Yüksek İtibarlı Gönderici Başlangıç Klavuzu

Alıcıların gelen kutularına spam olarak işaretlenmeden ulaşmak, her e-mail pazarlayıcısının en büyük hayalidir. Gönderenin puanının önemli olduğu yer burasıdır. Dahası, başarılı bir teslim edilebilirlik için çok önemlidir. Bu kez gönderenin itibarının ne olduğunu, hangi faktörlerin onu etkilediğini ve mümkün olduğu kadar yüksek tutmayı keşfedeceğiz.

Gönderenin itibarı: bu ne anlama geliyor?

Gönderenin itibarı, 0 – 100 arasında değişen bir sayıdır – internet servis sağlayıcılarının (ISPs) sizi spam şikayetlerinin sayısına, abonelikten çıkma, sekme, açık ve tıklama oranlarına, spam tuzaklarına, alan adlarına ve IP adreslerinin saygınlığına göre belirler.

Aslında, bu ‘etkileyici’ listede çok daha fazla faktör var, ancak ISP’ler spam gönderenlerin uyumunu zorlaştırmak için geri kalanı sıkı tutuyor. Hatırlanması gereken ana kural “gönderen saygınlığınız arttıkça, e-mailinizin spam klasörlerinden kaçınma olasılığı da artar ”.

ISP’ler, gönderim faaliyetlerini farklı araçlar yardımıyla analiz eder ve güvenilir olmayan kaynaklardan gelen e-mailleri engeller; gönderilen e-maillerin yalnızca %36’sını en yüksek gönderen ününe değer eder.

email volume distribution by sender reputation

Gönderenin itibarını etkileyen dört faktör

Yüksek bir gönderici puanına giderken çok sayıda engel var. Dört ana faktörü ele alacağız:

1. Spam şikayetleri

Bir mesaj spam olarak işaretlendiğinde bir şikayet meydana gelir. İkincisi, herhangi bir e-mail pazarlamacısının en kötü kabusu olan gerçeği, e-maillerin %45’inin spam olduğu ortaya çıkıyor.

E-mailler şu nedenlerden dolayı spam olarak işaretlenebilir

  • Kişilerin bir göndericiden e-mail alma iznini açıklamadığı, satın alınan bir mail listesi;
  • Tutarsız gönderme sıklığı: Çok fazla e-mail almak, aboneleri çok az ileti alırken  rahatsız edebilir, bir abone göndereni yanlış tanıyabilir;
  • alakasız içerik;
  • gizli bir abonelikten çıkma linki.

Spam şikayet oranınızı %0,5’in altına düşürmenin, güçlü bir gönderen itibarını korumak için en uygun yöntem olduğunu unutmayın.

2.  Geçersizlik oranı

Bir e-mail alıcılara teslim edilmediğinde  geçersiz olur. Geçersiz olma iki türe ayrılır:

  • yumuşak – fazla doldurulmuş gelen kutusu veya internet sorunları nedeniyle
  • sert – süresi dolmuş veya engellenen adreslerden kaynaklanır.

Listenizde etkin olmayan veya bulunmayan adreslere sahip olmak, sekmelerin ve sonuç olarak azalan gönderim puanının ve düşük teslim edilebilirliğin otoyoludur. Geçersizlik için kıyaslama oranı %2’den azdır ; bu nedenle bu rakamın arttığını görürseniz, sorunu tanımlamaya ve çözmeye çalışın.

3. Spam tuzakları

Mail kutusu sağlayıcıları ve spam filtreleme şirketleri, kişileri liste almak için kullanılan kötü liste hijyeni veya yasadışı yollarla gönderenleri belirlemek için e-mail adresleri (spam tuzakları) oluşturur. Spam tuzakları, spam göndericileri (bozulmamış veya bir kez kullanılmış ancak terk edilmiş – geri dönüştürülmüş) yakalamak için kasıtlı olarak oluşturulan adresler olabilir.

Hem bozulmamış hem de geri dönüştürülmüş, spam tuzakları ilgilenen bir abone gibi davranmaz ve herhangi bir tıklama ve açılış getirmez. ISP’ler spam tuzaklarına gönderilen e-mailleri engeller ve bu da zıplamalara neden olur. Mail listenizi düzenli aralıklarla temizlemek spam tuzaklarından kaçınmanıza yardımcı olur.

4. Kara liste durumu

Kara liste, istenmeyen e-maillerin kaynağı olduğu bildirilen IP adreslerini veya alan adlarını belirlemek için spam filtreleme şirketleri tarafından yürütülen bir listedir. Halka açık 300’den fazla kara liste mevcut olsa da, herkes kendi kara listesini oluşturabilir ve bunun için belirleyici faktörleri seçebilir.

Mail kutusu ve filtreleme şirketleri, genel kara liste verilerine ve kendi oluşturdukları dahili listelere dayanarak e-mailleri kabul edip etmemeyi belirler. Kara liste durumunuzu belirlemek için Spamhaus , DNSBL , MXToolBox vb. gibi bazı ortak kara listeleri kullanabilirsiniz . Bir alan adı kontrolünün sonuçlarının sonuca nasıl baktığını görün.

blacklist status check

Şimdi, yüksek bir gönderici puanına giderken karşımıza çıkan ana engelleri kapattığımıza göre, şu soru ortaya çıkıyor: “Bir gönderici, sağlam bir itibar elde etmek için ne yapabilir?”

Postmasters kullanın

Birçok mail kutusu sağlayıcıları – Gmail, Yahoo, Microsoft, AOL – IP ve alan adı itibarını, e-mail performansını, teslimat hatalarını, spam şikayetlerini vb. izlemeye izin veren kendi araçlarını postmaster olarak sunarlar. Kural olarak, mail yöneticileri işlevsellik açısından farklılık gösterir, bu nedenle abonelerinizin bir mail kutusu sağlayıcısından kullandığı çoğunluğu seçin veya farklı sağlayıcılardan mail yöneticileri ayarlayın.

Örneğin, Gmail Postmaster’daki spam oranınızı şu şekilde kontrol edebilirsiniz.

gmail postmaster

E-mail kimlik doğrulamasını ayarlayın

Bu, güvenilir bir gönderen itibarı ve e-maillerinizi teslim almak için önemli bir seçenek oluşturmak için anıtsal bir adımdır. Bu teknik çözüm ayrıca mail kutusu sağlayıcılarının göndereni doğrulamasına ve sahte e-mailleri reddetmesine yardımcı olur.

İki ana kimlik doğrulama yöntemi vardır: Gönderenin, bu veya bu IP adresinin belirli bir alana mail göndermesine izin verilip verilmediğini belirleyebilmeyi sağlayan Gönderen Politikası Çerçevesi(Sender Policy Framework) (SPF) ve dijital olarak imzalamaya yardımcı olan ve bir e-mail mesajı göndererek mesajın sahte olup olmadığını kontrol eden DomainKeys Identified Mail (DKIM).

SendPulse, dört adımda hem SPF hem de DKIM kayıtları oluşturmanıza olanak sağlar :

  1. Hesabınıza giriş yapın ve soldaki menüden “Servis ayarları” nı tıklayın.
  2. “E-mail Doğrulama” sekmesini açın.
  3. “Özel aln adı gönderme” yi seçin ve “Etkinleştir” i tıklayın. Buradan kendi alan adınızı ekleyebilirsiniz.
  4. “SPF / DKIM kayıtları oluştur” seçeneğine tıklayın – tamamlandı!

email authentication

Alan adı hesabınızda oluşturulan verileri belirtmeyi unutmayın.

IP adresinizi ısıtın

İlk e-mail kampanyanızı yeni hazırlanmış bir IP adresinden hazırladığınızı hayal edin . İzleyicilerinizi bir kerede 50 bin e-mail ile bombardıman etmek, ISS’ler tarafından reddedilir, çünkü kullandığınız IP adresinin henüz gönderen puanı yok. Yani, burada bir ısınma planı ile gelmelisiniz. Aslında, bir IP adresini ısıtmak 2-3 ay sürer.

Bu nedenle, engellemeyi önlemek için, iyi bir gönderici itibarı oluşturmak üzere e-mail kampanya hacminizi yavaş yavaş artırın. Günde 50-100 e-mail göndermeye başlayın ve sonunda numaralarını gerekli miktara kadar ölçeklendirin.

İzin tabanlı pazarlamayı kullanın

Hem mail listesi hijyeni hem de e-mail kampanyaları performansınızla daha fazla karşılaşabileceğiniz bir sürü sorunu önlemek için mail listeleri satın almayın. Sizden haber almayı kabul etmeyen kullanıcılara e-mail göndermek, neredeyse her zaman e-maillerinizi kendi ellerinizle spam olarak işaretlemek anlamına gelir. Bu nedenle, izleyicileri adil yollarla şekillendirmeye biraz zaman harcamak zarar vermez.

Bazı şirketler , potansiyel abonelerinin mesajlarını almak istediklerinden emin olmak için çift üye olmayı seçtiler. Örneğin Viagogo, kullanıcının abonelikten haberdar olduğundan emin olmak için hesabı ilk e-maillerinde doğrulamasını ister.

welcome email

İlgili içeriği gönder

Kimse ihtiyaç duymadığı bilgiyi almak istemez. Aboneleriniz ilgisiz içerik alırsa, en çok görmezden gelirler ve ardından e-maillerinizi abonelikten çıkarır veya spam olarak işaretlerler. Abonelerinize, Mudpie’nin e-maillerinden birinde yaptığı gibi, size hangi bilgileri almak istediklerini söylemelerini isteyeceğiniz bir e-mail gönderme fırsatını kaçırmayın.

email preferences

Son düşünceler

İtibarınız tamamen sizin kontrolünüz altında ve ona iyi bakmalısınız. Temel kurallara uymak gönderim puanınızı artıracaktır.

  1. Kendi alan adından gönderdiğiniz mail kutusu sağlayıcılarını güvenceye almak için bir SPF ve DKIM anahtarları oluşturun.
  2. Spam ile suçlanma riskini en aza indirmek için IP ısınma tekniklerini kullanın.
  3. Yalnızca katılımcı kitle ile etkileşimde bulunmak ve insanlara alakalı içeriği göndermek için çift katılıma giriş yapın.

Çok yüksek bir gönderen itibarı edinmek için bu ipuçlarını göz önünde bulundurun. İyi şanslar!

[Total: 0    Average: 0/5]

Her ay 15.000 e-posta ücretsizdir.