Web Push Bildirimlerinin Temelleri

web pushwebpush

Web push bildirimlerinin temelleri

Konu yeni bir müşteri kazanmak ve hedef kitleniz ile temasa geçmek olduğunda, email pazarlama ile, web push bildirimleri çok verimli bir birliktelik oluştururlar.

Tüm SendPulse Web Push kampanyalarından elde edilen istatistikler örnek olayların %44,32’sinde kullanıcıların bildirimleri abone olduklarını göstermektedir. İşletmenizin bundan ne kadar yarar sağlayacağı düşünüldüğünde, bu oran harika bir sonuçtur. Bu blog gönderisinde, bildirimlerin yararlarından bahsedeceğiz, bir Web Push nasıl yüklenir onu göstereceğiz ve pazarlama stratejiniz ile web push bildirimlerini nasıl entegre edebilirsiniz, bununla ilgili bir takım fikirler sunacağız.

Web Push Bildirimleri Nasıl Çalışır

Web Push bildirimi, bir web site yada web uygulaması tarafından gönderilen bir mesajdır. Web site ya da uygulama bildirimi gönderildiği an browser kapalı olsa bile bildirim, abonenin masaüstü ya da mobil cihazında görünür.

Web Push pazarlama katı izin kurallarına tabidir. O yüzden kullanıcılara Push bildirimlerinizi göndermek için onların açık rızalarını almak zorundasınızdır. Bu, şu şekilde çalışır: kullanıcı web sitesine ulaşır ulaşmaz, bir opt-in kutucuğu görür. Burda kendisine web push bildirimlerini onaylayıp onaylamadığı sorulur.

web push notification opt-in box
Şekil 1- GamePlanA Web sitesinin Push bildirimleri için Opt-in kutucuğu

Kullanıcı bir kez “İzin Ver”e tıkladığında, kendisini sizin abone listenizde bulur. Bundan sonra artık mesajlarınız kullanıcıların masaüstünde görüntülenebilecek ve kullanıcılar kutucukta izin verdikleri web sitesine yeniden yönlendirilecektir.

Opt-in onaylamalı bir web Push aşağıdaki gibi bir görünüme sahiptir:

push notification confirmation
Şekil 2- GamePlanA sitesinin push bildirimlerinin browserda görünümü

Gelin bu push bildirimini parçalara ayıralım:

web push notification elements
Şekil 3- Bir Web Push bildiriminin analizi

Görebildiğiniz gibi, web push genel olarak 6 element üzerinde oluşmaktadır:

  • standart kapama ve ayar butonları kullanıcıların web Push bildirimlerini kapamalarını ya da Ayarlara ulaşmasını ve web push aboneliğinden çıkmasını sağlayan butonlardır;
  • title (Başlık) web push kampanyasındaki en önemli bilgi içeren kısımdır. Bir teklifin ya da makalenin adı yer alır;
  • description (açıklama), genellikle çok kısa ve özdür Başlığı uzatır ve web push kampanyanız hakkında daha detaylı bilgiler ihtiva eder;
  • web site adresi kullanıcıların ziyaret etmesini istediğiniz sayfaya yönlendirmede kullanılır;
  • resim ya da logo web push kampanyanızın konusunu pekiştirmek için kullanılır ve kullanıcılara mesajın kimden geldiğini gösterir.

Ayrıca aşağıdaki örnekte olduğu gibi; büyük bir resim ve eylem çağrınızın olduğu bir eylem kutucuğu ekleyebileceğiniz bir seçenekte size sunar:

web push notification example
Şekil 4- Techlofy’nin Push bildiriminin Browser görünümü

Push bildirimlerinin yararları

Web Push tüm dijital pazarlama aktivitelerini etkileyebilecek ve işletmenizin farklı yönlerine gözle görülebilir sonuçlar getirebilecek yüksek bir potansiyele sahiptir. Web Push bildirimlerinin en belirgin yararlarından bazılarını gözden geçirelim.

Erişilebilir

Abonelik süreci hızlıdır ve email opt-in için gerekli olan bazı adımları da hariç tutar. Ziyaretçi isim ve email adresi girmek ve aboneliği onaylamak için gelen kutusunu kontrol etmek zorunda değildir. Aboneliğin bir tıklama ile gerçekleşmesi için “izin ver” butonuna tıklamak yeterlidir. Ayrıca; web Pushlar sadece birkaç kelime içerdiği için, kullanıcılar onları okumak için çok fazla zaman sarf etmek zorunda değillerdir..

Farkedilebilir

Email pazarlamanın çok iyi sonuçlar getirdiği inkar edilemez ama mesajınızın email ile kullanıcılara ulaşması hiç de kolay değildir. Çünkü her gün gönderilen 269 milyar email ile kullanıcıların dikkatini çekmek için göndericileri adeta rekabet haline sokmaktadır. Web browser kapalı olsa bile web Push bildirimleri, bilgileri masaüstüne ilettiği için bu tür sorunları çözmektedir. Tüm ekranın en başında görünürler ve böylelikle kullanıcıların dikkatini çekerler.

Ayrıca, Windows 10’da Google Chrome üzerinde browser push bildirimleri sistem bildirimlerinin aynısı gibi görünür. Bunlar için bir ses ekleme seçeneği de mevcuttur. Bir eylem çağrısı butonu eklerseniz, kullanıcı butonu tıklayarak ya da pushu kapatarak tepki gösterene kadar web push ortadan kaybolacaktır.

Hız

Bir kullanıcının yeni bir IPhone talimatı verdiği ve bunun için email bildirimi beklediği bir durumu düşünelim. Email hesabını bir saat bile geç kontrol etmiş olsa tüm IPhoneların o zamana kadar satılma olasılığı bir hayli yüksek olabilir. Bunun için en iyi çözüm web push bildirimlerine üye olmak nadide IPhoneler ile ilgili bilgileri yakalamaktır.

Düşük Maliyet

Kısa bir başlık, bir iki tanımlama cümleciği ve bir resimle sadece bir kez dakikada web Push hazırlanırken SMS bildirimleri oldukça yüksek paralara mal olabilmekte, emaillerin oluşumu ise bayağı bir zaman alabilmektedir. Çok daha iyisi ne biliyor musunuz? Web push bildirimlerini bedava gönderebilirsiniz!

Şimdi web Push bildirimlerinin içeriklerini düşünme zamanı. E-ticaret için yeni birkaç fikirle birlikte kampanyalarınızı bu pazarlama kanalında kullanırken, ilham alabileceğiniz birkaç öneri hazırladık.

E-ticaret web Push bildirimleri

E-ticaret en son çıkan trend ve tekniklere başvurarak daha fazla muhtemel müşterinin dikkatini çekebilme, onlarla etkileşim kurma ve müşteri ilişkisi oluşturmak için oldukça verimli bir alandır. Push bildirimleri pazarlama stratejinizi oluştururken aşağıdaki tavsiyeleri göz önünde bulundurun.

Tetiklenmiş mesajlar

Müşteriler bir Push bildirimi yardımıyla çok çabuk bir şekilde siparişlerin durumu hakkında bilgi sahibi olabilir, nakliyesini ve dağıtımını onaylıyabilir. Bu şekilde kullanıcılar siparişlerinin asla kaygısına kapılmayacak ve her şeyin yolunda olduğu hissini duyacaktır. Ayrıca çapraz satış içinde web pushunuzda bir yer açabilirsiniz. Böylelikle ekstra ürünler sunabilir, kullanıcılara daha karlı ürünler önerebilir, kullanıcılara şirketinizle arkadaş olma teklifi gönderebilir ya da bir sonraki satın almaları için onlara ekstra indirim sözü verebilirsiniz.

Diyelim ki bir eşarp sattınız, kullanıcıya renkleri çok uyumlu bir eldiven önerebilirsiniz ya da kullanıcının en iyi arkadaşı için eşarbın aynısını almak isterse ekstra indirimler sunabilirsiniz.

Zaman Bazlı Teklifler

Buradaki zaman bazlıdan kast ettiğimiz müşterilerin satın alma kararlarını etkileyecek tatil günleri, mevsimler, hava durumu ,v.b. diye şartlardır. Örneğin: Diyelim ki kılık kıyafet satan bir işletmeniz var ve önümüzdeki günlerde bolca yağış olacağını biliyorsunuz. Bu yüzden su geçirmez ayakkabılarınız için indirim kampanyaları düzenleyebilirsiniz.

Aşağıda EarningGuys’a ait tatil bazlı hazırlanmış bir web push örneği verilmiş. Earning Guys Halloween(Cadılar Bayramı) için özel tasarladığı bir web push’ta çeşitli fırsatlar sunmaktadır.

web push notification example
Şekil 5- Earning Guys’ın Push Bildirimlerinin browser Görünümü

Davranış bazlı teklifler

Müşterinin web sitenizdeki tüm davranışlarına hakim olun ve onun için en uygun ürünleri belirleyip onlara özgü kampanyalar hazırlayın. Web sitenizdeki belirli bir ürün ya da ürün kategorisine ilgi göstermiş bir kişi, ilgili web Push bildirimlerine tepki göstermesi muhtemeldir.

Web sitenizde bir ürüne ait sayfada 15 dakika harcamış bir üyeniz ile ilgili bir örnek vaka ele alalım. Bu ürün üzerindeki ilgi sizin için çok açık ve nettir. Neden müşterilerinize web Push aracılığıyla o ürün için bir indirim kampanyası teklif etmeyesiniz ? Bu, satın alma konusunda müşterileri güdüleyecektir.

 

Ucuzluklar ve İndirimler

Ucuzluk ve indirim duyuruları belirterek ve indirim için belirli bir zaman dilimi ya da sadece belirli bir listedeki ürünleri kapsayan bir ucuzluk kampanyası başlatarak kaçınılmazlık hissi oluşturup Push bildirimleri gönderebilirsiniz.

Aşağıda Techlofy’nin siber pazartesi adlı ucuzluk kampanyasının duyurulduğu bir örnek bulunmaktadır. Push bildirimlerini; büyük, dikkat çekici bir resim ve onunla uyumlu “Grab now (hemen kap)” eylem çağrısı butonu ile tamamlamışlar.

web push notification exampleŞekil 6- Teclofy’nin yaklaşmakta olan ucuzluk kampanyalarını duyurmak için kullandığı web push

Blog ve Medya platformları için web Push bildirimleri

Blog ya da Medya Web siteleri için web Push etkin bir okuyucu ve ziyaretçi kaynağı olabilir. Böylelikle web sitenizin değerini yükseltebilir ve daha büyük kazançlar sağlamanıza fırsatlar sunabilir. Kullanabileceğiniz bir web Push bildirimi için 3 farklı konsepti ele alalım.

Makale hatırlatıcıları ve duyuruları

Bazı zamanlar insanlar web site üzerindeki her yeni makaleyi görüntüleyemeyebilir ya da o an onları okuyacak zaman bulamayabilirler. Ve sıklıkla ilgili siteye dönmeyi unutabilirler. Onlara yeni makale ile ilgili bilgilendirici bir başlık ve açıklamadan oluşan dostane bir hatırlatıcı gönderin.

Örnekte Mashable büyük bir fon kullanarak başlığa dikkat çekmiş ve makale konusu ile ilgili kısa bir açıklama yapmış.

web push notification example
Şekil 7- Mashable’in yeni makalesini bildirmek için kullandığı web Push

New York times’ın dijital editörü olan Desirée Shoe’ ya göre, Push bildirim pazarlaması okur sayısı ve bağlılığını artırmak için yayın organlarına yardımcı olmaktadır. Stratejileri daha çok makalenin içeriği ile ilgili hedef kitlelerine bir parça paylaşımı şeklinde olmaktadır. Aynısını yapmak için, kullanıcıların okumak için web sitenizdeki hangi konu ya da yazarı tercih ettiğini gözlemleyin, sonrasında kitlenizi tercihlerine göre segmentlere ayırın.

Gerçek Zamanlı Haberler

Web Push bildirimleri ile sıcak gelişmeler ve flaş haberler hakkındaki güncellemeleri rakiplerinizden çok önce ve çok çabuk bir şekilde üyelerinize iletebilirsiniz. Bu, kullanıcıların size bağlı kalmalarını ve onlara etraflarında olan bitenler hakkında iyi bir şekilde bilgilenmelerini sağlayacaktır.

Örneğin sporlar hakkında bir medya platformunuz varsa önemli musabakalar hakkında canlı skorlar ya da haberler paylaşabilirsiniz..

Email Davetleri

Web Push bildirimleri ve email pazarlama iletişim kanallarının  her ikisindeki hedef kitlelerinizi birleştirmek için bu iki dijital pazarlama yöntemlerini kaynaştırın. Push bildirimlerini kısa ve hızlı duyurular için kullanabilirsiniz. Email ile daha fazla bilgi almak için aboneleri davet edebilirsiniz.

Market Beat’ın örneğine bir göz atalım. Web Push bildirimlerinde kullanıcılarına duyurulan bir araştırma ile ilgili email almaları için kullanıcılara üyelik teklifinde bulunmuşlar..

web push notification example
Şekil 8- Market Beat’ın email davetinin Push bildirim görünümü

Push bildirimlerin kurulumu nasıl yapılır

Bir web Push bildiriminin kurulumu o kadar da zor değildir. İhtiyacınız olan tek şey web sitenizde özel bir kod eklemektir. Send Pulse’da web sitenize nasıl bir Push bildirimi eklersiniz göz atalım:

  1. Web sitenizi ekleyerek başlayın. Web sitenizin adresini paylaşın ve bir logo ekleyin.
adding web push to website
Şekil 9- Push bildirimleri için bir web site ekleme
  1. Web Push abonelik formunu kişiselleştirin. 5 farklı seçenekten birisini seçebilir, başlık ekleyebilir, metin gövdesini doldurabilir, renk değişikliği yapabilir ve gecikme zamanı oluşturabilirsiniz böylelikle bir kullanıcı web sitenizi görüntülediği an hemen opt-in formunuz zortadan kaybolmayacaktır.
web push opt-in box
Şekil 10- Bir web Push opt-in kutucuğunun kişiselleştirilmesi
  1. Oluşturulan kodu web sayfanıza yapıştırın.
web push notification code
Şekil 11- Web Push ayarlarında kullanılmak üzere oluşturulmuş kod

Bu kadar! Şimdi “Send Push” (Push gönder) tıklayın ve çıkan formu doldurun. Önceden tanımlanmış olanı değiştirmek istiyorsanız alıcı listesini seçin, başlık yazın, ana metni doldurun, link ve resim ekleyin. Sağ tarafta, farklı cihaz ve Browserlarda web push bildirimlerinizin ön izlemesini yapabilirsiniz..

web push notification in sendpulse
Şekil 12- SendPulse’da bir web push oluşturma

A/B testine tabi tutmak ve web push abonelerinizi belirli kriterlere göre segmentlere ayırmak çok fazla zamanınızı almayacaktır:

  • browser dili;
  • ülke ve şehir;
  • opt-in sayfası;
  • browser türü.

Segmentlere ayırma işlemi size  ilgili ve uygun zamanda mesaj gönderme olanağı sağlayacaktır. Örneğin; uluslar arası bir satıcı, uygun bir browser dili kullanarak istenilen ülke hatta şehirde bile kampanyasının duyurusunu yapabilecektir. Opt-in tarih verilerini kullanarak, önemli günlere atfen hediyeler de gönderebilirsiniz. Ayrıca kendi kriter ve filtrelemelerinize göre segmentler de oluşturabilirsiniz.

Push Bildirimleri için RSS Nasıl Yüklenilir

Push bildirimleri blog sahipleri için her şeyi kolaylaştırabilir buna web site okur sayısını arttırmak da dâhil. Büyük platformlarda her bir gün de ne kadar blog yazısı yayımlanır? Beş, on, on beş? Bu yüzden bir okuyucu ilgi duyduğu makaleyi bulmak için tüm makaleleri aşağı kaydırmak zorundadır.

O kadar sayıda makalenin okunması için gereken zamandan tasarruf amacıyla, insanlar RSS akışına başvururlardı — yeni bir içerik yayınlandığında güncellenmiş gönderilerin bir listesi; bir okuyucu bu listeyi seçmiş olduğu parametrelere göre filtreleyebilmektedir.  Web siteniz bir RSS akışına sahipse, yeni makaleler hakkında üyelerinize anlık bildirimler göndermek için push işlevini yerine getiren RSS yükleyebilirsiniz.

Bunun için, çok basit bazı adımları takip etmeniz gerekmektedir. SendPulse’da Otomasyon kısmını açın ve “Bir otomatik cevaplayıcı oluştur” u tıklayın. RSS kampanyası altındaki aynı yazıya tıklayarak devam edin. Web sitenizin RSS akışına bir link ekleyin ve “Kontrol et URL” tıklayın.

rss to push setting
Şekil 13- Web push için bir otomasyon ekleme

Seri adı, alıcılar (web site) ve günlük maksimum kampanya sayısı gibi gerekli alanları doldurun. Bir başlık, açıklama, resim ve link oluşturarak, web push bildiriminizin görünümünü tanımlayın. Sonrasında “Başlat” a tıklayarak otomatik cevaplandırıcıyı çalıştırın.

rss to push setting
Şekil 14- RSS kampanyasının başlatılması

Pazarlama araç takımınızı ücretsiz bir şekilde SendPulse web push bildirimleri ile güçlendirmekte hiç tereddüt etmeyin. Hızlı ve fark edilebilir bir şekilde; kullanıcıları web sitenize geri getirmede, kullanıcılar ile olan bağlılığınızı artırmada ve satışların artmasında size yardımcı olacaklardır.

[Total: 0    Average: 0/5]
SendPulse

Her ay 15.000 e-posta ücretsizdir. Sınırsız web push bildirimleri.