Neden chatbot otomatik cevap akışları kullanılır?

Bot, takımının yerine geçmez, ancak bir takım görevleri çözmene yardımcı olabilir. Bir Facebook chatbot messenger ne yapabilir?

Chatbot otomatik yanıt akışı nasıl ayarlanır

Bir chatbot'u yalnızca bir sayfa için ayarlayabileceğinizi, ancak bir grup için ayarlayabileceğinizi unutmayın.

4 ADIMLI OTOMATİK YANIT AKIŞI

  • icon add trigger

    Bir TETİKLEYİCİ OLUŞTURUN

    Otomatik cevaplama ve mesaj akışlarını başlatmak için bir tetikleyici kullanın.

  • icon write answer

    OTOMATİK CEVAP OLUŞTURUN

    Bir koşul gerçekleştiğinde tetikleyicide kullanıcıya gönderilecek mesaja karar verin.

  • icon chatbot logic

    BOT MANTIĞINI OLUŞTURUN

    Otomatik cevap akışınızda mesajlarınızın sırasını oluşturmak için editöre gidin.

  • icon collect subscribers

    TEST EDİN VE BAŞLATIN

    Botunuzun doğru çalışıp çalışmadığını kontrol etmek için test modunu kullanın ve ardından botunuzu etkinleştirin ve mesaj akışınızı başlatın.

1. Bir tetikleyici oluşturun

Tetik, otomatik yanıtı başlatan veya sohbette ileti akışını başlatan bir durumdur.

add trigger

ABONELİK TETİKLEMESİNDEN SONRA

Abonelikten hemen sonra dakikalar, saatler veya günlerde belirtilen gecikme süresi içinde hoş geldiniz mesajları gönderin.

ANAHTAR KELİMELERE YANITLAR

Akışları tetikleyecek anahtar kelimeler oluşturun. Kullanıcıların “teslimat” veya “fiyatlar” yazması durumunda, teslimat veya fiyatlandırma seçenekleriyle mesaj alırlar.

STANDART CEVAPLAR

Kullanıcının tetikleyici anahtar kelimelerin hiçbirini içermeyen bir mesaj göndermesi durumunda önceden tanımlanmış bir cevap ayarlayın.

BOTTAN ABONELIKTEN ÇIKMA

Aboneliği iptal komutundan sonra mesajı gönderin.

2. Editörde otomatik cevaplama

Anahtar kelime tetiklendiğinde gönderilecek bir mesaj düşünün. Hızlı ve anlamlı cevaplar oluşturun. Metni resimler, düğmeler ve emoji ile tamamlayın.

panel content type content

İçerik ekleyin

Bir mesaj birkaç metin bloğundan oluşabilir. Resim, ürün kartı, dosya veya liste ekleyebilirsiniz.

panel quick answers quick answers

Hızlı cevapları ekleyin

Kullanıcı, cevabı seçerken kullanıcı için bilgi istemi olarak hızlı cevaplar kullanın. Bir mesaj en fazla 10 hızlı cevap alabilir.

create button button

Düğmeleri ekleyin

Düğme bir sonrakine bir mesaj bağlayabilir. İnternetteki herhangi bir yere bağlantı içeren en fazla üç düğme ekleyebilirsiniz.

screen phone

Gecikme

Gecikme göstergesi, kullanıcıların cevabın yazıldığını görmesi için ayarlanır. Yazma göstergesi belirttiğiniz aynı saatte görüntülenecektir.

3. Botun mantığını düşünün

Bir sonraki mesaj kullanıcının hangi butonu veya hızlı cevabı seçtiğine bağlı olarak gönderilecektir. İşlevsel blokları kullanarak otomatik cevap akışını geliştirin.

screen logic chatbot
icon message

MESAJ

Anlamlı bir sohbet yürütmek için gerektiği kadar mesaj ekleyin.

icon flow

AKIŞ

Kullanıcıyı önceden var olan bir akışa yönlendirin, böylece sürekli olarak ileti blokları oluşturmanıza gerek kalmaz.

icon action

EYLEM

Sohbeti yönetici ile açın veya kullanıcının aboneliğinizi iptal etmesini ayarlayın.

icon pause

DURAKLAT

Duraklatmayı kullanın, böylece bir sonraki mesajınız belirtilen süreden sonra gönderilir. Bir dakika ile birkaç dakika arasındaki zaman dilimini belirtin.

4. Botu test edin ve başlatın

Oluşturduğunuz her akışın gönderdiği mesajları test edebilirsiniz. Bunu yapmak için, yeni otomatik cevap akışını kaydedin ve kendinize gönderin. Testi tamamladığınızda, bu akışı tüm abonelere başlatın.

start chatbot

FAQ

SendPulse hesabınıza gidin, “Haberciler” sekmesine geçin ve Facebook sayfanıza bağlayın. Chatbot'u yönettiğiniz bir veya birkaç sayfaya bağlayın. Sohbet grubunu bir gruba veya bir olaya bağlayamayacağınızı unutmayın. Bir chatbotun nasıl bağlanacağını öğrenin.

Web sitesindeki widget'ı kullanarak veritabanını toplayın. Bir abonelik widget'i oluşturmak için, “Haberciler” sekmesine gidin ve “Kayıt widget'ları” na gidin. Mevcut olanlardan widget türünü seçin ve düzenleyicide özelleştirin. Pencere aracı hazır olduğunda, “Kaydet ve kod al” düğmesine basın. Aldığınız kodu web sitenizdeki ilgili yere yerleştirin. Abonelik widget'ını nasıl oluşturacağınızı öğrenin.

SendPulse hesabınızın “Haberciler” menüsünde “Bot yapısı” sekmesini bulun. “Yeni bir tetikleyici oluştur” düğmesine basın ve gerekli tetikleyiciyi seçin. Sistem önceden tanımlanmış "Hemen", "Standart cevap", "Bot abonelikten çıkma" ve ayrıca manuel olarak ayarlayabileceğiniz tetikleyiciler sağlar: "Anahtar Kelime" ve "Abonelikten sonra". Otomatik yanıtı tetikleyecek bir anahtar kelime belirtin. Tetikleyici oluşturulduktan sonra, otomatik yanıtı veya tetikleyici etkinleştirildiğinde gönderilecek olan bir akışı ayarlayabilirsiniz. Tetikleyicilerin nasıl oluşturulacağını, oluşturulacağını, düzenleneceğini ve silineceğini öğrenin.

SendPulse editörü kullanarak otomatik cevapları ve otomatik cevap akışlarını ayarlayın. Sohbetçinin abonelerle nasıl iletişim kuracağını planlamak için editördeki “Mesaj”, “Akış”, “Eylem”, “Duraklat” bloklarını kullanın. Öğeleri düğmelere bağlayabilir ve kullanıcıların sohbette basacakları hızlı yanıtları bulabilirsiniz. Nasıl yapabileceğinizi öğrenin, sohbet oluşturucusunda bir mesaj akışı oluşturun.

Elbette, mesaj bloklarını çoğaltmamanız için kullanıcıları mevcut akışınızdan diğerine yönlendirebilirsiniz.

SendPulse hesabınızdaki "Bot yapısı" sekmesine gidin ve "Bir akış oluştur" düğmesine basın. Akışı kaydettikten sonra, oluşturduğunuz herhangi bir tetikleyiciye bağlayabilirsiniz. Ayrıca kullanıcıları diğer akışlardan bağlantısız akışa yönlendirebilirsiniz.

Mesajınıza aşağıdaki unsurları oluşturabilirsiniz:

  • metin - mesajınız için gerekli metni yazın;
  • resim - mesajınıza bir resim ekleyin;
  • kart - mesajınızı mini katalog gibi göstermek için ürün kartlarına ekleyin.
  • dosya - mesajınıza gerekli belgeleri ekleyin;
  • gecikme - kullanıcıların yazım göstergesini görmesi için zaman dilimini saniye cinsinden belirtin.

Bot, sadece ayrı kelimeleri tetikleyici olarak tanır. Abonenin bir anahtar kelime içeren bir kelime kombinasyonu yazması durumunda, bot bir otomatik cevap gönderecektir. Abone mesajlarının “Merhaba, gönderim bedeli ne kadar?” Olduğunu söyleyin. Mesaj, iki anahtar kelime içerir - “Merhaba” ve “Gönderim”. Sohbetçi, onları tetikleyiciler olarak algılar ve sohbete hızlı yanıtlar gönderir. Kullanıcı temyiz seçeneğine tıklayabilir ve bu şekilde karşılık gelen mesaj akışını etkinleştirir.

Anahtar kelime tanıma, kelimelerin büyük veya küçük harflerine bağlı değildir. Bot hem “gönderim” hem de “Gönderim” i anlayabilir.

Bir Facebook Messenger sohbetinin avantajlarını şimdi yaşayın