Uncategorised

Hoş Geldiniz E-postalarından Daha İyi Sonuç Almanın 3 Yolu

2 minutes

Hoş Geldiniz E-postalarından Daha İyi Sonuç Almanın 3 Yolu

Bir pazarlamacı olarak hoş geldiniz e-postalarının markanızın başarısı için ne kadar önemli olduğunu biliyorsunuzdur. Dolayısıyla muhtemelen hoş geldiniz e-postaları ile ilgili aşağıdaki istatistiklerle de daha önce karşılaşmışsınızdır.

  • Hoş geldiniz e-postalarının ortalama açılma oranı %50 seviyesindedir. (MarketingSherpa)
  • Hoş geldiniz e-postaları, diğer toplu e-postaların 4 katı açılma oranı ile 5 katı tıklanma oranına sahiptir. (Experian)
  • Hoş geldiniz e-postaları alan abonelerin bir markayla olan uzun süreli bağlılığı, ortalama olarak %33’den daha fazladır. (Brightwave)

Peki müşterilerinizin gelen kutusunda güçlü bir ilk izlenim yaratabilmeniz için gerekli verileri nasıl elde edebilirsiniz? İşte gönderdiğiniz e-postalar ile ihtiyacınız olan bilgiye nasıl ulaşabileceğinize dair birkaç ipucu.

1- Eğer Müşterilerinizin Yalnızca E-posta Adreslerine Sahipseniz

İlk olarak, aboneleriniz hakkında doğru bilgiler toplamanız abonelerinize ilgilenecekleri, kişiselleştirilmiş içerikler sunabilmeniz açısından önemlidir.

Eğer diğer markalar gibiyseniz, muhtemelen abonelik sürecinde insanlardan yalnızca e-posta adreslerini talep edeceksinizdir. Fakat büyük resmi gözden kaçırmamaya dikkat edin. Sadece e-posta adreslerini sorarak yeni abonelerinizin nereden geldiklerini takip edebilecek misiniz (bir sosyal platformdan ya da internet sitenizden)? Eğer doğrudan web sitenizden üye oldularsa, belirli olarak hangi sayfa üzerinden üyelik işlemlerini gerçekleştirdikleri bilecek misiniz? Fakat etkili bir hoş geldiniz e-postası oluşturabilmeniz için bu bilgilere ihtiyacınız olacak.

Eğer abonelik aşamasında, e-posta adresleri dışında bir bilgi istemediyseniz, göndereceğiniz hoş geldiniz e-postaları, daha fazlasını öğrenebilmenizde etkili bir araç olacaktır. İlettiğiniz her yeni e-posta ile abonelerinize ilgi ve beklentilerini belirlemenizi sağlayacak öğeler sunabilirsiniz. Bunlar farklı konularla alakalı farklı içerikler olabilir. Daha sonrasında bu öğelerle nasıl ilgilendiklerine dikkat ederek, bu bilgiler doğrultusunda abonelerinizi segmentlere ayırmaya başlayabilirsiniz. Ayrıca, tıkladıkları bağlantılara dayalı olarak da abonelerinize farklı e-postalar gönderebilirsiniz.

2- Eğer Üyelik Aşamasında Daha Fazla Bilgi İsterseniz

İnsanların çoğu karşılığında değerli bir şeyler elde edebileceklerine inandıkları noktada kendileriyle alakalı daha fazla bilgiyi paylaşmaya hazır durumdadırlar. Bu nedenle, eğer müşterilerinize, onları gerçekten markanıza çekebilecek fırsatlar sunuyorsanız (promosyon ürünleri ya da indirimler), kayıt aşamasında daha fazla bilgi talep etmeniz sorun olmayacaktır. Sonrasında ise göndereceğiniz hoş geldiniz e-postalarında sahip olduğunuz bilgiler doğrultusunda abonelerinize farklı deneyim imkanları sunabilirsiniz. Örneğin, konum bilgisine sahipseniz, müşterilerinize en yakın mağazanızın nerede olduğunu gösteren bir harita sunabilirsiniz ya da kadın giyimiyle ilgilendiklerini belirten müşterilerinize en popüler kadın giyim ürünlerinizden birinin resmini içeren bir hoş geldiniz e-postası iletebilirsiniz.

Müşteri deneyimini doğru şekilde sağlayabilirseniz (ilgilendiğinizi gösteren hedefli deneyimler sunabilirseniz) abonelerinizle uzun süreli bir ilişki yaratabilmeniz muhtemeldir.

3- Temel Üyelik Formu Dışında Bir Noktanızdan Yeni Aboneler Elde Ettiyseniz

a- İçerik indirme

Bir içerik ya da düzenlediğiniz bir webinar aracılığıyla birinin e-posta adresine ulaştıysanız zaman kaybetmeden mutlaka etkileşime geçin. Öncelikle, içeriğinize göz attıkları için teşekkür ettiğiniz bir hoş geldiniz e-postası iletin. Bunun aynı zamanda markanızı tanıttığınız, ileride neler göndereceğinize dair beklentiler yarattığınız ve ilgilenecekleri benzer içerikler sunduğunuz bir e-posta olmasına da dikkat edin. Bu şekilde, gönderdiğiniz e-postalar müşterilerinizin daha çok ilgisini çekecektir.

b-Yüz yüze deneyim

Müşterilerinizin e-posta adreslerini mağazanızın kasasında ya da bir konferans standında alıyor olsanız da teşekkür etmeyi unutmayın. Bunun için, müşterilerinizle ilk karşılaşmanızla ilgili unutulmaz bir şeye referans verebilir, e-posta listenize eklendikleri için samimi bir şekilde hoş geldiniz diyebilir, ve edindiğiniz bilgiler doğrultusunda webinar davetiyesi ya da VIP indirimi gibi ilgilerini çekeceklerini düşündüğünüz deneyimlere yönlendirebilirsiniz.

Yayın tarihi:

27 Tem. 2017

tr

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Ortalama Değerlendirme: 0/5
Toplam Oy Sayısı: 0
Paylaş:
Twitter