Dijital Pazarlama

Toplu mail kampanyalarınız için nasıl infografikler oluşturulur

toplu mail toplu mail kampanyaları

Toplu mail gönderim kampanyalarınızda nasıl infografikler oluşturulur. Tasarımcı olmayanlar için Kendin Yap Rehberi

Ortalama bir kullanıcının gelen kutusu, okuyucunun dikkatini çekmek için birbirleriyle yarışan e-mailler yüzünden adeta Taksim meydanına dönüşmüştür. Mailinizin bu yarışı kazanması için diğerleri arasında öne çıkması gerekir. Pazarlamacılar markalarını kitlelerin hafızasına işlemek için çeşitli kurnazlıklara başvururlar. Bunun için en etkili tekniklerden biriside infografikler kullanmaktır.

Peki, bir  Adobe Guru değilseniz ve hiçbir tasarım beceriniz yoksa ne yapacaksınız? Sıfırdan başlayanlar için havalı infografiklerin nasıl yapılacağını öğrenmek için makaleyi okumaya devam etmenizi öneririz..

İnfografikler nedir?

İnfografik; kompleks verilerden hızlı ve açık  bir şekilde grafik görünümü oluşturmayı hedefleyen bilgilerin, görsel bir şekilde anlatıldığı bir formdur. Grafiksel görünüm; resimler, ikonlar, çizelgeler, şemalar, diyagramlar, haritalar vb. şeyleri içerir.

Toplu mail gönderiminde infografik kullanmanın yararları

Bilimsel verilere göre; ortalama bir insanın dikkat süresi sadece 8 saniyedir—  Japon balığından 1 saniye daha kısadır. İnsanlar görsel olan bilgilerin %90‘ını algıladığı için, sizin gönderdiğiniz bilgiler hedef kitlenizi bağlamak için yeteri çekicilikte olmalıdır. İnfografiğin yaptığı şeyde aslında budur; pazarlamacıların %41.5’i, görsel bilgilerin paylaşımında en bağlayıcı yöntemin bu tip içerikler olduğu konusunda hem fikirdir.

most engaging visuals
Source: Venngage

Dikkat çekmenin dışında, infografikler aşağıdaki unsurlar için de size yardımcı olur

  • Kompleks bilgilere açıklık getirmek. İnfografikler daha kolay algılamanız için yalnızca önemli olanları belirleyerek, sizleri ayrıntılarla boğmaz ve beyninizi enformasyon karışıklığından korur.
  • Marka farkındalığını yükseltmek. Logonuzu,  marka isminizi ya da web site URL’nizi oluşturduğunuz içerikteki infografik linki üzerine yerleştirin. Böylelikle bu işlem gelecekte markanızın kullanıcılar tarafından fark edilmesini sağlayacaktır.
  • İçeriğinizi Görselleştirmek. Görselli içeriklere sahip metinlerin görüntülenmesi, görsel olmayanlara göre %94 daha fazladır. İnfografikler kullanıp görsellerinizi zenginleştirerek; sosyal medya platformlarında, emaillerinizde, bloglarda ve reklamlarda kesinlikle birileri tarafından görüleceksiniz. Sizce de öyle değil mi?
  • Trafik akışını arttırır. İnfografiklerin paylaşılabilirliği oldukça yüksektir. İçeriğinizi daha fazla insan paylaşırsa,  bu işlem arama motorlarının da dikkatini çekeceğinden , web sitenizin Google Algoritmadaki yeri de yükselir.

Aşağıdaki resimde, Grammarly’in email kampanyalarının birinde kullanmış olduğu infografikleri görebilirsiniz. Grammarly, kullanıcıların kullanmış oldukları versiyonu bir üst versiyon ile değiştirmeleri karşılığında onlara bir ödeme planını sunmuş ve bu güncelleme sonrasında kullanıcılara nasıl faydalar sağlayacağını istatistikler sunarak göstermiştir. Bir çizelge üzerinde istatistiksel verileri gruplandırarak, bilgileri ortalama düzeyde algılanması için sadeleştirmeyi başarmıştır. Aynı zamanda, yazarlar için de ne kadar güvenilir bir uygulama olduklarını bu grafikle ispat etmiş oldular .

infographics in email
An email with infographics from Grammarly
İnfografikler nasıl oluşturulur

Adım 1. Hedef kitlenizi belirleyin

Ne kadar havalı bir infografik oluşturmuş olsanız da, onu yanlış bir kişiye gönderdiğinizde tüm çabalarınız boşa gidecektir. İnfografiğinizi ilgili bilgiler ile donatırken, okuyucu kitlenizi iyi düşünün: gençler ya da iş adamları, erkek yada kadın müşteriler…

Adım 2. İçerik tanımlama

Odaklanacağınız kitleyi belirledikten sonra, onlara iletmek istediğiniz şeylere karar verin. infografiklerinizin cevaplayacağı 5 sorudan 3’ünü ele alın, daha anlamlı hale getirmek için ilgili konu, grup ve toplanan bilgiler hakkında çalışma yapın.

Adım 3. Görselleştirme

Çizelgeler, grafikler, resimler, renkli metinler, haritalar ve benzeri araçlarda verilerinizin nasıl görüneceğini belirleyin. Sonrasında infografiğin ana hatları kendi kendine tasarım yapacaktır.

Renkler: Siyah ve beyazı da içeren ve 5 rengi geçmeyecek şekilde renkler tespit edin. Birbirleriyle uyumlu olmasına dikkat edin. Her bir başlık ve paragraf için farklı renkleri tercih edin.

Arka plan: Renk paletiniz ile uyumlu olacak şekilde basit ve rahatsız edici olmayan bir arka plan belirleyin.

Fontlar: Metninizi daha okunabilir hale getirmek için ana bir fonta sadık kalın ve başlıkları belirgin hale getirmek için kalın ya da italik fontdan yararlanın.

Grafik elementleri: Çizelgeler, grafikler, resim ve ikonlarınız aşırıya kaçılmadan, ortalama bir şekilde renk şemaları ile donatılmalıdır.

Adım 4. Özelleştirme

Geri dönüşleri geliştirmek ve içeriğinizin daha fazla paylaşımı için, videolara logo ve linklerinizi ekleyin. Büyük dosyaların online ortamında paylaşımı bazı zamanlarda başarısız olabileceği için, infografik dosyanızı 2 MB’ın altında tutmaya çalışın ve JPEG ya da PNG formatında kaydedin.

Şu ana kadar tüm adımları öğrendiniz, şimdi başlamak için hazırlanın. Ücretsiz ve makul bir fiyatlı online araçlar yardımıyla kendi infografiğinizi oluşturmanız konusunda size yardımcı olacağız.

  1. Infogram

Maliyet: Başlangıç sürümü ücretsiz, Pro sürümünün bir aylık kullnımı19 dolar, işletme sürümü 67 dolar, çoklu kullanımlar 149 dolar ve girişimci sürümü için fiyatlandırma pazarlığa açıktır. Sürümünüzü bir üst sürümle güncelleyerek daha yaygın şablon türlerine, özelleştirme ve analiz seçeneklerine erişim sağlayabileceksiniz. Bu tasarım aracı gayet kullanıcı dostu bir ara yüze sahiptir.

20’den fazla hazır şablon, 35’in üstünde interaktif çizelgeler ve 550’nin üstünde harita özelliğine sahiptir. Sizi cezbedecek bir resim bulamadığınız durumda ise, kendinize özel hazırladığınız resimleri de yükleyebilirsiniz. Kendi tercih ve ihtiyacınıza göre sürükle bırak çizelgelerinizi  özelleştirebilirsiniz. Projelerinizi özel bir şekilde depolamanın yanı sıra hazır tasarlanmış infografiklerin yüklenmesi bir üst versiyonda mevcuttur.

Servis, tüm seçeneklerin mevcut olduğu bir kenar çubuğu menüsü, düzenleme menüsü, ana hat ve yaklaştırma seçeneğine sahiptir.

infogram interface

Infogram interface

İptal edilen ürünler ile ilgili emailler (abandoned cart emails) hakkındaki araştırmamızın ana noktalarını belirtmek için infogramdan yararlandık:

abandoned cart email infographics
Infographics created with Infogram

Benzer araçlar kullanılarak yapıldığında harcanan zaman: 60 dakika.
İnfografik ile yapıldığında harcanan zaman: 30 dakika.

  1. Canva

Maliyet: Başlangıç sürümü ücretsiz, bir aylık işletme sürümü 12,95 dolar, Girişimci sürümü için fiyatlarında pazarlığa açıklar. Bir üst ücretli sürümünde 400.000 ücretsiz fotoğrafa, örneklemelere ve şablonlara erişim sağlarlar. Ayrıca kendi tasarımınızı düzenleyebilecek ve kendi çalışma aralığınızı oluşturabileceksiniz.

Canva, kullanım için milyonlarca resim sunduğu için en popüler infografik tasarım araçlarından birisidir. Hazır yapılmış 600.000 şablona bir göz gezdirin. Kendi özel içeriğinizi oluşturup düzenlemek için 100’den fazla fondan birini seçebilir, email aracılığıyla ya da sosyal medya platformlarında ya da bloglarda onları paylaşabilirsiniz.

Servis, infografik tasarımınız için geniş seçeneklere sahip elverişli bir sürükle-bırak editörü sunan özel bir kenar çubuğuna sahiptir.

canva interface
Canva arayüzü

Yüksek gönderici itibarı (high sender reputation) üzerine kısa bir prova yapmak için Canva’dan yararlandık:

sender reputation infographics
Canva ile yapılmış Infografik

Benzer araçlar kullanılarak yapıldığında harcanan zaman: 30 dakika.
İnfografik ile yapıldığında harcanan zaman: 10 dakika.

  1. Venngage

Maliyet: Öğrenciler için ücretsiz, Premium sürümü aylık 19 dolar ve işletim sürümü aylık 49 dolar. Bir üst ücretli sürümünde; seçili çizelgeler, ikon ve şablonlar sunmaktadırlar. Ayrıca infografiklerinin gizliliğini kontrol edebilecek, email alabilecek, canlı destek imkanlarından yararlanabilecek ve farklı formatlardaki tasarımlarınızı da indirebileceksiniz.

Yüksek sezgili tasarımıyla, oldukça çok çeşide sahip ücretsiz şablonları size sunarak,  havalı infografikler oluşturmanıza olanak sağlıyorlar. Siz de sadece limitsiz özelleştirmelerin keyfini çıkarıyorsunuz.

Servis, birçok seçenek sunan özel kenar çubuğuna sahiptir. Ayrıca sizlere birde metin biçimlendirme menüsü sunmaktadır.

venngage interface
Venngage arayüzü

Müşterilerde tekrar bir bağlılık oluşturmak için yapılması gereken şeyleri belirttiğimiz infografik içerikli mail için aşağıda gördüğünüz gibi Vengage’den yardım aldık:

re-engagement email infographics
Infographics created with Venngage

Benzer araçlar kullanılarak yapıldığında harcanan zaman: 30 dakika.
İnfografik ile yapıldığında harcanan zaman: 15 dakika.

Deneyebileceğin diğer infografik araçlar ise şunlardır:

Final sözleri

Elinizde bir tasarım ekibi olmadan bile kendi infografiklerinizi tasarlamanız mümkündür. Herhangi bir beceri de uzmanlaşmaya çalışmak zaman alır, özenle ve sebatla bir çalışma ve kendinizi adamanız gerekir. Unutmayın, tüm tasarım uzmanları da bir yerlerden başlangıç yaptı. (Belki de sıfırdan başladılar.) Sadece size en uygun dijital pazarlama aracını seçin, okuyucunun hafızasına işleyebilecek infografikler için zaman harcayın ve onları SendPulse   ile yapmış olduğunuz toplu mail gönderim kampanyalarında kullanın.

[Total: 0    Average: 0/5]
SendPulse

Her ay 15.000 e-posta ücretsizdir. Sınırsız web push bildirimleri.