Messenger Sohbet Botlarını Neden Kullanmalısınız?

Bot, ekibinizin yerini almayacaktır, ancak pek çok görevi kolaylaştırmanıza yardımcı olabilir. Bir sohbet botu ne yapabilir?

Tek Platform ile Çeşitli Sosyal Ağlarda Messenger Pazarlama stratejinizi oluşturun

Facebook Messenger ve Telegram'da otomatik yanıt akışları oluşturmak için SendPulse’ın görsel sohbet botu oluşturucusunu kullanın. Her messenger için bi mesaj akış scripti yazabilir ve kullanıcıların web sitenizden markanıza dair mesajlara abone olmaları için çoklu kanal abonelik widgeti oluşturabilirsiniz. Bu, ziyaretçilerin kendileri için en uygun iletişim kanalını seçmelerini sağlar.

Sohbet Botu Mesaj Akışı Nasıl Oluşturulur

  • icon add trigger

    Bir başlatıcı oluşturun

    Bir başlatıcı kullanarak çeşitli otomatik yanıtları ve mesaj akışlarını başlatın.

  • icon write answer

    Otomatik cevap yazın

    Ayarladığınız başlatıcıya göre abonelere gönderilecek mesaja karar verin.

  • icon chatbot logic

    Botun mantığını yaratın

    Otomatik yanıt akışınızda bir dizi mesaj oluşturmak için düzenleyiciye gidin.

  • icon collect subscribers

    Test edin ve başlatın

    Botunuzun düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol etmek için test modunu kullanın. Daha sonra, botunuzu etkinleştirin ve mesaj akışınızı başlatın.

1. Bir başlatıcı oluşturun

Başlatıcı, sohbette otomatik yanıt veya mesaj akışının gönderilmesine neden olur. Farklı başlatıcılar ayarlayabilirsiniz:

add trigger

Abonelik

Yeni bir abonelikten sonra karşılama mesajı göndermek için bu başlatıcıyı kullanın. Karşılama mesajını gönderme gecikmesini dakika, saat veya gün cinsinden belirtin.

Anahtar sözcükler

Kullanıcılarınızın sohbetinizde kullanmaları muhtemel anahtar sözcükleri düşünün. Örneğin, "fiyat" ve "teslimat" popüler anahtar sözcüklerdir. Bu sözcükler sohbetinize otomatik yanıtlar göndermek için başlatıcı olacaktır.

Standart cevap

Kullanıcının herhangi bir başlatıcı anahtar sözcüğü içermeyen bir mesaj göndermesi durumunda evrensel bir yanıt gönderecek başlatıcı oluşturun.

Abonelik iptali bildirimi

Bir kullanıcı abonelik iptali komutu gönderdikten sonra mesaj göndermek için bir başlatıcı ayarlayın.

2. Bir otomatik cevap yazın

Kullanıcıları satış hunisinde etkin bir şekilde ilerletmek için hızlı ve anlamlı yanıtlar oluşturun.

panel content type content

İçerik ekleyin

Bir mesaj birkaç metin ögesinden oluşabilir. Bir görüntü, dosya, liste ve ürün kartı ekleyebilirsiniz.

panel quick answers quick answers

Hızlı yanıtlar ekleyin

Kullanıcılara yanıtlarını seçerken gönderilecek hızlı yanıtlar kullanın. Bir mesaj ögesinde en fazla 10 hızlı yanıt olabilir.

create button button

Düğmeler ekleyin

Düğmeler bir mesajı akıştaki bir sonraki mesaja bağlayabilir. Kullanıcıları web sitenizin bir sayfasına yönlendirmek için düğmelerle bağlantılı bir URL bağlantısı da sağlayabilirsiniz.

screen phone

Gecikme ayarlayın

Gecikme göstergesi, kullanıcıların bir yanıtın "yazıldığını" görmesi için ayarlanır. Yazma göstergesi belirttiğiniz süre boyunca görüntülenecektir.

3. Botun Mantığını Yaratın

Akışınızdaki mesajlar, kullanıcının seçtiği düğmeye veya hızlı yanıta göre gönderilir. Ögeleri kullanarak otomatik yanıt akışını geliştirin.

screen logic chatbot
icon message

Mesaj

Akıcı bir diyalog oluşturmak için akışınıza bir dizi mesaj ekleyin.

icon flow

Akış

Tekrarlayan mesaj blokları oluşturmanıza gerek kalmaması için kullanıcıları mevcut bir akışa yönlendirin.

icon action

Aksiyon

Sohbeti yöneticinize iletmek için bu ögeyi kullanın. Bu ögenin yardımıyla kullanıcılara etiketler atayabilir veya kitlenizi daha fazla segmente ayırmak için bir değişken ayarlayabilirsiniz. Aksiyon ögesini ayrıca bir web kancası oluşturarak bir sohbet botu akışındaki olaylar hakkındaki verileri CRM veya CMS'nize göndermek amacıyla da kullanabilirsiniz.

icon pause

Duraklat

Bir sonraki mesajınızın belirli bir süre sonra gönderilmesi için duraklat özelliğini kullanın. Duraklatmak için birkaç dakika ila bir gün arasında bir süre belirtin.

4. Test Edin ve Başlatın

Oluşturduğunuz her akıştan mesaj göndermeyi test edebilirsiniz. Bunu yapmak için, yeni otomatik yanıt akışını kaydedin ve kendinize gönderin. Testi bitirdiğinizde, aboneleriniz için bu akışı başlatın.

start chatbot

FAQ

SendPulse hesabınıza gidin, “Haberciler” sekmesine. Chatbot'u yönettiğiniz bir veya birkaç sayfaya bağlayın. Bir chatbotun nasıl bağlanacağını öğrenin.

Web sitesindeki widget'ı kullanarak veritabanını toplayın. Bir abonelik widget'i oluşturmak için, “Haberciler” sekmesine gidin ve “Kayıt widget'ları” na gidin. Mevcut olanlardan widget türünü seçin ve düzenleyicide özelleştirin. Pencere aracı hazır olduğunda, “Kaydet ve kod al” düğmesine basın. Aldığınız kodu web sitenizdeki ilgili yere yerleştirin. Abonelik widget'ını nasıl oluşturacağınızı öğrenin.

SendPulse hesabınızın “Haberciler” menüsünde “Bot yapısı” sekmesini bulun. “Yeni bir tetikleyici oluştur” düğmesine basın ve gerekli tetikleyiciyi seçin. Sistem önceden tanımlanmış "Hemen", "Standart cevap", "Bot abonelikten çıkma" ve ayrıca manuel olarak ayarlayabileceğiniz tetikleyiciler sağlar: "Anahtar Kelime" ve "Abonelikten sonra". Otomatik yanıtı tetikleyecek bir anahtar kelime belirtin. Tetikleyici oluşturulduktan sonra, otomatik yanıtı veya tetikleyici etkinleştirildiğinde gönderilecek olan bir akışı ayarlayabilirsiniz. Tetikleyicilerin nasıl oluşturulacağını, oluşturulacağını, düzenleneceğini ve silineceğini öğrenin.

SendPulse editörü kullanarak otomatik cevapları ve otomatik cevap akışlarını ayarlayın. Sohbetçinin abonelerle nasıl iletişim kuracağını planlamak için editördeki “Mesaj”, “Akış”, “Eylem”, “Duraklat” bloklarını kullanın. Öğeleri düğmelere bağlayabilir ve kullanıcıların sohbette basacakları hızlı yanıtları bulabilirsiniz. Nasıl yapabileceğinizi öğrenin, sohbet oluşturucusunda bir mesaj akışı oluşturun.

Elbette, mesaj bloklarını çoğaltmamanız için kullanıcıları mevcut akışınızdan diğerine yönlendirebilirsiniz.

SendPulse hesabınızdaki "Bot yapısı" sekmesine gidin ve "Bir akış oluştur" düğmesine basın. Akışı kaydettikten sonra, oluşturduğunuz herhangi bir tetikleyiciye bağlayabilirsiniz. Ayrıca kullanıcıları diğer akışlardan bağlantısız akışa yönlendirebilirsiniz.

Mesajınıza aşağıdaki unsurları oluşturabilirsiniz:

  • metin - mesajınız için gerekli metni yazın;
  • resim - mesajınıza bir resim ekleyin;
  • kart - mesajınızı mini katalog gibi göstermek için ürün kartlarına ekleyin.
  • dosya - mesajınıza gerekli belgeleri ekleyin;
  • gecikme - kullanıcıların yazım göstergesini görmesi için zaman dilimini saniye cinsinden belirtin.

Bot, sadece ayrı kelimeleri tetikleyici olarak tanır. Abonenin bir anahtar kelime içeren bir kelime kombinasyonu yazması durumunda, bot bir otomatik cevap gönderecektir. Abone mesajlarının “Merhaba, gönderim bedeli ne kadar?” Olduğunu söyleyin. Mesaj, iki anahtar kelime içerir - “Merhaba” ve “Gönderim”. Sohbetçi, onları tetikleyiciler olarak algılar ve sohbete hızlı yanıtlar gönderir. Kullanıcı temyiz seçeneğine tıklayabilir ve bu şekilde karşılık gelen mesaj akışını etkinleştirir.

Anahtar kelime tanıma, kelimelerin büyük veya küçük harflerine bağlı değildir. Bot hem “gönderim” hem de “Gönderim” i anlayabilir.

Bir Facebook Messenger sohbetinin avantajlarını şimdi yaşayın