Dijital Pazarlama

Cold E-mail nedir ve Cold E-mail ile Potansiyel Müşteri Nasıl Elde Edilir

Cold e-mail ile nasıl potansiyel müşteri elde edilir

Hedefiniz yeni müşteriler elde etmek ise, email bu konuda Facebook ve Twitter’dan 40 kat daha iyi çalışır. Bu makalede ise Cold emaillerden bahsedeceğiz. Cold email doğru uygulanırsa yeni potansiyel müşteriler elde etmek için çok verimli bir email türüdür.

Cold email nedir

Cold email henüz markanızın farkında olmayan ya da posta listenizde yer almayan potansiyel müşterilerinize email gönderme üzerine kurulu bir iletişim stratejisidir. Birazcık Cold calling’e (soğuk arama) benzer ama daha az rahatsız edicidir. Çünkü kullanıcıyı herhangi bir şeyle uğraşırken rahatsız etmezsiniz, sadece kullanıcı ne zaman gelen kutusunu görüntülemek isterse sizde Cold email ile o zaman iletişime geçersiniz.

Peki, o zaman spam ile Cold emailin farkı nedir diye kafanızda bir soru işareti oluşabilir. Fark oldukça fazladır.

Spam mesajları genellikle geniş kitlelere gönderilir ve bir kişisellik içermez. Kişi ya da işletmenin herhangi bir sorununa asla yer vermezler, çünkü gönderilen mesajı kimin alacağını bile bilmezler ve alıcılar hakkında da hiç bir araştırma yapmamışlardır. Cold emaillerde ise dayanak olarak çok titiz analizler vardır, böylelikle kişilerin problemlerine ve ihtiyaçlarına eğilim gösterirler.

İkisi arasındaki fark sonuçlarda da görebilirsiniz. Yüksek kazançlar getirerek ve marka itibarını geliştirerek; etkili Cold emailler ile müşteri tabanınızı zenginleştirirken, spam emaili göndermek sadece sizin block listelerine alınmanızı ve satış ve müşteri kaybına neden olacaktır.

Cold Email Gönderiminin Faydaları

Genel olarak Cold email, soğuk potansiyel müşterilerinize daha ilgili potansiyel müşterilere dönüştürmeyi hedefler. Ama tabi bunun dışında sizin işinize yarayacak diğer birkaç hedefler de bulunmaktadır:

  • Markanızın ağ oluşturması ve yayılması;
  • Yatırımcıların dikkatini çekmek (hatta ortak olabilecek kişilerin);
  • Şirketinizde bir pozisyon teklifi için profesyonel kişilere ulaşma;
  • Influencerlar(etkileyiciler) ile bir görüşme ayarlamak için iletişime geçme vb.

İşletmemizin gelişimine katkıda bulunabilecek gerçek hayata ait 3 farklı Cold email örneğine bir göz atalım:

  1. Alex Berman, Experiment 27’nin CEO’su. Satış yapmak niyetiyle milyonlarca Cold email göndererek sadece bir yılda 1 milyon dolar kazanç sağlamıştır.
  2. Justin McGill, Lead oluşturma platformu olan Lead Fuze’nin kurucusudur. Bir 7 figure business geliştirmek yerine Cold callingleri kabul etmemiş Cold email göndermeyi tercih etmiştir.
  3. Jake Jorgovan, bir kreatör ve girişimci. Cold emaillerle 12030 dolar kazanmış, müşteri listesinde Fortune 500’de yer alan şirketler bile bulunmaktadır.

Bu şirketlerin aslında hedefleri farklıydı. Ancak bunların hepsi, potansiyel müşterilerini tanımlayarak iletişime geçmeyi istedikleri kişi ve şirketleri için çok sayıda araştırma yapmış ve yüksek kaliteli Cold emailleri yazarak başlamışlardır.

Cold emaille bir potansiyel müşteri nasıl elde edilir

Temel olarak, Cold emailler bir irtibat noktası kurmak için oluşturulur. Emaille pozitif ya da negatif bir geri dönüş alsanız bile endişeye kapılmayın, geri dönüş geri dönüştür. Yani bu, o kişinin sizin mailinizi okuduğu ve sizi tanımak için zaman harcadığı anlamına gelmektedir.

Tam burada size daha fazla görüntüleme, tıklama ve en önemlisi daha çok pozitif geri dönüş sağlayacak birkaç tavsiyede bulunacağız.

Araştırmanızı yapın

Şirketleri ve potansiyel müşterilerinizin yerleşim yeri olan şirketlerin Web siteleri, sosyal medyaları, blogları ve diğer platformları araştırarak potansiyel müşteri listesi hazırlayın. Bu yerler insanların şirket ve kişisel ihtiyaçları ile ilgili bilgileri paylaştığı ve sizin ürünlerinizin talep göreceği yerlerdir.

Listelerinizdeki her bir kişinin arka plan bilgilerini toplayarak onlarla hangi kanal aracılığı ile iletişime geçeceğiniz ve ilgi duyabilecekleri şeyler ile ilgili nasıl teklifler hazırlayacağınıza karar verebilirsiniz..

Kişiselleştirici ve değer veren bir iletişim kurun

Cold email promosyon emailleri ile aynı niteliğe sahip değildir. Cold emailde öncelikli hedefiniz bir kişiyle bağlantı kurmaktır. Sonrasında bu bağlantı istikrarlı hale dönüşünce satış faaliyetlerini başlayabilirsiniz.

Alıcı kişinin gelen kutusunu açtığında ilk göreceği şey, konu satırıdır. Görüntülenen her üç emailden birisi bunu baz almaktadır. O yüzden, alıcının ismini kullanmada, sorucuklar hazırlamada, karşılıklı tanışıklığı tercih etme ve blog gönderisi için ona teşekkür etmekten hiç çekinmeyin. Başka bir deyişle; potansiyel müşterinin tüm dikkatini üzerinize vermesini sağlamak için daha kişisel ve çekici konu satırları oluşturun. Ama tabi konu satırınız ile email içeriğinin uyumlu olmasına dikkat edin.

Cold email içeriği, araştırma aşamasında bulmuş olduğunuz potansiyel müşterilerinizin ihtiyaçlarını baz azalması gerekir. Müşterileriniz ve onların şirketleri ile ilgili ve onlar için değerli bir şeyleri sunarak, işinizde uzman olduğunuzu onlara hissettirirseniz, geri dönüş alma şansınız bir hayli yüksek olacaktır.

 

Kendinizi uygun bir şekilde tanıtın

Alıcı kişiler sizin hakkınızda hiçbir şey bilmezler, o yüzden kendinizi tanıtmanız çok önemlidir. Kendiniz ya da şirket tecrübeleriniz, daha önceki projeleriniz ve onlara getirebileceğiniz faydalardan bahsedin ama bu böbürlenme seviyesinde olmasın. Gerçek durum ve rakamlardan bahsederek ve uzmanlığınızı göstererek, itimat ve güven telkin edin. Tekrar etmek gerekirse, potansiyel müşterinizin bilmek istediği bilgileri ve size karşı güven oluşturacak durumları düşünün.

Eylem çağrısı butonu eklemeyi unutmayın

Cold emailiniz mantıklı bir şekilde insanları eylem çağrısına yönlendirmeli. Insanlar sizinle iletişime geçebilir, size geri dönüş yapabilir, web sitenizi ziyaret edebilir, fiyatlarınızı kontrol edebilir vb. Bu aşamada uygun olan eylemlerinizi iyi düşünün ve çok fazla seçenek ile onları boğmayın.

Bir Emaille yetinmeyin

Birkaç tane follow-up emaili gönderin: Göndereceğiniz email sayısının fazlalığı, dönüşüm oranının da yüksekliği anlamına gelir. Muhtemel müşterilerinize belirli bir sıklıkla email gönderimine başlayın, zaman geçtikçe bu sıklığı azaltın. Marka değerinizi belirterek, gönderdiğiniz her bir emailde yeni avantajlarınızdan bahsedin.

Snov.io gibi online araçlar yardımıyla, destek sürecinizi otomatikleştirerek zamandan tasarruf sağlayın (lead kaynağı ve email doğrulamadan yanıtlama yöntemine kadar).

Etkili Beş Cold email formülü

Dikkate alabileceğiniz ya da direkt olarak emaillerinizde başvurabileceğiniz, cold email formülü üzerine birkaç çalışma vardır. Onlardan en verimli olan 5’ini burada bahsedeceğiz.

  1. Before-After-Bridge (BAB) (Önce-Sonra-Köprü)

Formül 3 kısımdan oluşmaktadır:

  • Before —Potansiyel müşterilerinizin şu anda yaşadıkları sıkıntıları tanımlayın;
  • After — Bu sıkıntıların çözümü ile faaliyetlerinin gelecekte daha iyi olacağını göstermeye çalışın;
  • Bridge — Ürün ya da hizmetlerinizin gelecekte bu durumu nasıl gerçekleştireceğini iyi bir şekilde açıklayın.

Genellikle insanları eyleme geçirmede onları motive edecek iki faktör vardır; memnuniyet ve ıstırap.

Ayrıca BAB formülü genellikle çok etkili bir teknik olan hikayeleştirmeyi temel alır. Hikayeler toplumun temel yapısına dayanmaktadır. Hikayeniz mantıklı ve ilginç bir şekilde yapılandırılmışsa alıcı kişi onu hatırlayacaktır. Hikayeleştirme hedef kitlenizi sürüklemeniz için yardımcı olacaktır. Aynı zamanda emailiniz teklifiniz hakkında onlara daha detaylı bir şekilde açıklamada bulunacak ve onlara rehberlik yapacaktır.

BAB yapılı bir Cold emaili şu şekilde görülmektedir:

Merhaba James,

   Çoğu email pazarlamacı, daha kişisel ve segmentlere ayrılmış yeterli veri toplama konusunda sıkıntılar yaşamaktadır. Zaman kaybederek, şirketler potansiyel müşterilerini kaçırabilmektedir. Benzer sıkıntıları yaşıyorsanız, size çözüm önermek için biz hazırız .

X platformumuzda, 150’den fazla şirkete her zamankinden çok daha fazla geri dönüş elde etmeleri ve maillerini kişiselleştirmeler için ihtiyaç duydukları her bir veri türünü kullanmalarını ve hedef kitleleri hakkında daha fazla bilgi almaları için onlara yardımcı olduk. Örnek olarak müşterilerimizin birinde, konu satırında kişiselleştirme ile ilgili ufak bir ince ayarla %590 daha yüksek bir dönüş oranı elde ettirdik.

   Tüm sıkıntılarınızı gidermek için tüm gücümüzle çalışarak ve her an ihtiyaç duyabileceğiniz verileri size tedarik etmek için her zaman hazırız.

  1. The Reader’s Digest modeli

1961 yılında John Caples (meşhur bir metin yazarı) The Reader’s Digest dergisinde makalelerin yapısı üzerine bir çalışma yapmıştır. John, güçlü giriş ve başlıklar kullanarak nasıl insanların daha fazla okumaya sevk edileceğini öğrenmiştir. Bu tecrübesi, başarılı bir satış metni için, bir metin yazarlığı modeli ortaya çıkarmasında ona yardımcı olmuştur.

Caples’e göre bir satış metni şu şekilde olmalıdır

  • Gerçek olaylarla zenginleştirilmeli;
  • Kısa ve öz olmalı;
  • Özgün olmalı;
  • Sıfatlar içermeli;
  • Merak uyandırmalı.

Bu formüle göre yazılmış bir Cold email örneği aşağıda verilmiştir:

Merhaba Amy,

   Benim adım Mike ve X şirketin CEO’suyum. Bir süredir bloğunuzu takip ediyorum. Bloğunuza her bir gönderi yaptığınızda email pazarlama vizyonlarımızı nasıl birbiriyle entegre edebilir konusunda kafamda çok fazla fikir oluşmuştur.

   Size bir öneride bulunacağım. Sizin ve benim profesyonel tecrübelerimizden yararlanarak havalı bir email pazarlama kursu başlatmaya ne dersiniz?

   Size böyle bir öneri ile gelmemin nedenleri:

  • Aynı kitleyi hedef alıyoruz;
  • Geçen yıl x email pazarlamacısı ile yaptığımız işbirliği sonucunda 230 yeni müşteri elde ettik;
  • Bir kurstan 50.000 dolar kazanmayı başardık,  Bu gerçekten harika bir rakam!

Gelin, daha iyi sonuçlar elde edebileceğimiz yolları birlikte araştıralım. Email ve telefon aracılığıyla ya da bir bardak kahve eşliğinde fikirlerinizi iletirseniz çok minnettar olcağız.

Sizinle iletişime geçmek için en uygun zamanı bize iletirseniz çok seviniriz.

  1. Star-Chain-Hook (Yıldız-Zincir-Kanca)

Bu formül eşit bir şekilde 3 önemli parçadan oluşur:

  • Star — gösteri ya da fikrinizin yıldızını sunun;
  • Chain — bu fikrinizi destekleyen olay ya da rakamlar paylaşın;
  • Hook — okuyucunun finalde dikkatini çekin ve eylem çağrısında bulunun.

BAB formülü ile kıyas edildiğinde; Star-Chain-Hook formülünü temel alan emaillerde pozitif bir notla başlayın. Dikkat çekici bir görüntüleme sağlayın, sonrasında onu rakam ve olaylarla destekleyin, son olarak da eylem çağrısı ile bitirişi yapın.

Bu formülü cold emailinizde nasıl kullanabilirsiniz? İşte size bir örnek:

Merhaba Kim,

   HR uzmanları sayesinde, 400’den fazla şirket hiçbir konu hakkında sıkıntı taşımıyor. Böylelikle, daha stratejik ve önemli işler için onlara zaman kazandırıyoruz.

   Nasıl mı?

   HR danışma uygulaması, gerçek bir kişinin varlığına gerek duyulmayan günlük görevleri için onlara dış kaynak temini sağlıyor. Uygulamamız ile ilgili size kısa bir sunum hazırladım. Sunumu incelediğinizde birçok görevinize artık “güle güle” diyecek ve çalışma zamanı ile paradan tasarruf etceğinizi  göreceksiniz.

   20 günlük ücretsiz deneme sürümünü hemen şimdi kullanabilirsiniz. Hiçbir gizli ödeme ya da zorunluluk yoktur.

   Başlamak için ya da daha fazla soru için hazırsınız benimle herhangi bir zamanda iletişime geçmede hiç tereddüt etmeyin.

  1. But You Are Free (BYAF) (Ama Özgürsünüz)

Müşteri kararlarını etkilemek için etkili bir tekniktir. Bir kullanıcıdan istekte bulunduğunuzda kullanıcının onu yapmak zorunda olmadığını mailinizde belirtin. Araştırmalara göre insanları seçim konusunda özgür bıraktığınızda onların daha çok rıza gösterdikleri gözlemlenmiştir.

Aşağıdaki Cold email örneğini bir göz atın:

Tünaydın, Michael!

   Her şeyden önce, şirket ürünlerinizin ve profesyonelliğinizin büyük bir hayranı olduğumu söylemek isterim.

   X’in başlangıcında öğrendiğimiz her şey sizin uzmanlık seviyeniz sayesinde olduğu için o yüzden sizinle iletişime geçme kararı aldım. Şu an kendi pazarlama strateji içeriğimizi oluşturuyor ve bloğunuz için dijital pazarlama üzerine makaleler yazıyoruz.

   Bir göz atıp, geliştirilmesi için düşüncelerinizi birkaç kısa yorumla belirtirseniz çok minnettar olurum.

   Onur duyduğum bir andı. Programınızın yoğunluğundan dolayı yapamazsanız da anlayışla karşılayacağım konusunda endişeniz olmasın.

  1. Problem-Agitate-Solve (PAS) (Problem-ıstırap-çözüm)

Bu formül bir problem ve siz ya da şirketiniz tarafından önerilecek bir çözüm etrafında oluşur.

Şu şekilde çalışır:

  • Problem — gerçek bir problemi belirterek başlayın;
  • Agitate — Bu problemin neden olabileceği zararlardan bahsedin;
  • Solve — Mükemmel bir çözüm önerisinde bulunan.

Çalışmalara göre; bir problemden kurtulmak, iyi bir şey başarmaktan daha çok insanları motive etmektedir. İşte bu yüzden PAS formülü cold emaillerde çok iyi performans sergiler. Problemin negatif sonuçlarından bahsederek, ne kadar önemli bir çözüm sunduğunuzu ispatlayın. Son olarak, öyle bir çözüm önerisi ile gelin ki okuyucu rahat bir nefes alsın ve size güvensin.

Bu formül üzerine temellendirilmiş aşağıdaki örneğe bir göz atalım:

Merhaba Max,

   Sosyal medya dünyasında ilerleme kat edememiş firmalar şu an binlerce müşteri ve geri dönüşü kaybetme riski ile karşı karşıyadırlar. Şirketinizin web sitesini ziyaret ettim ve potansiyel müşterilere ulaşmak için sosyal medya kullanmadığınızı fark ettim. Bu da sizi potansiyel müşteriler ile iletişime geçmeniz için yetersiz göstermektedir.

   Tüm Dünya’da yaklaşık 2,27 milyar kişi Facebook kullanıyor. Hepsi irtibata geçmeye, satın almaya ve markanızla etkileşim kurmaya hazırlar. Ama şirketiniz sosyal medyada var olmazsa, insanlar sizin markanızı tanıma fırsatı bile bulamayacaklardır.

   Web sitenizle ilgilenmekten kendimi alıkoyamadım ve sosyal medya kanalları ile istediğiniz kadar şirketinizin müşteri kazanmasına yardımcı olacak bir teklif hazırladım.

   Şöyle ki; X şirketi olarak biz, şirketlere sosyal medyadan istikrarlı bir şekilde potansiyel müşteri akışı sağlıyoruz. Sürekli bir şekilde potansiyel müşteri oluşturup onlarla temas kuruyoruz. Bu yüzden Instagram üzerinde toplamda 15 milyonluk bir kitleye sahip X, Y ve Z şirketleri bizimle çalışmaktadır. Vakıa çalışmalarımızı görmeniz için size burada kısa bir sunum hazırladık.

   Sosyal medya pazarlamasının tüm araçları için sorumluluk almaya hazırız. Buna aşağıdakiler de dahil:

  • İçerik oluşumu: prodüksiyon, metin yazma, fotoğraf ve video çekimi ve düzenleme;
  • Promosyon: daha fazla abone oluşturma ve bağlılık oranını arttırmak için, takipçisi fazla olan fenomenler (influencer) ve bloggerlar ile işbirliği yapma, ayrıca hedeflenmiş reklamlar ve diğer sosyal medya araçlarından yararlanma;
  • Topluluk yönetimi: ürününüz etrafında güçlü bir topluluk oluşturma, direk mesajlarla size daha yakın potansiyel müşterilerinize rehberlik yapma: bunun için yapmamız gereken tek şey onlarla yakın temas kurmaktır .

Teklifimizi konuşmak ve 15 dakikalık bir görüşme gerçekleştirmek için en uygun zamanınızı belirtmeniz yeterli.

Sonuç

Cold emaillerin nasıl kullanılacağını bilirseniz, gerçekten işe yaradığını gözlemleyeceksiniz. Cold email hazırlarken sadece aşağıdaki 3 tavsiyeye riayet etmeye çalışın:

  1. Yazdığınız her bir emailin gerçek bir kişiye ulaşacağını unutmayın. O yüzden ana hedefiniz; kitleler ile iletişim kurmak ve onlar ile kuvvetli bir bağ oluşturmaktır.
  2. Potansiyel müşterileriniz için bir liste oluşturun ve onlar ile ilgili bir email yazmanıza yardım edebilecek onlar hakkındaki tüm bilgilere ulaşmaya çalışın ve ihtiyaçları olan şey için teklifinizi sunun.
  3. Tekerleği tekrar icat etmeye gerek yok, nasıl olsa emaili her zaman yazıyorsunuz. Hemen şimdi başvurabileceğiniz yukarıda bahsedilen ve zaman içerisinde kendini ispat etmiş formüllerden yararlanabilirsiniz.

Hayatınızda hiç cold email gönderdiniz mi? Hangi araçları kullandınız? Aşağıdaki yorum kısmına tecrübelerinizi paylaşabilir ve daha fazla pazarlama tavsiyesi için SendPulse bloğumuzu  ziyaret edebilirsiniz.

[Total: 0    Average: 0/5]

Toplu mail gönderimlerinizi ve web push bildirimlerini ücretsiz gönderin

Her ay 15.000 e-posta ücretsizdir. Sınırsız web push bildirimleri.