E-maildeki Abonelikten Çıkma Bağlantısı Neden En İyi Pazarlama Arkadaşınız?

Evet, insanlar e-mailinizdeki aboneliği iptal et bağlantısını tıklayıp mail listenizden kaybolduklarında nasıl bir his olduğunu biliyoruz. Hayal kırıklığı yaratan bir olay dönüşümü gibi görünse de, başarılı bir e-mail kampanyası yürütmek için gerekli olan sağlıklı bir süreç. Kafanız mı karıştı? O zaman okumaya devam edin.

Bir e-mail aboneliği iptal bağlantısının avantajları

E-mail aboneleri hakkında konuştuğumuzda, “daha ​​iyi” ilkesi, e-mail hakkındaki yanlış gerçeklerden biridir . E-mail listenizdeki kullanıcı sayısına değil, kalitesine odaklanmalısınız ve kaliteye göre angajmanı kastediyoruz. Bir e-mail pazarlamacısı olarak, e-mail listenizde “hayalet” olan insanlardan herhangi bir fayda elde edemezsiniz ve e-maillerinizi görmezden gelin.

İnsanlar gönüllü olarak abonelikten çıktıklarında,

İstatistiklere göre , kullanıcılar alakasız veya çok sık olan e-mailler, markaya ilgi duymama, izinsiz gönderilen e-mailler gibi aynı nedenlerden dolayı e-mailleri hem abonelikten çıkarır hem de spam olarak işaretler.

Abonelik iptali bağlantısının arkasındaki yasalar

Abonelikten çıkma bağlantısını her e-maile yerleştirme gereksinimi, dünyanın farklı ülkelerinde belirlenen e-mail spam yasalarıyla düzenlenir, örneğin:

İkisine daha yakından bakalım.

CAN-SPAM Yasası, “ticari elektronik mesajları” düzenler ve kullanıcıları spam almaya karşı korur. Abonelikten çıkma sürecine ilişkin Kanun’un temel şartlarından bazıları şunlardır:

  • Her ticari veya pazarlama e-maillerinin abonelikten çıkma seçeneği olmalıdır; bunun nasıl yapılacağına dair net bir açıklama dahil;
  • vazgeçme talebi on iş günü içinde ele alınmalıdır;
  • Bir e-mail adresi abonelikten çıkarıldıktan sonra satılamaz veya devredilemez.

GDPR kullanıcıların kişisel bilgilerini kontrol etmek amaçlı kişisel verilerin korunmasına ilişkin kuralları içerir. Yönetmelik, kullanıcının veri silme hakkı da dahil olmak üzere, kişisel veri işlemede kilit ilkeler olarak yasallık, adalet ve şeffaflık kurar. E-mail pazarlaması için, abone verilerinin tüm mail listelerinden silinmesi, doğrudan bir abonelikten çıkma bağlantısının hızlanabileceği anlamına gelir.

Bir e-mail aboneliği iptal bağlantısını ekleme hakkında ipuçları

Yasalara uyun ve abonelerinize, kalma ya da e-mail listenizden çıkma seçeneği sunma konusunda dikkatli olun. Bazı basit önerilerin ardından, işlemden vazgeçme işlemini olabildiğince hızlı ve basit hale getirmek için elinizden geleni yapın.

Her e-maile kolayca bulunabilen bir abonelikten çıkma bağlantısı ekleyin

Abonelerin onu aramak için kullanıldığı, bir aboneliği iptal et düğmesini görünür bir yere koymak daha iyidir – örneğin, e-mail altbilgisi

unsubscribe link in email footer

The North Face adlı bir e-mailinin altbilgisindeki aboneliği iptal et

Burada, temiz altbilgi düzeni sayesinde bağlantıyı bulmak kolaydır.Ancak abonelik iptali aboneliğinizi kaçırmanın imkansız olduğundan emin olmak istiyorsanız, e-maillerinde Office’in yaptığı gibi başlığa koyabilirsiniz.

unsubscribe link in email header

Office markasının emailinde Abonelik iptal linki başlıkta

Ve burada kötü yerleştirilmiş bir e-mail aboneliği iptal etme bağlantısına bir örnek.

invisible unsubscribe link

Neredeyse görünmeyen e-mail aboneliği iptal et bağlantısı

Aslında, bu e-mailinin aboneliğinden çıkmak için bir seçenek var, ancak metin neredeyse aynı renkteki arka plana yerleştiriliyor ve bu da zor görünebiliyor. Dahası, tıklanabilir bir unsur olduğuna dair hiçbir işaret bile yoktur – geleneksel alt çizgi veya mavi renk.

Kaçınılması gereken bir başka abonelik iptali uygulaması, abonelikten çıkma bağlantısını tonlarca metinle çevrelemektir; bu da, metni hızlı bir şekilde tararken bulmayı neredeyse imkansız hale getirir.

Abonelikten çıkmayı basitleştirin

Abonelikten çıkma kolay olmalı: sadece birkaç sezgisel tıklamayla oluşmasına izin verin. Örneğin, Michael Kors e-maillerinden çıkmak, sadece iki tık ve bir onay işaretine ihtiyacınız var.

İlk tıklama e-mailindeki abonelikten çıkma bağlantısına gider.

email unsubscribe link

Michael Kors’tan e-mail almayı vazgeçmenin ilk adımı

İkincisi, tarayıcıda açılan bildirimdeki aboneliği iptal et düğmesidir. Ayrıca kutuya bir onay işareti.

email unsubscription

Michael Kors’tan e-mail almayı vazgeçmenin ikinci adımı

Bundan sonra, bir kullanıcı abonelik iptali onay mesajını tarayıcılarında görür. Son abonelik iptali sayfasında, Michael Kors, eskiden abonelere, markayı sosyal medyada izlemelerine izin vermek yerine sosyal medyada takip etmeye geçmelerini önerdi.

unsubscribe confirmation

Michael Kors’un abonelik iptali onay mesajı

Owler abonelik iptali işlemini daha da kısalttı. Herhangi bir Owler e-mailinde aboneliği iptal et bağlantısını izledikten sonra, kullanıcı hemen onay mesajı ile sayfaya transfer edilir.

email unsubscribe confirmation

Owler aboneliği iptal onay mesajı

Kaçınılması gereken bir hata, kullanıcılardan e-mail adreslerini girmelerini veya üyelikten çıkma bağlantısını tıkladıktan sonra hesaplarına giriş yapmalarını istemektir.

email unsubscribe mistake

Abonelik iptali onay mesajı yerine e-mail adresi isteği

Kitlenize saygı gösterin

Abonelerinize bırakma ve sizden aldıkları e-mail türlerini veya miktarlarını kontrol etmelerine izin verme şansı verin.

Örneğin, kullanıcılar Grammarly e-maillerinden çıkmayı seçtiklerinde, e-mail tercihlerini ve aboneliği iptal etmeyi birleştiren bir sayfa görürler.

email unsubscription

Grammarly aboneliği iptal sayfası

Bu seçenek, e-mail listesinden ayrılmaya karar veren bir aboneyi iade etmenize yardımcı olabilir, çünkü tercihlerini yönetme ihtimalini bilmiyorlar. Kullanıcının yine de gitmeyi seçmesi durumunda, ilgili bir kutuyu işaretleyebilirler – fazladan zaman veya çabaya gerek yok, abonelere saygı gösterilecektir.

Deneyiminizden öğrenin

Kullanıcıların sadece abonelikten çıkma nedenlerini sormalarını istemek yararlı olacaktır. Daha sonra abonelikten ayrılma oranını azaltmak ve izleyicilerinize daha alakalı ve daha zamanında içerik göndermek için bu verileri kullanabilirsiniz.

Örneğin, Nature Baby kullanıcılara dört seçenek arasından seçim yapmalarını veya abonelikten çıkma için kendi sebeplerini yazmalarını önerir. Yine de, kullanıcı zaten abonelikten çıkmışsa zorunlu değildir.

unsubscribe survey

Nature Baby kısa bir anket ile abonelik iptali onay sayfası

Özet olarak

Abonelikten çıkma, temiz bir mail listesi, iyi bir gönderen saygınlığı ve yüksek katılım oranları sağlamak için gereklidir. Bu nedenle, üyelikten ayrılma sürecini kolay ve hızlı yapın, spam karşıtı yasalara uymayı unutmayın ve e-maillerinizi göndermek ve pazarlamanızı otomatikleştirmek için SendPulse kullanın.

[Total: 0    Average: 0/5]
SendPulse

Her ay 15.000 e-posta ücretsizdir. Sınırsız web push bildirimleri.