E-Mail Kayıp Oranı: Müşterilerin Ayrılmaması için Beş Yol

E-mail kayıp oranı, mail listenizi belirli bir süre içinde terk eden kullanıcıların yüzdesidir. Bir e-mail pazarlamacısının, kayıp oranını gözeterek bu süreci kontrol edebildiklerini anlamaları çok önemlidir. Bu yazıda, nasıl yapılacağı konusunda size beş ipucu vereceğiz.

içindekiler
  1. İki tür e-mail kayıp oranı
  2. E-mail pazarlamasında kayıp oranı nasıl hesaplanır?
  3. Kayıp oranı nasıl azaltılır
  4. İkili tercih ve yerleştirme işlemlerini gerçekleştirme
  5. Kullanıcılara e-mail tercihlerini güncellemelerini önerin
  6. Abonelerden geri bildirim isteyin
  7. Bir sadakat programı başlatın
  8. Yeniden katılım e-mail kampanyaları gönderin
  9. Bitiş çizgisi

İki tür e-mail kayıp oranı

Bir mail listesi iki farklı şekilde kayıp olabilir:

  1. Şeffaf kayıp olarak da bilinen gönüllü kayıp, aboneliği iptal et düğmesini tıklatarak veya spam e-mail göndererek kendi isteklerine göre e-mail almayı reddeden kullanıcılardan oluşur. Bu kategori ayrıca, bir abonenin e-mail adresi geçersiz olduğunda veya sadece mevcut olmadığında gerçekleşen sert sıçramaları da içerir.
  2. Opak kayıp olarak da adlandırılan istemsiz kayıp, aşağıdaki nedenlerden dolayı kullanıcıların e-mail açmadığı durumları varsayar: a) kendileriyle ilgilenmiyorlar, b) bu ​​e-mail adresini çok sık kullanmıyorlar, c) e-mailler, spam klasörüne, kullanıcıların gelip gittiklerini fark etmeden bile gider. Gönüllü e-mail kayıp oranının aksine, örneğin e-mail kampanyaları kullanarak veya gönderenin itibarını artırarak istem dışı kayıp düzeltilebilir .

E-mail kayıp sebepleri bir gönderene veya bir aboneye bağlı olabilir.

Gönderen açısından e-mail kayıp oranının nedenleri Abone bakış açısıyla e-mail kayıp oranının nedenleri

1. Sezon dışı sezonda popülerliklerini yitiren mevsimsel ürünlerin alakasız içeriği veya tanıtımı.

2. Yüksek e-mail sıklığı.

1. Çıkarların, önceliklerin, inançların, zevklerin ve hatta finansal statüdeki değişiklikler.

2. Bir kullanıcının markadan, örneğin e-mailden sosyal medyaya kadar bilgi almak için kullanmayı tercih ettiği kanal değişiklikleri.


Şimdi, kayıp oranının nasıl ölçüleceğini görelim.

E-mail pazarlamasında kayıp oranı nasıl hesaplanır?

Kayıp oranını hesaplamak için, bir yıldan daha az olmayan bir süre boyunca kesin sıçramaların, spam şikayetlerinin ve abonelerin kesin sayısını bilmelisiniz.

Hem opak hem de saydam çalkantıları içeren e-mail kayıp oranını hesaplama formülü:

Kayıp oranı = (abonelik iptali + geçiçi yanıtsız (soft bounce) + kalıcı yanıtsız (hard bounce) + spam şikayetleri + etkin olmayan aboneler) / abone sayısı x 100

Kendi kayıp oranınızı hesapladıktan sonra, optimum kayıp oranı olarak kabul edilebilecek olanı sormanız makul olacaktır. Bu duruma bağlıdır. Recurly Research’e göre, bu sayı bir hizmet e-maili(SaaS) olarak yazılım için %5,33’ten  her ay farklı ürün paketlerini destekleyen mesajlar olan “Ayın Kutusu” e-mailleri için% 12,30 arasında değişebilir.

Sektöre Göre Optimal E-Mail Kaybı Oranları

email churn rate by industry

 

Kaynak: Recurly Research

Durumunuzda hangi e-mail kayıp oranının en uygun olduğunu anlamak için, yeni aboneleri çekmenin maliyetini ve bir abonenin ortalama dönüşümünü düşünün. Dönüşüm almaya devam ettiğiniz ve bu sayı düzenli olarak arttığı sürece, iyi olacaksınız. Ancak, işiniz kayıp oranı artma seviyesinden dolayı  risk altındaysa, azaltmak için elinizden gelenin en iyisini yapmanız gerekir.

Kayıp oranı nasıl azaltılır

E-mail kayıp oranını azaltmak için bu beş taktiği öneriyoruz:

  • çift ​​katılım kullanma ve karşılama ve alıştırma e-mailleri gönderme;
  • kullanıcılara e-mail tercihlerini değiştirmelerini sağlamak;
  • geri bildirim istemek;
  • bir sadakat programı uygulamak;
  • yeniden katılım e-mail kampanyaları başlatmak.

Tekniklerin her biri uygun bir bağlamda ve belirli bir amaç için kullanılmalıdır, bu yüzden daha derinlere inelim.

İkili tercih ve yerleştirme işlemlerini gerçekleştirme

Tekli veya ikili katılım arasında seçim yaparken, ikincisini size daha kaliteli bir mail listesi sağladığı için öneririz. Çifte katılım, yeni abonelerin abonelik formundaki abonelik formunu tıkladıktan sonra aldığı e-maildeki linke tıklayarak aboneliklerini onaylamalarını gerektiren bir yöntemdir. Bu şekilde, mail listenizi, e-maillerinizle çok ilgilenmeyen robotlardan ve insanlardan temiz tutarsınız.

Aşağıda, Premium Beat’ten gelen abonelik onayı e-mailine bir örnek verilmiştir; burada tüm öğeler – negatif alan, büyük tipografi ve zıt bir CTA düğmesi – kullanıcıların dikkatini e-mailinin orta kısmına ana iletisiyle sürüklemek için ve emailinizi doğrulamak için birlikte çalışır.

subscription confirmation email

 

Premium Beat abonelik onay e-maili

Bir sonraki adım, üyeliğini onaylayan herkese bir hoş geldiniz e-maili göndererekselamlamaktır . Bir ilişki kurmak için iyi bir yoldur, bu nedenle yeni gelenlerin bilmesi gereken bilgileri düşünün.

İşte yakalamanız gereken bazı hoş geldiniz e-mail fikirleri:

  • şirket felsefeniz ve değerleriniz;
  • hizmetinizin bir incelemesi;
  • takımınızın açıklaması;
  • ofislerinizin haritası;
  • en çok satanlarınıza genel bir bakış;
  • Nazik bir jest olarak bir indirim.

Etsiz “imkansız” burgeri yaratan, yeni aboneleri sıcak bir mesajla selamlayan Team Impossible, “imkansız” ürünleri tüketerek gezegenimize hangi değeri getirebileceklerini gösterir ve markalarından soğuk yağma kazanmayı açıklar. bu arada Instagram hesaplarını tanıtıyorlar.

  •  
welcome email

 

Team Impossible tarafından sıcak bir karşılama e-maili

Kullanıcılara e-mail tercihlerini güncellemelerini önerin

Müşterilerinize istedikleri içeriği göndermenin iyi bir yolu, onlara sormaktır. Abonelerinizden cevap almanın bir yolunu bulun ve zamanları karşılığında bir şeyler vermeniz gerektiğine hazırlıklı olun. Bir sonraki satın alımda indirim gibi küçük bir ödül, iyi bir teşvik olabilir.

Abonelerinizi sizden hangi e-mail kategorilerini almak istediklerini ve ne sıklıkta seçebileceklerini, seçebilecekleri kişisel tercihler sayfasına yönlendirin. Burada, aynı zamanda Society6’nın yaptığı gibi, daha derin e-mail kişiselleştirme sağlayabilmek için kişisel bilgilerinden bazılarını talep edebilirsiniz – aşağıdaki örneğe bakın.

preference center

 

Society6’daki kişisel tercihler sayfası

Abonelerden geri bildirim isteyin

Müşterilerin % 91’i şikayetçi değil denir – eğer bir şeyler ters giderse, tek kelime etmeden ayrılırlar. Abonelerinizle iletişim kurmak için ilk adımı atın, herhangi bir sorun yaşayıp yaşamadıklarını sorun ve bunları çözmeye çalışın.

Gerber Childrenswear abonelerinden, kişisel tercihlerini ve izleyicilerinin ilgi alanlarını anlamak için ürünleri hakkında geri bildirim paylaşmalarını istedi . Kullanıcıların geri bildirimleri neden basit ve arkadaşça bir tonda paylaşmaları gerektiğini açıklarsanız çok hoş olur.

survey email

 

Gerber Childrenswear firmasının geri bildirim anketi

Bir sadakat programı başlatmak

Sadakat programları, kişilere ayrıcalıklar, ilginç teklifler, indirimler, kapalı etkinliklere davetiyeler vb. sağlayarak kullanıcıları düzenli müşterilere dönüştürebilir.

JustFab’ın, kullanıcılar için özel e-Ödüller Görüş Paneline katılma davetini nasıl birleştirdiğinine bakın ve onlardan kullanıcı geri bildirimlerini tek bir e-mail ile paylaşmalarını isteyin. Sadakat programlarının her üyesi, markaya yalnızca deneyimleri ve tercihleri ​​hakkında daha fazla bilgi vermekle kalmaz, aynı zamanda hediye kartları ve diğer harika şeyler alır.

loyalty program email

 

Sadakat programı üyeleri için JustFab’dan e-mail

Yeniden katılım e-mail kampanyaları gönder

Müşteriler için ortalama “uyku süresi” üç ila altı ay arasındadır, ancak bu sayı izleyiciden izleyiciye değişir. Kendi abonelerinizin faaliyetlerine bağlı olarak, mail listenizin bahar temizliğini ne sıklıkta yapmak istediğinizi seçin. Ardından, bir yeniden katılım e-maili kampanyası başlatın ve etkin olmayan müşterilerin onları reddetmeden önce buna tepki gösterip göstermediğini görün.

Aşağıda, %15 indirim ile uyuyan aboneleri teşvik eden Rockport yeniden katılım e-mailini görebilirsiniz. Abonenin web sitesini son ziyaretinden bu yana Rockport’ta birçok harika şey olduğunu ve bunları incelemenin tam zamanı olduğunu söylediler.

re-engagement email

 

Rockport’tan yeniden bağlantı e-maili

Bazı durumlarda, örneğin ücretsiz deneme sürelerinin sonunda müşterilerin sizi tam olarak ne zaman terkedeceği çok açık. Abonelerin vazgeçebileceği kendi “zayıf” dönemlerinizi bulmaya çalışın ve bu bilgileri müşterinin yeniden katılım kampanyalarını başlatmak için kullanın. Bazı özel teklifleri, hediyeleri veya indirimleri unutmayın.

Bitiş çizgisi

E-mail kayıp oranınızı azaltmak söz konusu olduğunda, iletişim birinci adımdır, ikinci adım analiz ve hareket etme olmalıdır.

Günün sonunda, müşterilerinizin daima dikkatinizin merkezinde olması gerektiğini unutmayın. Onlar hakkında daha fazla bilgi edinin, geri bildirim isteyin ve bu geri bildirimi akıllıca kullanın.

Hızlı ve kolay bir sürükle ve bırak oluşturucuyla e-mailler oluşturmak istiyorsanız, e-mail istatistiklerinizi kontrol altında tutun ve e-mail kampanyalarını otomatikleştirin, SendPulse kullanmaktan çekinmeyin .

[Total: 0    Average: 0/5]
SendPulse

Her ay 15.000 e-posta ücretsizdir.