E-posta Pazarlama

Dönüşüm Oranını Artırmak E-Posta Tasarımında Dikkat Etmeniz Gereken 10 Öğe

1 minute

Dönüşüm Oranını Artırmak E-Posta Tasarımında Dikkat Etmeniz Gereken 10 Öğe

E-posta bülteni, ürün veya hizmetinizi tanıtmanız için en etkili araçlardan biridir. Binlerce abone ile aynı anda iletişim kurmanızı sağlar. Ancak e-posta bültenlerinin sayısı gerçekten çok arttı; bu nedenle pek çok abone gelen e-postaları görmezden geliyor. Bu durumda, açılan her e-postanın değeri artıyor. Açıldıktan sonra, kapatılmasını veya silinmesini önlemek için e-postanın tasarımına dikkat etmek çok önemlidir. Gönderdiğiniz bültenlerde dikkat etmeniz gereken tasarım öğelerini inceleyelim.

1) İçerik bütün bir görsel olmamalıdır. Öncelikle, tarayıcı yapılandırması veya kullanıcıların kullandığı farklı cihazlar (akıllı telefonlar, tabletler vb.) nedeniyle hatalı görüntülenebilir. İkinci olarak bu durumda kullanıcı bilgileri kopyalayamaz.

2) Yazı boyutunu 14 punto ve satır aralığını 1,5 olarak kullanın. Bu parametreler alıcınım tüm bilgileri rahat bir şekilde okumasını sağlar. Aboneler e-postayı okumak için zorlanıyorsa, e-postanın içeriğine otomatik olarak olumsuz bakarlar.

3) “Zehirli” renkleri kullanmayın. Metin ve arka plan arasında mükemmel kontrast elde etmenize izin verseler bile, e-postanın okunması zorlaşır. Genellikle birçok abone bu durumda e-postayı okumayı bırakacaktır.

4) Farklı gölgeler, degradeler ve grafikler kullanmayın. Bu, alıcıyı hedeften uzaklaştıracaktır – reklam mesajını alamaz.

5) Çekici ve parlak bir başlık kullanın. Abonenin, iyi tasarlanmış bir hediye alıyor gibi hissetmesini sağlayacak ve bir duygusal tepki yaratacaktır.

6) Ana bilgi metin biçiminde olmalı. Standart yazı tiplerinden birini kullanmak gerekir. İtalik, çerçeve ya da gölge kullanmayın – bu, metnin algılanmasını zorlaştırır.

7) Kullanabileceğiniz en az sayıda görsel kullanın. Herhangi bir grafik öğesi kullanırsanız, resimlerden biri görüntülenemediğinde bile, e-postanızın bilgi verici değeri etkilenmemelidir. Mümkünse temel öğeleri daha büyük yapın.

8) Basit olun. Sitenin her sayfasının temel işlevlerini belirleyin ve çok net yapın. Yalnızca tek bir Eylem Çağrısı kullanın.

9) Mobil optimizasyonu ihmal etmeyin. Bir e-posta tasarımı oluştururken, daima mobil cihazlarda nasıl görüneceğini düşünün. Örneğin, küçük resimleri aktif öğeler olarak kullanmayın – bir parmakla dokunmak zor olur.

10) E-posta bülteninizi test edin. E-postalarınız farklı cihazlar ve mobil müşteriler üzerinde tam anlamıyla test edilmelidir. Modelleri başlangıçta test etmeye başlayabilirsiniz, yine de hata içermediğinden emin olmak için geliştirme sürecinde bunları kontrol etmeye devam etmeyi unutmayın.

E-posta bültenlerinin benzersiz tasarımı, müşterilerle etkili bir iletişim kanalı oluşturmaya yardımcı olacaktır. Aboneler bu mesajları keşfetmekten ve onları tekrar okumaktan keyif alacaklardır. E-posta bültenlerinin tasarımı önemlidir: yalnızca ürünlerin veya hizmetlerin satışını arttırmakla kalmaz, aynı zamanda markanızın tanınırlığını da artırır.

Yayın tarihi:

12 Kas. 2017

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Ortalama Değerlendirme: 0/5
Toplam Oy Sayısı: 0

Paylaş:

Facebook Twitter