Toplu Mail Kampanya Stratejileri

İzin Tabanlı Toplu Mail Pazarlamada En İyi Uygulamalar

toplu mail pazarlama

İzin Tabanlı Toplu Mail Pazarlamada En İyi Uygulamalar

Hepimiz birisinin evine girmenin gerçek dünyada yasa dışı olduğunu biliyoruz. Dijital dünya farklı değildir. İzinsiz kullanıcıların gelen kutularına girmek de kötü bir uygulamadır.  A sınıfı bir itibara ve yüksek e-posta performansına gelince, katılımcı kitle bu işte anahtardır. Bu nedenle, ilgilenen ve ilgi duyan bir kitleyi şekillendirmek istiyorsanız, izin tabanlı toplu mail pazarlaması sizin için bir zorunluluktur. Bu makalede, faydalarına ve bunu doğru yapmanın yollarına bir göz atacağız.İzin tabanlı toplu mail pazarlaması nedir?İzin tabanlı e-posta pazarlaması veya yalnızca toplu mail pazarlamasına izin vermek veya ayrıca e-posta pazarlamasını da dahil etmek, bir pazarlamacının abonelere toplu mail göndermesine izin verilen bir yaklaşıma dayanıyor. Bu, aboneyi posta listenize eklemenize izin verir ve adresini gelecekteki kampanyalarınıza dahil eder.

İzin genellikle iki türe ayrılır:

  • GİZLİ – yalnızca münhasıran bir kullanıcının şirketle olan önceki etkileşimlerinden dolayı e-posta almayı kabul ettiği varsayımına dayanarak, örneğin bir hesap kaydı, bir ürün veya hizmet alımı, kartvizit değişimi vb.
  • AÇIK – bir kullanıcının bir web sitesinde bir abonelik formuna girerek e-posta adresini girerek verdiği e-postaları almak için verilen açık bir onaydır.

İzinsiz temelli toplu mail pazarlaması, aksine abonelerin e-posta alma onayının bulunmamasına dayanır. Bu, genellikle e-posta pazarlamacıları, onlardan haber almayı kabul etmeyen veya sosyal medyadan veya diğer web sitelerinden gelen e-posta adreslerini ayrıştırmayı kabul etmeyen satın alınan bir e-posta listesi listesini kullandıklarında gerçekleşir.

İzin tabanlı toplu mail pazarlamanın faydaları

İzinli toplu mail pazarlaması, yalnızca alıcılarınızı e-posta ile göndermeniz için size açık bir onay vermekle kalmaz

  • E-postalarınızı spam klasörlerinden uzak tutar. Kullanıcılar gönderene aşina olduklarında, gelen e-postaları spam olarak işaretlemezler. Bunun da ötesinde, abonelerin kişisel verilerini kendi rızalarıyla saklarken ve işlerken, sizi GDPR’e uyumlu  (GDPR-compliant,,)  kılar.
  • Dönüşüm oranını artırır. Kasten sizden haber almayı kabul eden kullanıcıların e-postalarınızı açmaları ve gönderdiğiniz bağlantıları tıklamaları daha olasıdır.
  • Kişiselleştirilmiş içerik gönderilmesine izin verir. Abonelik aşamasında, kullanıcılardan yalnızca e-posta gönderme iznini değil, aynı zamanda ilgilendikleri içerikle ilgili de ricada bulunmanız durumunda, her iki dünyanın da en iyisini yapabilirsiniz. Bu şekilde abonelerinizi kullanışlı bulduğu bilgileri hedefleyebileceksiniz.
  • Markanızın itibarını arttırır. Abonelerle yapılan izin temelli ilişki, e-posta listenizde kimin olduğunu bildiğinizi, abonelerinizin gizliliğine önem verdiğinizi, veritabanınızı temiz tuttuğunuzu ve çeşitli web sitelerinden e-posta adreslerini almadığınızı gösterir..

İzinli  e-posta pazarlaması nasıl yapılır

Tercih edilen bir posta listesinin nasıl oluşturulacağına dair bir kontrol listesi:

Web sitenizdeki abonelik formlarını kullanın

Markalar genellikle abonelik formunu web sitelerinin alt bilgisine yerleştirir ve Kate Spade da bu kuralı izler. İlk sipariş için indirim sunarak kullanıcıları şirketin posta listesine katılmaya motive ederler.

embeded subscription form

Kate Spade New York web sitesinde bir abonelik formu

SendPulse ile dört tür abonelik formu oluşturabilirsiniz: gömülü, açılır pencereli, hareketli form ve sabit. Dahası, aşağı açılır bir liste ekleyerek formu ihtiyaçlarınıza göre şekillendirebilirsiniz:

subscription form with drop down list
SendPulse ile oluşturulan açılır öğeler içeren abonelik formu

İkili tercih kullan

Çift izin onaylı e-mail ile  kullanıcı kampanyalarınıza kaydolduktan sonra bir onay e-postası göndermeyi önerir. E-postadaki bağlantıya tıklayarak, kullanıcı belirli bir şirketten duymak istediklerini onaylar.

Aşağıda Bershka’dan iki aşamalı bir üyelik formu örneği. İlk önce, kullanıcılar şirketin web sitesindeki abonelik formunu doldurur. İkinci olarak, bir açılır pencere belirir ve kullanıcılar kadın veya erkek içeriğiyle ilgilenip ilgilenmeyeceklerini seçer.

two-step subscription form
Bershka web sitesinde iki aşamalı abonelik formu

Bundan sonra, marka hangi kullanıcıların abone olduğunu bildiren bir onay e-postası gönderir.

confirmation email example
Bershka’dan bir onay e-postası

Abonelerin tercihleri yönetmesine izin ver

 Kullanıcıların adreslerini edinme gerçeği, istediğiniz zaman ve istediğiniz zaman e-posta gönderebileceğiniz anlamına gelmez. Kullanıcıların bir söz sahibi olmasına izin verin ve e-postalarınızı ne zaman almak istediklerine karar verin. Bağlantıyı e-postanın alt kısmındaki bir tercih merkezine yerleştirin. Tıkladığınızda, kullanıcı web sitenize yönlendirilir ve kampanyalarınız için tercih edilen zaman ve içeriği seçerler.

Örneğin, tercih merkezlerinde, Forever 21, temel tekliflerle ortaya çıkacak e-postaların sıklığını seçmeyi teklif ediyor: günlük, haftalık, aylık.

preference center
Forever 21 web sitesinde tercih merkezi

Aboneliği iptal etmeyi kolaylaştırın

 Kullanıcılara e-posta gönderilmesine izin verilmesi, bu izin alma oyununda son düdük değildir. Ayrıca, izleyicilerinizin karar vermeleri durumunda aboneliğinizi iptal etmelerini de sağlamanız gerekir. Bu şekilde, istediğiniz e-posta iznini aldıktan sonra bile istenmeyen içerikler göndermek için spam olarak işaretlenme olasılığını azaltacaksınız.

Gerçek Citrus bu kuralı iyi bilir: abonelik iptali bağlantısını, gönderdikleri her e-postanın altbilgisine yerleştirir.

unsubscribe link
E-postadaki True Citrus aboneliği iptal et bağlantısı

Bir kullanıcı bu bağlantıyı tıkladıktan sonra, iki seçeneğe sahip sayfaya yönlendirilir: ürünün aboneliğinden çıkmak veya şirketin e-posta listesinde kalmak, ve ancak gelecekteki e-postalar için tercih edilen konuları belirtmek.

email subscription management
Subscription management process in True Citrus

Son Notlar

İzin tabanlı e-posta pazarlaması, abonelerinize saygı duymak ve kurallara uymakla ilgilidir. Adil bir oyuncu olarak, elbette yüksek  tıklanma ve teslimat oranları, katılımcı abonelere sahip olma ve iyi bir üne sahip olarak gösterilen bir dizi avantaj elde edersiniz.

Uygun bir  e-posta pazarlama stratejisi oluşturmak için aşağıdaki ipuçlarını izleyin:

  • Spam klasörlerinden uzak durmak ve güvenilir bir gönderen itibarını korumak için asla veritabanını satın almayın; bunun yerine,
  • Kullanıcılardan web sitenizdeki abonelik formlarını kullanarak abone olmalarını isteyin.
  • Kullanıcılardan onlara e-posta kampanyaları göndermelerine açık bir izin vermek için çifte kaydolma aboneliği yöntemi kullanın.
  • Abonelerin alakalı teklifler bulabilmeleri için tercihlerini yönetmelerine izin verin.

Kullanıcılara her e-postanın bir abonelikten çıkma bağlantısını verin, böylece kolayca çıkmalarını sağlayın; abonelik iptali işlemini mümkün olduğunca zahmetsiz hale getirin.

SendPulse  ile veritabanınızı şekillendirmeyi ve toplu mail kampanyaları göndermeyi unutmayın. İyi şanslar!

[Total: 0    Average: 0/5]

Toplu mail gönderimlerinizi ve web push bildirimlerini ücretsiz gönderin

Her ay 15.000 e-posta ücretsizdir. Sınırsız web push bildirimleri.