Müşteri Sadakatini Artırmak veya Vererek Büyümek

Şirketinizin kullanıcılar tarafından önerilmesini sağlamak, markanızın güvenilir ve takdir edildiğinin açık bir işaretidir. Ancak müşteri sadakati bir günde kazanacağınız bir şey değildir; Hedef kitlenizle ilişki seviyesine ulaşmak için çok zaman ve çaba harcarsınız. Müşteri sadakatinizi nasıl artıracağınızı öğrenmek ve izleyicilerinizi şirketiniz hakkında her zaman herkesi haberdar etmeye hazır olan sadık bir hayran kitlesine dönüştürmek için okumaya devam edin.

içindekiler
  1. Müşteri sadakati nedir?
  2. Müşteri sadakatini neden artırılır
  3. E-mail yoluyla müşteri sadakati nasıl artırılır?
    1. Tüketici davranışlarını inceleyin ve veritabanınızı bölümlere ayırın
    2. E-maillerinizi kişiselleştirin
    3. Müşterileriniz için değer sağlayın
    4. Müşterilerin tercihlerini ve fikirlerini göz önünde bulundurun

Müşteri sadakati nedir?

Müşteri sadakati, müşterinin belirli bir markadan tekrarlayan alımlar yapma isteğidir. Tipik olarak, bir şirketin tatmin edici müşteri deneyimi ve ürünlerinin tüketicilere sağladığı değerin bir sonucu olarak ortaya çıkar. Sadık müşteriler, sevdikleri işletmelerle ilgili herkesi haberdar etmek, daha fazla yeni müşteri çekmek ve bu sayede şirketin kumbarasına daha fazla gelir elde etmek için isteklidirler.

İstatistiklere göre , tüketicilerin % 61’i , indirim ve hediye teklif etmenin, markaların onlarla etkileşime girmesinin en önemli yolu olduğunu belirtiyor. Tüketicilerin bakış açısına göre, sunduğunuz indirim veya ücretsiz hizmetler, işbirliği için hoş bir ödüldür, oysa işiniz için bu tür girişimler, e-mail pazarlama stratejinizde bütçelemeniz, planlamanız ve hesaba katmanız gereken önemli adımlardır .

Peki, sıradan bir müşteriyi sadık bir müşteriye tam olarak neyin çevirebileceğini nasıl bilebiliriz? İstatistikler, indirimlerin ve ücretsiz ürünlerin, kullanıcıların% 43 ve% 27’sini buna göre çekerken,% 10’u özel ödülleriniz sayesinde markanızın sadık müşterileri olarak kaldığını ortaya koymaktadır.

Sadakat ve ödül programlarına katılmanızın ana nedeni nedir?

customer loyalty stats
Kaynak:HelloWorld Sadakat Barometresi Raporu

Sadakat programlarına yatırım yapan şirketlerin % 90’ı ile şu soru ortaya çıkıyor: neden müşteri sadakatini arttırmanız gerekiyor?

Müşteri sadakati neden artırılır

İşte sadık bir veri tabanı iş rutininizde soluyabileceğiniz bir sürü güzellik:

  1. Yeni müşterileri çekmek için azaltılmış maliyetler. Aslında, yeni müşteriler edinmek, mevcut izleyicilerinizden sadık müşteriler yetiştirmekten 16 kat daha pahalıdır.
  2. Artan satışlar ve karlar. Mevcut müşterilerin yeni müşterilere kıyasla % 31 daha fazla para harcaması muhtemeldir ; bu nedenle sadık bir veritabanını korumak, kârınızı artırmak için kesin bir yoldur.
  3. Mevcut müşterilerle güçlü bağlar. Sadık bir müşteri, en sevdiği markayı terslemekten çok desteklemeye heveslidir, bu nedenle dürüst geri bildirimlerini paylaşma olasılıkları artar, bu da teklifinizi daha da geliştirmenize yardımcı olur.
  4. Artan tavsiye sayısı. Kullanıcıların % 81’i işletmelerin önerileri yerine aile ve arkadaşlarının tavsiyelerine güvenmektedir. Bu nedenle, memnun müşteriler tarafından iletişim çevreleri içinde önerilmek, özellikle sosyal ağlar döneminde oldukça faydalı olabilir.

Yukarıda belirtilen avantajların işinize yaraması için, mutlu ve memnun bir veritabanını nasıl kendiniz yetiştirebileceğinizi yakından inceleyin.

E-mail yoluyla müşteri sadakati nasıl artırılır?

Müşterilerin sadakatini artırmak için çok sayıda araç var, basit bir teşekkürle başlayarak veya çok seviyeli sadakat programlarını süslemek için hoş geldiniz e-mailiyle başlayabilirsiniz. E-maili müşterilerinizle iletişim kurmanın bir yolu olarak kullanarak, onlarla güçlü bir ilişki kurabilir ve kampanyalarınızı otomatikleştirerek zamanında ve kişiselleştirilmiş teklifler oluşturabilirsiniz.

Müşteri sadakatini artırmak ve satışlarınızı artırmak için e-mail pazarlamasını nasıl kullanabileceğinizi inceleyin.

Tüketici davranışlarını inceleyin ve veritabanınızı bölümlere ayırın

Çok alakalı teklifler bulabilmek için abonelerin tercihlerini, zevklerini, göz atma veya satın alma geçmişini incelemelisiniz. Bu verilere sahip olarak, benzer davranış ve ilgi alanlarına sahip gruplar oluşturabilirsiniz – segmentler .

Kitlenizi, bölümlerine göre bölümlere ayırabilirsiniz.

  • satın alma geçmişi – ne tür ürünler tercih ettiklerini veya genellikle ne kadar para harcadıklarını;
  • demografi – kullanıcıların yaşı, cinsiyeti, yeri veya medeni durumu;
  • tarama geçmişi – web sitenizin hangi bölümlerini ziyaret ettikleri ve hangi bağlantıları tıkladıkları;
  • ilgi alanları – sahip oldukları hobiler ve diğerleri.

E-maillerinizi kişiselleştirin

Kişiselleştirilmiş mesajlar göndererek, müşterilerinize mail listenizdeki bir adres yerine gerçek insanlar gibi davrandığınızı gösterirsiniz. Gitmenin en kolay yolu, bir kullanıcıyı adına göre adreslemektir, ancak iletilerinizi kişiselleştirmenin başka yolları da vardır:

  • önceki satın alımlara dayanarak ürün ve hizmetlerin önerilmesi;
  • Kullanıcılara ilgi duydukları ürünün stokta olup olmadığını veya indirim olup olmadığını bildirmek;
  • kullanıcıları, doğum günleri veya marka ile işbirliğinin yıldönümleri gibi çeşitli kilometre taşları için tebrik etme .

Örneğin Gmail, kullanıcılarına seyahat geçmişlerine göre ziyaret ettikleri yerlere genel bir bakış gönderir. Bu e-mail ayrıca, kullanıcının ne kadar bilgilendirici ve eğlenceli olabileceğine dair, yürüyerek ve taşıyarak ne kadar çok puan topladığını da gösterir.

personalized email example
Gmail’den kişiselleştirilmiş e-mail

Müşterileriniz için değer sağlayın

Kullanıcılar ikiz promosyon e-maillerinden bıktığından, yalnızca satış yapmaya çalışmak yerine kampanyalarınıza bir miktar değer kazandırın . İzleyicinizi çekmek ve hikayenizle duygusal bir bağ oluşturmak için hikaye anlatıcılığına dönün. Ayrıca sıkça sorulan soruları cevaplayabilir, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi nasıl kullanacağınızla ilgili yorum, tavsiye ve önerilerinizi gönderebilirsiniz.

Örneğin Dermalogica, Dünya Uyku Günü’ne bir kampanya tahsis ediyor. Gece cilt bakım ürünlerini sergilemenin yanı sıra, sağlıklı bir uyku rutini nasıl ayarlayacağınızla ilgili bazı ipuçları da veriyorlar.

valuable email example
Dermalogica’dan faydalı ipuçları içeren e-mail

Ayrıca “vay” efektini sağlayabilir ve markanızı kullanıcılarına gerçekten önem veren olarak belirleyebilirsiniz. Chubbies’in kampanyalarından birinde Anneler Günü ve Babalar Günü sezonundan hemen önce yaptığı şey buydu. Kullanıcıların bu gelen e-mailleri gelen kutularında göremeyecek kadar acı verici bulmaları durumunda, bu tatiller hakkında hatırlatmalardan vazgeçmeyi teklif ettiler.

email unsubscribe options
Chubbies’den belirli abonelik iptali seçeneklerini içeren e-mail

Müşterilerin tercihlerini ve fikirlerini göz önünde bulundurun

Bu çok basit: Müşterileriniz hizmetlerinden ne kadar memnun kalırsa, o kadar sadık olurlar. Müşterilerinizden düzenli olarak geri bildirim alarak müşteri memnuniyetini takip edin: tercihlerini sorun ve ürünleri incelemeleri için teşvik edin. Örneğin, onlara , müşteri destek hizmetinden memnun olup olmadıklarını ya da sizinle işbirliği konusunda en son deneyimlerini puanlamalarını isteyen bir anket e-maili gönderebilirsiniz .

MobileMonkey’in hoş geldiniz e-mailine bir göz atın. Yeni bir aboneyi selamlar ve derhal yeni bir anket gönderir, böylece yeni gelenler şirketin hizmetlerini iyileştirmesine yardımcı olabilir.

survey email example
MobileMonkey’den anket e-maili

Gördüğünüz gibi, müşteri sadakati ve sevgisi tek başına indirim ve özel teklifler tarafından empoze edilemez veya satın alınamaz. Kullanıcılara değer katarak ve sizinle olan işbirliğini takdir ettiğinizi göstererek bunun için çalışmanız gerekir.

Veritabanınıza e-mail, SMS, web push ve Facebook aracılığıyla ulaşmak, bu araçları akıllı pazarlama taktiklerinizle renklendirmek ve sadık müşterilerle tanışmaya hazırlanmak için SendPulse kullanın !

[Total: 0    Average: 0/5]

Her ay 15.000 e-posta ücretsizdir.