Uncategorised

5 Adımda Dönüşüm Sağlayacak E-posta Kampanya İçeriği Nasıl Hazırlanılır?

2 minutes

5 Adımda Dönüşüm Sağlayacak E-posta Kampanya İçeriği Nasıl Hazırlanılır?

Pazarlamacıların çoğu, doğru stratejiler ile müşterilerin ilgisini çekebilmek için genellikle otomasyon ve içeriklerle ilgili testlere ya da tasarım çalışmalarına öncelik veriyorlar. Doğru ve etkili bir e-posta metni oluşturmak belki de üzerinde en az düşünülen konulardan biri.

Oysa ki, insanların gelen kutularına yalnızca bir göz attığı düşünülünce dikkatlerini çekerek geri dönüşüm elde edebileceğiniz şekilde e-posta metinleri oluşturabilmek fazlasıyla önemli ve dikkat edilmesi gereken bir mesele. İşte sizi, yarattığınız e-posta metinleriniz ile diğer pazarlamacılardan ayırarak başarılı geri dönüş oranları elde etmenizi sağlayacak olan birkaç öneri.

1- İlgi uyandıracak bir konu satırı oluşturun

E-posta kampanyanızın başarıyla sonuçlanabilmesi için yüksek geri dönüş oranları elde etmelisiniz. Bunun için öncelikle, abonelerinizin e-posta iletilerinizi okumaya değer bularak açmalarını sağlamanız gerekir. Yapılan bir araştırmaya göre insanların %35’i yalnızca konu satırlarına bakarak e-postalarını açıp açmamaları gerektiğine karar veriyor. Bu doğrultuda, eğer yüksek açılma oranları elde etmek istiyorsanız, konu satırlarınızı büyük bir özen ve dikkatle oluşturmalısınız. Bunun için konu satırlarınızı oluştururken aşağıdaki 3 önemli nokta üzerinde durabilirsiniz.

– Etkili bir dil kullanın ve alıcılarınızın e-postalarınızı açmaya teşvik edecek ifadelere başvurun.

– Açık ve anlaşılabilir konu satırları oluşturmaya çalışın. Samimi olabilmek adına mizahi bir dil kullanmak isteyebilirsiniz fakat bu, açıklığın ikinci planda kalmasına ve abonelerinizin kafalarının karışmasına yol açabilir. Diğer taraftan, ön izleme metninizi de konu satırınızla ve iletmek istediğiniz mesajla uyumlu olacak şekilde genişleterek abonelerinizin ilgisini çekebilirsiniz.

– E-posta metninize referans olacak ifadeler kullanarak asıl içeriğin anlaşılmasını sağlayın.

2- İçeriğin Kolay Anlaşılabilir Olmasına Özen Gösterin

İnsanların büyük bölümünün e-postalarınızı mobil cihazlardan açtığını unutmayın. Bu nedenle, dikkatlerini dağıtacak birçok unsur olduğunu, karmaşık şekilde düzenlenmiş e-postaları okumaya pek de hevesli olmayacaklarını söyleyebiliriz. Bu noktada e-posta metninizi kısa paragraflar halinde listelendirerek, madde madde olacak şekilde oluşturmanız içeriğinizin çok daha kolay taranabilir olmasını sağlayacaktır.

3- Değer yaratın (yalnızca fiyat anlamında değil)

Abonelerinize indirim üzerine indirim sunmak müşteri değeri oluşturabileceğiniz bir durum değildir. Aksine bu şekilde, müşterilerinizin gözünde olumsuz bir marka imajı yaratabilirsiniz.

Diğer taraftan, genellikle müşterileri harekete geçireceği düşünülen “kısıtlı zamanlı” ya da “özel” alışveriş kampanyaları içeren e-postalar iletilebiliyor. Fakat müşterilerin çoğu bu kampanyaların gerçekten kısıtlı bir zaman içermediğinin ya da kişiye özel olmadığının farkında olduğu için beklenilen etkiyi yaratmayabiliyor. Dolayısıyla, müşterilerinize ürün ya da hizmetin gerçek faydasını açıkça belirten e-postalar iletirseniz müşterileriniz için cazip hale gelerek daha fazla dönüşüm sağlayabilirsiniz.

4- İçeriğinizi Hedef Kitlenize Uygun Olacak Şekilde Oluşturun

E-posta listeniz farklı ilgi ve ihtiyaçları olan insanlarla dolu olabilir. Bununla birlikte, uzun zamandır aboneniz olan insanlar artık sizden kendilerini özel hissettirecek e-postalar bekliyor olabilirler. Dolayısıyla, e-postalarınızı kişiselleştirmek, abonelerinize doğru içeriklerle ulaşabilmeniz açısından son derece önemlidir. Mesajınızı, iletmek istediğiniz belirli bir gruba göre uyarlamalı ve e-posta metninizi bu grubun beklentilerine uygun olacak şekilde yazmalısınız. Örneğin bir grup abonenize internet sitenizdeki etkileşimleri doğrultusunda ilgileneceklerini düşündüğünüz benzer içeriklere sahip iletiler gönderebilirsiniz. Bu şekilde yapacağınız takipler, kişiselleştirilmiş e-posta metinleri oluşturmanız için faydalı olacaktır.

5- Kısa ve Öz Tutun

İnsanların e-postalarına uzun saatler ayırmadan yalnızca bir göz attıklarını düşünürsek iletmek istediğiniz mesajı oluştururken bunu en kısa ve etkili yoldan yaptığınızdan emin olmalısınız. Aboneleriniz yalnızca konu satırı, başlık ve CTA butonlarına bakarak kendilerinden beklenilen davranışın ne olduğunu anlayabilmeliler. Kısa fakat derdini doğru anlatan e-postalar abonelerinizi harekete geçirerek tıklanma oranlarınızı çok daha kolay bir şekilde arttırmanızı sağlar.

Yayın tarihi:

14 Tem. 2017

tr

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Ortalama Değerlendirme: 0/5
Toplam Oy Sayısı: 0
Paylaş:
Twitter