Gönder Tuşuna Basmadan Önce Mutlaka Kontrol Etmeniz Gereken 6 Şey

E-posta pazarlama yaparken yapılan en büyük hatalardan biri de ince detayları kontrol etmemektir. Yapılan küçük hatalar her zaman ağır sonuçlar getirmese de imajınıza olumsuz yansır. Bunun önüne geçmek için her zaman bir son kontrol yapmanızı öneriyoruz. Son dakika kontrolleri bir e-postanın kötü ya da geri dönüş alan bir ileti olması açısından çok fark yaratır. Kontrolleri sizin dışınızda bir de başka bir gözün yapmasını önerirken, neleri mutlaka kontrol etmeniz gerektiğini inceleyelim.

1) Gönderen İsmi, Konu Başlığı ve Önizleme Metnine Dikkat

Bir alıcının e-postanızda gördüğü ilk şey nedir? Chadwick Martin Bailey tarafından yapılan bir araştırmaya göre, işletme/gönderici adı alıcıların bir postayı açmaya karar verirken baktıkları ilk şey(%64); ikinci büyük neden ise konu satırı (%47). Bu rakamlara göre, “Gönderen” kısmındaki ismin güvenilir ve kolayca fark edilir olması gerekir. İşletme isminiz genellikle en iyi seçimdir. Kişisel isimleri yalnızca markanızdan daha fark edilebilir olduğunda kullanın.

Konu satırı ikinci önemli kısım. E-postanızın içeriğini açıklayan kısa ve belirgin bir konu başlığı kullanın. Dikkat çekmek için özel karakterler, sayılar ve harekete geçirici kelimeler kullanabilirsiniz.

Bununla birlikte, tıklanma almak için insanları kandırmak size yarardan çok zarar sağlayacağından, insanları şaşırtacak fake başlıklardan kaçının. Ayrıca, ön izleme metnini de ihmal etmeyin. İçeriğin konu satırınızla tutarlı olması gerekir. Bu kısmı sadece konu satırını tekrarlayarak boşa harcamayın.

2) İçerik Ne Kadar Karmaşık?

İletinizin kısa ve kolay anlaşılır olması gerekir. Direk konuya yönelin ve tek bir e-postada gereğinden fazla bilgi ve fikir bulundurmamaya özen gösterin(eğer aylık bir gönderi değilse).

İlk paragraf gönderinizin onlar için ne içerdiğinin altını çizmelidir. Kitlenizin bakış açısına göre, ilk paragrafa ya da başlangıç satırlarına göz gezdirin. Burada bir değer görüyor musunuz? Cevap hayır ise, içeriği tekrar üretmeniz gerekir.

3) CTA Butonları ve Mesajları Güçlü mü?    

Eylem çağrısı e-postanızın satışa dönüşmesinde en önemli kısmıdır. E-postanızın temel amacı bir ürün, etkinlik ya da hizmet pazarlamaktır. İletiniz ikna olmalarını sağlayabilir ancak bunu mutlaka tıklayacakları bir eylem çağrısı (CTA) ile tamamlamanız gerekir.

Yalnızca harekete geçirici ana mesajınızın olması yeterlidir, çok sayıda seçenek okuyucuyu şaşırtır. Eylem çağrısı butonlarını kesin olarak yerleştirdiniz mi? Butonunun etrafındaki boşluğa ve boyutuna bakın. Mobil cihazlarından görüntüleyenler için yeterli mi? Bu kontrolleri yapmadan e-postanızı göndermeyin.

4) Bağlantı ve İçerik Kontrolü

Sosyal medya ya da web siteniz üzerinde herhangi bir gönderi yaptığınızda revize ya da düzenleme şansınız vardır, ancak gönder tuşuna bastığınızda e-postanız için geri dönüş yoktur. E-postalarınızı düzenlerken çok daha dikkatli olmanız gerekir. Hazır bir şablon kullanıyorsanız varsayılan metnin ya da Lorem Ipsum’un düzeltildiğinden emin olun. Bir e-postada hiçbir yere gitmeyen bir bağlantıdan daha kötü çok az şey vardır. E-postanızdaki tüm bağlantıları kontrol etmeyi ihmal etmeyin.

5) Farklı Cihazlara Uygun Tasarlayın

Movable Ink tarafından yapılan bir Tüketici Cihaz Tercihi araştırması, e-postaların % 66’sının akıllı telefon ya da tabletlerde açıldığını ortaya koydu. Önce-mobil yaklaşımı bir seçenek değil, zorunluluktur. Genişliği 450 ile 650 piksel arasında tutun ve tüm cihazlarda ve e-posta servislerinde kolaylıkla okunabilecek bir yazı tipi ve yazı boyutu kullanın. Düz metin sürümünü iki kez kontrol ettiğinizden emin olun.

6) Kanunlara Uygunluk Denetimi

E-postayı göndermeden önce e-postanızın ve kampanyanızın herhangi bir şekilde kanunları ihlal etmediğinden emin olun. İzinsiz bir listeye gönderim yapıp yapmadığınızı gözden geçirin. Yanıltıcı konu satırları, mesaj veya gönderen adı kullanmayın. Tüm e-postalarınıza daima çalışan bir abonelik iptal bağlantısı ekleyin.

[Total: 0   Average: 0/5]

Her ay 15.000 e-posta ücretsizdir.