E-posta pazarlamasının avantajları

Bu sayfanın en güncel versiyonu İngilizce dilinde mevcuttur. İngilizce göster

E-posta pazarlaması çok etkilidir ve iyi bir nedenden ötürü... açıkçası, birçok harika nedenden ötürü faydalıdır. Bu makaleye tesadüfen ulaşmış bile olsanız, e-posta pazarlamasına zaten ilgi duyuyorsunuz ve bunun faydaları olduğunu biliyorsunuz demektir. 

Bu nedenle, e-posta pazarlamasının faydalarına ve nedenlerine daha derinden bakmaya değer.

E-posta pazarlamasının avantajları

1. Müşterilerle iletişim

Bu, e-posta pazarlamasının en önemli, temel ve hayati faydasıdır. Marka bilinirliğiniz, geliriniz ve itibarınız, müşterilerle ilişki kurma yeteneğinize bağlıdır. Bu yetenek bir çok faktörü içerir: müşterilerinizin ihtiyaç ve tercihlerini doğru bir şekilde anlayıp anlamamanız; kitlenize ilgi çeken ve faydalı içerik, ürünler, hizmetler sunup sunamayacağınız; müşterilerinizin geri bildirimlerini dikkate alarak işinizi geliştirmeye hazır olup olmadığınız; kullanıcılarınızla iletişim kurmak için en uygun zamanı bilip bilmemeniz.

2. Zaman ve çabalar

E-posta pazarlamasına başlamak kolaydır ve çok az çaba gerektirir. E-posta pazarlamanıza başlamak için özel eğitim veya becerilere ihtiyacınız yok. Genellikle, e-posta pazarlama servisleri yeni başlayanlara çok fazla yardım sağlar.

3. Ucuz 

Örneğin, televizyonda, reklamlar için büyük meblağlar harcamanıza gerek yoktur. Bu parayı daha iyi bir şekilde kullanabilirsiniz. Örneğin, başkalarının tecrübelerinden yeni şeyler öğreneceğiniz, yeni potansiyel müşteriler edineceğiniz ve marka bilinirliğinizi artıracağınız konferanslara katılmak. E-posta pazarlaması pahalı değildir ve pek çok servisin ücretsiz planları mevcuttur. SendPulse'da da böyle bir imkan var. Fiyatlandırma planları hakkında daha fazla bilgi edinin.

4. Segmentasyon ve kişiselleştirme

Bu 2 yöntem o kadar etkilidir ki, e-posta pazarlamasını çok daha çekici hale getirmektedir. Toplu e-posta kampanyası olmasına rağmen e-postalarınızı kişiselleştirmenize, segmentlere ayırmanıza ve kişisel hale getirmeye yardımcı olurlar.

Örneği inceleyelim: 

Bir çevrimiçi bisiklet mağazanız var ve e-postanızı segmentlere ayırmak için abonelik formuna şu soruyu yerleştirebilirsiniz:

Hangi tür bisikletleri tercih edersiniz?

  1. Cyclocross 
  2. Tur
  3. Dağ
  4. Vitessiz
  5. Seyir
  6. Triatlon
  7. Tandem
  8. BMX
  9. Yol
  10. Hibrit

Böylece, hedef kitlenizin tercihlerine göre posta listeleri oluşturabilecek ve her abonenize uygun bir ürün sunabileceksiniz.

Aşağıda segmentasyon örneği verilmiştir. Bir alışveriş sepetini terk eden müşteriler, “işlerini tamamlamaya” yönlendiren bir e-posta alırlar. Böylece, bir mağaza sadece ilgili olduğunu göstermekle kalmaz, aynı zamanda gelir de elde edebilir.

Segmentasyon

5. Sonuçları takip etmek ve işinizi geliştirmek kolaydır

E-posta pazarlaması, gönderdikten hemen sonra sonuçlarınızı kolayca takip edebilmenizi sağlar. E-posta açılma oranları, tıklatma oranları, geri dönenler, hatalar ve çok daha detaylı istatistikleri görebilirsiniz Bu istatistikler, işinizi geliştirmenize yardımcı olacaktır.

Örneğin:

E-posta açılma oranınızın düşük olması konu satırınızda bir sorun olduğu anlamına gelir. A/B testi yardımıyla konunuzu geliştirin!

6. Abonelerin geri bildirimlerini kolayca alın ve bunlardan istifade edin

Abonelerin geri bildirimleri e-posta pazarlamasında esastır. Müşterilerinizden değerlendirme yapmalarını veya ürününüz/servisiniz ile ilgili yorumda bulunmalarını isteyin. Böylece, işinizde neleri geliştirmeniz gerektiğini keşfetmiş olacaksınız ve bu geri bildirimler yeni insanları ürününüzü kullanmaya teşvik edebilir. Harika, değil mi?

7. Hatalar olabilir

Elbette, her türlü pazarlamada hatalarımız olacaktır. Sorun, bu hataların neye mal olduğunda yatıyor. E-posta pazarlamasında, bir hata yaptığınızda bile abonelerinizi gülümsetebilirsiniz. Aşağıdaki örneğe bakın.

E-posta pazarlamasındaki hatalar

Neredeyse hiçbir kullanıcı abonelikten çıkmak istemeyecektir.

Bu nedenle, e-posta pazarlamasındaki başarılarınız tamamen size bağlıdır. Ekstra para harcamadan mümkün olduğunca yaratıcı ve özgün olabilirsiniz.

Başka avantajlarını keşfetmek için şimdi e-posta pazarlamasını deneyin!

    E-posta pazarlamasının avantajları hakkındaki bu makaleye oy ver

    Kullanıcı Değerlendirmesi: 4 / 5

    Önceki

    Ücretsiz e-posta servisleri

    Sonraki

    E-posta ile yazılım nasıl gönderilir?

    Blogumuzda popüler

    Bugün SendPulse'ı ücretsiz deneyin