Abonelerinizin İlgisini Canlı Tutmak İçin 3 İpucu

Şöyle bir düşünün harika bir strateji yarattınız, abonelerle etkileşim kurmanın etkili bir yolunu buldunuz ve e-posta pazarlamanızı genel olarak geliştirdiniz. Her şey yolunda gidiyordu fakat belli bir süre sonra rakamlarınızda yavaş yavaş düşüşler gözlemeye başladınız. Paniğe kapılmanıza gerek yok, pazarlamanın basit kanunlarından biriyle karşılaştınız. Her pazarlama etkinliği kendi doğası gereği belli bir süre geçtikten sonra ilk dönemdeki verimliliğini koruyamaz ve geriye düşmeye başlar. Bunun yanında e-posta pazarlaması son derece rekabetçi bir alandır. Bu nedenle abonelerinizin davranışlarını ve tercihlerini derinlemesine analiz etmelisiniz. Bu yazıda e-posta pazarlama yaparken, bu düşüşü nasıl minimize edebileceğinizi, abonelerinizin dikkatini nasıl sürdüreceğinizi anlamanıza ve etkinlik oranını uygun seviyede tutmanıza yardımcı olacağız.

1) E-postanızı Basit Tutun

Bugünün internet kullanıcılarının çoğu ne yazık ki birazcık tembel. Bu gibi durumlarda, tembellik bir ömrü bilgisayarın önünde geçirme perspektifine karşı bir tür savunma tepkisidir. Bu nedenle, ortalama kullanıcı, en az gayret gerektiren işlemleri seçme eğiliminde. Peki bu durum e-posta pazarlamayla nasıl ilişkilidir?

E-posta gelen kutusu, internetteki en kalabalık yerlerden biri. PandoDaily 38.000 posta kutusunu analiz etti ve bunların %30’unda 10.000 ila 21.000 arasında e-posta olduğunu tespit etti. E-posta kampanyalarınızı hazırlarken, abonelerin ilgi çekmeyen ve okunması zor e-posta iletilerine çok da ilgi göstermediğini unutmayın.

Eğer e-postanız:

  • Okunaklılık ilkelerine uymuyorsa,
  • Yazı tipi çok küçük ve işaretler yoksa,
  • Açık bir eylem çağrısı içermiyorsa;

Abonelerinizin bir sonraki hareketi, e-postalarınızı dikkate almamak olacaktır. E-posta iletilerinin tasarım ve içeriğini basitleştirerek tıklanma oranını artırmanız mümkün. E-postalarınızı test ederek tasarımı basitleştirmeye çalışın. Bu sayede abonelerinin dikkatini koruyabilirsiniz. Bunun yanında mobil cihaz kullanımı akıl almaz düzeyde artıyor. Abonelerinizin çoğunluğu e-postalarını cep telefonlarında açıyor. E-posta tasarımınız basitse, abonelerle mobilde de başarılı bir şekilde etkileşim kurma şansınız olacaktır.

2) Kullanıcı Davranışına Dayalı Segmentasyon Oluşturun

İnsanlar firmanızla ve ürünlerinizle olan ilişkilerini farklı şekillerde de görürler. E-posta adres listeniz yeterince büyüdüğünde, segmentler oluşturun ve abonelerinizin her biri ile doğru iletişim kurun. Örneğin:

  • Müşterilerinize özel içerik gönderin.
  • Satın alma geçmişine dayalı özel teklifler önerin.
  • Web sitenizi düzenli olarak ziyaret eden, ancak satın alma gerçekleştirmeyen abonelere indirim, kupon ya da fırsatlar sunun.
  • Şansınızı denemek ve onları yeniden etkinleştirmek için etkin olmayan abonelerin bir segment listesi oluşturun.

3) E-posta Listenizi Kontrol Edin ve “Ölüleri” Temizleyin

E-posta liste kontrolü, durağan aboneleri yeniden etkinleştirmek ve daha sonra tekrar abone olmalarını istemek için önemlidir. Experian’ın istatistiklerine göre, özenle planlanmış bir yeniden yeniden aktivasyon süreci, e-posta bültenlerine 14 kat fazla gelir sağlıyor. Mevcut abonelerin yeniden etkinleştirilmesi, minimum çabayla yenilerini çekme fiyatına göre çok daha düşüktür. Yeniden etkinleştirme işlemini gerçekleştirdikten ve “ölü” kişiler listesini temizledikten sonra, abonelerinizin etkinlik oranlarını artırabilirsiniz; kalanlar pazarlama çabalarınıza daha duyarlı olacaklardır.

 

[Total: 0   Average: 0/5]

Her ay 15.000 e-posta ücretsizdir.