Özür E-mailleri: Özür Dileme Sanatı

Ünlü şarkı sözleri şöyle devam ediyor: “Üzgünüm en zor kelime gibi görünüyor” ve bu kelimelerin sadece günlük yaşamımız için değil, aynı zamanda e-mail pazarlamasına da uygulanabilir olduğu kanıtlandı. Bazen bu içerikle uğraşan metin yazarlarıdır ve bazen işinizi etkileyebilecek sunucu arızaları gibi daha karmaşık konulardır.

Küçük yazım hatası ya da büyük bir teknoloji kayması olup olmadığına bakılmaksızın, bir şey açıktır: İtibar gerektiren bir e-mail pazarlamacısı olarak, izleyicilerinize bir özür borçlusunuz. Bu nedenle, güzel bir özür e-maili oluşturmanın temel ilkelerini keşfetmek için bu blog gönderisini okuyun.

içindekiler
  1. Özür e-maili nedir?
  2. Bir özür e-maili nasıl yazılır
    1. Üzgün ​​olduğunuzu söyleyin
    2. Suçunu itiraf edin
    3. Durumu açıklayın
    4. Çözüm ile gelin
  3. Özür e-mail örnekleri
    1. Teknik sorunlar
    2. Yanlış hedef bölümü
    3. Metin yazarlığı hataları
    4. Yaklaşan bakım

Özür e-maili nedir?

Özür e-maili, önceki e-mailde bir şeyler ters gittiğinde abonelere gönderilen bir mesajdır. E-mail pazarlamacıları ne için özür dileyebilir? İşte bir özür e-maili göndermek için yanlış adımların bir listesi:

  • süresi dolmuş teklifler;
  • bozuk bağlantılar;
  • kullanıcılara bazı sıkıntılar getiren teknik arızalar;
  • yanlış bölüme gönderilen e-mailler;
  • yanlış CTA’lar;
  • e-mailin rahatsız edici içeriği.

Bu hataların bazıları affedilebilir olsa da, diğerleri şirketinizin itibarını etkileyebilir ve müşterinin markanıza olan bağlılığını azaltabilir; Bu nedenle bir takip özür e-maili gerektirir.

Litmus tarafından yapılan araştırmalara göre, bir yıl içinde sıfır özür e-mail gönderen şanslı e-mail pazarlamacılarının %49,4’ü var :

Number of marketeres who had to send an apology email in the past 12 months

apology email stats 
Kaynak: Litmus

Umarım, pazarlamacıların yukarıda belirtilen %49.4’ü, mükemmel bir şekilde yürütülen ve lekesiz e-mail kampanyaları nedeniyle özür e-mailleri göndermemiştir. Ancak, önceki e-mail kampanyanızın bazı sorun giderme çözümlerine ihtiyacı olduğunu düşünüyorsanız, hatalarınızı bir özür e-mailiyle nasıl aşılacağına ilişkin bazı ipuçları için aşağı kaydırın.

Bir özür e-maili nasıl yazılır

Özür e-maili oluşturmanın ipuçlarını hazırladık ve bunları uygun örneklerle doldurduk.

Üzgün ​​olduğunuzu söyleyin

Her ne kadar açık görünse de, yapmanız gereken ilk şey özür dilemektir. E-mailinizi basit bir “Özür dileriz” ile başlatın ve ne olduğunu bildiğinizi kabul edin.

Diyelim ki, veritabanınızın yanlış bölümünü bir e-mail ile ulaştınız ve şimdi özür dilemelisiniz. İşte başlayabilirsiniz:

Merhaba, değerli müşteri! Yanlışlıkla size gönderdiğimiz bir e-mail için gerçekten üzgün olduğumuzu söylemek için buradayız.

Suçunuzu itiraf edin

Yanlış bir şey yaptığınızı kabul ediyorsanız, müşterileriniz dürüstlüğünüzü takdir edecektir. Hatalarınız ne kadar büyük veya küçük olursa olsun, eylemlerinizin sorumluluğunu aldığınızı gösterin ve müşterilerin duygularını önemseyen bir pazarlamacı olduğunuzu kanıtlayın.

Dün, fiyatlandırma planınızı uzatmadığı için Premium veritabanımızdan kaldırıldığınızı söyleyen bir e-mail aldınız. Ama siz kesinlikle yaptınız! Ve bu e-mail bizim suçumuz; (Kafanızın ne kadar karıştığını biliyoruz, bu yüzden yine üzgünüz!

Durumu açıklamak

Bu noktada artık bahane yok; bunun yerine, olanlar hakkında düşünülmüş bir açıklama ile gelin. Bir e-maildeki başarısızlığınızdan uzaklaşmamak, saygı ve empati gerektirir, bu nedenle nerede yanlış yaptığınızı açıklayan bir satır veya iki satır ayırın. Abonelerle konuşmak için tercih ettiğiniz ses tonunu kullanın.

Mesele şu ki, e-mail sihirbazımız dün iyi değildi, yanlış düğmeye bastı ve almak istemediğiniz bir şeyi aldınız.

Çözüm ile gelin

Bazen üzgün olduğunuzu veya bunun bir daha olmayacağını söyleyerek sorunu çözmeniz yeterlidir. Bundan daha fazlası varsa, müşterilerinizle olan ilişkinize önem verdiğinizi göstermek için bir teselli ödülü – indirim veya sınırlı bir teklif – teklif edin.

‘Gönder’ düğmesine basmadan önce bir dahaki sefere kampanyalarımızı üç kez kontrol edeceğimize söz veriyoruz. Umarım bize kızgın değilsinizsirdir. Burada bir sonraki siparişiniz için % 15 indirimli. promosyon kodunuz var.

İyi günler!

Ancak, tüm hatalarınız bir özür e-maili oluşturmaya değmez. Örneğin, e-mailinize bozuk bir bağlantı veya yanlış bir promosyon kodu eklerseniz, kullanıcıyı doğru URL’ye yeniden yönlendirerek arka uçta düzeltebilirsiniz. Yazım hatası veya iki kez gönderilen bir e-mail olması durumunda, bu ödemenin e-mail pazarlamanızı etkileyip etkilemeyeceğine ve gerçekten de hedef kitleniz için çok önemli olup olmadığına karar verin.

 Özür e-mail örnekleri

Teknik sorunlar

Ya web siteniz ya da tüm sunucu kapandıysa? Bunu pek tahmin edemezsiniz, ancak olduğu zaman, tepki vermeniz gerekir.

Chanel’den böyle bir e-maile bakın. Marka, müşterileri hayal kırıklığına uğramadan web sitesinde neyin yanlış olduğunu açıklamak için acele etti.

apology email example

Chanel’den özür e-maili

Joule, sırayla, benzer bir e-mail ile geldi ancak olası rahatsızlıkları telafi etmek için bir indirim içeriyordu.

apology email example

Joules’tan bir bonus ile özür e-maili

Yanlış hedef bölümü

Bölümlendirmeyi kullanmak , e-maillerinizi kişiselleştirmek için gerçek bir yaşam çizgisidir. Veritabanınızın yanlış bölümünü seçtiyseniz, Pluralsight örneğini takip edin. Şirket daha önce yanlış anahtar kullanıcı grubuna bir e-mail gönderdi ve bir özür e-maili göndererek ve aboneliği normalden daha ucuza satın almayı teklif ederek bu yanlış anlaşılmayı uzlaştırmaya karar verdi.

apology email example

Pluralsight’tan bir özür e-maili

Metin yazarlığı hataları

Yeterince iyi hizalanmamış bir metin olması durumunda, hatalarınızı kabul eden ilgili bir e-mail oluşturun. Hatayı fark eden onlar ise veritabanınızı kutlayın.

Örneğin Metodik Kahve basit ve şık tuttu: hatayı itiraf ettiler, ne anlama geldiklerini açıkladılar, hatayı gören herkese teşekkür ettiler ve elbette kötü deneyim için özür dilediler.

apology email exampleMedikal Kahve’dan özür e-maili. Kaynak: Gerçekten İyi E-mailler

Yaklaşan bakım

Müşterilerinizin kafasını karıştırabilecek durumları tahmin edebilirseniz, güvenli tarafta olmak için  onları önceden bilgilendirecek ve özür dileyecek kadar nazik olun.

Planlanan sunucu bakımı için gitmeden önce SendPulse’de yaptığımız şey budur. Ne zaman ve neden uygun olamayacağımızı, olası rahatsızlıklardan dolayı özür dileyeceğimizi ve ne yapılması gerektiği konusunda öneride bulunduğumuzu açıkladık.

apology email example

SendPulse’dan uyarı e-maili

Bu yazıdaki ipuçlarını yağmurlu(kara gün) bir gün için saklayacağınızı umuyoruz, böyle bir şeyin asla olmamasını umuyoruz.. Yine de bir özür e-maili göndermeniz gerektiğinde, SendPulse kampanyalarınızı sunmak için hizmetinizdedir. ‘Üzgünüz’ kelimesini söylemek o kadar zor değil

[Total: 0    Average: 0/5]

Her ay 15.000 e-posta ücretsizdir.