İpuçları AMP E-maili: Gelen Kutunuzda Küçük Bir Web Sitesi | SendPulse Blog
Dijital Pazarlama

İpuçları AMP E-maili: Gelen Kutunuzda Küçük Bir Web Sitesi

Mart ayında Google, e-mailleri daha dinamik ve modern hale getiren yeni bir özellik olan E-mail için AMP’yi başlattı. Outlook.com ve Yahoo! gibi en iyi e-mail istemcileri geride kalmak istemiyor – ikisi de AMP e-maillerini en kısa zamanda desteklemeye başlamaya hazır olduklarını çoktan açıkladılar.

Pazarlamacılar için, onların tüm zamanlardaki boş hayallerinin gerçek olduğu anlamına gelir: bundan sonra etkileşimli e-mailler gönderebilirler. Görüntü karusellerini kaydırma, formları doldurma, siparişleri tamamlama veya web sitesini ziyaret etmeden oylamada oy kullanma zaten bir gerçektir.

SendPulse’da, AMP e-maillerinizi en yakın zamanda hizmetimiz aracılığıyla göndermenizi sağlamak için elimizden gelenin en iyisini yapıyoruz. Bu arada, E-mail için AMP’nin ne olduğunu, pazarlamacıların bundan nasıl faydalanabileceğini ve yarattığımız AMP e-maillerinin örneklerini inceleyelim.

E-mail için AMP nedir

Animasyon GIF’ler aracılığıyla gerçekleştirilirken, abonelerin bağlantılar yoluyla içerikle etkileşimde bulunduğu statik HTML e-maillerine alışkınız.

E-mail için Hızlandırılmış Mobil Sayfalar veya AMP4 E-mail, gönderenlerin etkileşimli e-mailler oluşturmasını ve göndermesini sağlar. Bu, kullanıcıların kendileriyle etkileşime girmelerini sağlayan e-maile gömülü bir dizi bileşene sahip yeni bir HTML biçimidir. Örneğin, kullanıcılar sırasını değiştirebilir, formları doldurabilir veya atlı karıncaları doğrudan gelen kutusundan kaydırabilir. Tüm bu seçenekler bir AMP e-mailini bir tür mini web sitesi haline getirir.

Diğer bir AMP anahtar özelliği, kullanıcıların içeriği gerçek zamanlı olarak ayarlamasını sağlamaktır. Diyelim, daha önce gönderdiğiniz e-mail kampanyasındaki teklifler artık geçerli değil. Bir kod parçasını değiştirerek bu teklifleri güncellenmiş tekliflerle değiştirebilirsiniz.

Bu mümkündür, çünkü bilgiler varsayılan olarak e-maile kodlanmaz, ancak sunucuda saklanır. Böylece, içeriği dinamik bloklarda istediğiniz kadar değiştirebilirsiniz.

E-mail için AMP ile neler yapabilirsiniz?

Dinamik içerik, pazarlamacıların kullanıcılarla daha güçlü etkileşim kurmasına yardımcı olur. Her şeyden önce, kullanıcıların tıklama sayısını azaltır, bu da yalnızca zaman kazanmasını sağlamakla kalmaz, aynı zamanda dönüşüm oranını da arttırır. Ayrıca, pazarlamacıların abonelerden sorunsuz olarak geri bildirim almalarını sağlar.

İşte E-mail için AMP’nin kapıyı açtığı şey:

  • bir atlıkarınca kaydırma;
  • sepetteki ürünleri işaretlemek;
  • bir form veya anketi bir e-mail ile doldurmak;
  • doğrudan gelen kutusundaki anketlerde yer almak;
  • bir e-maildeki yorumlara cevap vermek;
  • e-mailinizi bir takvime bağlamak ve bir etkinliğin kayıt sayısını izlemek;
  • ürün kartını açmak, ürünleri seçmek ve satın almak.

Pinterest ve Booking.com zaten abonelerine AMP e-mailleri gönderiyor. Örneğin, Pinterest abonelerinin artık çekici görüntüyü sabitlemek ve ardından gelen metni açmak için web sitesine devam etmeleri gerekmiyor – bunu doğrudan kendi kutularında yapabilirler. Aynı zamanda, Booking.com üyelerine otel odalarının ve dairelerin fotoğraflarını tıklatmalarını ve web sitesini ziyaret etmeden e-mail sıklığını seçmelerini sağlar.

E-mail için AMP güvenli midir?

AMP4 E-mailinin yukarıda belirtilen güzellikleri, güvenli olamayacak kadar iyi görünebilir. Şu soru ortaya çıkar: bilgisayar korsanları bir virüsü AMP bileşeninin komut dosyasında bir virüs kodlarsa ve gelen kutusunu kırarsa veya zarar verirse ne olur?

Aslında, AMP teknolojisi yalnızca sabit JavaScript kaynaklarına ve komut dizilerine izin verir. E-maillere dış JavaScript eklemek imkansız olduğundan, AMP4 E-maili gelen kutunuzu riske atmaz.

AMP e-mail örnekleri

AMP e-maillerinin özelliklerini göstermek için, SendPulse kütüphanesinden bir şablon seçtik ve AMP bileşenlerini ekledik.

amp email template

SendPulse kütüphanesinden bir şablon

AMP e-maillerindeki görüntü atlıkarınca

Geleneksel HTML e-maillerinde, resim kaydırıcısını taklit etmek için yan oklar bulunur. Bu hile, kullanıcıları yalnızca e-maildeki görüntüleri kaydırırlar; Oysa gerçekte web sitesine giderler. Ne yazık ki!

AMP tabanlı e-mail, sırayla, abonelerin görüntüleri doğrudan gelen kutularında kaydırmalarına izin veriyor.

amp email carousel

AMP e-mailinde resim carousel

AMP e-maillerindeki ürün sayfası

Bir resmi yakınlaştırabilir, takvimde tercih edilen tarihleri ​​seçebilir ve aşağıdaki örnekteki gibi bir oda ayırtabilirsiniz:

amp email product page
AMP e-mailinde ürün sayfası

AMP e-maillerindeki yorumlar

Dinamik gösterimleri nedeniyle bir e-mailde da birkaç yorum görebilirsiniz.

amp email reviews

AMP e-mailinde dinamik incelemeler

AMP e-maillerindeki açılır liste ve istek formu

Aboneler, aşağıda gösterilen şekilde, e-maildeki dinamik bir form aracılığıyla çekici ürün veya hizmetlere istek gönderebilirler.

amp email request form

AMP e-mailinde açılan liste ve istek formu

AMP4 E-mailini destekleyen e-mail istemcileri

Gmail , AMP e-mailini  geçici olarak destekler, ancak yalnızca web sürümlerinde. Ancak, şirket zaten mobil cihazlarda AMP4 e-mailini de desteklemeyi planlıyor.

Outlook’un 2019 yazında AMP e-maillerini desteklemeye başlaması bekleniyor.

Yahoo! Mail , tarihi belirtmiyor ancak AMP koalisyonuna “yakında” katılacağına söz veriyor.

AMP e-maillerine başlama

AMP e-mailini kendiniz test etmek istiyorsanız, burada yararlı bir kontrol listesi var:

  1. AMP bölümünü mevcut e-mailinizden birine ekleyin.
  2. E-mailleriniz için SPF, DKIM ve DMARC kayıtlarını ayarladığınızdan emin olun.
  3. Gönderen adresinizi beyaz listeye almak için e-mail istemcisiyle – şu anda Google – irtibata geçin.
  4. E-mailler için dinamik içerikli bir sunucu ayarladıysanız, geçerli başlıklarla yanıt verdiğinden emin olun.
  5. AMP parçalarının doğrulanıp onaylanmadığını kontrol edin.
  6. E-mailinizin HTML parçaları içerdiğinden emin olun, böylece e-mail AMP4Email’i desteklemeyen e-mail istemcilerinde görüntülenir.
  7. E-mail servis sağlayıcınızın AMP e-mailleri gönderip gönderemediğini öğrenin.

Ayrıca faydalı linklerin bir listesi:

AMP SendPulse aracılığıyla e-mailler

İlk aşamada, SendPulse , kampanya oluşturma sürecinde e-mailinize  hazır bir AMP bölümü eklemenizi sağlar. Kullanıcılarımızın hizmetlerimizle AMP e-mail göndermelerini sağlamak için SendPulse API’sini de güncelleyeceğiz.

[Total: 0    Average: 0/5]
SendPulse

Her ay 15.000 e-posta ücretsizdir. Sınırsız web push bildirimleri.