Toplu Mail Kampanya Stratejileri

Toplu Mail Gönderimlerinizin Başarısı için Google Analitik ile Takibi

Email pazarlamada, “gönderi” butonuna bastığınız an itibari ile email kampanyanız aslında başlamış oluyor. Ancak buradaki önemli konu performans. Toplu mail pazarlama stratejinizde başarılı olduğunuz kararları ve hayal kırıklığı oluşturan kararları belirlemek için, sürekli bir şekilde kampanyanızın performansını analiz etmeniz gerekir. Neyse ki tekerleği tekrar icat etmeye gerek yok, çünkü Google sizin email pazarlamanız ile ilgili kaygıları ortadan kaldıracak bir hizmet oluşturdu — Google Analitik.

Google Analitik ile email takibinin, sizin pazarlama stratejinize nasıl ve ne şekilde entegre edileceği konusunda aşağıda verilmiş metni okumaya devam edin.

Google Analitik ile email takibine neden ihtiyaç duyuyorunuz

Ne kadar emailiniz görüntülendi, ne kadar linkiniz tıklandı, ne kadar kullanıcınız bir email kampanyası sonrasında üyelikten ayrıldı; bunların hepsi önemli bir ölçektir. Ama asıl hedefiniz her zaman dönüşümler olmalıdır. Mesela email kampanyanızla ne kadar muhtemel müşteri ya da normal müşteri elde ettiniz. Bu bizim için daha geçerli bir ölçek olacaktır.

Aslında, üyeleriniz emaildeki linki tıkladıktan sonra, web sayfanızda nasıl bir aksiyon aldığını görmenize yardımcı olacak bir çok email takip aracı mevcuttur..

Google Analitik, ya da GA, bu araçlardan sadece bir tanesidir. Bu özellik; tıklamanın ötesinde ,bir emailden web sitenize kadar uzanan, üyelerin yapmış olduğu yolculuğu harita halinde görmenize yardımcı olur. Bu yardımla beraber, hangi linklerin daha çok müşteriyi web sayfanıza taşıdığını ve müşterilerin web sayfanızdaki davranışlarını öğrenebilirsiniz.

Şimdi, 3 aşamada Google Analitik email takibini nasıl yükleyebilirsiniz, bir göz atalım.

Google Analytics ile email takibine nasıl başlarsınız

Başlangıç için, Google Analytics hesabı oluşturun ve (admin) yönetici sekmesini tıklayın.

google analytics home page
Şekil 1- Google Analitik ana sayfası

Adım 1. Hedeflerin yerleştirlmesi

Öylesine GA çalıştırmanın kampanyanız için hiçbir getirisi olmayacaktır. Ayrıca izlenen bilgilerin hedeflerinizle örtüşüp örtüşmediğini de görmeniz gerekir. O yüzden GA’da üyelik oluşturur oluşturmaz, hedeflerinizi bir an önce yerleştirmeden çekinmeyin.

Google Analitik de aşağıdaki mevcut 3 seçenek arasından seçim yapabilirsiniz:

  • Bir hedef şablonu;
  • Akıllı hedef;
  • Özel hedef.

Uygun hedefi seçin ve diğer detayları da düzenleyin

google analytics goal
Şekil 2- Google Analitik de bir hedefin ayarlanması

Adım 2. URL’leri ekleyin

Diyelim ki, blog sayfanıza bir makale gönderiminde bulundunuz. Bunu email ve Facebook üzerinden de paylaştınız.  Bir gün sonra, bu postanız üzerinden binlerce ziyaretçiniz oldu. Ama bu ziyaretçilerin hepsi tam olarak nerden geldi? Mail aracılığıyla mı yoksa Facebook’dan mı daha çok trafik akışı oldu?

Bu trafiğin nerden geldiğini tanımlamak amacıyla takip edilecek URL’leri eklemeniz gerekmektedir. Bunun için uygun UTM (Urchin Tracking Module) parametrelerin linklerini ya da hedef web sitesi URL’sinin sonundaki künyeleri kullanabilirsiniz.

URL’lerinizi hem manüel hem de otomatik olarak etiketleyebilirsiniz.

Manüel yapmak için,  Google Analitik URL Kurucusunu kullanabilirsiniz. İhtiyaç duyulan UTM künyesiyle bir URL oluşturmak için, aşağıdaki 3 adımı takip edin:

  1. Okuyucuların yönlendirileceği web sitenin linkini ekleyin.
google analytics URL builder
Şekil 3- Google Analitik URL Kurucusuna web sitesi linki ekleme
  1. Kampanya kaynağını belirtin (utm_source).
campaign source in google analytics url builder
Şekil 4- Google Analitik URL Kurucusundaki trafik kaynağını belirtme

Bu etiketleme zorunludur ve web sitenize ziyaretin nerden geldiğine işaret eder:

  • Arama motorunun ismi, Örnek., Google;
  • ilgili website, Örnek., facebook.com;
  • Emailinizin ismi, Örnek, black_friday_newsletter;
  • direk trafik, Örnek. Web sitenizi sık kullananlara ekleyen ya da onu browserda yazan kullanıcılar.
  1. Kampanya mediumu girin (utm_medium).
campaign medium in google analytics url builder
Şekil 5- Google Analitik URL Kurucusuna medium ekleme

Bu etiket, ziyaretçinin neden olduğu trafik türünü gösterir:

  • organik — ücretsiz arama;
  • CPC (tıklama başına maliyet) — ücretli arama;
  • başvuru trafiği;
  • email — oluşturduğunuz kaynaktaki trafik;
  • hiç biri — direk ya da bilinmeyen bir trafik.
  1. Kampanya isminizi ekleyin (utm_campaign).
camapign name in google analytics url builder
Şekil 6- Google Analitik URL Kurucusunda kampanya ismi belirtmek

Bu etiket çalıştırdığınız kampanyanın adını belirlemek için kullanılır. Kampanya ismindeki her bir kelimeyi ayırmak için, alt çizgi kullanın ve kullanılan kelimelerin küçük harfte olmasına dikkat edin.

Google Analitik URL Kurucusu sizin belirttiğiniz tüm UTM etiketleri ile beraber özel bir link oluşturacaktır.
Not: URL kurucusundan aldığınız kod ile CTA (aksiyon çağrısı) butonu link kodunu değiştirmeyi unutmayın.

url in google analytics url builder
Şekil 7- Google Analitik URL Kurucusunda bir URL ve UTM etiketi

Otomatik etiketlemeye gelince, oluşturduğunuz email kampanyanızın final kısmında,  SendPulse UTM parametreleri eklemenize olanak sağlar.

Uygun kutucukları işaretleyin, Google Analitik hesabınızda size daha fazla takip yapabilmek için kullanabileceğiniz; kampanyalar, kaynaklar ve medium etiketleri oluşturacaktır.

utm parameters for google analytics
Şekil 8- SendPulse ile otomatik UTM parametreleri ekleme

Adım 3. Geliştirilmiş bir segment oluşturun

Belirli ziyaretçilerin web sitenizde nasıl davranışlar sergilediğini görmek için, email pazarlamanıza uygun geliştirilmiş segmentler oluşturun. Kenar çubuğundaki “Audience (izleyici)” tıklayın, izleyici ön görümündeki “segment ekle” seçeneğini seçin ve “Yeni Segment” butonuna tıklayın.

new segment in google analytics
Şekil 9- Google Analitik’e yeni bir segment ekleme

Trafiğin kaynağına gitmek için, “Medium” alanındaki “Email”i seçin. Ayrıca; yaş, lokasyon, dil v.b. şeklinde 20 farklı filtreleme de ayarlayabilirsiniz.

Setting medium for a new segment in Google Analytics
Şekil 10- Google Analitik’de yeni bir segment için medium ayarlamaları

Google Analitik Raporları

Google Analitik ayrıca, email pazarlama kampanyanızın performansını daha iyi anlamanız için size yardımcı olacak bir dizi rapor da sunmaktadır.

Gerçek Zamanlı Rapor

Bu türden raporlar size, email kampanyanızdan web sitenize ziyaret eden aktif kullanıcıların sayılarını görmenize olanak sağlar. Aynı zamanda onların lokasyonlarını, web sitenizde görüntüledikleri sayfaları ve kullanıcıların cihazlarını bile görebilirsiniz.

real-time report in google analytics
Şekil 11- Google Analitik’teki Gerçek Zamanlı Rapor

Kampanya Raporu

Email kampanyanızın ortalama performansını görmek için bu raporu kullanabilirsiniz: her bir kampanya sonrası elde ettiğiniz yeni üye sayısı, üyelerin web sitenizde geçirdikleri zaman, ziyaretleri boyunca görüntüledikleri web sayfaları sayısı ve belirtmiş olduğunuz hedefler ile ilgili dönüşüm oranları…

Сampaign report in Google Analytics
Şekil 12- Google Analitik’teki Kampanya Raporu

Behavior flow (Davranış Akışı) raporu

Elinizdeki mevcut bilgiler yardımıyla daha derin analizler yapmak isteyebilir ve herhangi bir email kampanyası sonrasında kullanıcıların web sitenizdeki rotalarını çözümleyebilirsiniz. Google Analitik, bu tür hizmetler için size davranış akışı raporunu hazırlamıştır. Bu şekilde kullanıcılar web sitenizi ziyaret ettikten sonra onların işlem gördüğü sayfaları takip edebilirsiniz .

Behavior flow report in Google Analytics
Şekil 13- Google Analitik’teki davranış akışı raporu

Google’un Gizlilik Üzerine ki Hizmet Kullanım Şartlarına Bağlı Kalın

Google Analitik, bir web sitesi üzerinden kullanım verilerini ve kullanıcı davranışlarını takip edebilmek için çerezler kullanmaktadır. Yeni GDPR yasalarına  göre, web sitenizden verileri nasıl topladığınıza yönelik açıklamanız gereken bir gizlilik politikası hazırlamalısınız. Aynı zamanda web sitenizi ziyaret eden kişilere çerez kullandığınız konusunda bilgilendirmede bulunmalısınız. Ayrıca aynı belgede neden çerez kullandığınızı da açıklamalısınız.  — Çerez Bildirimi.

Kullanıcılar kolay bir şekilde ulaşsın diye, şirketler genel olarak bu belgeleri, alt bilgi olarak web sitelerine koymaktadırlar:

privacy policy
Şekil 14- SendPulse ‘un web sitesine ait Gizlilik Politikası ve Çerez Bildirimi

Sonuç

Google Analitik, çetin bir ceviz gibi görünebilir, ancak onu açmak için tekniğini çözmeye yönelik harcanan zaman da bir o kadar değerlidir. Google Analitik ile email kampanyası takibine henüz yeni başladıysanız, daha iyi anlamanıza yardımcı olacak aşağıdaki bilgileri okumanızda yarar var:

  1. Hedefler belirlemeniz, pazarlama eforlarınızın arzulanan sonuçları getirip getirmediğini görmenize yararlı olacaktır.
  2. UTM takip kodlarını emailizdeki URL’lere eklemeniz, kullanıcıların hangi link aracılığıyla web sitenize geldiğini öğrenmenizi sağlar.
  3. Segmentler oluşturmanız, kullanıcıların farklı email kampanyalarındaki davranışlarının görünümünü daha açık bir şekilde elde etmenize ve dönüşümler sağlamanıza yardımcı olur.
  4. Mevcut raporları kontrol etmeniz, size izleyicilerin tercihleri ve site katılımları hakkında daha detaylı bilgiler elde etmenizi sağlar.

Email kampanyaları oluşturmak için SendPulse dan yararlanın, kampanyalarınızın performanslarını Google Analitik kullanarak karşılaştırın ve sonuçları, email pazarlama stratejinizi geliştirmek için kullanın!

[Total: 0    Average: 0/5]

Toplu mail gönderimlerinizi ve web push bildirimlerini ücretsiz gönderin

Her ay 15.000 e-posta ücretsizdir. Sınırsız web push bildirimleri.