Toplu Mail Kampanya Stratejileri

Startup’lar için Toplu Mail Gönderimi, Hızlı Yükseltecek Uygulamalar

Startup'lar toplu mail gönderiminde hızlı yükseltecek uygulamalar

Yeni başlayanlar, güçlü bir pazarlama stratejisi ve bu stratejiyi hayata geçirecek efektif araçları da kapsayan birçok yatırıma ihtiyaç duyarlar. Şüphesiz, işletmenizi bir üst seviyeye çıkaracak en iyi pazarlama kanallarından birisi de emaildir.

İstatistiklere göre;

Bu makalede, yeni başlayanlara email pazarlaması hakkında rehberlik edeceğiz. Gerçek hayattan birkaç email örneği göstereceğiz ve düzenli bir şekilde email kampanyası göndererek nasıl ilk abonenizi elde edebilirsiniz ayrıntılı bir şekilde anlatacağız.

Organik olarak bir posta listesi hazırlayın

Yeni başlayanlar için en değerli varlık insanlardır.  Muhtemel müşteriler, mevcut müşteriler ve yatırımcılar. Çünkü onların ürünlerinizi satın alarak ve onlar hakkındaki düşüncelerini diğer insanlara aktararak işletmenizin daha hızlı büyümesine yardımcı olurlar. O yüzden posta listenize eklemek için daha fazla insanı etkilemeye odaklanmalısınız.

İnsanları etkilemek için kullanacağınız yöntem nasıl görünürse görünsün, asla bir posta listesi satın almayın. Çünkü bu, yeni başlayanların itibarı açısından büyük riskler teşkil edebilir. Bunun nedenleri;

  • GDPR ve diğer email spam yasa ve yönetmeliklerini ihlal etmekten yüksek cezalar ile karşılaşabilirsiniz;
  • Satın aldığınız liste içerisinde sizin itibarınızı düşürebilecek ve sonunda blacklist olarak seçilmenize yol açabilecek spam tutucular  görülebilir.

Bunun için vereceğiniz en iyi karar, kurallara göre oynamak ve organik olarak posta listesi oluşturmaktır.

Abonelik Formları Kullanın

Yeni aboneler elde etmek için kullanılan en popüler yol web sitesi ya da açılış sayfası üzerine bir abonelik formu yerleştirmektir. Dört farklı abonelik formu mevcuttur. Bunlar: açılır pencere, hareketli form, sabit, ve gömülü form.

Yeni başlayanların kullanmış olduğu bir kaç örneğe göz atalım.

Bir elbise markası olan And Comfort’a ait sabit bir abonelik formu aşağıda verilmiştir. Çok usta bir şekilde yapılmış sabit formları kullanıcının dikkatini çekmektedir. Kullanıcı email adresini yazarak ve sonrasında “Sign Up(Üye ol)” tıklayarak posta listesine katılabilir ya da hiç uğraşmadan formu kapatabilir. O zamana kadar abonelik formu ekranın alt kısmında gözükmeye devam edecektir.

fixed subscription form
Şekil 1- And Comfort sitesine ait sabit abonelik formu

MYLK Food Store’in açılır pencere formları ürünlerini güzel bir şekilde sergileyen parlak bir resme sahip. Çok sıcakkanlı bir resim ve ayrıca koca bir eylem çağrısı butonu da bulundurmaktadır. And Comfort ve MYLK takımının abone formlarında kullandıkları fonların arasındaki farklılıklara dikkat edin. Sonrakinde daha basit ve rahat görünümlü bir sans Serif fonu kullanılırken, öncekinde daha çok moda markalarına uygun şık bir ortam veren Serif fonu tercih edilmiştir.

popup subscription form
Şekil 2- MYLK Food Store’a ait açılır pencere abonelik formu

Bir başka açılır pencere abonelik formunda, Sill, eğlenceli bir eylem çağrısı yapmış “Get the dirt”(toprağınızı hazırlayın). Kitlenizin yaratıcı ve cesur suretlerden hoşlandığını düşünüyorsanız, hangi Opt-in formunun size daha fazla abone getireceğini görmek için farklı versiyonlar uygulayın ve onları test edin.

popup subscription form
Şekil 3- Sill’in web sitesine ait açılır pencere abonelik formu

Spero Foods’a ait hareketli form ekranın sağ tarafında görülmektedir. Gördüğünüz gibi çok minimalistik bir görünüme sahip. Kullanıcının dikkatini çekmek için Web siteleri ile çok tezat aynı zamanda parlak renkler tercih etmişler.

floating subscription form
Şekil 4- Spero Foods’un web sitesine ait hareketli bir abonelik formu

Magnetize your audience

Hedef kitlenizi cezb edin

Başlangıç emailleriniz ile daha fazla üye elde etmek için, insanların isim ve email adreslerine karşılık onlara değerli bir şeyler teklif edin. Bir magnette olduğu gibi, kullanıcının dikkatini çekmek için bu sorunun çözümüne  lead magnet denmiştir. İndirim, ücretsiz e-book, web seminer linki ya da diğer kıymetli şeyleri onlar için sunabilirsiniz.

Örneğin Buttermilk daha fazla abone çekmek için kullanıcılarına bir Buttermilk Suit kazanma fırsatı sunmuş. Dikkat ettiğinizde “Cancel” (iptal) butonu yerine “I’m not Feeling Lucky” (Kendimi Şanslı hissetmiyorum) cümleciğini kullanarak, bu seçeneğin cazibesini düşürmüşler.

lead magnet example
Şekil 5- Buttermilk’e ait bir lead magnet

Daha bağlı kitlelerin emaillerini toplamak için ürün ya da hizmetlerinizin bir demosunu onlara sunabilirsiniz. Örneğin Togg; kıdemli kişilere hitap eden pasif algılayıcı oluşturan bir başlangıç ile, potansiyel abonelerinin detaylı iletişim bilgilerine karşılık onlara Togg ürününün bir demo versiyonunu sunmaktadır.

lead magnet example
Şekil 6 – Togg ürünlerinin demo versiyonları talebi için bir teklif

Lead magnetiniz için bir diğer fikir ise Early Insider Access’tir(Erken erişim). Yani bir ürünü piyasaya sunulmadan önce size test edilme fırsatı sunmaktır. Bu işlem daha fazla insanın dikkatini çekecek ve ürününüzü satın almak için onları daha fazla motive edecek ayrıcalıklı bir teklif olarak algılanmaktadır. Inokyo daha fazla insanın dikkatini açılır pencere formunu çekmek için bu fırsattan yararlanmıştır. Sizde ürün ya da hizmetlerinizi insanlara tanıtmak için bu teknikten yararlanabilirsiniz.

lead magnet example
Şekil 7-  Inokyo’ya ait açılır pencere formunda bir erken erişim teklifi

Intelistyle uygulamalarının android versiyonu için insanların dahil olacağı bir bekleme listesi sunmaktadır. Yeni sezon ürünleri merak eden kişilerin emaillerini toplamak için yerinde bir yöntemdir. Promosyon emailleri ile kullanıcıların dikkatini çekebilir ya da tasarım süreci ile ilgili detaylı bilgiler paylaşabilir böylelikle; kullanıcıları takımınızın bir parçası gibi hissettirebilirsiniz.

lead magnet example
Şekil 8- Intelistyle’dan bekleme listesi elde etmek için bir teklif

Oyun Oynatın

Kullanıcılar tarafından hatırlanmak için formunuza birazcık oyun eklemek ve kullanıcıların üyelik sürecini biraz daha eğlenceli hale getirmek sizce nasıl olur? Frey’in örneğine gelin bir göz atalım: Gördüğünüz gibi üye olmak için formlarında bir çarkı çevirerek onlarca hediyeden birisini alabiliyorsunuz.

gamification in subscription form
Şekil 9- Frey’in oyunlaştırılmış abonelik formu

Yönlendirme Programlarını Deneyin

Posta listenizi genişletmenizin iyi bir yolu da mevcut üyelerinize yönlendirme programlarına dahil etmektir. Böylelikle bir hediye, indirim ya da ücretsiz değerli bir şey karşılığında arkadaşlarına markanızdan bahsetmelerini isteyebilirsiniz.

Frey gözle görülür bir biçimde yönlendirme programının mekaniği hakkında açıklamada bulunmuş.  Sürecin her bir adımını belirtmek için çeşitli ikonları çok ustaca kullanmış ve eylem çağrı butonu için parlak bir kolektif kırmızı renge başvurmuşlardır.

startup email example
Şekil 10- Frey’e ait bir yönlendirme programı

Tekli yada Çift opt-in arasından bir seçim yapın

Tekli ve çift opt-in onaylamaları, aboneliğin tamamlanması için kullanıcılardan farklı eylemleri yapmalarını talep etmektedir.

İkisi arasındaki farklar ise şunlardır:

  • Tekli opt-in email adresinin alınması ve üyeliği oluştur butonuna tıklamaktan başka hiçbir şey gerektirmez.
  • Çift Opt-in’de insanların Opt-in formunu doldurur doldurmaz onlara gönderilen link ya da eylem çağrısı butonuna tıklayarak onlardan abonelik işlemini onaylamaları istenir.

Bu iki seçenekten hangisi işletme hedefleriniz için daha uygunsa onu seçin. Tahmin edebileceğiniz gibi ilk seçenek size daha fazla sayıda üyelik getirebilirken ikincisi yüksek kaliteli potansiyel müşteriler sağlayabilir.

Gönderici itibarınızı yüksek seviyelerde tutmaya çalışın

Gönderici itibarı, internet servis sağlayıcıları tarafından her bir email göndericisi için 0 ve 100 arasında tanımlanmış bir skordur.

Kısaca gönderici itibarı aşağıdaki dört ana unsurdan etkilenir:

Gönderici itibarı dağıtım oranı ile doğru orantılıdır. Oranınızı yüksek tutarak, daha fazla kullanıcının mailinizi spam dosyasından ziyade gelen kutusundan ulaşmalarını sağlayabilirsiniz. Gönderici skorunuzu düzenli bir şekilde takip etmenizi tavsiye eder, eğer bir problem gözüküyorsa bunu mümkün olduğunca çabuk çözmenizi öneririz.

Her bir Emailin gücünü sonuna kadar kullanın

Her bir email işletmenizin gelişimi için bir fırsattır; ucuzluk kampanyası düzenleyin, hedef kitleniz hakkında daha fazla bilgi edinin ve onların sadakatini arttırın. Hedeflerinize göre belirleyebileceğiniz çok fazla seçenek oluşturabilirsiniz.

Başlangıç emailleri için kullanabileceğiniz birkaç email türü aşağıda verilmiştir:

  • hoşgeldiniz — aboneleriniz ile ilk iletişime geçeceğiniz kayıt işlemi için;
  • önemli gün ve tatiller — önemli anlara dikkat çekerek hedef kitleniz ile sıkı bağlar kurmak için;
  • içerik — yararlı ya da sempatik bilgiler sunmak için;
  • işlemsel — bir satın alma işlemi ya da siparişi doğrulamak için;
  • terk edilmiş kart — satın alma işlemlerini tamamlamamış kullanıcıları kontrol etmek için;
  • bağlılık tazeleme — pasif aboneleri canlandırmak için.

Farklı başlangıç email örneklerine bir göz atalım.

Başlangıç için Hoş geldiniz Emaili

Kullanıcılar ilgilerinin zirvesinde iken onlara bir şans ver, bir konuşma başlat (gerçek anlamda bir konuşma). Frey’in örneğine bir göz atalım. Örnekte bir aboneye gönderilmiş ve ona kişisel bir mesaj gibi hissettiren otomatik hoş geldiniz emaili verilmiş. Basit bir şekilde teşekkür ederek gerçeklik duygusu vermeye çalışılmış. Ancak birkaç resimle tamamlansa daha tanıtıcı bir email olabilirdi. Bir yanıt almak ve diyaloğa devam etmek için mesajı soru ile sonlandırmışlar.

startup email example
Şekil 11- Frey’in Hoşgeldiniz emaili

Başka bir seçenekte ise Buttermilk’in yaptığı gibi bir hediye ile yeni üyelerinizi karşılayabilirsiniz. Gördüğünüz gibi  Buttermilk yeni üyesine ilk siparişinde %10’luk bir indirim sunmuş. Markalarıyla hedef kitlelerini daha yakınlaştıracak “Welcome to the family” (aileye hoş geldiniz) adlı satır sayesinde mailleri daha samimi görünmektedir.

startup email example
Şekil 12- Buttermilk’in hoş geldiniz emaili

Hoş geldiniz emaili kısa olmak zorunda değildir. Sizin kendinizi gösterebileceğiniz önemli bir andır. Dolayısıyla bunu akıllı bir şekilde kullanmaya çalışın ve en iyi ürünlerinizi ve gurur duyduğunuz varlıklarınızı kullanıcılara sergileyin.

Örnekte Sill, değerli içeriklerin olduğu bir hoş geldiniz emaili göndermiş. Ürünleri ile ilgili müşterilerine sundukları garanti ve onların faydalarından bahsederken aynı zamanda felsefelerini açıklayan kısa bir metin ile başlamışlar. Sonrasında en çok satan ürün koleksiyonundan bahsetmiş, şirket çıkarlarını tarif etmiş ve ustalarının reklamını yapmıştır. Bu mailde marka çıkarlarından oldukça fazla bahsedilmiş olsa da, kulağa çok fazla reklam gibi gelmiyor. Daha çok kullanıcıları bilgilendirici bir hava verilmiş.

startup email example
Şekil 13- Sill’in Hoş geldiniz emaili

Önemli gün ve tatiller için başlangıç emailleri

Tatil günleri ve kişisel önemli günleri gösteren bir takvim oluşturun. Bu günlerde mesaj gönderirken, ürünleriniz ile ilgili bir link koymayı ve üyelerinizi şaşırtacak yeni bir şeyler paylaşmayı unutmayın. Örnekte Sill ulusal kedi gününe atıfta bulunarak müşterilerine kedi dostu bitkilerini sergilemişler. Kurnazca ve akıllıca bir yaklaşım, sizce de öyle değil mi?

startup email example
Şekil 14- Sill’in özel güne atfettikleri emaili

Başlangıçlar için içerik emaili

Başlangıç yaptığınız alan bir blog sitesi ise, daha fazla okuyucu elde etmek ve marka farkındalığınızı artırmak için bloğunuzu tanıtıcı emailler tercih edebilirsiniz. En yeni ve en popüler makalelerinizi paylaşın ya da ilginç konuların olduğu düzenlenmiş bir makale listesi derlemesi yapınız.

Bunun için aşağıda And Comfort’un bir örneği verilmiştir. Muhtelif zamanlarda “the am:pm” adlı bloglarında paylaştıkları makalelerin tanıtımını; detaylı bir giriş, fotoğraf desteği ve her bir giriş için belirgin bir başlıkla yapmışlar.

startup email example
Şekil 15- And Comfort’a ait bir derleme emaili

İçerik emailleriniz için yarışma düzenlemek güzel bir fikir olabilir. Bu fikir, kullanıcılarınızla olan bağlılığınızı arttırmaya hatta pasif üyelerinizi canlandırmaya yardımcı olacaktır. Ödülün değerini çok iyi analiz edin, parlak dikkat çekici tasarımlar kullanın ve ödülü kim, nasıl kazanabilir güzel bir şekilde açıklayın.

Örnekte, FREY ödülü bir Los Angeles gezisi olan büyük bir yarışma düzenlemiştir. Hediye paketlerine dahil olan her şeyi ayrıntılı bir şekilde açıklamışlar. Böylelikle insanları farklı beklentilere sevk etmeyeceklerdir.

startup email example
Şekil 16- FREY’in yarışmalı içerik emaili

Başlangıçlar için gerçek hayata ait email pazarlama örneklerinden dersler çıkarın 

Bill Gates’in dediği gibi “içerik kraldır” , buna tamamen katılıyoruz. Daha çok bilgilendirici, nadide ve kullanışlı bir içerik, size daha sadık müşteriler ve taraftarlar.

And Comfort’a ait emaili örnek vaka olarak ele alalım ve başlangıç olarak kullanmış oldukları içerikler üzerinde çalışalım. Size tanıtımını yapacağımız bu emailler, And Comfort’dan yapmış olduğumuz bir sipariş üzerinden bizlere ulaştı.

Aldığımız hoş geldiniz emailinde, gördüğünüz gibi ürünlerini pazarlayacak herhangi bir içerik kullanmamışlar.  Sadece esinlenmemiz için marka felsefelerinden bahsetmişler. Genel olarak And Comfort’a  olan hissiyatımız; huzurlu, saf ve samimi duyguları olmuştur. Ayrıca emaillerinin bir kısmını da “am:pm” adlı bloglarının tanıtımına ayırmışlar.

startup email example
Şekil 17- And Comfort’un hoş geldiniz emaili

Sonrasında, And Comfort’un en çok satan ürünlerinin olduğu bir promosyon emaili aldık. Diğer gelen mesajlarda, yavaş adımlarla kademeli bir şekilde diğer ürünlerini bize teşhir ettiler. Fotoğraflarda tişörtlerinin nasıl göründüğünü ve daha çok hangi renklerin tercih edildiğini görebilirsiniz.

startup email example
Şekil 18- And Comfort’un promosyon emaili

Daha sonra tamamen kullanıcıların tasarladığı içeriklerin   olduğu bir promosyon emaili aldık. Marka, kendi ürünlerini denemiş dört farklı bayanın fotoğraflarını paylaşarak, onların ürün kalitesi hakkındaki kişisel görüşlerini bize sunmuşlar.

startup email example
Şekil 19- Kullanıcıların tasarladığı And Comfort promosyon emaili

Son emailleri ise sahne arkası görünümüne sahiptir. Çünkü sizin de bildiğiniz gibi insanlar sevmiş olduğu tişörtlerin nasıl yapıldığını hep merak eder. Markada bu konuda bize özet bir açıklama kararı almış. Email marka değerleri ile ilgili bir başlangıca sahipken sonlandırmayı “We do things differently” (ürünlerimizi ayrı bir şekilde tasarlarız) başlıklı bir açıklamayla yapmışlar. And Comfort’ın albenisi, her zaman güçlü başlıklar tercih etmeleri ve çekici nüshalar kullanmaları olmuştur.

startup email example
Şekil 20 -And Comfort’un perde arkası emailiÖzetleyecek Olursak

Başlangıcını geliştirmek için email pazarlama stratejinize sadık kalın ve aşağıdaki adımların her biri için yapacağınız yatırımın eforlarını maksimize edin:

  1. Abonelik formları kullanarak ve yönlendirme programları başlatarak adil bir şekilde email adresleri toplayın. Daha fazla abonenin dikkatini çekmek için lead magnetler ve oyunlaştırma kullanın.
  2. Dağıtılabilirlik oranı ve email kampanyanızı ortalama başarısını direkt olarak etkilediği için gönderici itibarınızı koruyun. (ilgili içerikler paylaşın, posta listenizi doğrulayın ve temiz tutun ve düzenli bir şekilde email performansınızı kontrol edin.)
  3. Aboneliğinizin bağlılığı için her türlü email türünü kullanın ve onların sadakatini kazanın; hoş geldiniz email serileri oluşturun, tanıtıcı ve bilgilendirici içerikleri harmanlayın.

Başlangıcınızı geliştirmek için izlemiş olduğunuz yolda size başarılar dileriz. Bizim açımızdan, sizi SendPulse Başlangıç Hızlandırıcı ile tanıştırmaktan memnuniyet duyarız. Hizmetimiz için 5000 dolar bağışın yanında ayrıca başlangıçlar için size ücretsiz email pazarlama rehberi sunuyoruz!

[Total: 0    Average: 0/5]

Toplu mail gönderimlerinizi ve web push bildirimlerini ücretsiz gönderin

Her ay 15.000 e-posta ücretsizdir. Sınırsız web push bildirimleri.