimali nedeniyle markanızla hiçbir zaman etkileşime girmeyeceklerdir. Hem birinci hem de ikinci e-postalar ticari itibarınıza zarar verebilir.

Yasal e-posta kampanyaları gönderseniz bile, posta listenizdeki geçersiz e-posta adreslerinin farkında olmayabilirsiniz.

Bunun kökenine bakalım.

Geçersiz e-posta adresleri nasıl oluşur?

  • Satın alınmış posta listeleri

    Satın alınmış posta listeleri işinize asla fayda sağlamaz. Bunun yerine, itibarınızı kolayca düşürebilirler. Bütçenizi akıllıca planlayın ve asla posta listeleri satın almayın.

  • Eski e-posta adresleri

    Eski e-posta adresleri geçersiz olanlarla aynı şekilde ele alınabilir, çünkü sahipleri ne zaman ve neden abone olduklarını hatırlamayabilir. "Abonelikten çıkma" düğmesini bulabiliyorlarsa harika, eğer bulamıyorlarsa — e-postanızı spam klasörüne göndereceklerdir.

  • Pasif aboneler

    E-postalarınızı görmezden gelen abonelerin, satın alınan e-posta listelerinde olduğu gibi itibarınız üzerinde olumsuz bir etkisi vardır. Bu, kampanyalarınızın onlarla alakasız olduğu anlamına gelir.

  • Yazım hataları içeren geçerli e-postalar

    Kullanıcıların e-posta adreslerini girerken yazım hataları yapmaları sıklıkla karşılaşılan bir durumdur ve geçersiz olmasıyla sonuçlanır. Size daha sonra bunun nasıl önleneceğini açıklayacağız.

  • Kasıtlı geçersiz e-postalar

    Rekabet kaçınılmazdır. Kullanıcılar, posta listenize ve itibarınıza zarar vermek için kasıtlı olarak geçersiz e-posta adresleri verebilirler. Neyse ki, bunu önlemek kolay. Okumaya devam edin!

  • Spam tuzakları

    Posta listenizi nadiren kontrol ederseniz, çok sayıda spam tuzağı olabilir. Bunlar spam gönderenleri ortaya çıkarmak için oluşturulmuştur.

Spam tuzaklarının 2 ana türü vardır:

  1. Orijinal spam tuzakları.

    Orijinal spam tuzakları gönderenin itibarını son derece olumsuz etkileyebilir. Bu adresler sağlayıcılar tarafından oluşturulur ve daha önce hiç kullanılmamıştır. Sağlayıcılar, sahipleri herhangi bir posta listesine hiçbir zaman katılmadığından dolayı, ayrıştırmayı ortaya çıkarmak için bunları şüpheli sitelere arasına alır. Bu adreslerden birine gönderilen spam olarak kabul edilir.

  2. Geri dönüşümlü spam tuzağı.

    Geri dönüşümlü spam tuzakları gerçek e-posta adresleridir, ancak sahipleri tarafından terk edilmiştir. Sağlayıcıya bağlı olarak sürenin dolmasından sonra devre dışı bırakılırlar. Ardından, sağlayıcılar spam gönderenleri ifşa etmek için bunları farklı sitelere iletebilirler.

Geçersiz e-postalar nasıl bulunur?

Geçersiz e-posta adresleri herhangi bir posta listesinde bulunabilir. Sahte aboneler için ödeme yapmamak istiyorsanız e-posta kampanyaları raporlarınızı takip edin. SendPulse'de hata istatistikleri mevcuttur.

 

Sert geri dönme ve yumuşak geri dönme metrikleri bir e-postanın abonenin gelen kutusuna ulaşamayacağı anlamına gelir. Yumuşak geri dönme, alıcının posta kutusunun dolu olduğunu veya sunucunun spam olarak tanıdığını tespit etmenizi sağlar. Sert geri dönme, bir e-posta adresi veya bir etki alanının bulunmadığı anlamına gelir. 

Teslimat hataları hakkında daha fazla bilgi için bu makaleyi okuyun

Bir e-posta adresinin mevcut olup olmadığı nasıl kontrol edilir?

Posta listenizin kalitesini kontrol etmek için e-posta adresi doğrulama servislerini kullanabilirsiniz. İnternette bunların nasıl kullanılacağına dair çeşitli kılavuzlar mevcut, bu yüzden size en popüler üç tanesini önereceğiz.

1. Xverify

Bu servis, bir e-posta adresinin etki alanında kayıtlı olup olmadığını kontrol etmeye yardımcı olur ve sert geri dönemleri ortadan kaldırır. Ayrıca, geçici hesapları tespit etmek için yerleşik dolandırıcılık korumasına sahiptir. 

2. NeverBounce

NeverBounce, yanlış sözdizimi olan e-postaları bulur, kopyalarını siler veya izole eder ve etki alanını tanımlar. Servis, host konumu, DNS kayıtları, rol hesapları, e-posta hostunun alt etki alanını, ücretsiz posta hostlarını içeren detaylı raporlar sunar.

3. BriteVerify

Bu servis, posta listelerini sözdizimine göre analiz eder, kopya e-posta adreslerini bulup siler ve raporları sunar.

Bu tür servisler posta listenizi temizleme ve geçersiz e-posta adreslerini silme sözü vermesine rağmen bunlara güvenmeyin. Var olmayan e-postaların yanı sıra, gerçek ve aktif olanları da silebilirler. Ayrıca, posta listesinin kalitesi tamamen sözdizimine bağlı değildir doğru e-posta adresi sözdizimi geçerliliği garanti etmez.

Geçersiz e-posta adresleri nasıl önlenir?

  • Çifte abonelik yöntemini kullanın

Çifte abonelik yöntemi, sadece geçerli e-posta adreslerini değil, aynı zamanda aboneliklerini iki kez onaylamak zorunda olan katılım sağlamış aboneleri de garanti eder. Abone olmak için verdikleri e-postadaki bağlantıyı tıklatacaklardır, bu nedenle geçersiz adres olamaz.

SendPulse sadece çifte abonelik formunu kullandığından dolayı posta listenizin kalitesi konusunda endişelenmeyin.

  • Yeniden etkinleştirme kampanyaları gönderin

 

Aboneleri kaybetmekten korkuyor musunuz? SendPulse üzerinden yeniden etkinleştirme kampanyaları gönderin, bunları tetiklenen e-postalara ekleyin ve müşterilere önem verdiğinizi gösterin. Bir kullanıcı markanızla birkaç ay boyunca markanızla etkileşime girmediyse, onlara servisinizle ilgilenip ilgilenmediklerini sorun. Onları kaybetmek istemiyorsanız özel bir indirim teklif edin. Hala pasiflerse, onları posta listenizden çıkarın.

  • Kullanıcıların aboneliğinden çıkmalarına izin verin

 

Her e-postanızın alt bilgisine abonelikten çıkma bağlantısı ekleyin. Abonelikten çıkma işlemi mümkün olduğunca kolay olmalıdır. Aksi takdirde, kullanıcılar e-postalarınızı spam olarak işaretler. Kolay ve hızlı abonelikten çıkma işlemi, aktif bir posta listesinin korunmasına yardımcı olur.

Posta listenizin kalitesini düzenli olarak kontrol edin ve geçersiz e-posta adreslerini unutun!

 

"Bir e-posta adresinin zaten var olup olmadığı nasıl kontrol edilir?" hakkındaki bu makaleye oy ver

Kullanıcı Değerlendirmesi: 4 / 5 (4)

    Blogumuzda popüler

    SendPulse e-posta hizmetini ücretsiz deneyin