Değişkenler ve kullanımları

Değişkenler, alıcıya bağlı olarak değişen dinamik içerik olarak gösterilir. Başka bir deyişle, bülteninizi alan belirli bir müşteriye göndereceğiniz e-postaya özel bilgi ekleyebilirsiniz.

Her değişken parantezler içinde yazılır.
Örnek: {{email}}, {{name}} gibi.

SendPulse servisinde birçok değişken olduğu için bunları birkaç gruba ayırmaya karar verdik:

Bu tür bir sınıflandırma, değişkenleri ve bunların özelliklerini anlamada bize yardımcı olacaktır.

Gönderen değişken verileri

Gönderen bilgileri ve ilgili değişkenlerle başlayalım.

Bu grup, şu tür değişkenleri içerir:

  • Şirket adı
  • Şirket adresi
  • Şirket telefon numarası
  • Gönderen e-posta adresi

E-posta servisleri gönderenin iletişim bilgilerini belirtmesini gerektirdiğinden dolayı bunlar e-posta şablonu alt bilgisine yerleştirilirler.

Bu değişkenlerin hepsi kayıttan sonra doldurduğunuz kişisel verilerinizle birlikte genişletilmiş bilgi formundan e-posta mesajına otomatik olarak eklenir.

Başlangıçta formu doldurmayı ertelerseniz, bir posta oluştururken ve gönderirken kişisel verileri belirtmeniz istenecektir. Değişkenleri bunlarla değiştirmek için iletişim bilgileriniz dahil edilmelidir.

Verilerinizin alaka düzeyinizi kontrol edin. İhtiyaç duyduğunuz herhangi bir zamanda "Ayarlar" menüsünden bilgileri düzenleyebilirsiniz.

Temel değişkenlerin görevi, ana gönderen bilgilerini e-posta mesajına otomatik olarak eklemektir.

Servisin Sürükle ve Bırak editöründe "Alt bilgi" öğesini seçerken, metne zaten eklenmiş olan değişkenleri göreceksiniz. Bunların konumlarını değiştirebilirsiniz veya ihtiyaç duymadığınızda bunları silebilirsiniz. Hatırlamanız gereken en önemli şey, gönderdiğiniz her postaya gönderenin iletişim bilgilerini eklemeniz gerektiğidir.

Abone değişken verileri

Kişi verileriniz doldurduğunuz bilgi formundan otomatik olarak eklenirse, abonelerin verileri bir posta listesinden eklenir.

Standart abone değişkenleri şunları içerir:

Diğer değişkenler bir posta listesinden edindiğiniz müşterinin bilgilerine bağlıdır. Ek sütun olarak genişletilmiş veri ekleyin; bu, alıcının şehri, telefon numarası, sipariş tarihi, doğum günü vb. olabilir.

Değişkenin {{date}} değerlerinin doğru görüntülendiğinden emin olmak için aşağıdaki tarih biçimlerinden birini kullanın: YYYY/ AA/GG (örneğin, 2019/04/09), YYYY/A/G (örneğin, 2019/4/9), YYYY/A/GG (örneğin, 2019/4/10), YYYY/AA/G (örneğin, 2019/10/9).

Bir e-posta şablonu oluştururken (sürükle ve bırak editöründe ve WYSIWYG normal editörde), kullanılabilir tüm değişkenlerin açılır listesini içeren "Değişkenler" düğmesini göreceksiniz. Değişken adının posta listenizdeki bir sütun adına karşılık geldiğini unutmayın.

Gerekli değişkeni seçin ve tek bir tıklamayla bunu metne ekleyin.

Örnek,

Değişkenlerin yardımıyla, mesajın içine abone adı, e-posta veya diğer verileri ekleyebilirsiniz. Bu tür kişiselleştirme hakkında daha fazla bilgi için "Akıllı kişiselleştirme nedir?" başlıklı yazımıza bakın.

Şimdi "Subscriber_ID" değişkeni hakkında konuşalım.

Bu nedir?

Abone Kimliği, bireysel ve benzersiz bir abone numarasıdır.

Ayrıca, bir müşterinin e-posta adresi çeşitli posta listelerinde yer alıyorsa, bu e-posta adresinin her posta listesi için farklı bir kimliği olacaktır.

Subscriber_ID’nin asıl görevi nedir?

Bu değişken, belirli bir abonenin web sitenizdeki etkinliğini takip etmeniz için oluşturulmuştur. Bunu Google Analytics istatistik metrikleriyle izleyebilirsiniz.

Abonenin verilerini (Kimliğini) biliyorsanız, onun hakkında eksiksiz bilgi içeren raporlar alabilirsiniz: yaşadığı şehir, kullandığı tarayıcı, web sitenizdeki etkinliği vb.

Aslında bu, postanın verimliliğini ve işletmeniz için e-posta pazarlama değerini izlemenin bir yoludur.

Bir Subscriber_ID değişkenini e-posta şablonuna nasıl eklersiniz?

Bu değişkeni "Değişkenler" düğmesinin açılır listesinde bulun.

Bir değişken {{subscriber_id}} şeklinde görünür ve bir sayı ile yani benzersiz bir abone kimliği ile değiştirilir. Örneğin, 553951079.

Abone eylemlerini izlemek için, bu değişkeni ek bir parametre olarak bağlantıya eklemelisiniz.

  1. "Değişkenler" düğmesine tıklatın ve bu değişkeni görebileceğiniz mesaj içeriğine ekleyin (daha sonra sileceğiz)
  2. Değişkeni kopyalayın
  3. Mesaja eklemek istediğiniz bağlantıyı alın ve bir değişkenin ek parametresiyle doldurun.

    Örnek, https://sendpulse.com/?client={{subscriber_id}}

    • ? — ana bağlantıdan sonraki bir soru işareti, ardından ek parametrelerin geleceği anlamına gelir
    • сlient= — mevcut örnekte bu, analitik raporunda yer alacak olan parametre adıdır, dolayısıyla bunu sizin için anlaşılır olacak şekilde belirtin.
    • {{subscriber_id}} — bu, analitik sistem tarafından tanınacak olan ve aboneye atanan benzersiz kimlik numarasıdır (ör. 553951079)
  4. Son bağlantıyı şablona ekleyin
  5. Analitik sistemdeki istatistiklere göz atın. Abone Kimliği parametre adına göre metrikleri filtreleyebilir ve her bir abone için istatistiklere bakabilirsiniz.

E-posta servisinden bahsedecek olursak, e-posta adresi hakkındaki detaylara baktığınızda Abone Kimliğini tespit edebilirsiniz.

Veya örneğin, Abone Kimliğini biliyorsanız, e-posta adresini adres defterindeki "Abone Kimliği" filtresiyle bulabilirsiniz.

Teknik değişkenler

Web versiyonu ve abonelikten çıkma bağlantısı "teknik değişkenler" olarak adlandırılır.

Web sürümü — bu, müşterinizin aldığı bir e-posta mesajını tarayıcıda çevrimiçi olarak okuma fırsatıdır. Müşterinin posta servisi mesajınızı doğru şekilde göstermediğinde veya görselleri gizlediğinde bu oldukça iyi bir seçenektir.

Kural olarak, web sürümü değişkeni şablon başlığına eklenir. Sürükle ve bırak editörü ile çalışıyorsanız, "Ön başlık" öğesinin standart web sürümü bağlantısını zaten içerdiğini fark edeceksiniz.

Bu değişkeni ihtiyacınız olan her yerde şablona ekleyebilirsiniz.

Hem normal editörde hem de sürükle ve bırak editöründe "Değişkenler" düğmesindeki listede web versiyonu değişkeni bulunmaktadır.

Varsayılan olarak, web sürümü {{webversion}} ve «Bu mesajı çevrimiçi olarak görüntüleyin» şeklinde görünür. Gerekirse bu metni değiştirebilirsiniz.

Bu değişkeni yok saymamanızı ve bir web sürümü bağlantısı eklemeyi unutmamanızı tavsiye ediyoruz. İlk olarak, müşteriniz mesajınızı her durumda okuyabilir; İkincisi, mesajınızın ilgi çekici içeriğini sadece bir web sürümü bağlantısını vermek suretiyle arkadaşlarıyla paylaşabilir.

Abonelikten çıkma bağlantısı

Abonelikten çıkma bağlantısı, gönderdiğiniz her e-posta mesajı için gerekli olan bir diğer öğedir.

Varsayılan olarak, abonelikten çıkma bağlantısı alt bilgiden sonra yerleştirilir. Sürükle ve bırak editöründe, "Posta listesinden çıkmak için buraya tıklatın" gibi varsayılan bir metin ile birlikte "Abonelikten çıkış" öğesi bulunur.

Özel abonelikten çıma bağlantılarınızı manüel olarak oluşturup bunları gönderilen mesaja otomatik olarak eklenecek şekilde ayarlayabilirsiniz.

"Abonelikten çıkma bağlantısı" menüsüne gidin ve yeni bir tane oluşturun. "Özel abonelikten çıkma bağlantılarını nasıl oluşturabilirim?" başlıklı yazımızda abonelikten çıkma bağlantıları oluşturma hakkında daha fazla bilgi edinin.

Sürükle ve bırak editörü kullanarak mesaj oluşturuyorsanız, bir abonelikten çıkma bağlantısı eklemek için belirtilen öğeyi kullanın. Bir veya daha fazla özel bağlantı oluşturduğunuz durumlarda, geçerli e-posta kampanyanıza bağlı olarak ihtiyacınız olanı seçin.

Normal bir editörle çalışırken, tüm özel bağlantılarınızın aşağı açılır bir listesini içeren "Abonelikten çıkma bağlantıları" düğmesini kullanarak abonelikten çıkma bağlantısını ekleyebilirsiniz.

Özel varsayılan bağlantılarınızın yanı sıra servis standardı abonelikten çıkma bağlantılarının da e-bültenleri gönderirken e-posta şablonlarının sonuna eklendiğini unutmayın.

SendPulse e-posta servisi abonelikten çıkma bağlantıları olmadan asla e-posta mesajları göndermez.

Dikkat etmeniz gereken daha önemli noktalar:

  • Abonelikten çıkma bağlantınızı çeşitli renkler ve yazı tipleri ile maskeleyerek gizlemeyin
  • Abonelikten çıkma bağlantısını görünür bir yere yerleştirin.
  • Özel bir abonelikten çıkma bağlantısı oluşturmanız önerilir.

Abonelerinizden her biri, ilgi duymadığı zaman postalarınızı almayı reddedebileceğini bilmelidir. Postalarınızdan çıkan müşterilerden korkmayın — onlar her zaman bu şekilde düşündü ve düşünecektir. Kampanyadan kampanyaya sıçrama oranının arttığını görürseniz, bundan korkmalısınız. Bu tür abonelerin davranışlarını bir uyarı zili gibi düşünmelisiniz; çünkü pazarlama stratejinizde değişiklik yapmanız gerektiği anlamına gelir.

"Değişkenler ve kullanımları" hakkındaki bu makaleye oy ver

Kullanıcı Değerlendirmesi: 5 / 5 (6)

    Blogumuzda popüler

    Bugün SendPulse'ı ücretsiz deneyin