Uncategorised

E-posta Kişiselleştirilmesinde Kullanabileceğiniz 3 Taktik

1 minute

E-posta Kişiselleştirilmesinde Kullanabileceğiniz 3 Taktik

Yapılan araştırmalara göre, şirketlerin %96’sı kişiselleştirilmiş e-posta gönderimi, e-posta pazarlama performansını geliştirdiğine ve dönüşümleri arttırdığına inanıyor. Kabul etmek gerekir ki size özel ya da sizin ilgilendiğiniz konuları sizin adınıza düşünen ve bu şekilde kişiselleştirilmiş şekilde e-posta kampanyası önünüze gelse, siz de büyük ihtimalle hoşlanacaksınız. Meseleyi biraz, sürekli gittiğiniz restoran gibi düşün. Sizin sevdiğiniz ya da ilgilendiğiniz yiyecekleri öneren bir garsonun olması hoşunuza gitmez miydi? Kısacası müşteriye iyi bir deneyim sunanlar genellikle kazanırlar. Siz de aşağıdaki etkili olabilecek 3 taktik ile doğru şekilde kişiselleştirilmiş e-postalar yaratarak müşterilerinizle aranızdaki bağı kuvvetlendirebilirsiniz.

1- Takipçilerinizin Beklentilerini Öğrenin

Eğer abonelerinize onlara özgü kişiselleştirilmiş e-postalar iletmek istiyorsanız ilk olarak aboneleriniz hakkında yeterli bilgiye sahip olmalısınız. Her ne kadar birçok pazarlamacı üyelik formlarında ziyaretçilerine çok fazla soru yöneltmekten çekinseler de, çoğu insan gerçekten buna değecek bir geri dönüş alabileceklerini düşündükleri noktada bilgilerini paylaşmaya istekli olacaklardır. Öte yandan abonelerinize gönderdiğiniz e-posta serileri içerisinde yeniden sorular yönelterek ilgi ve tercihlerini yeniden belirtmelerini isteyebilir ve bu doğrultuda e-postalar alacaklarının sözünün verebilirsiniz.

2- İçerikleri Dinamik Hale Getirin

Dinamik içerik, kampanyalarınızı aboneleriniz hakkında topladığınız bilgilere dayalı olarak uygun hale getirmenize yardımcı olan bir araçtır. Örneğin, abonelerinizin son açtığı e-postada ilgilendiği tekliflere göre, bu teklifler doğrultusunda ilgilendiği ve ilgilendiğine benzeyen önerilerde bulunan yeni bir e-posta gönderebilirsiniz.

3- Segmentasyondan Yararlanın

Abonelerinizin hepsine gerçekten ilgili oldukları e-postalar iletebilmeniz için bir takım bilgiler ile onları yaş,cinsiyet ve yaşadıkları yerlere göre gruplandırmalısınız. Böylelikle edindiğiniz bu bilgiler sayesinde bir persona geliştirebilir ve abonelerinizin ilgilerini çekecek içerikleri, ürün ve hizmetleri belirleyebilirsiniz. Müşterilerinizi doğru şekilde segmentlere ayırabildiğiniz takdirde abonelerinizin her biri için dikkat çekici olacak farklı e-postalar oluşturabilirsiniz. Müşterileriniz arttıkça daha fazla bilgi toplayarak e-postalarınızı her gönderiminizde daha hedefli hale getirebilirsiniz.

Demografik özellikler doğrultusunda segmentasyonunuzu yaptıktan sonra e-postalarınızı daha da etkili hale getirmek için davranışlara göre segmentasyon yapmalısınız. Şöyle ki, müşterilerinizin daha önceki e-postalarınıza ilgisi, satın alma davranışları ve web sitenizi ziyaretlerini göz önünde bulundurarak gruplandırmalar yapabilirsiniz. Böylelikle, kampanyalarınızı müşterilerinizin ilgi ve alışkanlıklarına göre kişiselleştirebilirsiniz.

Yayın tarihi:

21 Tem. 2017

tr

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Ortalama Değerlendirme: 0/5
Toplam Oy Sayısı: 0
Paylaş:
Twitter