Pazarlama ve Satış

E-mail Metin Yazarlığı: Etkili Bir E-mail Kopyası Yazmanın Çalışma İpuçları

5 minutes

Bu yayında, e-mail kampanyanız için etkili bir metin yazmanın, okurlarınız için mantıklı, iyi yapılandırılmış ve bilgilendirici olma konusuna biraz ışık tutacağız. E-mail metin yazrlığında yeni olsanız bile, ilgi çekici bir e-mail oluşturmanıza yardımcı olacak altı önemli noktayı özetleyeceğiz.

Etkili e-mail metin yazarlığı için ipuçları

E-mail metin yazarlığındaki yeni başlayanlar genellikle metinlerini öne çıkarmak ve satışları artırmak için sihirli bir hap ararlar. Sahada daha fazla deneyime sahip olanlar, e-mail kopyanızı yapılandırmak için tek bir çok amaçlı çözümün değil, genel kuralların olduğunu bilirler.E-maillerinizi etkili ve hedefe yönelik hale getirmek için nelere dikkat etmeniz gerektiğini görelim.

Okuyucular için yazın, kendiniz için değil

Şirketlerin yaptığı en yaygın hata, okuyucularının çıkarlarından ziyade şirketlerine odaklanmaktır. Etkili bir e-mail kopyası, her şeyden önce, yalnızca şirketinizin ürününü anlatmak yerine müşterinizin doğrudan gereksinimlerini karşılamalıdır.Yes’in bu Yeni Yıl e-mailine bir göz atın. Sıcak ve müşteri odaklı. Tüm içerik blokları okuyucu için önemli olan bir şey hakkında konuşur. Ayrıca, e-mail, başkanının imzasıyla sona erer ve bu da kişisel bir dokunuş sağlar.

A client-oriented thank you email from YesMüşteri odaklı bir teşekkür e-maili Yes

Ağır yapılardan ve e-mail metin yazma klişelerinden kaçının

Metninizin, konuyla aşina olmayanlar için bile anlaşılabilir olduğundan emin olun. Yazdığınız konuya ilişkin bilgiliseniz, büyük olasılıkla belirli terimleri ve sözcükleri kullanma eğiliminde olursunuz. E-mail metin yazarlığı söz konusu olduğunda, metinlerinizin hem artılar hem de yeniler için açık ve kullanışlı olması önemlidir.‘Pazar lideri’, ‘rekabet avantajı kazanıyor’,‘son derece teknolojik çözümler‘, vb.gibi pek bir şey ifade eden e-mail metin yazarlığı klişeleri kullanmayın. Şirketiniz hakkında gerçek avantajlarını vurgulayacak ve imajını kitlenize çekici hale getirecek çeşitli gerçekleri düşünün. Örneğin, ‘on davadan dokuzu kazanıyoruz ‘veya’üç gün içinde tüm dünyada ürün teslim ediyoruz’.

Önemli! E-mail metin yazarlığının etkili olması için kendinize üç soru sorun: bu e-mailde şirketin hedeflerinden hangisi ele alınacak? E-mailim okuyucuya nasıl yardımcı olacak? Kopyamın net ve müşteri dostu görünmesini nasıl sağlayabilirim?

Yeterince kısa tutun

İnsanların bir e-mail okumaktan başka yapacak çok şeyleri var. Onlara uzun bir e-mail gönderirseniz, muhtemelen hiç bakmayacaklar bile. Etkili bir e-mail metin yazarlığı için kısaltma gereklidir: teklifinizi yukarıda belirtilen üç soruya göre formüle edin ve ardından e-mail kopyanızda mümkün olduğunca az kelime ile ifade edin.

Güzellik markası NYX, müşterilerine yeni sattıkları kozmetik ürününü denemek için kullandıkları yeni çevrimiçi ürünlerine abonelik sunuyor. E-maillerinin parlak bir pankartı, kısa bir teklifi ve bir CTA düğmesi var;

An email from NYX beauty brandNYX güzellik markasından bir e-mail

E-mailinizi CTA’larla aşırı yüklemeyin

E-mailiniz okuyucuyu hedef eyleme yönlendirmelidir, yani bir web sitesini ziyaret etmek, satın alma işlemine devam etmek, güncellemelere kaydolmak, vb.. Belirsizliği önlemek için, okuyucuların tamamlamasını ve yönlendirmesini istediğiniz yararlı bir işlemi seçin. Bu, okuyucuların beklentilerinizi yoğunlaştırmasına ve anlamasına yardımcı olacaktır. Bu makalede, CTA’nızı ikna edici hale getirmeyi öğrenebilirsiniz.

MAC’in bu örneğinde, müşteriyi terkedilmiş sepetlerine geri götüren ve siparişe devam etmelerini teşvik eden bir CTA butonu görebilirsiniz. E-mail özlü ve net, hiçbir karışıklık olmadan.

A concise abandoned cart email from MACMAC’tan kısa bir terk edilmiş alışveriş sepeti e-maili

E-mail metin yazarlığında, örneğin ürün dizisinde birkaç yinelenen CTA kullanabilirsiniz, böylece aboneler hemen bir alışveriş yapabilir. E-mailiniz uzunsa, farklı içerik bloklarını ayırmak için birkaç CTA butonu kullanmaktan da faydalanabilirsiniz. Her içerik bloğu kendi CTA düğmesiyle gelmelidir, böylece okuyucu hangi hedef eylemin gerçekleştirileceği konusunda kafa karışıklığına uğramaz. En önemli bloğu e-mailinizin başına yerleştirdiğinizden emin olun.Martens çevrimiçi mağazasından terk edilmiş bir sepet e-maili. E-mailin en üstünde ‘Şimdi ödeme’ yapan bir CTA olan bir birincil içerik bloğu ile birlikte, müşteriyi her ürünü siparişte görmeye teşvik eden çift CTA düğmeleri vardır.

An abandoned cart email from Dr. Martens featuring multiple CTA buttonsBirden fazla CTA düğmesi içeren Dr. Martens’ten terk edilmiş bir araba e-maili

Mantıksal bir yapı kullanın

Hangi e-mail şablonunun daha kolay anlaşılabileceğini kendiniz görün:

Text with and without paragraphs

Paragraflı ve paragrafsız metinler

Beynimiz, bir soruna en kolay çözümü aramak için tasarlanmıştır. Büyük bir metin yığınının üstesinden gelmek oldukça zor bir görev gibi görünüyor, bu nedenle en popüler e-mail metin yazma püf noktalarından biri, okunabilirliğini artırmak için metni daha kısa paragraflara bölmeyi içeriyor.Aynı anda birkaç konuyu kapsayan uzun bir e-mail planlıyorsanız, onu birkaç içerik bloğuna ayırdığınızdan emin olun. Bu sayede okuyucuların görevlerini kolaylaştıracaksınız. Böylece, e-maili hızla tarayabilecek ve en ilginç noktaları belirleyebilecekler.

öndermeden önce prova

Diğer tüm metinler gibi, e-mailler da kişilerinize gönderilmeden önce provaları okunmalıdır. E-mailleri kendi başınıza yazar, düzenler ve biçimlendirirseniz, metin akışına alıştıkça bazı hataları, mantıksal gecikmeleri veya ağır cümleleri kolayca göz ardı edebilirsiniz.E-mail metin yazarlığındaki hataları tespit etmek için bazı ipuçları:

  • Metninizi bir gece dışarıda bırakın . E-mail metninizi okumayı erteleyin ve yarın tekrar okuyun. Zaman için çok fazla basılırsa, kopyayı en az iki saat bir kenara koyun ve bu arada diğer işler için çalışın.
  • Meslektaşlarınızdan e-mail kopyanızı tekrar okumalarını isteyin . Metninize ayık bir şekilde bakması için birine ihtiyaç duyarsanız, meslektaşlarınızın yeniden okuma konusunda yardım isteyin. Son başvuru tarihi yaklaşdıkça bu kullanışlı olacaktır.
  • E-mailinizi sesli okuyun . Bu yöntem, metnin sindirimi zor olan kısımlarını saptamanıza yardımcı olur. Tüm cümleyi tek bir nefeste okuyamıyorsanız ve karmaşık ifadelere takılmıyorsanız – cümleyi yeniden değerlendirin.
  • ‘Büyükannenin’ yardımını al . E-mailinizin yaşlı bir akrabanın gelen kutusuna ulaştığını hayal edin. Örneğin, büyükannenizin mesajınızı aldığını, yazdıklarınız hakkında hiçbir şey bilmediğini ve interneti neredeyse hiç kullanmadığını düşünün. E-mailini anlayabildi mi? E-mail copywriting stilinizin tüm okuyucuların kolayca anlayabileceği kadar net olduğundan emin olun. ‘Büyükanne’nin’ e-mail metin yazarlığı yöntemi, teknik bir e-mailin bile basitleştirilmesine yardımcı olarak sıcak ve okuyucu dostu olmasını sağlayabilir.

E-mail metin yazarlığınızı gelen kutunun geri kalanından ayırt etme

Okuyucunun sorununu çözebilecek özlü bir e-mail kopyası bulursanız, zaten başarının yarısı içindesiniz. Artık e-mailinizin dışarıdan çekici görünmesini sağlamak için bazı e-mail metinyazarlığı püf noktalarını kullanma zamanı geldi, böylece okuyucular gelen kutusunda fark ederler ve onu açarlar.Gönderenin adı . Bu, e-mailinizin genel tonuyla eşleşmelidir. Resmi e-mail metin yazarlığında, normal olarak şirketin adını bu alanda kullanırız; daha sıradan e-maillerde, e-maili gönderen kişinin adını eklemek iyi bir uygulamadır. Kişisel markanızı tanıtıyorsanız, kendi isminizi kullanın.Göz alıcı bir konu satırı ekleyin . Gönderenin adından hemen sonra okuyucu konu satırınızı fark eder. Alıcı, içeriğinize henüz aşina değilse, e-maili açıp açmamaya karar vermek için konuyu inceleyeceklerdir. Konu satırınızı öne çıkarmak için, etkili olduğu kanıtlanmış aşağıdaki yöntemleri kullanın:

  • e-mailin neden faydalı olduğunu belirtin;
  • biraz şaşırtma ekle;
  • emojiyi kullanın .

Bu konu hakkında daha fazla bilgi edinmek için, e-mailinizin gelen kutusunda öne çıkma şekilleri hakkındaki makalemizi okuyun . Bu makale için en etkili e-mail metin yazarlığı püf noktalarını seçtik.Önbaşlık . Bu eleman konu satırının bir uzantısı olarak işlev görür. Konu yalnızca 60 karakter olabileceğinden, ön başlık bazı ek ayrıntılar sağlayabilir.Özel bir ön başlık kullanmazsanız, e-mailinizin ilk satırından otomatik olarak oluşturulur; bu durum genellikle ilgisiz görünebilir. Örneğin, Hustle’dan gelen şu e-maile bir bakın:

The Hustle dergisinden otomatik ön-başlık içeren bir e-mail

Ve burada Justice online mağazasından bir e-mail. Konu satırı, bir indirim ve diğer teşvikler vaat ederek e-mailin neden faydalı olduğunu açıklar ve oldukça ilgi çekici görünüyor. Ön ısıtıcı, özel teklifle ilgili ek bilgiler sunarken, emoji bu e-maili daha dikkat çekici hale getirir.

Email from Justice, where the preheader extends the subject lineBaşlığın konu çizgisini uzattığı Justice e-mail

Önemli! E-mailinizin tüm öğelerinin birlikte çalışmasını sağlamak için farklı e-mail metin yazarlığı püf noktaları kullanmayı deneyin. Ayrıca, e-mail anatomisi ve e-mail metin yazarlığında uyum sağlama yolları hakkında daha fazla bilgi edinmek için bu makaleyi okuyun .

İyi e-posta yazma örnekleri

Birkaç etkili e-posta metin yazarlığı örneğine bakalım:

Örnek №1

Seçimimizdeki ilk e-posta, New Balance’den e-posta ile nasıl gönderileceğidir.Not alın:

  • ‘Koşu Kuralları’ başlıklı konu ilgi çekicidir ve okuyucunun dikkatini çeker – okuyucuyu hayat kesmek hakkında bilgilendirirken okuyucuyu bilgilendirirken ürünler dikkatle tanıtılır;
  • e-mail içerik bloklarına bölünmüştür, böylece okuyucu gerekli bilgileri kolayca bulabilir ve içeriği hızlıca değerlendirebilir;
  • ayakkabı modelleri kesin fakat etkili bir şekilde tanımlanmıştır ve güçlü noktaları e-mailin ana konusuna göre vurgulanmıştır – okuyucu kendileri için doğru koşu ayakkabısını kolayca bulabilir.
An email from New BalanceNew Balance’tan bir e-mail

Örnek №2

  1. Crew’den ikinci mükemmel e-mail metin yazarlığı örneği, Giving Tuesday ile ilgili.

Bundan güzel olan şey:

  • ana teklif e-mailin en üstündedir;
  • e-mailin gövdesi içerik bloklarına bölünmüştür, bu nedenle her bir promosyon teklifi ayrı ayrı tanımlanır; okuyucu her teklifin özünü kolayca kavrayabilir.
  • Her içerik bloğunun kendi CTA düğmesi vardır, bu nedenle okuyucunun kafası karışmaz.
J.Crew’in çevrimiçi mağazasından bir Giving Tuesday e-maili

Örnek №3

İşte güzellik markası Birchbox’tan hoş bir e-mail. En belirgin avantajlarından bazılarına dikkat edin:

  • abone hemen abone olduktan sonra yeni güzellik ürünleri ile özelleştirilmiş kutular almak için büyük bir fırsat öğrenir;
  • e-mail birkaç içerik bloğuna bölünmüştür;
  • CTA düğmeleri içerik bloklarının başlıklarıyla eşleşir.
An email from Birchbox’s online storeBirchbox’ın çevrimiçi mağazasından bir e-mail

Sonuç olarak  daha fazla okuma ve yazma öneririz. Günlük e-mail metin yazarlığı uygulama, kendi kişisel e-mail kampanyanızı veya blogunuzu başlatın ve e-mail metin yazarlığı dünyasında güçlü oyunculara abone olun. Sürekli uygulama ve SendPulse araçlarının yardımıyla, e-mail metin yazarlığı becerilerinizi kesinlikle mükemmele yakınlaştıracaksınız.

Yayın tarihi:

12 Ara. 2019

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Ortalama Değerlendirme: 0/5
Toplam Oy Sayısı: 0
Paylaş:
Twitter