Toplu Mail Kampanya Stratejileri

Toplu Mail Servis Sağlayıcısı Nasıl Seçilir. Tam Kılavuz

Bir Toplu Mail Servis Sağlayıcısı Nasıl Seçilir. Tam Kılavuz

Genel olarak toplu mail gönderiminin popülaritesi ve özellikle e-posta servis sağlayıcılarının (ESP’ler)in sayısı artmaya devam ederken, mükemmel bir hizmet bulmak çok çaba ve araştırma gerektirdiğinden daha zor hale gelir. Zaman kazanmak için, genel ESP özellikleri ve işletmenizin her birinden alabileceği avantajlar hakkında size biraz rehberlik etmek için buradayız.

Bir e-posta servis sağlayıcısı seçmek için ana kriterler hakkında konuşacağız ve gelecekte neden onlara ihtiyaç duyabileceğinizi açıklayacağız.

Neden toplu mail gönderimi

Girişimciler ve farklı markaların CMO’ları, e-posta pazarlamasının asıl yararının sabit gelir olduğunu iddia etmekten vazgeçmiyor. Dünyanın en hızlı büyüyen marka markası MVMT’nin Pazarlama ve Marka Direktörü Blake Pinsker,  MarketingSherpa. ile iş için e-posta pazarlamasını kullanma konusundaki başarı dolu hikayesini paylaştı.

Öncelikle şirketin ana medya kanalı olarak sosyal medyaya güvendiğini, ancak sürekli değişen algoritmaları nedeniyle bu kanalların yeterince istikrarlı görünmediğini belirtti. Pinsker, “Büyümemize devam etmek ve bunu uzun süre devam ettirmek için, yalnızca sosyal medya ile çekici olamayacağımızı biliyorduk” dedi. Böylece şirket, zaman ve parayı e-posta pazarlamasına yatırdı. Buna karşılık gelirlerini% 98 arttırdı.

Pek çok marka muhtemelen bu pazarlama kanalını seçmeleri gerektiğini düşünüyor, ama ne ile başlamalı? Bir e-posta servis sağlayıcısı seçerek., bu seçimi yapmadan önce yönünüzü açıkça anlamalısınız.

Hedeflerinizi tanımlamakla başlayın

iş süreçleri her organizasyonda benzersiz olduğu için, şirketin kendi hedefleri vardır. Bazı markalar ayda birkaç basit e-posta ve 5.000 kullanıcılı bir e-posta listesinden memnun olabilirken, diğerleri için otomasyon, tetiklenen e-postalar, segmentasyon, derin analizler ve milyon kişilik bir posta listesi için uygun bir fiyatlandırma planı gerekir.

Büyük şirketlerde, e-posta kampanyaları genellikle tasarımcılar, pazarlamacılar, satış yöneticileri ve metin yazarları ve ekipleri tarafından başlatılır, ancak küçük işletmelerde bu süreçlere ilişkin sorumluluk bir kişiyle sınırlı olabilir.

Hangi işletmede çalışıyor olursanız olun, doğru e-posta servis sağlayıcısını seçmeden önce, çeşitli sağlayıcılar tarafından sunulan ana özellikler hakkında daha fazla bilgi edinmelisiniz.

Bir e-posta servis sağlayıcısı seçmek için ana kriterler

 Büyük ve küçük şirketler için kullanışlı bir özellikler listesi hazırladık. Bunların çoğu genellikle ücretsiz olarak temin edilebilir, böylece onları deneyebilir ve her birinin sizin için nasıl çalıştığını görebilirsiniz.

Bir ESP seçerken, şu özellikleri arayın:

Şimdi bu işlevlerin her birine neden ihtiyaç duyduğunuzu ve hangi ayrıntılara dikkat etmeniz gerektiğini görelim.

Abonelik formları

Amaç: Güçlü bir posta listesi oluşturmak.

E-posta göndermeye başlamadan önce, e-posta adreslerini toplamanız gerekir. İnsanları posta listenize eklemenin yollarından biri, web sitenize bir abonelik formu yerleştirmektir. Çoğu ESP bu işlevselliğe sahiptir.

Ancak, bir e-posta servis sağlayıcısı seçerken, kendi başınıza bir abonelik formu oluşturabildiğinizden emin olun. Metin, resimler ve düğmeler için yeterli alan ekleme imkanı olmalıdır. Yaptığınız formu düzenlemek için yeterince sezgisel olmalıdır: boyutu, renkleri, yazı tipini, şekli, saydamlığı ve herhangi bir rahat görünümü seçmek – yatay veya dikey gibi.

subscription form template
Abonelik formu örneği

Ayrıca, ESP’nin kullanıcılarına farklı türde abonelik formları sunup sunmadığını öğrenin, örneğin

  • Gizli form:  web sitesinin üstbilgisine, altbilgisine veya kenar çubuğuna yerleştirilebilen gizli form
  • Açılır pencere:  bir web sitesinde geçirilen önceden tanımlanmış bir sürenin ardından sayfanın içeriğinde görünen açılır pencere;
  • Değişken form: Genellikle sayfanın herhangi bir yerine takılan ve web sitesi ziyaretçileri sayfayı kaydırırken her zaman görünür durumda kalan değişken form.

Bazı servisler hazır form şablonları sunar, bu nedenle tek yapmanız gereken kopyayı ve görüntüyü değiştirmek. Ancak ilk önce, son ESP seçiminizi yapmadan önce düzgün çalışıp çalışmadığını görmek için bu formu kaydetmeyi ve web sitenize eklemeyi deneyin.

Kullanımı kolay e-posta oluşturucu

Amaç: Kolayca iyi görünümlü bir e-posta oluşturmak.

Bu seçenek özellikle, e-posta düzenleri için tablo ve HTML etiketi kullanma kurallarını bilmeyenler için değerlidir. Dolayısıyla, bir e-posta servis sağlayıcısı böyle bir özellik sunarsa, kesinlikle bir avantajdır.

Bir çevrimiçi oluşturucuda bir e-posta oluşturmak için genellikle öğeleri sürükleyip bırakmanız ve düzenlemeniz gerekir. Bu öğeler, metin bloklarını, başlıkları, görüntüleri, videoları, sosyal medya simgelerini ve hatta çevrimiçi ödeme düğmelerini içerebilir. E-posta oluşturucunun kullanımı kolay olduğundan ve yeterli tasarım seçeneği sunduğundan emin olun. Ayrıca, çevrimiçi oluşturucuda oluşturulan e-postaların yanıt verip vermediğini kontrol etmeyi de unutmayın, çünkü büyük olasılıkla herhangi bir cihaza – mobil, tablet ve masaüstüne uyacak şekilde otomatik olarak optimize edilen e-postalar oluşturmanız gerekir.

responsive design
Duyarlı tasarım çalışırken

E-posta ile yanıt verebilirliği kontrol etmek için ESP’ler bir önizleme modu sunar.

Önizleme modu

Amaç: Bir e-postanın büyük masaüstü ve küçük mobil ekranlarda nasıl göründüğünü kontrol etmek.

Çoğu e-posta mobil cihazlardan bakılır ve bu sebeble, e-postalarınızın farklı ekran boyutlarına uyduğundan emin olmanızın gerekir.  Önizleme modu size böyle bir fırsat sunar: E-postanız önizleme modunda hem mobilde hem de masaüstünde iyi görünüyorsa, gönderilmeye hazırdır.

email preview mode
Masaüstü ve mobil cihazda önizleme modunda e-mail şablonu

Ücretsiz e-posta şablonları

Amaç: Hazır bir şablonu temel alan bir e-postayı hızlı bir şekilde göndermek.

Bir şablonu temel alan bir e-posta oluşturmak için görüntü yüklemelisiniz, metin blokları, bağlantılar, harekete geçirme düğmeleri ve diğer öğeler eklemelisiniz. E-posta servis sağlayıcısının, farklı tatiller veya iş şablonları gibi kategorilerde gruplandırılmış ücretsiz şablonları olup olmadığını kontrol edin. Mevcut ihtiyaçlarınızı karşılayanı bulmanız kolaylaşacaktır.

Segmantasyon

 Amaç: Kitlenizi segmentlere ayırmak ve alakalı içerik göndermek.

Segmentasyon , alakalı içeriği farklı insan gruplarına göndermenize ve daha yüksek tıklama ve açık oranlara ulaşmanıza olanak tanır. Segmentasyonun amacı, e-postaları her segmentin cinsiyetine, yaşına, konumuna göre hedeflemektir.

E-posta servis sağlayıcısının kullanıcılarının, abonelerin web sitesi veya e-postalarla önceki etkileşimlerine dayanarak bir bölümleme kriteri uygulamalarına izin verip vermediğini kontrol edin. Ne için? Etkin olmayan kullanıcıları izlemek ve onlara bir yeniden katılım kampanyası göndermek veya CTA düğmelerini tıklamayanlar için e-posta içeriğini denemek için.

Bir ESP ne kadar çok segmentasyon değişkeni sunarsa, o kadar alakalı e-posta gönderebilirsiniz.

Kişiselleştirme

Amaç: Abone verilerini e-postalarda kullanmak ve deneyimlerini kişiselleştirmek.

Kişiselleştirme, e-postalarda ad, cinsiyet, yaş, şehir vb. Kişisel bilgileri kullanmakla ilgilidir. İstatistiklere göre, kişisel olmayan e-postalar alırsa müşterilerin% 52’si 52% of customers  başka bir markaya geçecektir. Dolayısıyla bu kriter dikkate alınmalıdır.

Kişiselleştirmeyi uygulamanın en yaygın yolu, abonenin adını e-posta konu satırına veya gövdesine yerleştirmektir.

subject line personalization
Farklı firmaların e-posta konu satırlarında ilk isim

Diyelim ki, yeni bir ürün özelliğini tanıtmak, California’lıları yaklaşan etkinlik hakkında bilgilendirmek veya sadakat programınızda kazandıkları puanları bildirmek için pazarlamacılara hitap etmeniz gerekiyor. Hizmet kişiselleştirilmiş kişiselleştirme değişkenleri oluşturmanıza izin verirse mükemmel olacaktır.

Bazı servisler görüntü bloklarını bile kişiselleştirmenize izin verir. Örneğin, Burberry bu özelliği bir abonenin baş harflerini tanıtım e-postasının ön görüntüsüne eklemek için kullandı.

 

email personalization example
An example of a personalized image in an email from Burberry

Tetiklenen e-postalar

Amaç: Terkedilmiş alışveriş sepeti e-postaları, sipariş onayları, doğum günü e-postaları vb. Göndermek.

Otomasyon, kullanıcıların satın alma işlemleri, terkedilmiş sepetleri, kayıtları ve diğerler eylemleri tarafından tetiklenen e-posta gönderme işlemidir. Otomatik e-postalar, yaşam döngülerinin her aşamasında destekleyerek müşteri deneyimini geliştirmeye yardımcı olur ve 2 kat daha yüksek oran ve 4 kat daha yüksek tıklama oranı getirebilir.

Olayları ve otomatik cevaplayıcıları içeren otomasyon akışlarını kullanarak tetiklenen e-postalar ayarlayabilirsiniz. Bir etkinlik tetiklendiğinde, bir abone bir e-posta alır.

 Bir abonenin eylemi  Ne tür tetiklenmiş e-posta gönderilecek
 E-postalarınıza abone olunuz Hoşgeldin e_posta serisi
 Web sitenizde bir öğe görüntülendi  Vazgeçme e-postasına göz at
 Sepetinize bir ürün yerleştirdin ancak işlem yapmadı  Terk edilmiş  e_posta sepeti
 Satın almanın tamamlanması Ödeme onayı ve spariş durumu
 Birkaç aydır e-posta açmadım  Yeniden katılım e_posta kampanyası
 Fırsat  Hangi e-posta içeriğini gönderilecek
 Doğum günü Doğum günü e-mail ve indirimleri
Noel şükran günü ve diğer tatiller Satılık-kupon ve hediyeler
Web seminerinizin günü Web seminerinden bir saat önce davetiye ve bildirim
Efsane Cuma, Siber Pazartesi İndirimli e-posta serisi

Hizmet özelliklerini test etmek için, içinde birkaç öğe bulunan tetiklenmiş terkedilmiş alışveriş sepeti e-postaları gönderebilir misiniz, yoksa toplu e-posta kampanyasında tıklandığında veya açıldığında tetiklenen kampanyanızı başlatabilir misiniz? Bazı e-posta servis sağlayıcıları, farklı tetikleyiciler kurmayı kolaylaştıran “Abonelik” veya “Satın Alma” gibi hazır olay senaryolarını kullanmanızı sağlar.

Zamanlayıcı

Amaç: Seçilen bir tarih için bir e-posta kampanyası planlamak.

Tetiklenen e-postaların aksine, zamanlama abonelerin işlemleriyle bağlantılı değildir. Manuel olarak ayarladığınız tarih ve saate dayanmaktadır. Bu özellik, çok sayıda kampanyanın farklı zamanlarda ve tarihlerde veya hafta sonları için planlanan e-postalarda gönderilmesi için çok kullanışlıdır.

Açılmamış bir e-postayı tekrar gönderme seçeneği

Amaç: Açılma oranları artırmak.

Bazı abonelerin e-postanızı açmadığını fark ederseniz, konu satırının yeterince çekici olmadığı veya zamanlamanın yanlış olduğu anlamına gelebilir. Tercih ettiğiniz e-posta servis sağlayıcısının, açılmamış bir e-postayı kullanıcı için daha uygun bir zamanda farklı bir konu satırıyla tekrar gönderme seçeneğine sahip olduğundan emin olun.

Analytics ve raporlar

Amaç: Ana e-posta pazarlama ölçümlerini izlemek ve ilerlemenizi kontrol etmek.

Bir ESP size her e-posta kampanyasında ayrıntılı ölçümler sağlamalıdır. Sonuçlarınızdan yararlanmak için e-postalarınızın ne kadar başarılı olduğunu ve yapmanız gerekenleri anlamanıza yardımcı olacaktır.

Aşağıda bir ESP tarafından sağlanması gereken temel ölçütler verilmiştir:

  • açılma oran – kaç tane e-posta açıldı;
  • tıklama oranı – bir e-postada kaç tıklama izlendi;
  • hemen çıkma oranı – kaç tane e-postanın abone gelen kutusuna ulaşmadığını;
  • abonelikten çıkma oranı – aboneliğiniz kaç kullanıcı için;
  • spam şikayet oranı – gelen bir e-postayı kaç kullanıcı olarak spam olarak işaretledi.

Daha ayrıntılı bilgi için, servis aşağıdaki raporlara göz atmanızı önerebilir:

  • e-postalarınızdaki tıklamaların sayısını ve konumunu gösteren haritaları tıklayın;
  • e-postalarınızı açan kullanıcıların coğrafi konumları;
  • e-postalarınızı açmak için hangi cihazların kullanıldığını gösteren cihaz istatistikleri.

Ayrıca, web sitenizin trafiğini ve e-posta kampanyalarından gelen dönüşümleri izlemenizi sağlayacak bir araca da ihtiyacınız olacak. Bu nedenle, bir e-posta servis sağlayıcısı Google Analytics’le (Google Analytics.)entegrasyonu desteklemelidir.

Entegrasyonlar

Amaç: İrtibat listenize CMS veya CRM’den e-posta göndermek için.

E-posta servis sağlayıcısının sağlayabileceği entegrasyonlar ne kadar çok olursa, o kadar çok fırsatınız olur.

Neden entegrasyona ihtiyacınız var:

  • ESP ile CMS veya СRM’niz arasındaki veri akışını otomatikleştirmek;
  • kullanıcıların e-postalardan gelen malları ödemelerini sağlamak;
  • abonelik formlarından gelen postaları posta listenize ekleyin;
  • otomatik olarak kişileri ve diğer verileri otomatik olarak çevrimiçi mağazana göndermek için.

ESP’yi değerlendirmek için, kullandığınız araçlarla entegrasyon sağlayıp sağlamadığını ve başka neler entegre edilebileceğini kontrol edin. ESP’nin her birinin kurulumuyla ilgili ayrıntılı talimatlar sağlaması önemlidir.

SPF ve DKIM

Amaç: Spam klasörüne girmekten kaçınmak.

Bir e-posta servis sağlayıcısı seçerken, DKIM ve SPF üzerinden e-posta doğrulamanın mevcut olduğundan emin olun. Bu yöntemler, bir e-postanın etki alanı için yetkili bir göndericiden geldiğini doğrulamak için bir alıcının ISS’si tarafından kullanılır. DKIM ve SPF kayıtları ayarlanmadıysa, bir e-postanın spam klasörüne girme olasılığı artar.

API Desteği

Amaç: ESP araçlarını kişisel projelerinizle entegre etmek.

API, birden çok hedefe ulaşmanıza olanak sağlar: posta listeleri, gönderenler, e-posta kampanyaları, şablonlar, kara liste; ve e-postalarınız hakkında ihtiyacınız olan tüm bilgileri alın.

API’nin sizin için ne kadar yararlı olabileceğini görmek için, hangi verilerin kullanılabilir olduğunu ve ESP’nin API’sinden nasıl yararlanabileceğinizi tanımlamanız gerekir. Bunun için, entegrasyon gereklilikleri hakkında ayrıntılı bilgi veren e-posta servis sağlayıcısı belgelerine bakın.

Mobil uygulama

Amaç: Acil görevleri doğrudan mobil cihazınızdan çözmek.

Bir mobil uygulama ile, e-posta kampanyalarını doğrudan telefonunuzdan veya tabletinizden yönetebileceksiniz.

Öncelikle, uygulamayı test edin ve bu işlevlerin tümünün mevcut olduğundan emin olun:

  • posta listelerini oluşturmak ve görüntülemek;
  • yeni abone ekleme;
  • abonelerin verilerini ve etkinliklerini görüntüleme;
  • e-posta oluşturma, zamanlama ve gönderme;
  • Her kampanya için istatistikleri kontrol etme vb.

Mobil uygulama

Kullanıcı erişim yönetimi

Amaç: Takım halinde çalışırken bilgi sızıntısını önlemek.

Diyelim ki, ilgili tüm uzman departmanıyla bir e-posta kampanyası başlatıyorsunuz. Her ekip üyesi kendi görevi üzerinde çalışıyor: bir tasarımcı, şablonları kullanarak toplam bir güzellik yaratıyor, bir metin yazarı çekici satırlar yazıyor, bir pazarlamacı A / B testlerini başlatıyor ve son istatistikleri kontrol ediyor. Böyle bir durum için, bir e-posta servis sağlayıcısı, her bir katılımcının rolüne sınırlamalar koymalı ve ihtiyaç duymadıkları tüm işlevleri engellemeli ve böylece bilgi sızıntısı önlenebilmelidir.

7/24 müşteri desteği

Amaç: E-posta teslimiyle ilgili sorunları hızlı bir şekilde çözmek veya herhangi bir zamanda hizmet özellikleriyle ilgili herhangi bir soru sormak.

Sorun varsa, destek ekibinin yardımı ile hiçbir zaman kolayca çözemeyeceğinizden emin olun. E-posta, telefon, haberciler ve sosyal medya aracılığıyla 7 gün 24 saat destek sağlanmalıdır.

Tüm sistem süreçleri ve sıkça sorulan sorular bilgi bankası adı verilen özel bir bölümde açıklanmalıdır. Bir denemeye başlamadan önce bile ihtiyacınız olan tüm bilgileri kolayca bulabileceğinizden ve ESP hakkında daha fazla ayrıntı öğrendiğinizden emin olun. Bir bilgi tabanının konforlu bir şekilde yapılandırılmış olması ve aradığınızı bulamamanız durumunda bir arama alanına sahip olması harika bir şey.

E-posta servis sağlayıcısı dilleri

Amaç: Alacağınız Hizmeti çöxerken  zaman kaybetmemeniz

Destek ekibine ulaşmak için kullanmak istediğiniz dillere dikkat edin. Mesele şu ki, her e-posta servis sağlayıcısı dilinizi desteklemiyor olabilir. Bu kontrol edilecek ilk şeylerden biri olmalı.

Kullanıma hazır Çok kanallı pazarlama

Amaç: Kullanıcıların tercih ettiği kanallardan kampanya başlatmak.

Bir abone e-postalarınızı açmazsa, belki onlara ulaşmak için web push, SMS, Viber veya Facebook’u denemelisiniz. Birçok hizmet, e-postaya ek olarak başka iletişim kanalları da sunar ve bu, pazarlama çabalarınızı birleştirmenizi sağlayacak iyi bir yatırımdır.

Fiyatlandırma ve ücretsiz planlar

Amaç: Akıllı yatırım yapmak ve para kaybetmemek.

Kabul edilebilir bir fiyat, özellikle düzenli e-postalar planlamanız durumunda en önemli faktörlerden biridir. Ücretli bir plan satın almadan önce, ücretsiz seçenekleri test edin. Ücretsiz plan işinizin gereksinimlerini karşılıyorsa, büyük olasılıkla ücretli olan da ihtiyaçlarınızı karşılar.

Bir hak olarak, ESP’ler tarafından sunulan iki tür ücretli plan vardır:

  • posta listenizdeki sabit sayıda e-posta adresi için aylık ödeme;
  • gönderilen e-postaların sayısına göre ödeme.

Toparlama

Bir e-posta servis sağlayıcısı seçmek, hem satışınızın hem de itibarınızın açısından önemli bir karardır. Son seçiminizi yapmadan önce, hizmetin sunduğu ana ve ek özellikleri araştırın: abonelik formları, e-posta oluşturucu, segmentasyon, tetiklenen e-postalar, kişiselleştirme, ücretsiz e-posta şablonları, gezinmesi kolay arayüz vb. SendPulse, tüm bu özellikleri ve daha fazlasını sunar! Öyleyse kaydol ve onları test et.

[Total: 0    Average: 0/5]
SendPulse

Her ay 15.000 e-posta ücretsizdir. Sınırsız web push bildirimleri.