Sitenizi Aramanın Başına Getiren SEO Stratejisi

Dijital pazarlamada, Arama Motoru Optimizasyonu, pazarlamacıların müşterilerini işlerine çevrimiçi platformlar üzerinden çekmenin temel aracıdır. Bu yazıda, dijital pazarlama planınızı artıracak kazanan bir SEO stratejisinin temel yönlerini ele alacağız.

SEO stratejisi nedir?

SEO stratejisi, içeriği, arama motorlarının web sitenizi okuyup içeriğinizi dizine eklemesini sağlayacak şekilde düzenleme işlemidir. Bununla birlikte, verimli bir SEO stratejisi oluşturmayı hedefliyorsanız, SEO’nun ana türlerini ve aramada görünmek için hepsini bir arada kullanmanın yollarını anlamanız gerekir.

Yani temel SEO türleri şunları içerir

  • Sayfa İçi SEO – popüler anahtar kelimeleri web sitenizdeki doğru yerlerde kullanarak anahtar kelime araştırması, popüler anahtar kelimelere göre içerik oluşturma ve anahtar kelime optimizasyonunu öneriyor.
  • Teknik SEO – bunlar web sitenizin içerik olmayan öğelerini okunabilirlik, site hızı, mobil yanıt verebilirlik, site mimarisi, dizin oluşturma, veri yapısı vb. Gibi iyileştirme stratejileridir.
  • Site Dışı SEO – bunlar sitenize başka kaynaklardan gelen geri bağlantılardır. Yüksek kaliteli bir backlink oluşturmak, web sitenizi alakalı ve yetkili kaynaklar tarafından tavsiye etmek demektir.

Goodfirms tarafından yapılan araştırmaya göre SEO, içeriden internette tanıtım yaparken pazarlamacıların kullandığı, yeri doldurulamaz bir araçtır.

İşletmeler için en iyi gelen pazarlama önceliği

Top inbound marketing priority for businesses
Kaynak: Goodfirms

Büyüyen organik trafik, bir SEO rutininin bir parçası olduğu için, takip etmeye devam edelim ve uygun bir SEO stratejisinin temel prensiplerini çözelim.

Uygun bir SEO stratejisinin temel prensipleri

Konuların bir listesini yapın

SEO stratejinizi geliştirirken, yapmayı planladığınız ilk şeyi , alakalı anahtar kelimeleri aramak olduğuna bahse girebiliriz . Ancak, anahtar kelimeler SEO’nuzun en önemli parçası olsalar da, ele almanız gereken konuların bir listesini çıkarmaya başlamanız gerekir.

Düşeyinize bağlı terimlerin bir listesini yaparak başlayın ve arama hacmini belirleyin. Ardından, hedef kitlenizin aradığı en alakalı 15 anahtar kelimeyi seçin ve bunları işletmeniz için önem sırasına göre düzenleyin. Blogunuz için bir içerik planı oluşturmak için seçilen anahtar kelimeleri ilgili konulara dahil edin.

Blogunuzu geliştirin

Blog oluşturmak, anahtar kelimeleri kullanmanın ve ziyaretçileri web sitenize yönlendirmenin, başka bir web sayfası oluşturmanıza, arama motorlarında sıralanacak içeriği doldurmanız ve web sitenize müşteri getirmenize olanak sağlaması için anahtar bir yoldur. Blog stratejinize karar verirken aşağıdakileri düşünün:

  • Doğru anahtar kelimeleri seçin – alakalı anahtar kelimeleri temel alarak alakalı içerik oluşturun. Anahtar kelimelerin sayısını aşmayın ve uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanmayın – “kırmızı gündelik elbise al” gibi – sayfanız boyunca en fazla üç veya dört kezden fazla kullanmayın.
  • Uygun bir açılış sayfasına bağlantı verin – makalelerin, web sitenizin, makalenizin konusu ile ilgili olan tanıtım sayfasına bağlandığından emin olun.
  • Blogunuzu düzenli olarak güncelleyin – sayfalarınızı yetkilendirmek için yazılarınızı planlayın ve haftada en az bir veya iki defa blogunuzu güncelleyin.

Önceki iki site içi SEO taktiğinden farklı olarak, bağlantı kurma sayfa dışıdır ve web sitenize tekrar bağlantı vermek için harici sitelere ulaşma süreci anlamına gelir. Link oluşturma, web sitenize yönlendirme trafiğini yönlendirmeye ve böylece yetkisini yükseltmeye yardımcı olur.

Her ne kadar organik bağlantı kurma yordamı göz korkutucu ve zaman alıcı bir süreç olsa da, başarılı bir SEO stratejisi oluşturmak için temel bir adımdır. Uygun bir bağlantı kurma planı aşağıdaki adımları içermelidir:

  • İçerik oluşturma ve tanıtım – kullanıcıların daha sonra paylaşmak ve başvuruda bulunmak isteyecekleri alakalı ve faydalı içerik oluşturun.
  • Sözler ve incelemeler – ürününüzü test etmek, incelemek ve bahsetmek için sektörünüz üzerinde güçlü bir etkisi olan kişilere sunar.
  • İş ortağı bağlantıları – alakalı ve sektörle ilgili sitelerden web sitenize bağlanmasını veya onlarla bağlantı kurmasını isteyin.

Çabalarını ölçün

Peki, SEO etkinliğinizin çabaya değer olup olmadığını nasıl göreceksiniz? İşte SEO aktivitenizi takip etmeniz gereken KPI’ler.

Organik arama

Organik arama, reklamlarla değil, arama motoruyla yapılan ziyaret sayısını gösterir. Sıcak anahtar kelimeler içeren bir içerik oluşturduğunuzda, genellikle SERP’ler olarak kısaltılmış olan arama motoru sonuç sayfalarını açma olasılığınız daha yüksektir.

Organik arama başarınızı kontrol etmek için web sitenize bağlı Google Analitik hesabınıza gidin.

Organic search rankings from Google AnalyticsGoogle Analitik’ten gelen organik arama sıralaması

Anahtar kelime sıralamaları

Bu metrik, web sitenizin belirli bir arama terimi için SERP’lerde iyi ya da kötü olduğunu gösterir. Kural olarak, düşük anahtar kelime zorluğu olan sayfalar, web sitenizi arama sonuçlarında ilk sayfaya yükseltebilir.

Aşağıdaki örnek, web sitesini ziyaret eden en iyi anahtar kelimelerin performansını gösterir: web sitesi URL’lerinde yapılan tıklamaların sayısı, web sitesinde yer alan herhangi bir URL’nin arama sonuçlarında görünme sayısı, CTR’yi ve Web Sitesi URL’sinin ortalama sıralamasını gösterir.

Keyword rankings report from Google AnalyticsGoogle Analitik’ten gelen anahtar kelime sıralama raporu

Organik arama trafiğinden dönüşüm oranı

Bu KPI, herhangi bir dönüşümünüz olursa, bir alıcıya veya müşteriye dönüşüm sağlayan web sitesi ziyaretçilerinin sayısını gösterir. Satın alma, dönüşüm oranınızın tek amacı değildir – kullanıcıların web sitenize kaydolmasını, bülteninize abone olmasını veya sitenizde mikro dönüşüm adı verilen daha küçük işlemler gerçekleştirmesini isteyebilirsiniz .

Aşağıda, belirli bir web sitesi için gelen dönüşümlerle birlikte organik trafiği gösteren bir rapor görebilirsiniz.

Conversions from organic traffic in Google

Google Analitik’teki organik trafikten gelen dönüşümler

Ancak, yukarıda belirtilen SEO adımlarını atmak o kadar kolay görünmüyorsa, size yardımcı olmak için aşağıdaki araçları kullanmaktan çekinmeyin.

Yararlı SEO Araçları

Ahrefs

Fiyatlandırma : Lite planı için 99 $, Standart plan için 179 $, Advanced plan için 399 $, Agency plan için 999 $.

Özellikler : Ahrefs ile SEO ve pazarlama aktivitenizi analiz edebilir ve geliştirebilirsiniz. Rakiplerinizin kullandığı en iyi anahtar kelimeleri bularak sayfalarınız için alakalı içerik aramak üzere bu platformu kullanın. Rakiplerinizin bağlantı kurma stratejilerini nasıl oluşturduklarını keşfedebilirsiniz. Ayrıca, anahtar kelime sıralamasını inceleyebilir ve belirli bir anahtar kelimenin zorluğunu öğrenebilirsiniz. Bu şekilde, kaç web sitesinin kullandığını ve arama motorlarını kullanarak arama motorlarında üst sıralarda yer alıp almayacağınızı göreceksiniz.

Aşağıdaki örnek, “e-mail pazarlaması” anahtar kelimesinin, yüksek arama hacmiyle birlikte, son derece yüksek bir zorluğa sahip olduğunu ve bu durumun arama motorlarında başarıyla sıralanmasını zorlaştırdığını göstermektedir.

Ahrefs’te Anahtar Kelime Gezgini

Google Data Studio

Fiyatlandırma : tamamen ücretsiz.

Özellikler : Google Data Studio, kullandığınız veri kaynaklarına erişmenizi ve bu verileri raporlara dönüştürmenizi sağlar. Örneğin, Google Analitik ve YouTube Analitik’i tek bir görsel rapora entegre edebilirsiniz. Servis görsel bir editör ve görselleştirme kütüphanesi sunar, böylece verilerinizi kolayca düzenleyebilir ve düzenleyebilirsiniz.

Ayrıca, çalışma panelinde kendi tasarımınızı oluşturmak için bir dizi yeniden kullanılabilir şablon ve özel tasarım seçenekleri bulunmaktadır. Ayrıca, çeşitli dinamik tarih seçeneklerinden birini seçebilir ve “Son 7 Gün”, “Bu Ay” içinde bir rapor bulabilir veya tarihi manuel olarak seçebilirsiniz.

Aşağıda, Google Arama Konsolunun verilerine dayanarak arama trafiğine ilişkin bir rapor görebilirsiniz.

Example of Google Data Studio reportGoogle Data Stüdio raporu örneği

Google Analitik

Fiyatlandırma : tamamen ücretsiz.

Özellikler : Google Analitik, web sitenizi ziyaret eden kişilerin sayısı, konumları, ziyaret ettikleri sayfalar, web sitenizde kalma süreleri ve aslında web sitenizi ziyaret eden anahtar kelimeler gibi geniş bir rapor yelpazesi sunar. Başka hangi web sitelerinin size ait olduğunu ve size ziyaretçi trafiği yolladığını görmek için Google Analitik’i de kullanabilirsiniz.

Bunların arasında, Google Analitik, en önemli analiz verilerinin bulunduğu özel panolar oluşturmanıza ve PDF ve CSV formatlarında indirmenize izin verir.

Örneğin, aşağıdaki rapor belirli bir zamanda web sitesinde kaç kullanıcının olduğunu ve hangi kaynaktan geldiklerini göstermektedir.

Real-time report in Google AnalyticsGoogle Analitik’te gerçek zamanlı rapor

Google Search Console

Fiyatlandırma : tamamen ücretsiz.

Özellikler : Google Arama Konsolu, web sitesi sahiplerinin arama motorlarındaki indeksleme durumlarını kontrol etmelerini ve web sitelerinin görünürlüğünü iyileştirmelerini sağlayan bir web hizmetidir. Bu araçla, web sitenize bağlanan hem iç hem de dış sayfaların listesini alabilir, site haritanızı hatalara karşı kontrol edebilir, tarama oranınızı ayarlayıp izleyebilir ya da tercih edilen bir alan adı adı belirleyebilirsiniz.

Bu hizmet aynı zamanda en son ve en doğru istatistikler, bireysel sayfa sayısı, resim tıklama sayısı ve diğerleri hakkında raporlar sunar.

Örneğin, Google Arama Konsolundan bir yıl boyunca genel web sitesi performansını gösteren bir rapor.

Google-search-consoleArama Performansı raporu örneği. Kaynak: Google

Özet

SEO stratejinizi geliştirirken atmanız gereken ana adımları özetleyelim:

  • Bir konu listesi hazırlayın – işletmenizle bağlantılı ana konuları belirleyin;
  • Blogunuzu geliştirin – web sitenize ziyaretçi çekmek için daha fazla sayfa oluşturarak bir blog çalıştırın;
  • Link oluşturmayı düşünün – markanızı tanıtmak ve paylaşılabilir içerik oluşturmak için web sitenize yönlendiren geri bağlantılar oluşturun;
  • SEO çalışmalarınızı izleyin – SEO etkinliğinizin başarılı olup olmadığını görmek için en önemli SEO ölçümlerini görün;
  • İlgili SEO araçlarını seçin – SEO etkinliğinizle ilgili size yardımcı olacak araçları bulun.

Bu ipuçlarının daha gelişmiş SEO planınız için belkemiği olacağını umuyoruz. SEO stratejinizi hazırlarken, olası tüm kanalları kullanarak potansiyel iletilerinize ilgili mesajları göndermeyi unutmayın: e-mail, SMS, sohbetler, webpush.  SendPulse’ta , bu kanalların hepsi tek platformda birleştirilir!

[Total: 0    Average: 0/5]

Her ay 15.000 e-posta ücretsizdir.