E-posta Pazarlamayla İlgili Bilmeniz Gereken 10 İstatistik

E-posta pazarlamanın satışlar, tüketici davranışları gibi konulardaki etkileri üzerine sayısız araştırma yapılıyor. Elbette çok değişik veriler ortaya çıkıyor ancak bu verilerin tamamının ortak özelliği e-posta pazarlamanın en etkili dijital pazarlama yöntemlerinden biri olduğunu kanıtlaması. Gelin hep beraber yapılan araştırmaları inceleyelim.

Radicati Group’un 2016 yılında yaptığı öngörü araştırmasına göre, 2020 yılında toplam aktif e-posta sayısı 3 milyar adede ulaşacak. Yani e-posta pazarlama hayatımızda olmaya uzun yıllar devam edecek.

Ascend2’nin 2016’da yaptığı araştırmaya göre, pazarlamacıların %56’sı e-posta pazarlamayı en önemli dijital pazarlama aracı olarak görüyor. Giriş bölümünde de bahsettiğimiz gibi e-posta pazarlama tartışmasız en etkili araç.

MarketingProfs’un 2016’da yaptığı araştırmaya göre, pazarlamacıların %15’i şirketlerinin henüz e-posta açılma oranını ve tıklama oranlarını ölçmediğini belirtmiş. E-posta pazarlama biraz eski usul kabul edilse de, halen pek çok şirket henüz e-posta pazarlamayı verimli olarak kullanamıyor.

Econsultancy’nin 2016 yılında yaptığı araştırmaya göre, pazarlamacıların 4’te 3’ü, e-posta pazarlamanın yatırım geri dönüşünü mükemmel olarak tanımlıyor. E-posta pazarlama özellikle fayda/fiyat/getiri oranında kusursuza yakın sonuçlar sağlayan dijital pazarlama araçlarının başında geliyor.

MarketingProfs’un 2016 yılında yayınladığı araştırmaya göre, e-posta pazarlamacıların %50’ye yakını alternatif “konu satırı” testleri yaptığını belirtmiş. Her zaman söylediğimiz gibi, e-posta pazarlamanın sağladığı en büyük avantajlardan biri de ölçülebilmesi. Ölçülen datalarla çok daha verimli sonuçlar elde edebilmeniz mümkün.

Statista’nın 2015 yıllında yaptığı araştırmaya göre, tüketicilerin %86’sı üye oldukları e-posta servislerinden ayda en az 1 kez e-posta almak istediklerini belirtmiş. Yine aynı araştırmaya göre günde 1 e-posta almak isteyenlerin oranı ise %16. Kısacası dijital pazarlamayla ilgilenenlerin sandıklarının aksine, insanların büyük bölümü kendilerine e-posta kampanyası yapılmasından hoşlanıyor.

Hubspot’un 2016’da yaptığı araştırmaya göre, tüketicilerin %78’i üye oldukları markanın e-posta listesinden, aşırı e-posta aldıkları için çıkış yapmış. Bu istatistik de gösteriyor ki her ne kadar insanlar e-posta almaktan hoşlansalar da, iletişim kurmanın da bir frekansı var. Aşırı iletişim ters tepiyor.

Statista’nın 2016’da yayınladığı araştırmaya göre, Gmail’in dünya üzerinde aktif e-posta sayısı 1 milyarı geride bıraktı. E-posta pazarlamanın çehresini değiştiren Gmail, bu özelliğini sürdürmeye devam edecek gibi.

Movable Ink’in 2015 yılında yaptığı araştırmaya göre, insanların %48’i e-postalarını akıllı telefonlarından kontrol ediyor. iPhone’dan e-posta kontrol etme oranı ise %41. Mobilin yükselişe geçtiği 2014 yılından itibaren bu rakamlar ve oranlar hızla artmaya devam ediyor. Şu anda 2015 yılında istatistiklerin çok önünde olduğumuz bir gerçek.

Techcrunch’ın 2015 yılında yaptığı araştırmaya göre, Gmail kullanıcılarının %75’i e-postalarını ilk olarak mobil cihazlardan görüyor. Kısacası mobil odaklı olmayan bir e-posta pazarlama çalışmasının neredeyse hiç işe yaramayacağını söylemek yanlış olmayacaktır.

[Total: 1    Average: 5/5]

Her ay 15.000 e-posta ücretsizdir.