Uncategorised

E-posta ve Etkili İçerik Müşterinin Yolculuğuna Nasıl Yön Verir?

3 minutes

E-posta ve Etkili İçerik Müşterinin Yolculuğuna Nasıl Yön Verir?

Günümüzde pazarlamacıların en çok zorlandıkları meselelerden biri, ilgi ve farkındalık aşamasındaki potansiyel müşterilerini gerçek bir dönüşüm elde edebilecekleri şekilde yönlendirmenin yollarını bulmaktır. Eğer potansiyel müşteriler elde edemiyorsanız ya da potansiyel müşterilerinizden dönüşüm sağlayamıyorsanız belki de satış huninizin çeşitli noktalarında onları kaybediyorsunuzdur. Dolayısıyla satış huninizdeki eksik olduğunuz bu noktaları faydalı, değerli ve ilgi uyandıran içerikler ile güçlendirmenin yollarını bulmalısınız. Neyse ki, e-postalarınız ile güçlü içerikler sunarak potansiyel müşterilerinizi harekete geçirebilir ve dönüşüm elde edebilirsiniz. Gelin bu konuda size yardımcı olabilecek önemli detaylara bir göz atalım.

1- Neden Potansiyel Müşterilerinize İçerik Sunmalısınız?

The Content Marketing Institute’un yayınladığı rapora göre pazarlamacıların yalnızca %30’u içerik pazarlamasının, işletmelerin potansiyel müşterilere ulaşabilmelerinde oldukça etkili olduğunu söylüyor. Fakat bu oranın günümüz pazarlama sahası için oldukça düşük bir oran olduğunu söyleyebiliriz. Her ne kadar yapılan araştırmalar, doğru ve iyi programlanmış bir içerik stratejisinin, işletmelerin pazarlama çabalarının başarısını önemli ölçüde arttırabileceğini belirtse de pek çok işletme hala belirli bir içerik pazarlamasına sahip değil.

Şu bir gerçek ki potansiyel müşterilerin beklenti ve ihtiyaçları doğrultusunda oluşturulan içerikler dönüşüm oranlarının artışında fazlasıyla etkili olabiliyor. Burada önemli nokta müşterilere doğrudan bir şey satmaya çalışmadan, ilgilendikleri konularla ilgili faydalı olabilecek içerikler sunabilmenizdir. Böylelikle hedef kitleniz yavaş yavaş huni modelinin son aşamasına, yani satın alma kararına doğru ilerlemeye başlar.

2- İçerik Stratejinizi Geliştirin

İçerik oluşturmaya başlamadan önce dikkat etmeniz gereken önemli noktalar vardır. Öncelikle içerik pazarlama stratejiniz için hedef kitlenizi, ne tür içerikler oluşturmanız gerektiğini ve bu içerikleri ne amaçla oluşturacağınızı belirlemelisiniz. Hedef kitlenizin beklenti ve ihtiyaçlarını en doğru şekilde anlamanız, problemlerini çözmeye ya da belirli ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik içerikler yaratmanız da faydalı olacaktır. Bu yolla, potansiyel müşterilerinizle markanız arasında bir bağ yaratmaya başlayabilir ve hedef kitlenizi müşterilere dönüştürebilirsiniz.

Dönüşüm hunisinin en üst kısmını oluşturan farkındalık aşamasında, yeni müşterilere ulaşarak ve sorunlarına çözüm olabilecek içerikler sunarak güven oluşturursunuz. Başta müşteriye dönüşüp dönüşmeyecekleri kesin olmadığından düşük bir değere sahip olan potansiyel müşterileriniz, sunduğunuz doğru içerikler ile yüksek değerli müşterilere dönüşür.

3- Potansiyel Müşterilerinizi E-posta Listenize Eklemeye Çalışın

İlk olarak web sitenize gelen ziyaretçilerinize çeşitli lightbox formları sunarak mail listenize kaydolmalarını sağlamalısınız. Sabit kayıt formlarının aksine lightbox formları ziyaretçiler için çok daha ilgi çekici olabiliyor. Ayrıca, bu formlarda white paper gibi ziyaretçileriniz için değer yaratabilecek içerik tekliflerinde bulunabilir, karşılığında hedef kitlenizden e-posta adreslerini talep edebilirsiniz.

Potansiyel müşterilerinizi e-posta listenize ekledikten sonra markanızla müşterileriniz arasındaki bağı kuvvetlendirecek hoş geldiniz e-postaları göndererek müşterilerinizin ilgi ve güvenini kazanabilirsiniz. Siz müşterilerinize ilgilenecekleri içerikleri sundukça sizin için yüksek değerli müşterilere dönüşeceklerini unutmayın.

Bu nedenle ilgi çekecek bir hoş geldiniz e-postası göndermek etkili bir ilk izlenim yaratabilmenizi sağlayacak ve araştırmalara göre müşterilerinizin uzun süreli marka bağlılığını en az %30 oranında yükseltecektir. Dilerseniz daha iyi sonuçlar elde etmek için tüm hoş geldiniz serinizi aşağıdaki şekilde otomatikleştirebilirsiniz.

  1. E-posta: Müşterilerinize markanızla tanıştıkları ve üye oldukları için teşekkür edebilir veya e-posta adresleri karşılığında vaat ettiğiniz içeriklerin bir kısmını gönderebilirsiniz.
  1. E-posta: Müşterilerinizi daha değerli hissettirecek özel ve faydalı içerikler gönderebilirsiniz. Ayrıca, markanızın sunacağı çözümlere dair daha fazla bilgi edinebilirler.
  1. E-posta: Sosyal kanıt ile müşterilerinize değerli bir marka olduğunuzu ispat edebilir ve size güvenmelerini sağlayabilirsiniz. Bunun için, markanızla olan ilişkisi sayesinde başarı elde etmiş müşterileriniz ile ilgili örnek durum çalışmalarını paylaşmanız etkili olacaktır.
  1. E-posta: Bu aşamada, özel teklifler içeren etkili eylem çağrıları ile müşterilerinizi satın almaya yönlendirebilirsiniz.

4- Sahip Olduğunuz Potansiyel Müşterileri Nasıl Beslemelisiniz?

Potansiyel müşterileriniz bir kez webinara katıldı ya da e-book indirdi diye onlarla olan iletişiminizi durdurmamalısınız çünkü her ikisi de satın almaya hazır olduklarını gösteren durumlar değildir. Aynı şekilde, gönderdiğiniz içerikler de potansiyel müşterilerinizin kalbini kazandığınız anlamına gelmeyebilir. Bunun için gerçekten uğraşmanız gerek. Eğer hedef kitleniz içeriğinizi tanıyor ve ilgisini çekiyorsa markanızla hedef kitlenizin arasında bir bağ oluşmuş demektir. Bu noktada artık dönüşüm huninizin bir sonraki aşamasına geçebilirler: hareket.

Huninizin ortasında sıkışıp kalan bu potansiyel müşterilerinizin markanızla sıkı bağlar kurmasını istiyorsanız daha fazla iletişimde bulunmaya ve içerik paylaşmaya devam etmelisiniz. Bunu yapmanın en iyi yolu premium içerikler sunmaktır. Böylelikle potansiyel müşterilerinize, onlar için etkili olacak ve daha akıllıca satın alma kararlarında bulunmalarına yardımcı olacak gerekli düşünce liderliği ve tecrübeyi sağlamış olursunuz.

Premium içerikler:

-Kılavuzlar/E-Kitaplar

-Örnek Durum Çalışmaları

-Webinarlar

-Toolkits

Abonelerinizi çeşitli içerikler sunmaya devam ederken, mesajlarınızı mümkün olduğunca müşterilerinizin ilgi ve beklentileri doğrultusunda kişiselleştirdiğinizden emin olun. Gleanster’in üst düzey dijital pazarlamacılarla yaptığı araştırmaya göre, pazarlamacıların %78’i liste segmentasyonunun kendileri için oldukça önemli bir pazarlama otomasyonu özelliği olduğundan bahsetmiş. İnsanları davranışlarına göre doğru segmentlere ayırarak otomatikleştirilmiş iş akışları kurabilir, dinamik içerikler ile tam anlamıyla kişiselleştirilmiş içerikler sunabilir ve dönüşüm sağlama olasılığınızı arttırabilirsiniz.

Yayın tarihi:

24 Tem. 2017

tr

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Ortalama Değerlendirme: 0/5
Toplam Oy Sayısı: 0
Paylaş:
Twitter