E-posta Pazarlamanın 5 Faydası

Dijital pazarlama yöntemleri içinde en yaygın kullanılan yöntemlerden biri olan e-posta pazarlamanın şirketlere pek çok faydası bulunuyor. Genel olarak özetleyecek olursak, ölçülebilir olması, tamamlayıcı etkide olması, düşük maliyetli olması, pazarlama çalışmalarına erken test imkanı sunması, müşterilerle sürekli olarak iletişim kanalı yaratması gibi pek çok etkisi bulunmaktadır. Şimdi kısaca bahsettiğimiz bu faydaları detaylandıralım.

1- Sürekli İletişim Kanalı Olması

E-posta listenize bir defa kayıt olan müşterinizle, listenizden çıkmak istediğini beyan etmediği sürece, her zaman iletişim kurabilirsiniz. İster satış kampanyalarınızı, ister bilgilendirme mesajlarınızı, isterseniz de yarattığınız eğitici, bilgilendirici içeriklerinizi müşterilerinizle sürekli paylaşmanız mümkün.

İpucu: Sürekli iletişim kurmak demek, her an mesajlarınızla müşterinizi boğmak anlamına gelmesin. İletişimin de bir dozu olduğunu unutmayın 😉

2- E-posta Pazarlamanın Etkisi Ölçülebilir 

Dijital pazarlama çalışmalarının neredeyse tamamında olduğu gibi e-posta pazarlama çalışmalarınızın etkilerini de ölçebilirsiniz. Gönderdiğiniz e-postaların ne kadarı açıldı, ne kadarı okundu, ne kadarına tıklandı, hangi bölümüne tıklandı, tıklanan ürünlerden hangileri satışa dönüştü gibi pek çok detayı ölçümleyebilirsiniz. Ölçtüğünüz dataları da tekrar gözden geçirip, yeni kampanyalarınızda bu veriler üzerinden strateji geliştirebilirsiniz.

3- Düşük Maliyetlidir 

E-posta pazarlama geleneksel ya da dijital pazarlama kanallarının pek çoğundan daha düşük maliyetlidir. E-posta gönderim hizmeti aldığınız şirketlere, milyonlarca gönderim için ödediğiniz meblağlar herhangi bir Google Adwords kampanyanızdan daha düşük maliyetli olacağından emin olabilirsiniz. Tabii burada unutulmaması gereken konu, e-posta listenizin olması. Liste yaratmak ve bu listeyi alakalı şekilde büyütmek, e-posta pazarlamanın en zorlu ve pahalı tarafıdır.

4- Dijital Pazarlamayı Tamamlayıcı Etkidedir

Dijital pazarlama dediğimiz kavram sadece e-posta ya da sadece reklam ya da sadece sosyal medyada iletişim kurmaktan ibaret değildir. Aslında genel olarak bir dijital pazarlamacı tüm kanalları kullanır ve hepsinden yararlanmaya çalışır. Basit anlatımla, amaç hedef müşterileri çevrelemektir. Bu sürecin içinde bütün kanallar birbirini tetikler ya da birbirlerinden yararlanır.

5- Marka Bilinirliğine Olumlu Katkıda Bulunur 

E-posta pazarlama sürekli yapılan ve müşterilerinizle sürekli iletişim kurduğunuz bir alan. Var olan ya da sizinle bir şekilde etkileşim kurmuş ancak henüz sizden bir şeyler satın almamış potansiyel müşterilerinizle bağ kurabileceğiniz, markanızın gücünü hissettirebileceğiniz önemli alanlardan biri de-posta pazarlamadır. Öte yandan gönderdiğiniz her pazarlama bülteni açılmasa dahi, bir şekilde varlığınızı ve farkındalığınızı gösterebileceğiniz alanlardan biri olarak da katkıda bulunur.

[Всего: 1   Средний:  5/5]

Her ay 15.000 e-posta ücretsizdir.